یکی از قدرتمندترین ابزارهایی که برای بازاریابی می‌توان از آن استفاده کرد، لینکدین است. هرچند گاهی به این ابزار توجه زیادی نمی‌شود و مزیت‌های فوق‌العاده آن نادیده گرفته می‌شود. ولی نباید فراموش کرد که محیط آن به دلیل این‌که کاملا مربوط به کسب و کار و تجارت حرفه‌ای است، در عمل می‌تواند از خیلی پلتفرم‌های اجتماعی دیگر موفق‌تر عمل کند.

کاربران لینکدین روی ارتباطات و مکالمات حرفه‌ای متمرکز هستند. به همین دلیل اگر محتوای لینکدین به‌درستی منتشر شود می‌تواند مخاطب بیشتری را به خود جذب کند. هدف شما از استفاده از لینکدین چیست؟ آیا به دنبال آن هستید تا حرفه شما با استفاده از مزایا و فواید لینکدین به‌عنوان یک ابزار مارکتینگ؛ موفقیت خود را آغاز کند؟ اگر چنین قصدی دارید نگاهی به ۱۰ توصیه زیر بیاندازید تا درصد موفقیت شما افزایش پیدا کند.

۱ – حتما پروفایل خود را تکمیل کنید

پروفایل لینکدین شما برای حرفه آنلاینی که دارید بسیار مهم و حیاتی است و باید تمام اطلاعات وارد شود تا بیشترین فایده را برای شما به همراه داشته باشد. پروفایل شما اولین چیزی است که روی مخاطب اثر می‌گذارد؛ پس لازم است که تکمیل باشد؛ یک معرفی خوب؛ کامل و حرفه‌ای از کسب و کار شما.

۲ – وبسایت‌های خود را شخصی‌سازی کنید

لینکدین به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید نحوه نمایش وبسایت‌های خود روی پروفایل لینکدین را به شکلی که دوست دارید تنظیم کنید. این‌که شما بتوانید راهی برای تماس با خود ایجاد کنید ساده است؛ و قاعدتا توجه زیادی را به خود جلب می‌کنید و می‌توانید سایرین را متقاعد کنید تا لینک‌های شما را کلیک کنند.

۳ – با دیگران ارتباط‌سازی کنید

تعداد کاربران لینکدین در حال حاضر بالغ بر ۸۵ میلینون نفر است. پس شما باید به دنبال آن باشید تا جایی که امکان دارد با افراد بیشتری در این شبکه ارتباط برقرار کنید. به لینکدین به‌عنوان یک فرصت شبکه‌سازی زنده نگاه کنید و سعی کنید شبکه خود را هرچه بیشتر گسترش دهید. این کار می‌تواند فرصت‌‌های بسیاری برای شما ایجاد کند.

۴ – به گروه‌های هدف ملحق شوید

بدون توجه به این‌که در کدام حوزه از صنعت فعالیت می‌کنید و حرفه شما چیست؛ عضو شدن در گروه‌های هدف امری ضروری است. به آن‌ها به چشم شبکه‌های کوچک‌تر و خاص‌تر نگاه کنید. آن‌‌ها می‌توانند یک عنصر کلیدی در رسیدن شما به موفقیت باشند.

۵ – برای شرکت خود پروفایل بسازید

یکی از جذابیت‌های پلتفرم لینکدین این است که همیشه در حال اضافه کردن قابلیت‌های جدید و تغییر و تحول است. این ویژگی جدید امکان انتقال پیام از طرف شرکت و همچنین معرفی محصولات در بخش پروفایل شرکت است. کاربران قادر خواهند بود تا در این بخش انواع ویدئو به همراه اطلاعات بیشتر و کامل‌تر در مورد شرکت شما مانند محصولات و سرویس‌ها را به سایرین معرفی کنند.

۶ – واقعی و پویا باشید

خیلی از پروفایل‌هایی که در لیکدین دیده می‌شوند کسل کننده و بی‌روح هستند. پس مراقب باشید که پروفایل شما گرفتار چنین مشکلی نشود. سعی کنید کسی که پروفایل شما را می‌بیند با چنان اطلاعات درست و واضحی روبرو شود که از روی آن شخصیت شما را تشخیص دهد. برای رسیدن به این نقطه از ویدئوهای گوناگون؛ داستان‌های جالب و سایر اطلاعات استفاده کنید.

۷ – لینکدین را به دیگران توصیه کنید

فراموش نکنید که لینکدین یک شبکه است پس با معرفی آن به دیگران تبدیل به یک عضو فعال شوید و تا جایی که می‌توانید آن‌ها را با این شبکه فوق‌العاده آشنا کنید. حتما دوست دارید که سایرین هم این کار را با شما بکنند؛ این راه می‌تواند تأثیر بسیار خوبی روی هدف کسب و کاری شما داشته باشد.

۸ – از شبکه‌های اجتماعی خود هم استفاده کنید

اکانت‌های خود در شبکه‌های اجتماعی و لینکدین را به هم متصل کنید تا اعلان‌های شما همیشه بروز شود و در دید سایرین قرار بگیرد. با سینک کردن اکانت‌های خود دقیقا به این هدف دست پیدا می‌کنید.

۹ – پروفایل خود را بهینه کنید تا رتبه بهتری در جستجوها داشته باشید

افراد همیشه در لینکیدن به دنبال دیگران هستند؛ این کار هم با جستجوی پروفایل انجام می‌شود. اطمینان حاصل کنید پروفایل شما آن‌قدر بهینه شده باشد که سایرین وقتی به دنبال متخصصینی مثل شما هستند به پروفایل شما برخورد کنند.

۱۰ – از برنامه‌های پیشرفته استفاده کنید

لینکیدین امکانات متنوعی در اختیار شما قرار می‌دهد که کمک می‌کند بهتر بتوانید کسب و کار خود را اشاعه دهید. برای این کار در پروفایل خود در قسمت Application به دنبال گزینه‌ای بگردید که احساس می‌کنید برای شما امتیاز بهتری خواهد داشت. اگر از لینکدین به درستی استفاده کنید مطمئنا در کسب و کار خود پیشرفت می‌کنید؛ پس حتما برخی یا تمام این توصیه‌ها را دنبال کنید تا نتیجه آن را ببینید.

و آخرین توصیه این‌که حتما دید کسب و کاری به حرفه خود داشته باشید و سعی کنید در لحظه تصمیم درست بگیرید.

ساسان جعفرنیامشاهده نوشته ها

Avatar for ساسان جعفرنیا

مشاور، مجری و مدرس کسب و کار اینترنتی دیجیتال مارکتینگ، فروشگاه اینترنتی، طراحی و بهینه سازی سایت سئو، توسعه دهنده سایت های شرکتی، فروشگاهی، اداری، خبری، آموزش آنلاین، رزرواسیون هتل و تور، اخذ نماد اعتماد الکترونیکی و درگاه بانکی، متخصص در صنعت چاپ و نشر کتاب، تهیه طرح های اقتصادی و توجیهی.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *