نصب گوگل آنالیتیک در وردپرس 

 

دانستن اینکه تعامل مخاطبین سایت شما چگونه است برای موفقیت شما بسیار مهم است .  بهترین راه برای شناخت مخاطب این است که از طریق برنامه ای که آمار ترافیک را ارائه می دهد بررسی شود مثل نرم افزارGoogle Analytics  که به صورت رایگان ارائه شده است . در این مقاله ، ما میگوییم که چرا Google Analytics  مهم است ، و چگونه می توانید Google Analytics را در سایت وردپرس خود نصب کنید .

چرا Google Analytics مهم برای وبلاگ نویسان است؟

تجزیه و تحلیل گوگل اجازه می دهد به شما برای پیگیری از :

·  چه کسی از سایت شما بازدید کرده اند
این بخش از آنالیتیک راجع به این است که مخاطبین شما در چه موقعیت جغرافیایی هستند ، مرورگری که کاربر استفاده می کند و با آن از سایت شما بازدید میکنند و بسیاری دیگر از اطلاعات مهم مانند : وضوح صفحه نمایش، پشتیبانی از جاوا اسکریپت، پشتیبانی از فلش، و دیگر زبان ها . این اطلاعات بسیار مفید است ، و می تواند در موارد متعدد کمک کند . هنگام انجام دادن custom design ، شما می توانید سایت خود را سازگار با اطلاعات و تنظیمات سیستم کاربر تنظیم کنید ، اگر بسیاری از کاربران شما پشتیبانی از فلش ندارد ، شما باید جلوگیری کنید از اضافه کردن عنصر فلش در سایت خود . اگر بسیاری از کاربران شما صفحه نمایش شان بر روی رزولوشن ۱۲۸۰ است ، مطمئن شوید که طراحی شما سازگار با این رزولوشن و یا کوچکتراست .

·  آنچه انجام می دهند زمانی که در سایت شما هستند

شما می توانید پیگیری کنید تعداد کاربرانی را که در سایت شما هستند ، آنها چه مدت در سایت شما باقی مانده اند  و نرخ عدم بازدید آنها چقدراست (درصد کاربرانی که خارج از سایت شما هستند ) . با استفاده از این اطلاعات ، می توانید نرخ بازدید یا عدم بازدید را افزایش و کاهش عمق بدهید  .

· هنگامی که آنها در سایت شما هستند

با نگاه کردن به ساعات شلوغ بازدید در طول روز در سایت شما ، شما می توانید زمانی که پست خود را منتشر می کنید انتخاب کنید . در صورتی که منطقه زمانی شما سازگار نمی باشد ، می توانید پست خود را برنامه ریزی کنید برای ساعت ارسال دیدار مخاطبین .

· آنها از چه راهی به وب سایت شما وارد شده اند

این بخش از تجزیه و تحلیل به شما نشان دهد که در آن کاربران از کجا آمده اند (برای مثال: موتورهای جستجو، لینک مستقیم، لینک های ارجاع از سایت دیگر) . همچنین به شما نشان می دهد چه درصد از بازدید کنندگان خود را از هر یک از این منابع جذب کرده اید . Google Analytics به شما این امکان را می دهد که از شکست خوردن برای جذب در هر یک از این دسته ها اطلاع پیدا کنید ، اگر در دسته موتور جستجو است ، آن را به شما نشان میدهد که کدام موتور جستجو بیشترین ترافیک را ایجاد کرده است ( گوگل، یاهو، بینگ و غیره) .آنالیز منابع ارجاع به شما نشان می دهد که سایت شما نیاز به کار بیشتر دارد . اگر منبع ارجاع شما مثلا توییتر است ، شما نیاز به محتوای توییتر منحصر به فرد برای مخاطبان خاص توییتر خود را خواهید داشت . اگر منبع ارجاع شما یک وب سایت خارجی است ، شاید برای شما لازم باشد که راه اندازی کنید یک وب سایت با امکان همکاری مثلا (تبادل لینک و یا چیز دیگری) .

· چگونگی برقراری ارتباط کاربران با محتوای سایت شما

Google Analytics نشان می دهد که چگونه کاربران شما با محتوای سایت شما تعامل برقرار کرده اند . به شما نشان می دهد چه درصد از کاربران بر روی لینک سایت شما کلیک کرده اند . شما می توانید تست A / B (تقسیم با ایجاد آزمایش محتوا) در Google Analytics که به درک بهترین کار برای رسیدن شما به اهدافتان هست را اجرا کنید .با دیدن تعامل کاربر ، شما می توانید مطالب خود را متناسب با نیاز کاربران منتشر کنید . با دیدن پاسخ به سوالات فوق ، شما می توانید استراتژی که برای وب سایت خود دارید را به کار ببندید و روی آن تمرکز کنید و از بین این استراتژی ها آنهایی که کارایی ندارد حذف کنید .

چگونگی ثبت نام در Google Analytics :

مرحله یک : در ابتدا شما نیاز به ایجاد یک حساب در Google Analytics دارید . برای انجام این کار ، باید ببینید صفحه ثبت نام Google Analytics را .شما یک صفحه نمایش مانند زیر را مشاهده می کنید ، اگر شما در حال حاضر یک حساب Gmail دارید، استفاده کنید از sign-in که برای ثبت نام در است . اگر شما یک حساب Gmail ندارید ، شما را مجبور به ایجاد یک حساب کاربری برای خودتان می کند .

googlean1

 مرحله دو : هنگامی که شما ثبت نام با حساب Gmail خود انجام دادید ، این جایی است که شما باید در Google Analytics حساب جی میل خود را وارد کنید .

googlean2

 مرحله سوم : در صفحه بعد ، به شما این امکان را خواهد داد که انتخاب کنید بین وب سایت و یا نرم افزار تلفن همراه . اطمینان حاصل کنید که وب سایت انتخاب شده است .در حال حاضر ، گوگل یک حساب جهانی در دسترس ارائه شده است ، که در نسخه بتا و همراه با ویژگی های اضافی و یک حساب classic analytics است . امکان نسخه رایگان برای انتخاب هر کدام از آنها را به شما می دهد .

googlean3

حتی اگر شما classic analytics را انتخاب کنید ، ویژگی های جدید به روز رسانی یک باره را در خارج از بتا به شما می دهد .

بقیه اطلاعات لازم که در صفحه می باشد کاملا واضح است ، شما وارد می کنید آدرس وب سایت خود را، نام حساب (می تواند هر چیزی را که دوست دارید باشد) ، کشور و منطقه زمان است .

googlena4

زمانی که شما این اطلاعات را وارد کردید کلیک کنید بر روی دکمه Get برای پیگیری ID ، شما باید با شرایط Google Analytics و خدماتی که ارائه می دهد به توافق برسید ، بنابراین با کلیک بر روی دکمه من موافقم به مرحله بعد بروید . 

مرحله چهارم : در حال حاضر به شما داده خواهد شد کد ردیابی Google Analytics . این کد را کپی کنید در سایت وردپرس خود برای ردیابی. دوباره برگه تجزیه و تحلیل مرورگر خود را باز کنید، هنگامی که شما این کد را در سایت وردپرس خود نصب کرده اند.  

googlena5

چگونگی نصب Google Analytics در وردپرس :

۳ راه برای نصب Google Analytics در وردپرس وجود دارد ، چسباندن مستقیم ، فایل functions.php، و پلاگین ها. روش پلاگین (توصیه شده) : پلاگین های موجود برای اضافه کردن به Google Analytics سایت شما وجود دارد با این حال، بهترین وجه آن است که فقط از یک پلاگین سبک وزن ساده استفاده شود مثل:Insert Header and Footer چسباندن کد Google Analytics در صفحه تنظیمات پلاگین.روش چسباندن مستقیم :کپی کدی که شما در مرحله ۴ دریافت کردید ، و قرار دادن آن در فایل header.php تم خود درست پس از برچسب <body>. روش فایل functions.php :توجه: زمانی ازاین راه استفاده کنید که اطلاعات کافی درباره کاری که انجام می دهید داشته باشید .کد زیر را در فایل functions.php تم اضافه کنید و فراموش نکنید کد گوگل آنالیز خود را از مرحله ۴ به اینجا. قبل از چسباندن ، لطفا مطمئن شوید از این راه که شما را شناخته است 

۱

<?php

2

add_action(‘wp_footer’, ‘add_googleanalytics’);

3

function add_googleanalytics() { ?>

4

// Paste your Google Analytics code from Step 4 here

5

<?php } ?>

 هنگامی که شما از گوگل آنالیز را در سایت خود نصب کرده اید ،  می توانید به مرحله ۴ بروید و در صفحه نمایش روی Save کلیک کنید.شما هم اکنون می توانید بر روی زبانه گزارش کلیک کنید و برای دیدن سایت شما: analytics overview را انتخاب کنید . ۱۲ – ۲۴ ساعت طول می کشد تا گوگل شروع کند به دادن آمار سایت بسیار جذاب که نیاز به آن دارید.

Google Analytics لازم است برای هر وبلاگ ، بنابراین در حال حاضر آن را دریافت کنید. اگر شما هر گونه سوالی داشتید می توانید در صورت تمایgoogleana6ل به بخش درخواست ها در قسمت نظرات بروید . اگر شما این مقاله میپسندید ، پس لطفا آن را با دوستان خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید . توجه: این فقط برای وبلاگهای WordPress.org پاسخگو است ، تمام سایت های رایگان WordPress.com می توانید از Google Analytics استفاده نمایند .    

ترجمه: ریحانه عراقیان    

ساسان جعفرنیامشاهده نوشته ها

Avatar for ساسان جعفرنیا

مشاور، مجری و مدرس کسب و کار اینترنتی دیجیتال مارکتینگ، فروشگاه اینترنتی، طراحی و بهینه سازی سایت سئو، توسعه دهنده سایت های شرکتی، فروشگاهی، اداری، خبری، آموزش آنلاین، رزرواسیون هتل و تور، اخذ نماد اعتماد الکترونیکی و درگاه بانکی، متخصص در صنعت چاپ و نشر کتاب، تهیه طرح های اقتصادی و توجیهی.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *