رازهای یک مدیر فروش موفق

0
86
۱۰ راز یک مدیر فروش موفق
۱۰ راز یک مدیر فروش موفق

یک مدیر فروش با بیش از ده‌ سال کار کردن در شرکت‌ نرم‌افزاری بین‌المللی Salesforce شاهد برخی پریشانی‌ها و حواس‌پرتی‌ها در محل کار بوده است که همزمان با فشارهای ناشی از کسب و کار جدید یا توصیه‌های عملی و اجرایی افزایش می‌یابند. او پس از سال‌ها کار در این شرکت و مدیریت فروشندگان متوجه شد که موفقیت در فروش همیشه به تجربه و سطح تحصیلات مربوط نمی‌شود. واقعیت امر این است که برخی از نمایندگان فروش تا قبل از کار در این شرکت، هرگز نرم‌افزاری را نفروخته بودند.

آنچه میان تمام نمایندگان خلاق و موفق مشترک است، ظرفیت آنان در یادگیری است. این مدیر فروش توصیه‌هایی را ارائه می‌کند که می‌تواند در حفظ ارتباط و خلاقیت فروشندگان موثر باشد.     

۱- نیازی به داشتن کارشناسی ارشد مدیریت در کسب و کار(MBA) نیست

برای آن که یاد بگیرید چگونه محصولات و خدمات خود را بفروش برسانید، نیاز به رفتن به دانشکده کسب و کار نیست. به دنبال یک مربی یا راهنما باشید که مشوق و الهام بخش شما در فراگیری بهترین‌ها باشد. همچنین برای موفقیت در فروش می‌توانید مقالات، کتاب‌ها و پادکست‌هایی که در این زمینه وجود دارند، مطالعه کنید.

۲- روی ارتباط‌ها تمرکز کنید نه تعداد

ارتباط با مشتری، شما را به سوی بهره‌وری و موفقیت سوق می‌دهد، و در نهایت منجر به فروش بیشتر می‌شود.

۳- در مورد مشتریان خود مطالعه کنید، نه تمام اخبار

به عنوان نماینده فروش، شاید بخواهید از اخبار جهان و اخبار کسب و کارها مطلع شوید اما توصیه ما این است که اخبار محلی و مقالات مربوط به حوزه‌  کاری خودتان را مطالعه کنید. این کار موجب می‌شود در فروش محصولات خود هوشمندتر عمل کنید و البته این کار نیاز به تحقیق در مورد مشتریان پیش از ملاقات با آنان را نیز کاهش می‌دهد.

۴- زمان را برای خود بلوکه کنید

اگر برنامه‌ریزی کاری خود را روی تقویم ثبت نکنید، دیگران با جلسه گذاشتن‌ها وقت شما را پر می‌کنند. زمانی از روز را که فرصت پیدا می‌کنید و سرتان خلوت است، به انجام کارهایی همچون تماس سرد(تماسی که فروشنده یا بازاریاب با هدف مشتری‌یابی با مشتری احتمالی برقرار می‌کند)، پژوهش یا پیشنهادات مشتریان اختصاص دهید.

۵- روی هدف نهایی تمرکز کنید

اگر هرچیزی مهم باشد، پس هیچ چیز مهم نیست. مطالباتی که به پیشبرد درآمد و بازده کاریتان کمک نمی‌کنند را حذف کنید و مراقب باشید که درخواست‌هایی که به موفقیت مشتریان یا حل مشکلات شما مربوط نمی‌شوند، حواستان را پرت نکنند. تا زمانی که وظایف مهم روز خود را به پایان نرسانده‌اید، نگذارید ذهنتان به مسیرهای دیگری منحرف شود.

۶-   داده‌های خود را دنبال کنید

با ابزارهای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)، به طور حتم به هدفتان می‌رسید. یادداشت‌ها را از نوت‌بوک و اکسل خارج کنید و وارد CRM نماید به این ترتیب اطلاعات مربوط به مشتریان به راحتی قابل جستجو می‌گردد و به وضوح گام‌های بعدی خود و تاریخچه معامله را می‌دانید.

۷- داده‌های خود را آنالیز کنید

ببیننید کدام قرارداده‌ها را باید دوباره تجدید کنید، چه معاملاتی نیاز به توجه دارند و در کجاها موفق عمل کرده‌اید. بهترین کارمندان با داده‌‌هایی که موفقیت آنان را ثابت می‌کنند،می‌‌توانند از کارشان پشتیبانی کنند. بهتر است این داده‌هاهمیشه در دسترستان باشند.

۸- لذت ببرید

بسیاری‌ها فراموش می‌کنند که یکسری اقدامات اولیه را برای حفظ سلامت و شادی خود انجام دهند. خانواده خود را در اولویت قرار دهید، بخوابید، ورزش کنید و به تغذیه خود برسید.هر چند وقت یکبار به خودتان استراحت بدهید و روزتان را آن‌گونه که می‌خواهید بگذرانید.

۹- خودتان را توییت کنید

از رسانه‌های اجتماعی برای یافتن راه‌‌های ارتباطی استفاده کنید و پست‌های اجتماعی را از طریق مشتریانتان دنبال نمایید تا از کسب و کار آن‌ها بیشتر بیاموزید. از پیام‌های متنی به عنوان یک وسیله ارتباطی با مشتریانی که دسترسی به آن‌ها دشوار است، استفاده نمایید.

۱۰- یک تیم برنده باشید

شما ممکن است یک کارشناس باشید، اما نمی‌توانید قرار داد ببندید یا بدون تکیه بردیگران در تمام زمینه‌های کسب و کارتان موفق باشید. برای مثال برای پاسخ به پرسش‌های فنی ممکن است نیاز به یک مهندس فروش داشته باشید تا مسائل را بازنگری کند و از برآورده شدن نیازهای مشتریان اطمینان حاصل نماید. در این صورت تیم فروش شما احساس اطمینان خواهد کرد و در نهایت این که برای برنده شدن به یکدیگر به عنوان منبع نیاز خواهید داشت.

 

منبع: سایت شبکه

افزودن دیدگاه