چه عاداتی منجر به موفقیت می شود؟ در حالی که موفقیت را می توان به روش های مختلف تعریف کرد, ولی ۸ عادت وجود دارد که تمام افراد موفق در هر زمینه ای که فعالیت می کنند, آنرا دارند, هیچ اهمیتی ندارد که تجارت باشد, ازدواج, سلامتی و یا کلا خود زندگی.  موفقیت با شروع این عادات و تقویت آن در خودتان آغاز می شود.

با این ۸ عادت آشنا بشوید و آنها را در خودتان تقویت کنید.

۱. شور و اشتیاق کافی داشته باشید

اگر می خواهید در زندگی موفق باشید, باید اشتیاق فراوانی برای کاری که انجام می دهید داشته باشید.  اگر شور و اشتیاق کافی در مورد کاری که انجام می دهید نداشته باشید پس هیچ انتظاری هم در مورد آن نباید داشته باشید.  شور اشتیاق از درون انسان می آید پس از خودتان سوال کنید, در مورد چه چیزی شور و اشتیاق بیشتری دارم؟ وقتیکه علاقه مندی تان را یافتید, عادت کنید برایش تلاش کنید و هر روز با آن زندگی کنید!

۲. سخت تلاش کنید

موفقیت با قرار گرفتن در عمل بوجود می آید.  برای اینکه موفق باشید زمان و تعهد نیاز است و در حالیکه اینکار آسان هم نخواهد بود, وقتیکه برای شور و اشتیاقتان تلاش کردید, تازه منظور مرا را متوجه می شوید.

۳. در هر کاری که انجام می دهید خوب باشید

هر کاری که تصمیم به انجام دادنش گرفتید, مطمئن شوید که خودتان را ۱۰۰% وقف آن کار می کنید, برای اینکه در آن کار خوب باشید باید آنرا بصورت کامل در ذهنتان داشته باشید. همه روزه, زمان و انرژی تان را برای پنداره ای که در ذهنتان دارید و می خواهید در آن موفق شوید صرف کنید. چیزی را که در موردش اشتیاق دارید بیابید و مطمئن شوید که بهترین خودتان را برای آن کار می گذارید!

۴. متمرکز باشید

با این همه حواس پرتی که در زندگی روزمره مان داریم, بسیار مهم است که بروی اهدافمان متمرکز باشیم.  بجای این حواس پرتی ها که شما را از مسیر منحرف می کند, تمام تمرکزتان را بروی چیزی که می خواهید قرار دهید. متمرکز باشید, محصول جانبی آن موفقیت است!

۵. خودتان را به حرکت به سمت جلو ترغیب کنید

اطمینان حاصل کنید که خودتان را همه روزه وقف رسیدن به چیزی که می خواهید بکنید. نیاز دارید که بر تمام باورهای خود محدود کننده ای که در مورد خودتان دارید غلبه کنید. حالا می تواند کمرویی و یا عدم اعتماد بنفس باشد. حتی زمانیکه شک و تردید فراوان دارید به سمت جلو حرکت کنید. نقاط ضعفتان را بیابید و اطمینان حاصل کنید که با انگیزه ای که برای حرکت به سمت جلو دارید بر تمامی آنها غلبه خواهید کرد. آنچه یک شخص موفق را از فرد ناموفق متمایز می کند, سعی آن فرد در رسیدن به منطقۀ آرامش خاطر و تعهد به موفق بودن است.

۶. به دیگران کمک کنید

زمان بگذارید و با دانش, مهارت ها و توانمندی هایتان به دیگران کمک کنید. چیزی بهتر از به اشتراک گذاشتن توانمندی هایتان با دیگران وجود ندارد, بطورتیکه اینها می توانند امیدوارتان کنند و ابزاری برای موفقیت هایتان باشند, آن افراد, چیزهایی را که از شما آموختند باز به دیگران منتقل خواهند کرد.

۷. ایده هایتان را به عمل تبدیل کنید

اگر ایده ای دارید حتما آنرا به عمل تبدیل کنید! بسیاری از مردم ایده های بزرگی دارند اما کلید موفقیت این است که آن ایده ها را ابتدا روی کاغذ و سپس در واقعیت پیاده سازی کنند. به خودتان اجازه بدهید که در مورد ایده هایتان خلاق باشید و تمام سعی تان را بکنید که این ایده ها را به واقعیت بدل کنید.

۸. ثابت قدم و استوار باشید

حتی زمانیکه رفتن سخت می شود, به راهتان ادامه دهید. متعهد شوید که هر روز اهدافتان را تکمیل کنید.  بعضی روزها آنطور که ما انتظار داریم خوب پیش نمی رود, اما مهم نیست چه می شود, به پشتکارتان ادامه بدهید و بدانید که حتی زمانیکه که شکست می خورید دارید رشد می کنید. دیل کارنگی زمانی گفت, “موفق شدن از شکست می آید. دلسردی و شکست دو تا از مطمئن ترین سنگ پله های رسیدن به موفقیت است.”  

در زمانیکه دلسرد می شوید و انگیزه ای برای ادامۀ مسیر ندارید, این جمله را بخاطر داشته باشید. در این راه شکست هایی را حتما تجربه خواهید کرد, اما بخاطر داشته باشید که تجربه نمودن آنها یکی از سنگ پله های بزرگ برای رسیدن به موفقیت است!

منبع: شبکه

ساسان جعفرنیامشاهده نوشته ها

Avatar for ساسان جعفرنیا

مشاور، مجری و مدرس کسب و کار اینترنتی دیجیتال مارکتینگ، فروشگاه اینترنتی، طراحی و بهینه سازی سایت سئو، توسعه دهنده سایت های شرکتی، فروشگاهی، اداری، خبری، آموزش آنلاین، رزرواسیون هتل و تور، اخذ نماد اعتماد الکترونیکی و درگاه بانکی، متخصص در صنعت چاپ و نشر کتاب، تهیه طرح های اقتصادی و توجیهی.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *