دلایل متعددی وجود دارند که می‌توانند فرد را وارد عرصه کارآفرینی کنند. کارآفرینی تجربه هیجان‌انگیز و چالش‌برانگیزی به نظر می‌رسد و از زمانی که به شروع کسب و کار فکر می‌کنید تا زمانی که در را به سوی مشتریانتان باز می‌کنید و محصولات و خدمات خود را در اختیار آنان قرار می‌دهید، لحظات پر تنشی را تجربه خواهید کرد که شاید در نوع خود منحصر به فرد باشند.

کارآفرینی با چالش‌های زیادی همراه است. چالش‌های شروع کسب و کار بسیار بیشتر از آن چیزی است که بتوان حتی تصور کرد. کارآفرین به عنوان موسس یک کسب و کار مسئول همه چیز است. او باید بر تولید، بازاریابی، فروش و توزیع محصولات و خدمات خود تسلط داشته باشد و همه این‌ها می‌توانند فرد کارآفرین را با فشارهای روحی زیادی رو به رو کنند.

در ادامه ۷ چالش بزرگی را عنوان می‌کنیم که امروزه هر کارآفرینی با آن‌ها روبرو می‌شود:

۱- سرمایه‌گذاری در کسب و کار

یک تجارت موفق برآمده از یک سرمایه کافی است. کسب و کارها متفاوت هستند و نقدینگی خاص خود را می‌طلبند. هیچ روش کلی برای برآورد هزینه‌های شروع یک کسب و کار وجود ندارد. کارآفرینان با تجربه سرمایه‌گذاری در کسب و کار جدید را کار دشواری می‌دانند، اما آن‌ها در مقایسه با تازه واردها مزیت‌هایی دارند. آن‌ها ممکن است مقداری سرمایه از فروش خدمات و محصولات کسب و کار قبلی و یا درآمد ثابت خود برای سرمایه‌گذاری در  کسب و کار جدید داشته باشند.

۲- یافتن مشتری

یافتن مشتری تنها زمانی چالش محسوب می‌شود که شما محصول یا خدمات خوبی ارائه ندهید. اگر محصول یا خدمات خوبی داشته باشید، مردم به سوی شما می‌آیند و نیازی به هزینه‌های زیاد بابت تبلیغات نیست. حداقل نه به سرعت. افراد خاصی وجود دارند که مشتری شما خواهند شد. تمام مردم دنیا آنچه را که شما می‌فروشید، نمی‌خرند، بنابراین وظیفه شما این است افرادی را بیابید که به خدماتی که عرضه می‌کنید، نیاز داشته باشند.

۳- استخدام کارمندان

فرآیند استخدام می‌تواند چندین روز وقت شما را بگیرد: بررسی رزومه‌ها، مصاحبه کردن‌ها، بررسی دقیق داوطلبین برای یافتن بهترین‌ها. بعد هم امیدوار هستید که بتوانید بسته جذابی را پیشنهاد دهید تا بهترین افراد را در هیئت مدیره داشته باشید و بتوانید آن‌ها را در دراز مدت حفظ کنید.

۴- مدیریت زمان

شما بهترین روش بازاریابی محصولات و خدمات خود را نمی‌دانید: چاپ عکس، تبلیغات آنلاین، موبایل و غیره. شما می‌خواهید با بازاریابی هدفدار و کارآمد بازگشت سرمایه خود را به حداکثر برسانید.

۶- طراحی تیم

اگر تاکنون تیمی را اداره و مدیریت نکرده‌اید، راه‌اندازی کسب و کار جدید برایتان دشوارتر می‌گردد، اما حتی اگر تجربه مدیریتی هم داشته باشید، انتخاب یک تیم مناسب برای استارتاپ، کاری دشوار و پردغدغه است. فقط یافتن داوطلبینی که پست‌های مهم را پر می‌کنند، کافی نیست. باید چیزهای دیگری را نیز در نظر گرفت از جمله تناسب فرهنگی آنان، هزینه‌ که برای کسب و کار شما دارند و همچنین نحوه عملکرد آن‌ها به عنوان بخشی از کل تیم. چنین ملاحظاتی بسیار دشوار است بخصوص اگر برای پر کردن آن پست‌ها تحت فشار باشید و بخواهید هرچه زودتر این کار را انجام دهید.

۷- فشار روحی

بسیاری از افراد مطالبات و فشارهای روحی کارآفرین شدن را درک نمی‌کنند، چراکه تصور می‌کنند که کارآفرینان زندگی دلخواه خود را دارند و در حالی که مشغول استراحت در کنار ساحل هستند کنفرانس تلفنی برقرار می‌کنند.

 

منبع: سایت شبکه

ساسان جعفرنیامشاهده نوشته ها

Avatar for ساسان جعفرنیا

مشاور، مجری و مدرس کسب و کار اینترنتی دیجیتال مارکتینگ، فروشگاه اینترنتی، طراحی و بهینه سازی سایت سئو، توسعه دهنده سایت های شرکتی، فروشگاهی، اداری، خبری، آموزش آنلاین، رزرواسیون هتل و تور، اخذ نماد اعتماد الکترونیکی و درگاه بانکی، متخصص در صنعت چاپ و نشر کتاب، تهیه طرح های اقتصادی و توجیهی.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *