یکی از معضلات اینباکس لینکدین کارفرمایان؛ لبریز شدن آن‌ها از نامه‌هایی است که توسط متقاضیان کار فرستاده می‌شود. نامه‌هایی که ممکن است هیچ‌وقت پاسخی به آن‌ها داده نشود. به‌همین دلیل شاید معرفی یک قابلیت جدید در خصوص جستجوی کار بتواند مکالمات کارفرمایان با استخدام‌شوندگان را ساده‌تر کند و کارایی آن را تا حد بسیار زیادی بالا ببرد.

در همین راستا؛ روز پنج‌شنبه گذشته شبکه اجتماعی لینکدین یک ابزار جدید به‌نام Open Candidate را معرفی کرد که به کاربران این امکان را می‌دهد تا به‌صورت محرمانه به کارکنان شرکتی که مدنظرشان است پیغام بدهند و علاقه را خود را نسبت به فرصت‌های شغلی جدید اعلام کنند. آن‌‌ها هم‌چنین می‌توانند توضیحاتی درباره نوع شغل و پستی که می‌خواهند؛ به‌صورت خصوصی با این افراد به‌اشتراک بگذارند. علاوه بر آن؛ کاربران قادر هستند تا عنوان موردنظر شغلی؛ اندازه شرکت مربوطه و محل آن را نیز مشخص کنند. با راه‌کار تازه لینکدین؛ این تنظیمات از چشم کارفرمای فعلی این اشخاص دور می‌ماند. 

لینکدین در خصوص ابزار جدید خود می‌گوید: «شانس دریافت پاسخ از فردی که از ویژگی Open Candidate استفاده می‌کند نسبت به یک عضو معمولی شبکه لینکدین دو برابر است. این ابزار جدید به کسی که دنبال نیروی جدید می‌گردد کمک می‌کند تا خیلی سریع‌تر و ساده‌تر به کاندیدای مورد علاقه خود برسد و زمانی را که صرف رسیدگی به پیغام‌های “InMail” لینکدین می‌کند؛‌ کاراتر و مؤثرتر باشد. اما به‌غیر از این مورد؛ کاربری که تصمیم می‌گیرد از این ابزار جدید استفاده کند پاسخ‌های مناسب‌تر و مرتبط‌‌تر با چیزی که دنبال می‌کند را پیدا می‌کند.

قابلیت جدید لینکدین روز پنج‌شنبه در آمریکا؛ انگلستان؛ کانادا و استرالیا راه‌اندازی شد و لیکندین اعلام کرده که این ابزار به‌زودی در دسترس همه کاربران در سراسر دنیا قرار می‌گیرد. همان‌طور که اطلاع دارید این شبکه اجتماعی حدود ۴۵۰ میلیون کاربر دارد و در شرایط کنونی تعداد شغل‌هایی که در این شبکه ارائه شده بیشتر از ۶ میلیون است.

«اریک اوفسکی»؛ رئیس محصولات برند لینکدین در تازه‌ترین مصاحبه خود عنوان کرد: “به‌وضوح می‌توان دید که این ذائقه و علاقه در بین حرفه‌ای‌ها برای یک سیگنال ساده و بی‌دردسر وجود داشت.” وی تأکید می‌کند که تاکنون بیشتر از ۵۰۰ هزار نفر از کاربران این شبکه؛ امکان جدید ارائه شده را فعال کرده‌اند. وی هم‌چنین گفت که شرکت‌های مادر امکان مشاهده وضعیت کارمندان شرکت‌هایی را که مالک آن هستنند؛ ندارند. به‌عنوان مثال کسی که در فیسبوک کار می‌کند نمی‌تواند وضعیت “open”‌ یکی از کارکنان واتس‌اپ را مشاهده کند. 

“این مسئله هم برای افراد حرفه‌ای و هم برای کسانی‌که در این‌گونه شرکت‌ها مشغول به‌کار هستند خوب و مناسب است. کسانی که به دنبال جذب نیروی جدید هستند به هیچ‌عنوان علاقه ندارند به افرادی پیغام بدهند که اصلا تمایلی به حرکت و جابه‌جایی ندارند. جستجو برای یافتن یک شغل دیگر کاملا شخصی است و همین امر برخی از اختلافات و اصطکاک‌ها را حذف می‌کند.

اعضای لینکدین می‌توانند با مراجعه به قسمت “Preferences” در صفحه اول Jobs‌ این ابزار جدید را فعال یا غیرفعال کنند. شرکت‌ها نیز برای این‌که قادر به دیدن وضعیت کاربران باشند به اشتراک “Recruiter” نیاز دارند. لینکدین؛ با مجموعه‌ای از سایت‌‌های دیگر در خصوص یافتن فرصت‌های شغلی در رقابت است و آن‌طور که اعلام کرده تعداد کاربران اپ جستجوی شغل این شرکت که به‌طور مستقل کار می‌کند در سال گذشته بیشتر از دو برابر رشد داشته است.

بسیاری از کارمندان یک شرکت از این‌که برای یک کار جدید درخواست دهند ترس و واهمه دارند چون از این می‌ترسند که کارفرمای آن‌ها متوجه این مسئله بشود. هرچند؛ مهم‌ترین عامل عدم درخواست کاندیداها برای یک شغل دیگر؛ آن است که کارمند واقعا هیچ اطلاعاتی در خصوص محیط کار آن شرکت ندارد. البته این نتیجه‌گیری بر طبق تحقیقاتی است که لینکدین در سال جاری انجام داد. این شبکه اجتماعی برای این‌که این شکاف را پر کند؛ علاوه بر امکان Open Candidate از یک خدمات دیگر نیز رونمایی کرد: Career Pages. همه شرکت‌ها می‌توانند با پرداخت ۱۰ هزار دلار در سال محل کار و ساختار خود را تبلیغ کنند و از این طریق دست به‌بازاریابی بزنند.

اوفسکی افزود: “وقتی شخصی روی پلتفرم لینکدین به‌دنبال یک شغل جدید می‌گردد؛ اولین سئوالی که از خودش می‌پرسد آن است که این شرکت دقیقا چه کاری انجام می‌دهد و دلیل شهرت آن‌ها چیست؟ افراد حرفه‌ای برای شرکت‌ها کار می‌کنند نه برای شغل‌ها. کاندیداها علاقه دارند تا همه چیز را از زبان کارمندان آن شرکت بشنوند.”

علاوه بر این؛ تحقیقات لینکدین نشان می‌دهد ۶۶ درصد کاندیداها زمانی‌که به یک شغل و فرصت کاری جدید فکر می‌کنند؛ بیشترین چیزی که به دانستن آن علاقه دارند ساختار؛ فرهنگ و ارزش‌هایی است که در شرکت موردنظر وجود دارد.

صفحات کاملا تغییر کرده لینکدین به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا به کاربران؛ صفحات شخصی‌سازی شده را نشان دهند؛ اما با این نکته که شغل‌های مربوطه و محتوای آن به‌سمت علایق آن‌ها تمایل دارد. شرکت‌ها قادر هستند تا برای بهتر شناساندن خود به علاقه‌مندان از محتوای ویدئویی؛ عکس و توضیحات به‌منظور ارائه تجربیات کارکنان از محیط کار آن شرکت استفاده کنند.

لینکدین در پایان می‌گوید: در تست‌هایی که در خصوص صفحات جدید صورت گرفت؛ دیدگاه‌های کاربران ۶۶ درصد رشد پیدا کرد و دیدگاه‌های شغلی نیز ۱۷۵ درصد رشد داشت. این به‌روزرسانی‌ها از روز پنج‌شنبه گذشته در سراسر دنیا در دسترس کاربران این شبکه اجتماعی قرار گرفته است. علاوه بر این‌ها؛ لینکدین به کسب‌وکارها یک پروفایل رایگان به‌نام “Company Pages” ارائه می‌دهد.

 

منبع: سایت شبکه

ساسان جعفرنیامشاهده نوشته ها

Avatar for ساسان جعفرنیا

مشاور، مجری و مدرس کسب و کار اینترنتی دیجیتال مارکتینگ، فروشگاه اینترنتی، طراحی و بهینه سازی سایت سئو، توسعه دهنده سایت های شرکتی، فروشگاهی، اداری، خبری، آموزش آنلاین، رزرواسیون هتل و تور، اخذ نماد اعتماد الکترونیکی و درگاه بانکی، متخصص در صنعت چاپ و نشر کتاب، تهیه طرح های اقتصادی و توجیهی.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *