یکی از بهترین روش ها برای ارتقاء و افزایش ترافیک وب‌سایت این است که خود را به یک منبع معتبر در یک حوزه خاص تبدیل کنید که انتشار پست مهمان در سایت‌های دیگر یکی از شیوه‌های این کار است.

در واقع انتشار پست مهمان بخش مهمی از بازاریابی محتوایی آنلاین به حساب می‌آید.

برخی از مزایای انتشار پست مهمان عبارتند از:

 لینک‌های ورودی به پروفایل یا وب‌سایتتان افزایش خواهد یافت

افزایش ترافیک وب‌سایت یا پروفایل شخصی یکی از مهم‌ترین دلایلی است که در وهله اول بسیاری از نویسندگان تصمیم می‌گیرند پست مهمان بنویسند. اغلب وب‌سایت‌ها به نویسندگان اجازه می‌دهند یک شرح کوتاه از خود ویا آدرس‌های پروفایل شبکه‌های اجتماعی خود را در انتهای پست قرار دهند. این لینک‌ها باعث افزایش ترافیک و رتبه‌بندی در موتورهای جستجو می شود .

لینک‌دهی به پروفایل‌های شما در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند حضور آنلاین شما را پررنگ‌تر کند. اگر خواننده‌ای مقاله‌ای را که نوشته‌اید دوست داشته باشد، اغلب آن‌ها شما را در فیسبوک، گوگل پلاس یا توییتر دنبال خواهند نمود تا ببینند چه مطالب دیگری منتشر خواهید کرد. به‌علاوه افزایش Follower در شبکه‌های اجتماعی به این معنی است که پست‌های فوق‌العاده شما از طریق کانال‌های اجتماعی بیشتر به اشتراک گذاشته خواهند شد.

بیشتر دیده خواهید شد

امروزه خوانندگان بیشتر اخبار و اطلاعات مورد نیاز خود را به‌صورت آنلاین به‌دست می آورند در نتیجه محتوای عالی و باکیفیت روزبه‌روز اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. این بدین معنی است که سیلی از محتوا هر روز در حال انتشار است و این که وب‌سایت‌های بیشتری به یک شخص یا شرکت اشاره کنند اهمیت بیشتری پیدا کرده است (نه فقط از بعد از انسانی بلکه همچنین از بعد موتورهای جستجو).انتشار محتوا در وب‌سایت‌هایی که به شما تعلق ندارند نه‌تنها تأثیر مثبتی بر روی خوانندگان آن وب‌سایت‌ها خواهد داشت، بلکه شما را در معرض مخاطبان بیشتری نیز قرار خواهد داد. این کار باعث می‌شود هر گاه دیگران به موضوع خاصی فکر می‌کنند شما را به خاطر آورند و همچنین اعتبار شما را افزایش خواهد داد.

شبکه خود را گسترش خواهید داد

انتشار پست مهمان به شما این فرصت را می‌دهد که با طیف وسیع‌تری از مخاطبان ارتباط برقرار کنید. علاوه بر به اشتراک گذاشته‌شدن گسترده محتوا، پست‌های مهمان می‌توانند بحث و تعاملی را در رسانه‌های اجتماعی، بخش نظرات پست، و یا از طریق ایمیل آغاز کنند که می‌تواند فرصت فوق‌العاده‌ای برای شبکه‌سازی نیز باشد. پس از پاسخگویی به خواننده‌ای که با شما ارتباط برقرار کرده است، در وی نسبت به خود ذهنیت مثبتی ایجاد خواهید کرد. بنابراین هنگامی که این خواننده خدمات یا محصولاتی را نیاز داشته باشد که شرکت شما فراهم می‌کند، احتمالاً اولین کسی خواهید بود که به وی رجوع خواهد نمود. به‌علاوه شبکه‌سازی که از طریق پست‌های مهمان ایجاد می‌شود می‌تواند به ارتباطات حرفه‌ای منجر شود که جهت پشتیبانی و ارجاع‌دادن بسیار کارساز هستند.

 

-ecommerce
-ecommerce

موارد بالا نشان می‌دهند که تا چه حدی بهره‌گیری از این روش در استراتژی برندینگ شما اهمیت دارد. اما لازم است جهت انجام این کار به مواردی که در ادامه آمده حتماً توجه کنید:

 

  • پروفایل‌های آنلاین خود را تکمیل و بهینه‌سازی کنید. پروفایل گوگل پلاس، صفحه فیس‌بوک، پروفایل لینکدین و اکانت توییتر خود را ایجاد یا تکمیل کنید. همچنین مطمئن شوید که وب‌سایتتان به کانال‌های اجتماعی شما لینک شده باشد و بالعکس.

  • سایتی را که قصد دارید برای آن بنویسید بشناسید. ممکن است محتوایی را تهیه کنید که بسیار روی آن فکر شده و با دقت نوشته شده است اما چون در وب‌سایتی منتشر کرده‌اید که بر روی آن موضوع چندان تمرکز ندارد، به انتظاری که داشته‌اید دست پیدا نکنید.  پیش‌ازاین که مطلبی جهت انتشار در سایتی بنویسید نگاهی به پست‌های قبلی و همچنین نظرات خوانندگان سایت بیندازید. از این طریق، از سبک پست‌ها و نوع مطالبی که خوانندگان سایت از آنها لذت می‌برند اطلاع پیدا خواهید نمود.

  • محتوای مفید، کاربردی و باکیفیت تولید کنید. افراد به سمت چیزهایی جذب می‌شوند که برای آنها مفید است. محتوایی تهیه کنید که اطلاعات ارزشمندی را در اختیار خوانندگان مورد نظرتان قرار می‌دهد. تمرکز بیش‌ ازحد بر روی خودتان تأثیر مثبتی بر روی برند شما نخواهد داشت. به‌علاوه، به دستور زبان، نقطه‌گذاری و حتی سبک نگارش خود بسیار توجه کنید. این که متخصص حوزه‌ای هستید دلیل نمی‌شود اصول ابتدایی را نادیده بگیرید.

  • از ارسال تبلیغات اجتناب کنید. درحالی‌که یکی از مقاصد شما این است که پست‌های مهمانی که منتشر کرده‌اید گروه مخاطبان شما را گسترش دهند، محتوای تولید شده باید به‌جای این که صرفاً جنبه تبلیغ شخصی داشته باشد در جهت کمک کردن به دیگران باشد. بااین‌حال، این بدین معنا نیست که نمی‌توانید از طریق پست مهمان خودتان را تبلیغ کنید. بلکه باید برای این کار ظرافت به خرج دهید و میزان آن را به حداقل ممکن برسانید.

  • شرح مختصری از خود تهیه کنید. کمی هم درباره خود بنویسید. این کار باعث می‌شود خوانندگان با هویت فردی که مطلب را نوشته آشنا شوند. این توضیحات می‌تواند تحصیلات، زمینه‌های تخصصی و علایق شما را در بر داشته باشد. معمولاً سایت‌ها اجازه می‌دهند این شرح کوتاه در انتهای پست منتشر شود. این بخش درباره نویسنده مکان مناسبی برای نمایش اطلاعات تماس شما است به‌جای این که آن را در خود پست قرار دهید.

  • در کارتان تداوم داشته باشید. در دنیای تبلیغات، شرکت‌ها آگاه هستند که یک مشتری احتمالی لازم است چندین بار در معرض تبلیغات قرار گیرد پیش از این که وی احساس مثبتی نسبت به محصول یا برند خاصی پیدا کند و آن برند یا محصول در ناخودآگاه وی ثبت شود. همین قاعده درباره حضور آنلاین افراد یا شرکت‌ها نیز صادق است. بنابراین انتظار نداشته باشید تنها با انتشار چند پست در فواصل طولانی و بدون استمرار به نتیجه‌ای که می‌خواهید دست پیدا کنید.

انتشار پست مهمان یکی از بهترین راه‌های ارتقاء برند شخصی یا افزایش ترافیک وب‌سایت است و بنابراین لازم است در استراتژی بازاریابی محتوایی خود به آن توجه نمایید. اگرچه نگارش مداوم پست‌های فوق‌العاده نیازمند تلاش زیادی است، اما مزایای آن به‌مراتب بیشتر از هزینه زمانی است که لازم است صرف آن کنید.

ساسان جعفرنیامشاهده نوشته ها

Avatar for ساسان جعفرنیا

مشاور، مجری و مدرس کسب و کار اینترنتی دیجیتال مارکتینگ، فروشگاه اینترنتی، طراحی و بهینه سازی سایت سئو، توسعه دهنده سایت های شرکتی، فروشگاهی، اداری، خبری، آموزش آنلاین، رزرواسیون هتل و تور، اخذ نماد اعتماد الکترونیکی و درگاه بانکی، متخصص در صنعت چاپ و نشر کتاب، تهیه طرح های اقتصادی و توجیهی.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *