۱- ارتباطات وتصمیم گیری جزوکدامیک از مهارتهای کسب وکار آینده ساز است؟

الف)مهارتهای مدیریتی

ب)مهارتهای بازاریابی

ج)مهارتهای استفاده از فناوری اطلاعات

د)مهارتهای مالی واقتصادی

۲-کدامیک از موارد زیر در یک تجارت الکترونیکی ضروری نمی باشند؟

الف) امضا دیجیتال

ب) بانکداری الکترونیکی

ج) امنیت

د) سرمایه گذاری بالا

۳-کدام از مشخصات یک واحد کسب و کار جدید نیست؟

الف) یک واحد خرید سنتی است

ب) یک واحد مجازی است

ج) یک واحد خلاق و نوآور است

د) یک واحد یادگیرنده است

۴-کدامیک از مزایای تجارت الکترونیک برای مصرف کنندگان نیست؟

الف) حذف واسطه ها و کاهش قیمت

ب) معافیت از مالیت بر فروش

ج) دسترسی به اطلاعات

د) سرعت عرضه به بازار

۵- از کارت های ……. غیر از پرداخت الکترونیکی می توان به عنوان کارت شناسایی، گواهینامه رانندگی، مالکیت خودروها یا کارت سلامتی نیز استفاده نمود.

الف) اعتباری

ب) غیر بانکی

ج) هوشمند

د) بانکی

۶-کدامیک از مشخصات یک واحد کسب وکار جدیدنیست؟

الف)یک واحد مجازی است

ب)یک واحد یادگیرنده است

ج)یک واحد خلاق ونوآوراست

د)یک واحد با توانمندی کار از راه نزدیک است

 ۷-مدیری که به توانایی های فیزیکی خود می اندیشد  …………..  است.

الف) مدیر جهان اول

ب) مدیر جهان دوم

ج) مدیر جهان سوم

د) مدیر جهان چهارم

۸- کدام کشور بیشترین کاربر اینترنتی را در سال ۲۰۱۳ داشته است؟

الف) آمریکا

ب) هندوستان

ج) چین

د) برزیل

۹-در چه سالی بیل کلینتون (رئیس جمهور آمریکا) دستور عملی کردن تجارت الکترونیکی را به دولت فدرال ابلاغ کرد؟

الف) ۱۹۹۳

ب) ۱۹۹۴

ج) ۱۹۹۵

د) ۱۹۹۷

۱۰-اولین گام در شروع یک فرآیند کسب و کار چیست؟

الف ) سپردن حداقل ۳۵% سهام شرکت در حساب بانکی

ب ) گواهی سوء عدم پیشینه

ج ) رزرو نام

د ) ثبت شرکت در اداره ثبت شرکتها

۱۱- بیشترین نوع تجارت الکترونیک به چه صورت است؟

الف)B2B

ب) B2C

ج) C2C

د) C2B

 ۱۲-تجارت الکترونیکی ناخالص کدام است؟

الف)اگر کاملا دیجیتال باشد

ب)اگر حداقل یک وجه دیجیتال وجود داشته باشد

ج) اگر حداکثر یک وجه دیجیتال وجود داشته باشد

د)اگر نیمی از آن دیجیتال باشد

۱۳-کدام گزینه جزء مزایای جامعه در تجارت الکترونیک است؟

الف)دسترسی به خدمات عمومی

ب)ارسال فوری

ج)بهبود روابط مشتریان

د)سرعت عرضه به بازار

۱۴- منظور از pay-per-lead در بازاریابی مشارکتی چیست؟

الف) پرداخت به ازای هر فروش

ب) پرداخت به ازای هر ثبت نامی که کاربر انجام دهد

ج) پرداخت به ازای هر ویزتور

د) پرداخت به ازای نمایش آگهی

۱۵-کدام مورد از روش های تبلیغات آنلاین نمی باشد؟

الف) بنرها

 ب) بازاریابی حضوری

ج) ایمیل مارکتینگ

د)pop-up

۱۶-هرگونه در خواست برای دیدن اطلاعات یک صفحه وب است.

الف) Adviews

ب) Button

ج) Click Ad

د) Hit

۱۷- مهمترین اصل در بازاریابی از طریق پست الکترونیک آنست که ارسال کننده پیام های بازرگانی بایستی…………          الف) قبلا مخاطب را ببیند

ب) قبلا از مخاطب اجازه بگیرد

ج) از قبل با افکار او آشنا شود

د) علایق او را بداند

۱۸- نوع اطلاعات در شبکه اینترانت چگونه است؟

الف-کلی ،عمومی وتبلیغاتی

ب-اطلاعات مشترک در گروههای همکار مجاز

ج-خاص،سازمانی وخصوصی

د-تبلیغاتی

۱۹-در تبلیغات اینترنتی، Timeout به چه معناست؟

الف)برای نشان دادن شهرت و مجبوبیت یک سایت و مشخص کردن سایتی که در یک زمان مشخص بیشترین بازدیدکننده را دارد به کار می رود.

ب) مدت زمانی که یک بازدیدکننده برای ارائه درخواست خود در یک وبسایت می گذارند که معمولا بین ۱۵ تا ۳۰ دقیقه است.

ج) تعداد دفعات کلیک که توسط کاربر بر روی بنر تبلیغاتی صورت گرفته تا به وبسایت آگهی دهنده مرتبط شود ، ثبت شده و شمارش می شود.

د)هزینه ای که آگهی دهنده در ازای هر بار دیده شدن بنر تبلیغاتی خود توسط مصرف کنندگان پرداخت می کند

۲۰-اولین وب سایتی که سیستم affiliate marketing  را ارائه داد کدام یک از موارد زیر است؟

الف-AMAZON

ب-EBAY

ج-PRICELINE

د-GOOGLE

۲۱- در کدام نوع برنامه مشارکت در فروش، بسته به نوع برنامه افیلیت ها زمانی درآمد کسب می‌کنند که ویزیتوری را به سایت Merchant  بفرستند و آن ویزیتور در وبسایت فروشنده ثبت نام کند؟

(ت : ۲ – متوسط)

الف) pay per sale

ب) pay per lead

ج) پرداخت به ازای هر ویزیتور

د) پرداخت به ازای نمایش آگهی

۲۲- کدام یک از برنامه های مشارکت در فروش برای وب سایت هایی که ترافیک خوبی دارند مناسب است ؟

الف ) پرداخت به ازای هر فروش

ب ) پرداخت به ازای هر ثبت نام کاربر

ج ) پرداخت به ازای هر ویزیتور

د) پرداخت به ازای نمایش آگهی

۲۳- crm به چه معناست؟

الف – مدیریتمنابعسازمان

ب- مدیریتاسنادموجوددرسازمان

ج- مدیریتارتباطبامشتری

د- مدیریتفرایندهایموجوددرسازمان

۲۴-هدف اصلی ……..استفاده از تکنولوژی و همچنین منابع انسانی جهت درک درست نسبت به مشتری ، اهداف تجاری و دید بهتردرجهت ارتقای موقعیت شرکت است.

الف-SCM

ب-ERP

ج-CRM

د-BI

 ۲۵- موردی که در  خرده فروشی اینترنتی نباید انجام داد؟

الف) توانایی حفظ روابط قوی با مشتری

ب) پر کردن تمام فضاهای سایت

ج) عضویت در سایت

د) رقابت قیمت

۲۶-   EBAY نمونه اولیه تجارت……    است.

الف)B2C

ب)C2C

ج)C2B

د)B2B

 ۲۷- برای امکان به نتیجه رسیدن بیشتر سفارش مشتری بهتر است کدام کار انجام شود؟

الف- دریافت اطلاعات کمتر از مشتری

ب- دریافت شماره تلفن مشتری

ج- دریافت بیشترین اطلاعات از مشتری

د- درج لیست محصولات مشابه در صفحه ثبت خرید

۲۸- عملیاتی که طی آن یک کاربر (مشتری) معمولی، کالایی را از طریق اینترنت خریداری میکند، چه نامیده میشود؟

الف)پردازش آنلاین پرداخت الکترونیکی

ب)خرید اینترنتی

ج)تبادل اینترنتی کالا

د)پرداخت وجه الکترونیکی

۲۹- پیش ‌نیاز انجام یک معامله الکترونیکی چیست؟

الف- هردو طرف معامله امکان حضور ‌در سیستم پرداخت الکترونیکی را داشته باشند.

ب- فقط مشتری امکان حضور ‌در سیستم پرداخت الکترونیکی را داشته باشند.

ج- دریافت اطلاعات مورد نیاز از کاربر

د- سبد خرید حرفه ای فروشگاهی

۳۰- مهمترین چیزی که مشتری برای انجام یک معامله الکترونیکی باید داشته باشد چیست؟

الف- کارت اعتباری یا کارت بدهی

ب- شماره تلفن همراه

ج- پست الکترونیکی

د- کد پستی

  1. بیشترین نرخ باز شدن ایمیل مربوط به کدامیک از موارد زیر می باشد؟
    ۲۴
    ساعت پس از دریافت
    یک ساعت پس از دریافت
    ۲
    تا۴ ساعت پس از دریافت
    یک هفته پس از دریافت

  2. کدام از مزیت های تجارت الکترونیک نیست؟
    در زمینه معرفی و تبلیغ محصولات دچار محدودیت است
    امکان تجزیه و تحلیل کالا فراهم می شود
    هزینه های فروش را کاهش می دهد
    زمان عرضه کاهش می یابد

  3. بیشترین سهم از مبادلات الکترونیکی در جهان دراختیارکدام کشوراست؟
    ایران
    آمریکا
    کره جنوبی
    استرالیا

  4. تعریف دقیق کسب و کار کدام مورد است؟
    انجام فعالیت هایی برای بدست آوردن سود
    کسب و کار یعنی خرید و فروش کالاها ,تولیدکالا یاعرضه خدمات به منظور بدست آوردن سود
    راه اندازی یک بیزینس
    کسب و کار یعنی ایجاد یک پروسه برای فروش کالا

  5. کدام یک از موارد زیر بیشترین دلیلی است که مشتریان از لیست ایمیل انصراف می دهند ؟
    محتوا مناسب نیاز مشتری نیست
    محتوی ایمیل تکراری و خسته کننده است
    تعداد ایمیل دریافتی زیاد است
    ترجیح به پیدا کردن اطلاعات تا دریافت ان از طریق شرکت ها

  6. مدیر کسب و کار الکترونیکی به چه کسی می‌گویند؟
    کسی که می خواهد درآمد کسب کند
    کسی است که بتواند با اجرای یک برنامه کسب وکار الکترونیکی به انجام فعالیت های بازاریابی الکترونیکی جهت کسب درآمد بپردازد
    کسی که به تجارت الکترونیک میپردازد.
    کسی که با بازاریابی الکترونیکی به تجارت میپردازد.

  7. در ……… تمرکز اصلی برمشتریان و مصرف کنندگان است در حالی که در ….. بر فعالیتهای زنجیره تامین یا تدارکات تاکید می گردد.
    بازاریابی الکترونیکی-تجارت الکترونیکی
    تجارت الکترونیکی-کسب وکار الکترونیکی
    بازاریابی الکترونیکی-کسب وکار الکترونیکی
    تجارت-تجارت الکترونیکی

  8. کدام از مشخصات یک واحد کسب و کار جدید نیست؟
    یک واحد مجازی است
    یک واحد خرید سنتی است
    یک واحد خلاق و نوآور است
    یک واحد یاد گیرنده است

  9. ارائه مدلهای کسب وکار جدید و معافیت از مالیات بر فروش جز کدامیک از مزایای تجارت الکترونیک است؟
    مزایای سازمانی-مزایای مصرف کننده
    مزایای مصرف کننده –مزایای جامعه
    مزایای جامعه –مزایای جامعه
    مزایای مصرف کننده-مزایای سازمانی

  10. در چه سالی بیل کلینتون (رئیس جمهور آمریکا) دستور عملی کردن تجارت الکترونیکی را به دولت فدرال ابلاغ کرد؟
    ۱۹۹۴
    ۱۹۹۵
    ۱۹۹۳
    ۱۹۹۶

  11. امروزه حدود چند درصد از تجارت الکترونیک سهم B2B می باشد؟
    ۷۰ %
    ۶۰ %
    ۵۰ %
    ۸۵ %

  12. تعریف تجارت الکترونیک ازدیدگاه اتحادیه اروپا کدام مورد است؟
    کاربرد تکنولوژی اطلاعات درتجارت
    انجام کلیه فعالیت های تجاری با استفاده ازشبکه های ارتباطی کامپیوتری بویژه اینترنت است
    هرنوع مبادله اطلاعات مربوط باامورتجاری ازطریق ابزارالکترونیکی حتی تلفن و فاکس
    هرشکلی از مبادله تجاری که در آن طرفین ذینفع به جای تبادلات فیزیکی یا تماس مستقیم فیزیکی به صورت الکترونیکی تعامل کنند

  13. در نوع بازاریابی همکاری در فروش ، pay per sale  در چه صورت پرداخت انجام می شود؟
    پرداخت به ازای هر فروش
    پرداخت به ازای هر ثبت نام
    پرداخت به ازای نمایش آگهی
    پرداخت به ازای هر ویزیتور

  14. بیشترین نوع تجارت الکترونیک به چه صورت است؟
    B2C
    B2B
    C2B
    C2C

  15. وبسایت هایی که ترافیک خوبی دارند بهتر است از کدام یک از برنامه های مشارکت زیر استفاده کنند؟
    پرداخت به ازای هر ویزتور
    پرداخت به ازای هر ثبت نامی که کاربر انجام دهد
    پرداخت به ازای نمایش آگهی
    پرداخت به ازای هر فروش

  16. کدام مورد از ابعاد تجارت الکترونیک نمی باشد؟
    قیمت
    فرایند فروش
    واسطه
    محصول

  17. کدام یک از تجارت های الکترونیکی زیر به معنای خرده فروشی می باشد؟
    B2B
    B2C
    C2C
    C2B

  18. تجارت الکترونیکی ناخالص کدام است؟
    اگر کاملا دیجیتال باشد
    اگر حداقل یک وجه دیجیتال وجود داشته باشد
    اگر حداکثر یک وجه دیجیتال وجود داشته باشد
    اگر نیمی از آن دیجیتال باشد

  19. سایت های ارائه دهنده ایمیل مارکتینگ کدامند؟
    dotmailer.compainer.constantcontact.mailchimp
    eliteemail.alexa.compainer.guru
    dotmailer. Constantcontact. Mailchimp.guru
    amazon.mail.simplycast.eliteemail

  1. کدام کشور جهان بیشترین تعداد کاربران اینترنت را داراست؟
    امریکا
    هند
    چین
    ژاپن

  1. eBay از چه نوع مدل تجارت الکترونیک استفاده می کند؟
    C2B
    B2B
    B2C
    C2C

  1. چارچوبی برای همکاری در داخل سازمان و یا بین سازمان های مختلف” تعریف تجارت الکترونیک از کدام دیدگاه است؟
    خدمات
    مشارکت
    آموزش
    اجتماعی

۱-      شرکت تجارت الکترونیکی از چه سالی آغاز شد؟
الف) ۱۹۸۵                            ب) ۱۳۶۰                             ج)۱۳۷۰                       د)۲۰۰۰

۲-      بیل کلینگتون در چه سالی دستورالعمل تجارت الکترونیکی به دولت فدرال ابلاغ شد؟
الف) ۱۳۹۴                            ب)۱۳۹۵                              ج)۱۳۹۶                       د)۱۳۹۳      

۳-      کدامیک از ابعاد تجارت الکترونیکی نیست؟
الف) محصول                                 ب) فرآیند فروش                    ج) قیمت                       د) عامل تحویل(واسطه)

۴-      بهترین زمان به اشتراک گذاری در فیس بوک به ترتیب چه زمانی است؟
الف) ۶-۸
am,2-5 pm                  ب) ۶-۸ am,3-5 pm              ج) ۶-۸ am,1-5 pm       د) ۸-۱۰ am,2-5 pm

۵-      بدترین زمان به اشتراک گذاری در فیس بوک به ترتیب چه زمانی است؟
الف) ۱۰
pm-8am                         ب) ۱۰pm-4am                          ج) ۱۱pm-6am                 د) ۱۰PM-6AM

۶-      بهترین زمان به اشتراک گذاری در توییتر به ترتیب چه زمانی است؟
الف) ۲-۳
PM                                  ب) ۲-۴PM                                  ج) ۶-۸PM                         د) ۸PM-8AM

۷-      بدترین زمان به اشتراک گذاری در توییتر به ترتیب چه زمانی است؟
الف) ۲-۳
PM                                  ب) ۲-۴PM                                  ج) ۶-۸PM                         د) ۸PM-8AM

۸-      پرطرفدارترین شبکه اجتماعی چه شبکه ای است؟
الف) توییتر                            ب)فیس بوک                         ج) گوگل پلاس               د) لینکدین

۹-      کدام شبکه برای انتشار مطالب مختصر می باشد؟
الف) توییتر                            ب)فیس بوک                         ج) گوگل پلاس               د) لینکدین

۱۰-   کدام شبکه بعد از فیسبوک پرطرفدارترین شبکه است؟
الف) توییتر                            ب) پینترست                         ج) گوگل پلاس               د) لینکدین

۱۱-   کدام شبکه در بین وب مسترها از محبوبیت خاصی برخوردار است؟
الف) توییتر                            ب)فیس بوک                         ج) گوگل پلاس               د) لینکدین

۱۲-   کدام شبکه بر پایه انتشار تصاویر است؟
الف) توییتر                            ب) پینترست                         ج) گوگل پلاس               د) لینکدین

۱۳-   کدام شبکه برای ارتباط بین متخصصین و همکارن است؟
الف) توییتر                            ب) پینترست                         ج) گوگل پلاس               د) لینکدین

۱۴-   کدام شبکه برای B2B کاربرد دارد؟
الف) توییتر                            ب) پینترست                         ج) گوگل پلاس               د) لینکدین

۱۵-   کدام شبکه جهت آخرین اخبار و تصاویر و ویدئوهاست؟
الف)
LINKEDIN                     ب) PINTEREST                   ج) DIGG                     د) REDIRECT

۱۶-   کدام شبکه اجتماعی جهت دسترسی به اخبار آنلاین است؟
الف)
GOOGLE+                    ب) TWITTER                      ج) DIGG                     د) REDIRECT

۱۷-   کدام شبکه اجتماعی جهت علایق شخصی و احساسی است؟
الف)
FACEBOOK                    ب) MYSPACE                            ج) NING                           د) DIGG

۱۸-   کدام شبکه برای یافتن انچه که در جهان در حال وقوع است کاربرد دارد؟
الف)
NING                                    ب) MYSPACE                     ج) TWEETER                    د) DIGG

۱۹-  Priceline نمونه ای از کدام مدل ارتباطی بین سازمان و مشتریان است؟

الف) B2B       ب) C2B                   ج) B2C           د) C2C

 

۲۰-  euroffice نمونه ای از کدام مدل ارتباطی بین سازمان و مشتریان است؟

الف) B2B       ب) C2B                   ج) B2C           د) C2C

۲۱-   بیشترین محبوبیت و مشارکت پست ها در فیس بوک بر روی چیست؟
الف) تصاویر                          ب) متون                             ج) ویدئو                      د)لینک

۲۲-   بیشترین سهم بازدیدهای وب سایت از کدام شبکه اجتماعی است؟
الف) فیس بوک                        ب) پینترست                         ج) توییتر                     د) استرامبل اپال

۲۳-   کدام شبکه اجتماعی برای بازاریابی B2B/B2C  است؟
الف) فیس بوک                        ب) پینترست                         ج) توییتر                     د) لینکدین

۲۴-   کدام شبکه اجتماعی برای بازاریابی B2C  است؟
الف) فیس بوک                        ب) توییتر                            ج)گوگل پلاس                د) لینکدین

۲۵-   بیشترین نرخ باز شدن ایمیل مربوط به کدامیک از موارد زیر است؟

الف) ۲ تا ۴ ساعت پس از دریافت                                          ب) یک ساعت پس از دریافت
ج) یک هفته پس از دریافت                                                  د) ۲۴ ساعت پس از دریافت

۲۶-   بیشترین سهم از مبادلات الکترونیکی در جهان در اختیار کدام کشور است؟
الف) استرالیا                           ب) ایران                             ج) آمریکا                     د) کره جنوبی           

۲۷-   بیشترین نوع تجارت الکترونیک مربوط به کدام است؟
الف)
B2B                              ب)B2C                               ج) C2C                               د) C2B

۲۸-   امروزه حدود چند درصد از تجارت مربوط به B2B است؟
الف)۶۰ درصد                        ب) ۸۵ درصد                        ج) ۷۰ درصد                 د) ۵۰ درصد

۲۹-   آمازون از چه مدل تجارتی استفاده می کند؟
الف)
B2C                              ب) B2B                              ج) C2C                       د) C2B

۳۰-   تجارت الکترونیکی خالص چیست؟
الف- محصول، ارسال ، پرداخت و انتقال به خریدار تماما دیجیتالی صورت گیرد.
ب- حداقل یکی از وجه‌های بالا دیجیتالی باشد.
ج- حداقل یکی از وجه‌های بالا دیجیتالی نباشد.
د-  همه‌ی وجه‌های بالا غیر دیجیتال باشد.

۳۱-   کدامیک از تجارت الکترونیکی زیر به معنای خرده فروشی می باشد؟
الف)
B2B                              ب)B2C                               ج) C2C                               د) C2B

۳۲-   تجارت الکترونیکی ناخالص چیست؟
الف- محصول، ارسال ، پرداخت و انتقال به خریدار تماما دیجیتالی صورت گیرد.
ب- حداقل یکی از وجه‌های بالا دیجیتالی باشد.
ج- حداکثر یکی از وجه‌های بالا دیجیتالی نباشد.
د-  همه‌ی وجه‌های بالا غیر دیجیتال باشد.

۳۳-   کدام کشور بالاترین کاربر اینترنت را داراست؟
الف)هند                                ب)آمریکا                             ج) کره جنوبی                د) چین

۳۴-   Ebay از چه نوع تجارت الکترونیکی زیر استفاده می کند؟
الف)
B2C                               ب) B2B                              ج) C2C                       د) C2B

۳۵-   چهارچوبی برای همکاری در داخل سازمان و یا بین سازمان های مختلف تعریف تجارت الکترونیکی از کدام دیدگاه است؟
الف) آموزش                           ب) خدمات                           ج) مشارکت                   د) اجتماعی

۳۶-   کسب و کار عبارتست از خرید و فروش کالاها، تولید کالا یا عرضه‌ی خدمات به منظور بدست آوردن ………… است.

الف) اعتبار                        ب) سود                          ج) زمینه‌ی کاری مناسب                  د)مشتری

۳۷-   اصول چهارگانه کسب و کار چیست؟(گزینه کامل را علامت بزنید)
الف) دانستن نام شرکت‌های مختلف ، دانستن نام بنیانگذاران شرکت‌ها و نحوه موفقیت آن‌ها ،داشتن مهارتهای لازم، داشتن سرمایه و محیط مناسب
ب) دانستن نام محصولات،دانستن نام شرکت‌های مختلف ، داشتن سرمایه کافی ، داشتن محیط مناسب
ج) دانستن نام محصولات ،دانستن نام شرکت‌های مختلف ،دانستن نام بنیانگذاران شرکت‌ها و نحوه موفقیت آن‌ها ، داشتن مهارتهای لازم

د) دانستن نام شرکت‌های مختلف،  دانستن نام بنیانگذاران شرکت‌ها و نحوه موفقیت آن‌ها ، داشتن مهارتهای لازم، داشتن سرمایه کافی

۳۸-   به روند خرید و فروش، انتقال یا تبادل محصولات، خدمات و یا اطلاعات از طریق شبکه های کامپیوتری چه می‌گویند؟
الف) تجارت الکترونیکی             ب) بازاریابی مجازی   ج) تجارت حضوری                     د)بازاریابی ویروسی

۳۹-   تحویل کالا، خدمات، اطلاعات یا پرداخت‌ها از طریق شبکه‌های کامپیوتری یا هر وسیله الکترونیکی دیگرمربوط به کدام دیدگاه تجارت الکترونیکی است.
الف) تجارت                           ب) خدمات                                 ج) آموزش                           د)ارتباطات

۴۰-    “منابع موجود در شرکت” در بحث ERP کدامند؟
الف) انسانی،مالی           ب) تجهیزات ، مواد اولیه         ج) موارد الف و ب            د)علم کارمندان ، تجهیزات

۴۱-   “هدف اصلی استفاده از تکنولوژی و همچنین منابع انسانی جهت درک درست نسبت به مشتری، اهداف تجاری و همچنین دید بهتر در جهت ارتقای موفقیت شرکت است” مربوط به کدام گزینه زیر است؟

الف)SCM                 ب) CRM                 ج) ERP                     د) EC

۴۲-    تعریف “شامل فرایند برنامه‌ریزی، اجرا و کنترل در تمامی جابجایی‌ها جهت ذخیره مواد اولیه، تولید، موجودی و محصول نهایی از شروع تا پایان را دربرمی‌گیرد.” مربوط به کدام گزینه زیر است؟
الف)
SCM                           ب) CRM                           ج) ERP                                  د) EC

۴۳-   تعریف “تمامی زیربخش‌های موجود در تجارت از قبیل بازرگانی، تولید، فروش، بازاریابی، توزیع، حسابداری، مدیریت منابع انسانی، مدیریت پروژه، مدیریت انبار و ….. بصورت یکپارچه با هم ارتباط خواهند داشت” مربوط به کدامیک از موارد است؟
الف)
SCM                            ب) CRM                       ج) ERP                                   د) EC

۴۴-   سرویس رایگان تحت مالکیت آمازون که رتبه بندی ترافیک سایتهای مجزا را در مقایسه با تمام سایت‌ها فراهم می‌کند کدام است؟
الف)
Alexa.com         ب) com.compete               ج) Hitwas.com                   د) Netatings.com

۴۵-   اجزای ایمیل مارکتینگ کدامند؟ (گزینه کامل را انتخاب کنید)
الف( 
Links – http – web – news- mail
ب( 
ecommerce – internet – content
ج)  
Links – http – web – news- mail – ecommerce – internet – content
د) news- mail – ecommerce – internet

۴۶-   فرایند ایمیل مارکتینگ به ترتیب کدام گزینه می باشد؟ (از چپ به راست)
الف)
Deffine – Test – Send – Measure – Report
ب)  
Test – Send – Measure – Report
ج) 
Send – Measure – Report
د)
Deffine – Test – Send – Measure – Email

۴۷-   سایتهای ارائه دهنده خدمات ایمیل مارکتینگ کدامند؟
الف)
mailchimp.com – constantcontact.com – campainer.com – dotmailer.com
ب) eliteemail.com – simplycast.com – mailci.in – amazon.com
ج)
eliteemail.com- alexa.com – eliteemail.com – campainer.com
د)
mailchimp.com – constantcontact.com – dotmailer.com-guru

۴۸-   کدامیک از برنامه های کاربردی اینستاگرام تعداد کامنت های هر عکس و تعداد کامنت های پاسخ داده شده و بدون پاسخ را نشان می دهد؟
الف)
InstaCommentor                     ب)Insta Tag
ج)
Insta Follow                                د) Insta massage

۴۹-   با استفاده از کدامیک از برنامه های کاربردی اینستاگرام افرادی که تازه به لیست شما اضافه شده اند و یا خارج شده اند و لیست افرادی که یک طرفه شما را دنبال می کنند و افرادی که شما یک طرفه آنها را دنبال می کنید را می توانید داشته باشید؟
الف)
InstaCommentor                      ب) Insta Tag
ج)
Insta Follow                                د) Insta massage

۵۰-  با کدامیک از برنامه های کاربردی اینستاگرام امکان افزودن متن به عکس محقق می گردد؟
الف)
InstaCommentor                           ب)  Insta Tag
ج)
Insta Follow                                       د) textGram

۱- جای خالی را پر کنید.

کسب و کار عبارتست از خرید و فروش کالاها، تولید کالا یا عرضه‌ی خدمات به منظور بدست آوردن ………… است.

الف- اعتبار                        ب- سود                          ج- زمینه‌ی کاری مناسب                  د- مشتری

۲– اصول چهارگانه کسب و کار چیست؟(گزینه کامل را علامت بزنید)

الف- دانستن نام شرکت‌های مختلف –  دانستن نام بنیانگذاران شرکت‌ها و نحوه موفقیت آن‌ها – داشتن مهارتهای لازم- داشتن سرمایه و محیط مناسب

ب- دانستن نام محصولات – دانستن نام شرکت‌های مختلف – داشتن سرمایه کافی – داشتن محیط مناسب

ج- دانستن نام محصولات – دانستن نام شرکت‌های مختلف –  دانستن نام بنیانگذاران شرکت‌ها و نحوه موفقیت آن‌ها – داشتن مهارتهای لازم

د- دانستن نام شرکت‌های مختلف –  دانستن نام بنیانگذاران شرکت‌ها و نحوه موفقیت آن‌ها – داشتن مهارتهای لازم- داشتن سرمایه کافی

۳– کدامیک از موارد زیر جزء پنج مهارت کسب و کار آینده ساز است؟

الف- مهارت‌های کامپیوتری، مهارت‌های تدریس، دانستن زبان خارجی

ب- مهارت‌های مالی و اقتصادی، مهارت‌های بازاریابی، مهارت‌های کامپیوتری

ج- مهارت‌های بازاریابی، مهارت‌های مدیریتی، مهارت‌های ورزشی

د- مهارت‌های کامپیوتری، دانستن زبان خارجی، مهارت‌های فروش

۴– به روند خرید و فروش، انتقال یا تبادل محصولات، خدمات و یا اطلاعات از طریق شبکه های کامپیوتری چه می‌گویند؟

الف- تجارت الکترونیکی                ب- بازاریابی مجازی

ج-  تجارت حضوری                     د- بازاریابی ویروسی

۵– کدامیک از قاره  بیشترین تعداد کاربران را در سال ۲۰۱۲ داشتند؟

الف- آسیا             ب- آمریکای شمالی                  ج- اروپا                  د- استرالیا

۶– تعریف زیر از تجارت الکترونیک مربوط به کدامیک از دیدگاه‌ها است؟

تحویل کالا، خدمات، اطلاعات یا پرداخت‌ها از طریق شبکه‌های کامپیوتری یا هر وسیله الکترونیکی دیگر

الف- تجارت              ب- خدمات                  ج- آموزش                  د- ارتباطات

۷– منظور از تجارت الکترونیک ناخالص چیست؟

الف- محصول، ارسال ، پرداخت و انتقال به خریدار تماما دیجیتالی صورت گیرد.

ب- حداقل یکی از وجه‌های بالا دیجیتالی باشد.

ج- حداکثر یکی از وجه‌های بالا دیجیتالی نباشد.

د-  همه‌ی وجه‌های بالا غیر دیجیتال باشد.

۸– کدامیک از موارد زیر مربوط به مزایای سازمان در تجارت الکترونیکی است؟

الف- دسترسی جهانی – ارائه محصولات بسیار ویژه – افزایش ساعت کار – هزینه پایین‌تر – سرعت عرضه – تنوع محصولات – عدم نیاز به مجوز کسب و کار

ب- حضور در همه جا – محصولات و خدمات بیشتر – ارسال فوری – دسترسی به اطلاعات – معافیت از مالیات بر فروش – کاهش قیمت – انجمن‌های الکترونیکی – شرکت در مزایده‌ها

ج- استانداردهای بالاتر زندگی – رفاه اجتماعی – امنیت ملی – دسترسی به خدمات عمومی – افزایش امید به زندگی برای فقرا

د-  هیچکدام

۹– کدامیک از موارد زیر مربوط به مزایای مصرف کننده در تجارت الکترونیکی است؟

الف- دسترسی جهانی – ارائه محصولات بسیار ویژه – افزایش ساعت کار – هزینه پایین‌تر – سرعت عرضه – تنوع محصولات – عدم نیاز به مجوز کسب و کار

ب- حضور در همه جا – محصولات و خدمات بیشتر – ارسال فوری – دسترسی به اطلاعات – معافیت از مالیات بر فروش – کاهش قیمت – انجمن‌های الکترونیکی – شرکت در مزایده‌ها

ج-  استانداردهای بالاتر زندگی – رفاه اجتماعی – امنیت ملی – دسترسی به خدمات عمومی – افزایش امید به زندگی برای فقرا

د-  هیچکدام

۱۰– کدامیک از موارد زیر مربوط به مزایای جامعه در تجارت الکترونیکی است؟

الف- دسترسی جهانی – ارائه محصولات بسیار ویژه – افزایش ساعت کار – هزینه پایین‌تر – سرعت عرضه – تنوع محصولات – عدم نیاز به مجوز کسب و کار

ب- حضور در همه جا – محصولات و خدمات بیشتر – ارسال فوری – دسترسی به اطلاعات – معافیت از مالیات بر فروش – کاهش قیمت – انجمن‌های الکترونیکی – شرکت در مزایده‌ها

ج- استانداردهای بالاتر زندگی – رفاه اجتماعی – امنیت ملی – دسترسی به خدمات عمومی – افزایش امید به زندگی برای فقرا

د- هیچکدام

۱۱– “منابع موجود در شرکت” در بحث ERP کدامند؟

الف- انسانی- مالی           ب- تجهیزات – مواد اولیه

ج- موارد الف و ب            د- علم کارمندان – تجهیزات

۱۲–  تعریف زیر مربوط به کدامیک از موارد است؟

“هدف اصلی استفاده از تکنولوژی و همچنین منابع انسانی جهت درک درست نسبت به مشتری، اهداف تجاری و همچنین دید بهتر در جهت ارتقای موفقیت شرکت است”

الف-SCM                 ب- CRM                 ج- ERP                     د- EC

۱۳– تعریف زیر مربوط به کدامیک از موارد است؟

“شامل فرایند برنامه‌ریزی، اجرا و کنترل در تمامی جابجایی‌ها جهت ذخیره مواد اولیه، تولید، موجودی و محصول نهایی از شروع تا پایان را دربرمی‌گیرد.”

الف- SCM                 ب- CRM                 ج- ERP                د- EC

۱۴– تعریف زیر مربوط به کدامیک از موارد است؟

“تمامی زیربخش‌های موجود در تجارت از قبیل بازرگانی، تولید، فروش، بازاریابی، توزیع، حسابداری، مدیریت منابع انسانی، مدیریت پروژه، مدیریت انبار و ….. بصورت یکپارچه با هم ارتباط خواهند داشت”

الف- SCM                 ب- CRM                    ج- ERP                  د- EC

۱۵– هسته‌ی روابط مفاهیم ذیل کدام است؟

E-business *   commerce-E    *    Marketing-E    *   Internet Marketing

الف- E-business                         ب- Internet Marketing

ج- Marketing-E                          د- commerce-E   

۱۶– مدل تجارت الکترونیکی A2C بین کدامیک از موارد زیر است؟

الف- بین مشتری و دولت                                             ب- بین دولت و تجارت

ج- بین شرکت های گسترده چند ملیتی و مشتری                د- بین شرکت های گسترده چند ملیتی و تجارت

۱۷– سرویس رایگان تحت مالکیت آمازون که رتبه بندی ترافیک سایتهای مجزا را در مقایسه با تمام سایت‌ها فراهم می‌کند کدام است؟

الف- Alexa.com                         ب- com.compete      

ج-  Hitwas.com                        د- Netatings.com

۱۸– در کدامیک از سایتهای زیر اسکریپت‌های پست الکترونیک قرار دارد؟

الف-Alexa.com                      ب-elance.com          

ج-  Hitwas.com                     د- Netatings.com

۱۹– جذب مشتری به ترتیب شامل چه مراحلی می‌شود؟

الف- اولین اثرگذاری – انتخاب محصول – پرداخت و انجام سفارش – اکتساب

ب- اکتساب – اولین اثرگذاری – انتخاب محصول – پرداخت و انجام سفارش

ج- بازاریابی مناسب – اولین اثرگذاری –  اکتساب- پرداخت

د- قیمت رقابتی – بازاریابی مناسب اکتساب – اولین اثرگذاری

۲۰– مشکلات زیر در کدام مرحله جذب مشتری تاثیر منفی خواهد گذاشت؟

عدم وجود اطلاعات موجودی – انتخاب نامناسب – قیمت غیر رقابتی – هزینه حمل و نقل بالا

الف- اکتساب                                 ب- اولین اثرگذاری

ج- انتخاب محصول                         د- پرداخت و انجام سفارش

۲۱– کدام یک از گزینه های زیر در کسب و کار الکترونیکی دخیل هستند؟

الف-elanc – amazon- microblog – web marketing- seo

ب- ppc- Ecommerce – social networks – web marketing

ج- E business- E marketing- Email marketing – Afiliate marketing

د- ppc- microblog- social networks – web marketing – Email marketing – SEO

۲۲– عوامل اساسی موفقیت در کسب و کارهای اینترنتی چیست؟

الف- انتخاب کاری که بلدید- انتخاب کسب و کار مورد علاقه – آگاهی ، دانش و مهارت لازم – تلاش و پشتکار

ب- زود عمل کردن – بازاریابی مناسب – آگاهی ، دانش و مهارت لازم – انتخاب کسب و کار مورد علاقه

ج- انتخاب کاری که بلدید- انتخاب کسب و کار مورد علاقه – ساعت کاری زیاد – راه اندازی سریع

د- آگاهی ، دانش و مهارت لازم – انتخاب کسب و کار مورد علاقه – انتخاب سیستم بانک معتبر – سرمایه گذاری زیاد

۲۳– تعریف زیر مربوط به کدام مفهوم مربوط در کسب و کار اینترنتی است؟

«نوعی بازاریابی مستقیم که از ایمیل به عنوان وسیله ای برای برقراری ارتباطات تجاری و یا پیامهای مرتبط با مسائل مالی مخاطبان استفاده می‌شود.»

الف- E Commerce                                ب- E Business

ج- Email Marketing                         د- Internet Marketing

۲۴– اجزای ایمیل مارکتینگ کدامند؟ (گزینه کامل را انتخاب کنید)

الف- Links – http – web – news- mail

ب- ecommerce – internet – content

ج-Links – http – web – news- mail – ecommerce – internet – content

د- news- mail – ecommerce – internet

۲۵–  فرایند ایمیل مارکتینگ به ترتیب کدام گزینه می باشد؟ (از چپ به راست)

الف-Deffine – Test – Send – Measure – Report

ب-  Test – Send – Measure – Report

ج- Send – Measure – Report

د- Deffine – Test – Send – Measure – Email

۲۶–  ذخیره اطلاعات مفید زیر در کدامیک از مراحل فرایند ایمیل مارکتینگ موثر خواهد بود؟

اطلاعات تماس – معرف – وضعیت مشتری – اطلاعات دموگرافیک – اطلاعات شخصی – اطلاعات ارتباطی – تاریخچه خرید

الف- تست پیام ها                                     ب-  تعیین هدف

ج- ساختن پایگاه داده مشتریان                      د- طرح ریزی محتویات

۲۷–  سایتهای ارائه دهنده خدمات ایمیل مارکتینگ کدامند؟

الف- mailchimp.com – constantcontact.com – campaigner.com – dotmailer.com

ب- eliteemail.com – simplycast.com – mailci.in – amazon.com

ج- eliteemail.com- alexa.com – eliteemail.com – campainer.com

د- mailchimp.com – constantcontact.com – dotmailer.com-guru

۲۸– کدامیک از گزینه های زیر از بخش های ایمیل مارکتینگ محسوب می‌شود؟

الف- segmentation – optimization – branding – marketing goals – analytics – email list creation

ب-microblog – web marketing- seo- optimization – branding – marketing goals

ج-  ppc- Ecommerce – social networks – deliverability    

د- web marketing – Email marketing – SEO – segmentation – optimization

۲۹– موارد زیر از کدام تاکتیک های رشد ایمیل به حساب می رود؟

«اضافه کردن فرم های ثبت نام در جاهاییکه که مشتریان بازدید می کنند – نگرانی ها راجع به حریم خصوصی – ایجاد انگیزه برای ثبت نام – ایجاد صفحات جذاب برای جذب مشتری و عضویتش»

الف- از طریق درخواست از مشتریان                   ب-  از طریق اشتراک             

ج-  دکمه به اشتراک گذاری ایمیل                     د- از طریق paid search

۳۰– موارد زیر از کدام تاکتیک های رشد ایمیل به حساب می رود؟

«انتقال و اشاعه از طریق بازاریابی ویروسی – استفاده از مکانی جهت فوروارد کردن پیام برای دوستان»

الف-  از طریق درخواست از مشتریان                     ب- از طریق اشتراک             

ج-  دکمه به اشتراک گذاری ایمیل                       د- از طریق paid search

۳۱– مفاهیم زیر در رابطه با کدام نوع بازاریابی می باشد؟

«استفاده از نرم افزارهای تخصصی ایمیل – خبرنامه اختصاصی- نامه های تاثیر گذار – گردآوری آدرس ایمیل کاربران – امضای الکترونیکی»

الف- بازاریابی با پیام کوتاه                      ب- بازاریابی حضوری

ج- بازاریابی از طریق ایمیل                      د- هیچکدام

۳۲– بر طبق آمار سال ۲۰۱۴ تعداد کاربران ایمیل در دنیا چند  نفر  است؟

الف- ۳٫۲ میلیارد نفر                                            ب- ۳٫۲ میلیون نفر

ج- ۴۱۶ میلیون نفر                                             د- ۲۳۶ میلیون نفر

۳۳– بر طبق آمار سال ۲۰۱۴ چند  درصد از کاربران آنلاین از ایمیل استفاده می کنند؟

الف-  ۹۵%                     ب- ۵۹%                 ج- ۸۵%                  د- ۶۶%

۳۴– بر طبق آمار سال ۲۰۱۴ چند  درصد از کاربران ایمیل ها را نگه داشته اند؟

الف- ۹۵%                      ب- ۶۴%                       ج- ۷۸%                    د- ۴۴%

۳۵– هر چه حجم ایمیل ارسالی ………. باشد ، میزان باز شدن آنها ………… است.

الف-   کمتر – کمتر                             ب-   بیشتر – بیشتر

ج-  بیشتر – کمتر                                د- هیچکدام

۳۶–  بهترین روز برای ارسال ایمیل در ایران کدام است؟

الف- شنبه                  ب- جمعه                   ج- یکشنبه                         د- سه شنبه

۳۷–  روزهای آخر هفته میزان باز شدن ایمیل ……… است.

الف- کمتر است                                     ب- بیشتر است

ج- فرقی نمی کند                                   د- هیچکدام

۳۸– برطبق آمار سال ۲۰۱۲  از کل ایمیل های ارسالی چند درصد باز شده است؟

الف- ۲۳٫۰۷%              ب- ۳۲٫۰۷ %               ج-  ۴۵%                 د- %۱۸٫۵۸

۳۹– برطبق آمار سال ۲۰۱۲  از کل ایمیل های ارسالی چند درصد کلیک شده است؟

الف- ۶۰٫۶۷ %                ب- ۶٫۶۷ %               ج-  ۳۲%                   د- ۴٫۵۱%

۴۰– در سیستم خودکار ……….. پیام بهترین تاثیر دارد.

الف- اولین                 ب- همه ی پیام ها                ج-  آخرین پیام                   د- هیچکدام

۴۱– بهترین تعداد پیام در پیام های دوره ای چند پیام است؟

الف- بیش از ۱۰ تا پیام                                        ب- بیش از ۲۰ تا پیام

ج- کمتر از ۱۰ تا پیام                                        د- کمتر از ۲۰ تا پیام

۴۲– مهمترین دلیلی که مشتریان از لیست ایمیل انصراف می دهند چیست؟

الف- تعداد ایمیل های دریافتی بسیار زیاد است.

ب- محتوای ایمیل، تکراری و خسته کننده است.

ج- محتوا مناسب با نیاز مشتری نیست.

د- دریافت مقادیر زیاد ایمیل و نیاز به حذف برخی

۴۳– در تبلیغات اینترنتی، AD Views به چه معناست؟

الف- تعداد دفعاتی که یک کاربر در زمان خاص به صفحه ای که در آن بنر تبلیغاتی قرار دارد مراجعه کرده باشد که به آن Page View نیز می گویند.

ب- یک بنر تبلیغاتی کوچک است که با کلیک بر روی آن کاربر به سایت آن شرکت متصل می شود.

ج-  تعداد دفعات کلیک که توسط کاربر بر روی بنر تبلیغاتی صورت گرفته تا به وبسایت آگهی دهنده مرتبط شود ، ثبت شده و شمارش می شود.

د- هزینه ای که آگهی دهنده در ازای هر بار دیده شدن بنر تبلیغاتی خود توسط مصرف کنندگان پرداخت می کند.

۴۴-در تبلیغات اینترنتی، Button به چه معناست؟

الف- تعداد دفعاتی که یک کاربر در زمان خاص به صفحه ای که در آن بنر تبلیغاتی قرار دارد مراجعه کرده باشد که به آن Page View نیز می گویند.

ب- یک بنر تبلیغاتی کوچک است که با کلیک بر روی آن کاربر به سایت آن شرکت متصل می شود.

ج-  تعداد دفعات کلیک که توسط کاربر بر روی بنر تبلیغاتی صورت گرفته تا به وبسایت آگهی دهنده مرتبط شود ، ثبت شده و شمارش می شود.

د- هزینه ای که آگهی دهنده در ازای هر بار دیده شدن بنر تبلیغاتی خود توسط مصرف کنندگان پرداخت می کند.

۴۵– در تبلیغات اینترنتی، click through به چه معناست؟

الف- تعداد دفعاتی که یک کاربر در زمان خاص به صفحه ای که در آن بنر تبلیغاتی قرار دارد مراجعه کرده باشد که به آن Page View نیز می گویند.

ب- یک بنر تبلیغاتی کوچک است که با کلیک بر روی آن کاربر به سایت آن شرکت متصل می شود.

ج-  تعداد دفعات کلیک که توسط کاربر بر روی بنر تبلیغاتی صورت گرفته تا به وبسایت آگهی دهنده مرتبط شود ، ثبت شده و شمارش می شود.

د- هزینه ای که آگهی دهنده در ازای هر بار دیده شدن بنر تبلیغاتی خود توسط مصرف کنندگان پرداخت می کند.

۴۶– در تبلیغات اینترنتی، CMP به چه معناست؟

الف- تعداد دفعاتی که یک کاربر در زمان خاص به صفحه ای که در آن بنر تبلیغاتی قرار دارد مراجعه کرده باشد که به آن Page View نیز می گویند.

ب- یک بنر تبلیغاتی کوچک است که با کلیک بر روی آن کاربر به سایت آن شرکت متصل می شود.

ج-  تعداد دفعات کلیک که توسط کاربر بر روی بنر تبلیغاتی صورت گرفته تا به وبسایت آگهی دهنده مرتبط شود ، ثبت شده و شمارش می شود.

د- هزینه ای که آگهی دهنده در ازای هر بار دیده شدن بنر تبلیغاتی خود توسط مصرف کنندگان پرداخت می کند.

۴۷– در تبلیغات اینترنتی،Conversion Rateبه چه معناست؟

الف- تعداد دفعاتی که یک کاربر در زمان خاص به صفحه ای که در آن بنر تبلیغاتی قرار دارد مراجعه کرده باشد که به آن Page View نیز می گویند.

ب- تعداد کاربرانی که از سایت خرید می کنند در قالب درصد نشان می دهد.

ج-  تعداد دفعات کلیک که توسط کاربر بر روی بنر تبلیغاتی صورت گرفته تا به وبسایت آگهی دهنده مرتبط شود ، ثبت شده و شمارش می شود.

د- هزینه ای که آگهی دهنده در ازای هر بار دیده شدن بنر تبلیغاتی خود توسط مصرف کنندگان پرداخت می کند.

۴۸– در تبلیغات اینترنتی، Hit به چه معناست؟

الف- برای نشان دادن شهرت و مجبوبیت یک سایت و مشخص کردن سایتی که در یک زمان مشخص بیشترین بازدیدکننده را دارد به کار می رود.

ب- یک بنر تبلیغاتی کوچک است که با کلیک بر روی آن کاربر به سایت آن شرکت متصل می شود.

ج-  تعداد دفعات کلیک که توسط کاربر بر روی بنر تبلیغاتی صورت گرفته تا به وبسایت آگهی دهنده مرتبط شود ، ثبت شده و شمارش می شود.

د- هزینه ای که آگهی دهنده در ازای هر بار دیده شدن بنر تبلیغاتی خود توسط مصرف کنندگان پرداخت می کند.

۴۹– در تبلیغات اینترنتی،  sitVi به چه معناست؟

الف- برای نشان دادن شهرت و مجبوبیت یک سایت و مشخص کردن سایتی که در یک زمان مشخص بیشترین بازدیدکننده را دارد به کار می رود.

ب- یک بنر تبلیغاتی کوچک است که با کلیک بر روی آن کاربر به سایت آن شرکت متصل می شود.

ج-  تعداد دفعات کلیک که توسط کاربر بر روی بنر تبلیغاتی صورت گرفته تا به وبسایت آگهی دهنده مرتبط شود ، ثبت شده و شمارش می شود.

د- مراحل گوناگون یک درخواست را که توسط کاربر برای مشاهده یک سایت و یا صفحات وب صورت می گیرد.

۵۰– در تبلیغات اینترنتی، Timeout به چه معناست؟

الف- برای نشان دادن شهرت و مجبوبیت یک سایت و مشخص کردن سایتی که در یک زمان مشخص بیشترین بازدیدکننده را دارد به کار می رود.

ب- مدت زمانی که یک بازدیدکننده برای ارائه درخواست خود در یک وبسایت می گذارند که معمولا بین ۱۵ تا ۳۰ دقیقه است.

ج-  تعداد دفعات کلیک که توسط کاربر بر روی بنر تبلیغاتی صورت گرفته تا به وبسایت آگهی دهنده مرتبط شود ، ثبت شده و شمارش می شود.

د- هزینه ای که آگهی دهنده در ازای هر بار دیده شدن بنر تبلیغاتی خود توسط مصرف کنندگان پرداخت می کند.

۵۱– در تبلیغات اینترنتی، Unique visit به چه معناست؟

الف-  برای نشان دادن شهرت و مجبوبیت یک سایت و مشخص کردن سایتی که در یک زمان مشخص بیشترین بازدیدکننده را دارد به کار می رود.

ب- یک بنر تبلیغاتی کوچک است که با کلیک بر روی آن کاربر به سایت آن شرکت متصل می شود.

ج-  شمارش تعداد بازدیدکنندگان یک سایت بدون درنظر گرفتن تعداد صفحاتی است که وی در هر بازدید خود مشاهده کرده است.

د- هزینه ای که آگهی دهنده در ازای هر بار دیده شدن بنر تبلیغاتی خود توسط مصرف کنندگان پرداخت می کند.

۵۲– در تبلیغات اینترنتی، Stickness به چه معناست؟

الف- هرچه زمان صرف شده در یک سایت توسط کاربر بیشتر باشد چسبندگی و جذابیت بیشتری دارد.

ب- یک بنر تبلیغاتی کوچک است که با کلیک بر روی آن کاربر به سایت آن شرکت متصل می شود.

ج-  تعداد دفعات کلیک که توسط کاربر بر روی بنر تبلیغاتی صورت گرفته تا به وبسایت آگهی دهنده مرتبط شود ، ثبت شده و شمارش می شود.

د- هزینه ای که آگهی دهنده در ازای هر بار دیده شدن بنر تبلیغاتی خود توسط مصرف کنندگان پرداخت می کند.

۵۳– مزایای بازاریابی با استفاده از شبکه های مجازی کدامند؟

الف- وجود همه اقشار در این شبکه ها – پاسخ به پرسش های کاربران در ارتباط نزدیک با آنها – با انتشار یک تصویر یا مطلب هزاران کاربر افزوده می شود – در صورت محبوبیت رنکینگ وب سایت در موتورهای جستجو بالا می رود.

ب- پاسخ به پرسش های کاربران در ارتباط نزدیک با آنها – با انتشار یک تصویر یا مطلب هزاران کاربر افزوده می شود – رایگان بودن تبلیغات – سرعت گسترش تبلیغات در یک روز

ج-  با انتشار یک تصویر یا مطلب هزاران کاربر افزوده می شود – در صورت محبوبیت رنکینگ وب سایت در موتورهای جستجو بالا می رود- یافتن دوست های زیادی

د- رایگان بودن تبلیغات – سرعت گسترش تبلیغات در یک روز – یافتن دوست های زیادی

۵۴–  کدام شبکه اجتماعی برای ایجاد ارتباط بین متخصین ، تجار ، کارآفرینان و شناساندن شرکت و ارتباط بین همکاران کاربرد دارد؟

الف- face book       ب- linkedin                ج-  twitter               د- pinterest

۵۵–  در ارتباط نوع  B2B کدام شبکه بیشتر کاربرد دارد؟

الف- facebook           ب- twitter                ج-  linkedin              د- blogging

۵۶– در ارتباط نوع  B2C کدام شبکه بیشتر کاربرد دارد؟

الف- facebook            ب- twitter                ج-  linkedin             د- blogging

۵۷– چند درصد از کاربران سایت pinterest را خانم ها تشکیل می دهند؟

الف- ۱۷ درصد            ب- ۸۳ درصد                    ج-  ۹۳ درصد                   د- ۲۰ درصد

۵۸– کدامیک از شبکه های اجتماعی زیر در زمینه عکس کاربرد دارد و برای مبادله باید از hashtags استفاده کرد ؟

الف- اینستاگرام             ب- توییتر                    ج-  فیس بوک                    د- لینکداین

۵۹– سایت فیس بوک شامل چند کاربر می باشد؟

الف- ۲۰۰ میلیون کابر                                 ب- ۵۴۰ میلیون کاربر

ج- ۳۰۰ میلیون کاربر                                     د- یک میلیارد کاربر

۶۰– چند درصد از کاربران سایت لینکداین را آقایان تشکیل می دهند؟

الف- ۷۹ درصد            ب- ۶۳ درصد                ج-  ۶۸ درصد               د- ۹۰ درصد

۶۱– در سایت اینستاگرام بیشتر کاربران چند سال هستند و کدام جنسیت بیشتر است؟

الف-  بیش از ۳۵ سال – خانم ها                  ب-  بین ۳۵ تا ۴۵ سال-آقایان

ج-   زیر ۳۵ سال – خانم ها                         د- کمتر از ۲۰سال – خانم ها

۶۲– بزرگترین سایت بارگذاری فیلم کدام است؟

الف- youtube          ب- facebook            ج-  linked in           د- instagram

۶۳– کدامیک از شبکه های اجتماعی در ارتباطات نوع  B2C کاربرد بیشتری دارند؟

الف- face book – twitter – google+ – you tube – pinterest

ب- facebook – twitter – linked in – google +

ج-  you tube – linked in – face book

د- pinterest – you tube – linked in – twitter

۶۴–  کدامیک از شبکه های اجتماعی در ارتباطات نوع  B2B کاربرد بیشتری دارند؟

الف- face book – twitter – google+ – you tube – pinterest

ب- facebook – twitter – linked in – google +

ج-  twitter – linked in

د- pinterest – you tube – linked in – twitter

۶۵–  محبوبترین و پرمشارکت ترین پست های برندها در فیس بوک در سال ۲۰۱۴ را به ترتیب نام ببرید؟ (از راست به چپ)

الف- تصویر با ۷۰% – لینک – آلبوم – متن – ویدئو – متن

ب- متن با ۵۰% – لینک – تصویر – ویدئو – آلبوم

ج-  ویدئو با ۸۷% – لینک – آلبوم – ویدئو – متن

د- تصویر با ۸۷% – لینک – متن – آلبوم – ویدئو

۶۶– بازاریابان جهت فروش بیشتر در کدام سایت فعالیت می کنند و بازدهی آنان چقدر است؟

الف- facebook – ۸۱%                   ب- twitter – ۶۷%

ج-  linked in – ۱۸%                      د- blogging – ۴۸%

۶۷– چند کاربر در فیس بوک از طریق موبایل کانکت می شوند و بدترین زمان پست گذاری بین چه ساعاتی است؟

الف- ۵۷۰ میلیون کاربر – ۶ تا ۸ صبح                     ب- ۷۵۱ میلیون کاربر – ۱۰ شب تا ۴ صبح

ج-  ۶۰۰ میلیون کاربر – ۱۰ شب تا ۴ صبح              د- ۲۵۰ میلیون کاربر – ۲ تا ۵ بعد از ظهر

۶۸– در لینکداین بهترین زمان برای گذاشتن پست چه زمانی می باشد ؟

الف- ۷ تا ۸:۳۰ صبح و ۵ تا ۶  بعدازظهر – قبل و بعد از ساعات رسمی کاری

ب- ۵ تا ۷ بعدازظهر – ۱ تا ۷ صبح – آخر هفته

ج-  ۱۱ تا ۱۳ ظهر – اواسط هفته

د- ۹  تا ۱۱ صبح – شنبه

۶۹– از راست به چپ گزینه مناسب را انتخاب نمایید؟

دسترسی به اخبار آنلاین – ارتباط و اشتر اک گذاری با دوستان – شبکه میتنی بر روابط کاری – آخرین اخبار ، ویدئوها و تصاویر –

الف- FACE BOOK – REDDIT – DIGG – LINKED IN

ب- DIGG- FACE BOOK – REDDIT – LINKED IN

ج- FACE BOOK  – LINKED IN- LINKED IN  – REDDIT

د- DIGG – LINKED IN – FACE BOOK – REDDIT

۷۰– بین شبکه های زیر کدامیک بیشتر در زمینه عکس کاربرد دارد؟

الف- You tube        ب- Pinterest           ج-  Facebook            د- Blogging

۷۱– در اینستاگرام روزانه چند عکس به اشتراک گذاری می شود؟

الف- ۲۰ میلیون کاربر                  ب- ۴۰ میلیون کاربر           

 ج- ۳۰ میلیون کاربر                    د- ۵۰ میلیون کاربر

۷۲– کدامیک از برنامه های کاربردی اینستاگرام تعداد کامنت های هر عکس و تعداد کامنت های پاسخ داده شده و بدون پاسخ را نشان می دهد؟

الف- InstaCommentor                     ب-Insta Tag          

ج- Insta Follow                                د- Insta massage

۷۳– با استفاده از کدامیک از برنامه های کاربردی اینستاگرام افرادی که تازه به لیست شما اضافه شده اند و یا خارج شده اند و لیست افرادی که یک طرفه شما را دنبال می کنند و افرادی که شما یک طرفه آنها را دنبال می کنید را می توانید داشته باشید؟

الف- InstaCommentor                      ب- Insta Tag

ج- Insta Follow                                د- Insta massage

۷۴– با کدامیک از برنامه های کاربردی اینستاگرام امکان افزودن متن به عکس محقق می گردد؟

الف- InstaCommentor                           ب-  Insta Tag

ج- Insta Follow                                       د- text Gram

۷۵– بیشترین دللیل ترک کردن سایت توسط کاربران کدام گزینه می باشد؟

الف- بارگذاری آهسته – تبلیغات متعدد                 ب- محتوا و نحوه نمایش نامناسب – عدم بروز رسانی

ج- عدم تطابق با موبایل – نبود صفحه تماس با ما      د-  نبود صفحه درباره ما – پخش خودکار صدا

۷۶– چند درصد از جستجوهای موبایل هدف محلی دارند؟

الف- ۳۰%                  ب- ۵۰%                     ج- ۷۰%                      د- ۴۵%

۷۷– کدام یک از روش های بازاریابی مبنی بر این است که افراد در سایت یا وبلاگشان بصورت آنلاین برای محصولات شرکتی خاص تبلیغ میکنند و شرکت های عامل به نسبت فروش یا تبلیغ مبلغی را به بازاریاب پرداخت می نمایند؟

الف- بازاریابی آنلاین                                                               ب- بازاریابی حضوری

ج- بازاریابی پورسانتی یا سیستم همکاری در فروشAffilicate           د- بازاریابی شبکه ای

۷۸– اولین سایتی که بازاریابی پورسانتی را ابداع نمود چه سایتی بود؟

الف- Facebook                    ب- Microsoft             

ج- Dell                                 د- Amazon

۷۹– در نوع بازاریابی همکاری در فروش ، pay per sale در چه صورت پرداخت انجام می شود؟

الف- پرداخت به ازای هر فروش                          ب- پرداخت به ازای هر ثبت نام

ج- پرداخت به ازای هر ویزیتور                            د- پرداخت به ازای نمایش آگهی

۸۰– در نوع بازاریابی همکاری در فروش ، pay per lead در چه صورت پرداخت انجام می شود؟

الف- پرداخت به ازای هر فروش                        ب- پرداخت به ازای هر ثبت نام

ج- پرداخت به ازای هر ویزیتور                         د- پرداخت به ازای نمایش آگهی

۸۱– در نوع بازاریابی همکاری در فروش ، pay per visit در چه صورت پرداخت انجام می شود؟

الف- پرداخت به ازای هر فروش                      ب- پرداخت به ازای هر ثبت نام

ج- پرداخت به ازای هر ویزیتور                        د- پرداخت به ازای نمایش آگهی

۸۲– در نوع بازاریابی همکاری در فروش ، در کدام نوع حتی اگر روی آگهی کلیک نکند پرداخت انجام می شود؟

الف- پرداخت به ازای هر فروش                      ب- پرداخت به ازای هر ثبت نام

ج- پرداخت به ازای هر ویزیتور                         د- پرداخت به ازای نمایش آگهی

 

  1. کدام یک از موارد زیر از وظایف موتور جستجو نیست؟
    الف) رتبه بندی سایت                                                        ب) فهرست کردن محتوای وب
    ج) معرفی نام دامنه به موتور جستجو                                     د) دادن رنکینگ به صفحات وب سایت

  2. کدام مورد جزء موارد داشتن یک دامنه مناسب نیست؟
    الف) دامنه رایگان داشته باشیم                                              ب) قابلیت به خاطر سپاری دامین
    ج) دامنه باید کوتاه و ساده باشد                                              د) نام دامنه متناسب با موضوع باشد

  3. کدام یک از موارد زیر در طراحی وب سایت اهمیت ندارد؟
    الف) قانون سه کلیک                                                         ب) ساخت صفحه فرود
    ج) کمتر بودن تعداد صفحات جهت راحت ایندکس شدن                 د) داشتن ظاهر خوب برای سایت از لحاظ رنگ

  4. حجم فایل برای هر صفحه وب باید چند کیلو بایت باشد؟
    الف) ۵۰ تا ۷۰                                                                ب) محدودیتی در حجم وجود ندارد
    ج) ۷۰ تا ۹۰                                                                   د) ۴۰ تا ۶۰

  5. در طراحی و راه اندازی یک سایت اینترنتی مناسب جهت کسب و کار کدام مورد زیر باید در سایت باشد؟
    الف) منوهای مزاحم                                                          ب) یکسان  بودن اندازه و نوع فونت
    ج) چراغ چشمک زن                                                         د) ایجاد سرو صدا

  6. یکی از اصلی ترین رنک جهت برند سازی کدام است؟
    الف) قرمز                                                                      ب) بنفش
    ج) سبز                                                                          د) آبی

  7. جراح ها و سایت های محصولات غذایی مثل رستوران ها از چه رنگی در سایت خود استفاده می کنند؟
    الف) قرمز                                                                      ب) بنفش
    ج) سبز                                                                          د) آبی

  8. برای سایت های اقتصادی و تفریحی از چه رنگی استفاده می کنند؟
    الف) قرمز                                                                      ب) بنفش
    ج) سبز                                                                          د) آبی

  9. کدام رنگ در سایت جوانپسند است و برای جلب بازدید کننده است؟
    الف) قرمز                                                                      ب) زرد
    ج) سبز                                                                          د) آبی

  10. کدام رنگ اغلب در بانک ها و سرویس های امنیتی استفاده می شود؟
    الف) آبی                                                                        ب) بنفش
    ج) سبز                                                                          د) نارنجی

  11. کدام رنگ جهت محصولات زنانه و زیبایی استفاده می شود؟
    الف) صورتی                                                                  ب) بنفش
    ج)نارنجی                                                                       د) زرد

  12. کدام گزینه جزء بخش های اساسی یک صفحه سایت کسب و کار نیست؟
    الف) درباره ما                                                                 ب) اخبار روز
    ج) قیمت ها                                                                     د) گواهینامه ها

  13. کدام مورد نکات مهم در طراحی صفحه اول سایت است؟
    الف) درباره ما                                                                 ب) متحرک بودن اخبار
    ج) گذاشتن قیمت ها در محصولات                                         د)تبدیل لینکها به سرفصل ها

  14. طول مناسب یک خط چه میزان باید باشد؟
    الف) ۱۲ تا ۱۶ کلمه                                                          ب)۶۰ تا ۷۰ حرف
    ج) گزینه الف و ب                                                            د) ۵۰ تا ۷۰ حرف  

  15. کدام مورد در صفحه سفارش کالا باید رعایت شود؟
    الف) وضوح تصویر کالا لیست مزایای کالا ذکر کالاهای رایگان
    ب) لیست مزایای کالا درج قیمت کالا وضوح تصویر کالا
    ج) درج قیمت کالا لیست مزایای کالا ذکر کالاهای رایگان
    د) ذکر کالاهای رایگان درج قیمت کالا و هزینه حمل و نقل وضوح تصویر کالا

  16. پایین ترین آمار بازدیدهای اینترنتی مربوط به کدام مورد زیر است؟
    الف) Organic search                                                      ب) Direct Trafic
    ج) Refferals                                                                                      د) Paid Search

  17. بالاترین آمار بازدیدهای اینترنتی در سال ۲۰۱۱ مربوط به کدام مورد زیر است؟
    الف) Organic search                                                      ب) Direct Trafic
    ج) Email marketing                                                                        د) social media

  18. استفاده از موتور جستجو، در کدام مورد زیر ترتیب رعایت شده است؟ ( از چپ به راست)
    الف) google-yahoo-msn-eBay-Microsoft Site
    ب) google-yahoo-eBay -Baidu.com-microsoft site
    ج) google-yahoo-msn-eBay-Microsoft Site-NHN Crop
    د) google-yahoo- Baidu.com -microsoft site- eBay-NHN Crop

  19. چند درصد از اروپائیان از موتور جستجو گوگل استفاده می کنند؟
    الف) ۸۳%                                                                     ب)۷۴%
    ج)۷۸%                                                                        د)۷۳%

  20. کدام نکته کلیدی باعث یافتن یک سایت می شود؟
    الف) موتور جستجو                                                          ب) بازاریابی ایمیلی
    ج) شبکه اجتماعی                                                             د) بازاریابی محتوایی

  21. کدام مورد زیر در بهینه سازی موتور جستجو نقش اساسی دارد؟
    الف) کلمات کلیدی مرور نطرات مشتریان
    ب) بهینه سازی محتوااشتراک عکس و فیلم
    ج) کمپین ماهانه ایجاد لینکبازاریابی آنلاین
    د) تشخیص ماهانه رتبه در موتور جستجو بهینه سازی محتوا

  22. کدام مورد زیر در بازاریابی آنلاین نقش اساسی دارد؟
    الف) کمپین ماهانه ایجاد لینکبازاریابی آنلاین
    ب) مرور نطرات مشتریان توسعه ماهانه محتوای جدید
    ج) ایمیل مارکتینگ اشتراک عکس و فیلم
    د) توسعه ماهانه محتوای جدیداشتراک عکس و فیلم

  23. کدام مورد جزء عناصر موفقیت در اینترنت نیست؟
    الف) بازاریابی آنلاین                                                         ب) بهینه سازی موتور جستجو
    ج) وب سایت و سیستم مدیریت محتوا                                     د) بازاریابی اینترنتی

  24. کدام مورد جزء بهینه سازی موتور جستجو است؟
    الف) تگ متاهدینگ عنوان                                             ب) ستو آفلاین
    ج) ایجاد وب سایت                                                            د) شرکت در شبکه اجتماعی

  25. درصد کلیک بر روی جستجو organic و Paid چه میزان است؟
    الف) ۸۵%و۱۵%                                                            ب)۹۰%و۱۰%
    ج) ۸۰%و۲۰%                                                              د)۷۵&و۲۵%

  26. میزان کلیک کاربر در صفحه اول گوگل چند درصد است؟
    الف) ۱۱٫۹%                                                                  ب) ۵۳%
    ج) ۴۲%                                                                       د) ۴٫۸%

  27. میزان کلیک کاربر در صفحه دوم گوگل چند درصد است؟
    الف) ۱۱٫۹%                                                                  ب) ۵۳%
    ج) ۱۵%                                                                       د) ۴٫۸%

  28. میزان کلیک کاربر در صفحه سوم گوگل چند درصد است؟
    الف) ۱۱٫۹%                                                                  ب) ۵۳%
    ج) ۸٫۵%                                                                      د) ۴٫۸%

  29. در سئو بیشترین تاثیر گذاری مربوط به چه چیزی است
    الف) تکنیک های بهینه سازی                                              ب) بهینه سازی محتوایی
    ج) ایجاد لینک                                                                 د)ایجاد ساب اتتراکشن داخل دایرکتوری های متفاوت

  30. On Page Seo  چیست؟
    الف) کلمات کلیدی و متا تگ ها را شامل می شود                       ب) به جذب ترافیک  و بازدید کننده برای وب سایت
    ج)انتشار مطالب تولید شده در شبکه اجتماعی                            د) تولید ویدئوهای ویروسی

  31. کدام مورد در مورد off- page seo صدق می کند؟
    الف)مقالاتویدئوهاشبکه اجتماعیکلمات کلیدی در بلاگ          ب) شبکه اجتماعیمحتوابوک مارکینگویدئو
    ج) جذب ترافیک و بازدیدکننده–  متا تگ هاکلمات کلیدی             د) ویدئو شبکه اجتماعی بلاگ ها متن پر محتوا

  32. نوک هرم در سئو مربوط به چه فعالیتی است؟
    الف) شبکه اجتماعی                                                          ب) کلمات کلیدی
    ج)نقشه سایت                                                                  د) ایجاد نقشه سایت

  33. جهت قرار دادن کلمات کلیدی در تصاویر از چه تگی استفاده می کنیم؟
    الف) img                                                                                              ب) title
    ج) alt                                                                                                   د)Meta tage

  34. حداکثر طول تگ title چقدر می تواند باشد؟
    الف) ۹ کلمه یا ۷۲ کاراکتر                                                  ب) ۵ کلمه یا ۶۰ کاراکتر
    ج) ۹ کلمه یا ۶۵ کاراکتر                                                    د) ۸ کلمه یا ۷۳ کاراکتر

  35. حداکثر طول تگ توضیحات چقدر می تواند باشد؟
    الف) ۱۴۸                                                                      ب) ۱۸۴
    ج) ۱۹۰                                                                        د) ۱۵۶

  36. کدام گزینه از مزایای موتور جستجو است؟
    الف) قابل اعتماد نیست                                                       ب) باعث بالاتر رفتن بازدید سایت می شود
    ج) رازهای موتور جستجو مخفی است                                    ج) نتایج زمان زیادی می خواهد

  37. کدام گزینه معایب موتور جستجو است؟
    الف) هزینه بر است                                                           ب) برای کاربران تازه کار است
    ج)نتایج در اکثر موارد به کندی بدست می آید                            د) رازهای موتور جستجو مخفی است

  38. برترین موتورهای جستجو کدامند؟
    الف)allTheWeb- google-Altvista-Aol-Askjeeves-Excite
    ب) -Altvista-Aol-Askjeeves google-yahoo-msn-
    ج) Askjeeves-Excite Altvista-Aol google- yahoo
    د)  google-Altvista-Aol-Askjeeves-msn-yahoo

  39. جهت  اینکه سایت خود را به موتور جستجو تبدیل کنیم چه مواردی را باید رعایت نکنیم.
    الف) ارتقاء سایت و برتری و وزن کلمات کلیدی                        ب) انتخاب یک کلمه کلیدی مناسب
    ج)استفاده از کلمات کوتاه  و استتار کلمات کلیدی                         ج)موقعیت مکانی خود را در نظر داشته باشیم

  40. کدامیک از نکات زیردر تبلیغات الکترونیکی مهم هستند؟
    الف)همه چیز را بگوییم                                                      ب)بزرگ نشان ندادن مشکل
    ج)استفاده از لینک های تصویری                                           د)تحریک به کلیک

  41. جهت  موفقیت در ارتباط با مشتریان موفق چه نکاتی را باید رعایت نکنیم؟
    الف) ارسال کاتالوگ و هدایای ویژه                                        ب)نظرات مشتریان و دادن حق انتخاب به مشتریان
    ج) توجه به مشتریان ناراضی و بررسی مشکلات آنان                 د) گارانتی مناسب  و بی فید و شرط

  42. مایکروسافت کدام شبکه اجتماعی را در موتور جستجویش ادغام کرده است؟
    الف) فیس بوک                                                                ب) گوگل پلاس
    ج) توییتر                                                                       د) لینکدین

  43. مایکروسافت کدام شبکه اجتماعی را در موتور جستجویش ادغام کرده است؟
    الف) فیس بوک                                                                ب) گوگل پلاس
    ج) توییتر                                                                       د) لینکدین

  44. چند درصد از جستجوهای موبایل هدف محلی دارند؟
    الف) ۴۰%                                                                     ب) ۶۰%
    ج)۵۰%                                                                        د)۸۰%

  45. در جستجوهای موبایل چند درصد مربوط به رستوران ها و چند درصد مربوط به مصرف کنندگان الکترونیکی است؟
    الف)۲۹%-۱۵%                                                             ب) ۳۵%-۱۰%
    ج) ۲۹%- ۱۷%                                                              د) ۳۰%-۱۵%

  46. تا چه سالی جستجو موبایل از جستجوهای کامپیوتر سبقت می گیرد؟
    الف) ۲۰۱۶                                                                    ب) ۲۰۱۴
    ج) ۲۰۱۵                                                                      د) ۲۰۱۷

  47. مدت زمانی که کاربر برای بارگذاری صفحه سایت صبر می کند چند ثانیه است؟
    الف) ۵ ثانیه                                                                    ب) ۸ ثانیه
    ج) ۱ ثانیه                                                                      د) ۳ ثانیه

  48. کدام دلیل از دلایل ترک سایت شما توسط کاربران است؟
    الف) بارگذاری آهسته، تبلیغات متعدد                                      ب)پخش خودکار و یا ویدئو، عدم بروز رسانی
    ج)نبود صفحه تماس با ما و درباره ما                                      د) استفاده از صفحه پاپ آپ

  49. کاربران ایرانی از کدام سیستم عامل  بیشترین استفاده را می کنند؟
    الف) ویندوز۷                                                                 ب) ویندوز xp
    ج)ویندوز ویستا                                                               د) ویندوز ۸

  50. کاربران ایرانی از کدام مرورگر بیشترین استفاده را می کنند؟
    الف) IE                                                                                                 ب) Firefox
    ج)کروم                                                                         د) safra

  51. کدام گزینه جزء عناصر آمیخته بازاریابی نیست؟
    الف) procedure                                                                                ب) place
    ج) promotion                                                                                   د) price

  52. گارانتی و برند و پشتیبانی و بسته بندی جزء کدام مولفه آمیخته بازاریابی است؟
    الف) product                                                                                     ب) place
    ج) promotion                                                                                   د) price

  53. لیست قیمت، تخفیفات، خرید دستی جزء کدام مولفه آمیخته بازاریابی است؟
     الف) product                                                                                    ب) place
    ج) promotion                                                                                   د) price

  54. پوشش بازار و مکان و حمل و نقل جزء کدام مولفه آمیخته بازاریابی است؟
     الف) product                                                                                    ب) place
    ج) promotion                                                                                   د) price

  55. تبلیغات و پیام و رسانه و بودجه جزء کدام مولفه آمیخته بازاریابی است؟
    الف) product                                                                                     ب) place
    ج) promotion                                                                                   د) price

  56. کدام مورد جزء آمیخته بازاریابی تحت وب نیست؟
    الف) system                                                                 ب)  site
    ج)source                                                                     د)synergy

  57. کدام گزینه معیارهای سنجش موفقیت CRM است ؟
    الف) رضایت و منفعت مشتری                                             ب) سهم بازار و صرفه جویی در هزینه
    ج)حاشیه درآمد و سود                                                        د) همه موارد

  58. دلایل استفاده از ecrm چیست؟
    الف)کاهش هزینه                                                               ب) افزایش وفاداری مشتری
    ج)تمرکز روی مشتری هایی که دارای ارزش افزوده هستند            د) همه موارد

  59. تحقیقات بازاریابی به چند گروه تقسیم می شوند؟ نام ببرید.
    الف) سه گروه تحقیقات درباره بازار، محصول، مصرف کننده     ب) ۲ گروهمحصول، مصرف کننده
    ج) سه گروه محصول، مصرف کننده، قیمت                           د) ۴ گروهشناخت بازار، محصول، قیمت، مشتری

  60. مراحل کلی انجام تحقیقات بازاریابی کدام یک است؟
    الف) تنظیم مسئله، تعیین هدف، تعیین روش گردآوری اطلاعات      ب) طراحی فرمهای گردآوری اطلاعات، نمونه گیری
    ج) گردآوری اطلاعات، پردازش داده‌ها، تهیه گزارش داده            د) گردآوری اطلاعات، انتخاب نمونه

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ساسان جعفرنیامشاهده نوشته ها

Avatar for ساسان جعفرنیا

مشاور، مجری و مدرس کسب و کار اینترنتی دیجیتال مارکتینگ، فروشگاه اینترنتی، طراحی و بهینه سازی سایت سئو، توسعه دهنده سایت های شرکتی، فروشگاهی، اداری، خبری، آموزش آنلاین، رزرواسیون هتل و تور، اخذ نماد اعتماد الکترونیکی و درگاه بانکی، متخصص در صنعت چاپ و نشر کتاب، تهیه طرح های اقتصادی و توجیهی.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *