social_media شبکه های اجتماعی

social_media شبکه های اجتماعی


اگر در حین فکر کردن به یک کسب‌ و کار جدید امیدبخش کلافه شده‌اید، آرام باشید. ایده کسب‌وکاری عالی بعدی شما ممکن است به‌اندازه سایت رسانه اجتماعی موردعلاقه‌تان به شما نزدیک باشد. اگر در مورد کشف ایده‌های بزرگ جدی هستید، شما باید به سمت فعالیت‌های رایج در رسانه‌های اجتماعی نظیر فیس بوک و توئیتر بروید. در اینجا ۷ راه برای پیدا کردن ایده‌های کسب‌وکاری جدید از سایت های رسانه اجتماعی را معرفی می‌کنیم.

آیا شما به StumbleUpon به‌عنوان یک سرگرمی در استفاده از اینترنت نگاه می‌کنید؟ مجددا فکر کنید. سایت رسانه اجتماعی که به کاربران اجازه می‌دهد در وب‌سایت های توصیه‌شده به‌وسیله کلیک بر روی یک آیکون در مرورگر خود وارد شوند، می‌تواند منبعی غنی از ایده‌های الهام‌بخش برای کارآفرینان باشد.

Mark Bartels مدیر اجرایی StumbleUpon می‌گوید: «StumbleUpon یک روش عالی برای کارآفرینان تازه‌کار است تا از طریق محتوایی که در حالت عادی از طریق کانال‌های سنتی نمی‌توانند پیدا کنند، الهام بگیرند.» برای الهام گرفتن، کارآفرینان باید نگاهی به گروه منتخب دنبال کنندگان، بیندازند.

اگر محتوای کسب‌وکار بر روی StumbleUpon، هیچ ایده‌ای را برای شما ایجاد نکرد، وقت آن رسیده که از جای خود تکان بخورید و خلاق باشید. «گاهی اوقات، بهترین ایده‌ها از کاوش منابع و وب‌سایت های معمولی شما به وجود می‌آیند». انتخاب یک موضوع نظیر، فضا، معماری یا طراحی، صفحاتی را توصیه خواهند کرد که به شما دید متفاوتی می‌دهند.

در Subreddits جستجو کنید

اگر شما در تلاش برای یک محصول فن‌آوری محور یا ایده خدماتی هستید، به اخبار و رسانه اجتماعی سرگرمی سایت Reddit توجه کنید و جستجو در subreddits یا حوزه‌های موضوعی آن را شروع کنید.

Sahana Jayaraman، رئیس شرکت Easttick می‌گوید: «من به شرکت‌های فعال در زمینه تکنولوژی توصیه می‌کنم که از قدرت Reddit استفاده کنند». کاربران Reddit، محتوایی را که ثبت می‌کنند که کاربران دیگر می‌توانند به آن رای بدهند و بر جایگاه محتوا در صفحه جلوی سایت تاثیر بگذارند.

Jayaraman می‌گوید،Reddit، یک منبع خوب از ایده‌های کسب‌وکاری جدید است. مخصوصا مردمی که به دنبال ایده‌های کسب‌وکاری جدید هستند باید subreddits را بررسی کنند و از ویژگی Ask Me Anything که کاربران می‌توانند از افراد خبره و سرشناس، سوالاتی بپرسند که می‌تواند ایده‌های بالقوه را برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط نمایان کند.

وی ادامه می‌دهد: «Reddit، منبعی برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط است تا در مورد چیزی که مشتریانشان می‌خواهند و نیاز دارند، بینش داشته باشند». این سایت از منظر تحقیق و توسعه یا از منظر بازاریابی مفید به نظر می‌رسد.

به Pinterest توجه داشته باشید

اگر استعداد شما در شناسایی یا ایجاد محصولات آینده است، یک حساب Pinterest بازکنید. این سایت رسانه اجتماعی عکس محور، جریان ثابتی از عکس‌های جدید فراهم می‌کند تا شما به‌طور خلاقانه در مورد ایده‌های کسب‌وکاری جدید فکر کنید.

به گفته Gail Oliver، مشاور کسب‌وکارهای کوچک و وبلاگ نویس در سایت Attention-Getting.com، از بین همه سایت‌های رسانه اجتماعی،Pinterest یکی از بهترین سایت‌ها برای دیدن روند محصولات داغ آینده است.Pinterest، تنها سایت رسانه اجتماعی است که یک صفحه محبوب دارد که شما می‌توانید عکس‌هایی را که مردم بیشتر دوست داشته‌اند، ببینید. وی ادامه می‌دهد، باوجود Pinterest، حرکت رو به رشد بسیاری از روندهای مد، آرایه خانگی و ازدواج را به چشم دیده است. «این شبکه همچنین به‌روشنی نشان می‌دهد، چه تعدادی از مردم عکس را می‌پسندند».

کاربران Pinterest می‌توانند، نظرات را بدون اینکه کاربران دیگر متوجه شوند، نظارت کنند.Oliver می‌گوید، گاهی اوقات بخش نظرات چشم‌پوشی شده، الهام بیشتری را برای ایده‌های جدید به نسبت دیگر سایت‌های رسانه اجتماعی دیگر، فراهم می‌کند.

نظرات برای هرکسی قابل‌مشاهده است، بنابراین شما می‌توانید ببینید مردم چه چیزی می‌گویند. «پست‌های فیس بوک، دیگر برای هرکسی که شمارا دنبال می‌کند، متوقف نمی‌شود، بنابراین شما پاسخ محدودشده‌ای دریافت می‌کنید و این پاسخ فقط قسمتی از دنبال کنندگان شمارا شامل می‌شود».

سوالات توییتر را جستجو کنید

اگر شما توئیت ها یا هشتک‌های توییتر را برای پیدا کردن ایده‌های کسب‌وکار دنبال می‌کنید، وقت آن رسیده است که رویکرد خود را تغییر دهید.

Jay Neely، موسس Boston Startups Guide می‌گوید: «سوالاتی را که مردم در توییتر می‌پرسند، پیدا کنید. جستجوی توییتر یک ابزار شگفت‌انگیز برای تحقیق در مورد ایده استارتاپ است».

Neely می‌گوید، ابزارهای تبلیغاتی فیس بوک، یک روش عالی برای تحقیق و ارزیابی بازارها برای ایده‌های کسب‌وکار هستند. سیستم آگهی ساز فیس بوک (Ad Creator)، امکان هدف‌یابی مکانی، جمعیتی و برخی علایق شگفت‌انگیز را می‌دهد. وی اضافه می‌کند: «من از این سیستم برای اندازه‌گیری اینکه یک ویژگی در میان کاربران اندروید محبوب‌تر است یا کاربران آیفون استفاده کرده‌ام».

اپلیکیشن ها و شبکه‌های رسانه اجتماعی زیر رادار را پیدا کنید

برای دیگر منبع رسانه اجتماعی محتوای غنی از ایده، تلفن همراه خود را برای عبور از شبکه‌های اجتماعی موبایلی کمتر شناخته‌شده یا دیدن یک شبکه خرید اجتماعی استفاده کنید.

به گفته Neely، «شبکه‌های اجتماعی موبایلی کاربرد زیادی دارند و برای گرفتن بازخورد، فوق‌العاده هستند». اگر شما سوالی را بر روی یک گروه LinkedIn پست کنید، شانس این رادارید که هر پاسخی را دریافت کنید؛ اما در شبکه‌های اجتماعی موبایلی، زمینه اجتماعی بهتر، منجر به تعهدات بیشتر می‌شود.

اگر اپلیکیشن ها مال شما نیستند، سعی کنید مجموعه‌ای از سایت‌های اجتماعی خاص را برای الهام گرفتن بازدید کنید.

Oliver می‌گوید: «من فکر می‌کنم سایت‌های به اشتراک‌گذاری اجتماعی نظیر Wanelo و Lover.ly برای شناسایی فرصت‌های کسب‌وکار بهتر هستند؛ زیرا آن‌ها علایق و واکنش افراد را نسبت به سیستم”Like” کلی، به‌جای اندازه‌گیری عکس‌العمل دنبال کنندگان شما، مورد ارزیابی قرار می‌دهند.»

در مورد رقبایتان اطلاعات کسب کنید

یک‌راه کاملا مخفیانه برای یافتن ایده‌های کسب‌وکاری جدید، نظارت کامل بر فعالیت رسانه اجتماعی بازیگران بزرگ در صنعتی است که موردعلاقه شماست.

به گفته Matthew Reischer، مدیر اجرایی LegalAdvice.com، ترفند استفاده از رسانه اجتماعی برای یافتن ایده‌های جدید و ایستادن در صدر روندهای جاری، نظارت بر کار رقبایتان است. Reischer می‌گوید، زمانی که شما، کلیت تعهد را از جانب رقبای بازار خودتان ببنید، بینش بهتری در مورد الگوی کلی که به شما اجازه می‌دهد نقاط را به هم متصل کنید تا به ایده‌های جدید دست‌یابید، کسب می‌کنید.

وی ادامه می‌دهد، «محتوای رقبای خود را در مورد صنعت و توئیت های آن‌ها را درباره نوآوری‌های جدید در شرکتشان بخوانید. به شوخی‌های اجتماعی میان همه شرکت‌کنندگان توجه داشته باشید تا قادر به فهم بهتری از اکوسیستم بازاری که در آن عمل می‌کنید، باشید»

ساسان جعفرنیامشاهده نوشته ها

Avatar for ساسان جعفرنیا

مشاور، مجری و مدرس کسب و کار اینترنتی دیجیتال مارکتینگ، فروشگاه اینترنتی، طراحی و بهینه سازی سایت سئو، توسعه دهنده سایت های شرکتی، فروشگاهی، اداری، خبری، آموزش آنلاین، رزرواسیون هتل و تور، اخذ نماد اعتماد الکترونیکی و درگاه بانکی، متخصص در صنعت چاپ و نشر کتاب، تهیه طرح های اقتصادی و توجیهی.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *