مطالعه‌ای که از سوی موسسه ROI Research انجام گرفته است، نشان می‌دهد، ۵۹ درصد پاسخ‌دهندگان، لینکدین را یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی می‌دانند که در آن حساب کاربری دارند. به‌طوری که آن‌ها لینکدین را یکی از مهم‌ترین ابزارهای برندسازی شخصی توصیف کرده‌اند. به سبب آن‌که این سایت مملو از ویژگی‌هایی است که به شما کمک می‌کند تمرکز ویژه‌ای بر کار خود داشته باشید. این ابزارها به شما کمک می‌کنند در کار خود موفق باشید.

۱-بزرگ است

در حقیقت، لینکدین یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های حرفه‌ای است که بالغ بر ۴۰۰ میلیون نفر عضو آن هستند و این روند رو به رشد همچنان ادامه دارد. این بدان معنا است که این شبکه نه تنها به شما اجازه می‌دهد خود را به دیگران نشان دهید بلکه به شما اجازه می‌دهد به اطلاعات حرفه‌ای هر کاربری در هر نقطه از این کره خاکی دسترسی داشته باشید.

۲- شما را در صدر جستجوها نشان می‌دهد

هر زمان شخصی به جستجوی نام شما بپردازد، پروفایل لینکدین شما به احتمال زیاد در صدر مواردی قرار می‌گیرد که در ارتباط با شما در اینترنت وجود دارد. همین موضوع لینکدین را تبدیل به یک ابزار تاثیرگذار بر افرادی می‌کند که با شما آشنایی دارند. از آن‌جایی که تقریبا دو سوم تمام کلیک‌های کاربران روی سه یا چهار مورد اول صفحه نتایج است، در نتیجه لینکدین مکانی است که به افراد اجازه می‌دهد درباره شما اطلاعات بیشتری کسب کنند.

۳- باعث ترقی سایت شما نزد گوگل می‌شود

لینک‌هایی که شما از لینکدین ارائه می‌کنید، مردم را به سمت سایت شما یا سایت‌های دیگری که برای شما مهم هستند، هدایت می‌کند. ( لینکدین به شما اجازه می‌دهد، سه لینک خروجی در پروفایل خود قرار دهید.) همین موضوع باعث می‌شود تا سایت‌ها هم برای گوگل از اهمیت بیشتری برخوردار باشند و هم این‌که سایت شما را در زمان جستجو به کاربران بیشتری نشان می‌دهد که باعث افزایش ترافیک بیشتر و بیشتر سایت شما شده و در نهایت رتبه سایت شما در زمان جستجو را افزایش می‌دهد. این‌کار باعث می‌شود تا لینک‌های سایت شما نزد کاربران مختلف با ارزش‌تر شوند.

یک شبکه اجتماعی برای حرفه‌ای به این ۹ دلیل عاشق لینکدین باشید!
یک شبکه اجتماعی برای حرفه‌ای
به این ۹ دلیل عاشق لینکدین باشید!

۴- لینکدین جامع است

لینکدین به مثابه یک فروشگاه بزرگ تمامی مخاطبان شما را مدیریت می‌کند. شما می‌توانید مخاطبان خود را با استفاده از برچسب‌هایی سازمان‌دهی کنید، در نتیجه این توانایی را خواهید داشت تا با زیر مجموعه‌ای از آن‌ها در هر زمان در ارتباط باشید. به‌طوری که حتا به ارتباطات درون سایتی هم نیازی نخواهید داشت. لینکدین به شما اجازه می‌دهد، مخاطبان جی‌میل و آی‌فون خود را بارگذاری کنید و به این شکل کل شبکه حرفه‌ای خود را در یک مکان در اختیار داشته باشید.

۵- به افراد دیگر اجازه می‌دهد با شما به تعامل بپردازند.

برندسازی شخصی به معنای این نیست که همواره به جهان اعلام دارد، شما بهترین هستید. لینکدین به شما کمک می‌کند، برای جلب نظر مردم در ارتباط با دستاوردهایی که به دست آوریده‌اید از آن‌ها کمک بگیرید. لینکدین با استفاده از دو راه‌کار به شما اجازه می‌دهد درباره آن چیزی که ادعا می‌کنید هستید، موجودیت کاری خود را برای دیگران به اثبات برسانید. این دو راه‌کار از طریق تاییدیه‌ها (endorsements) و  توصیه‌نامه‌ها (recommendations) در اختیار شما قرار دارند. این ویژگی‌ها شما را نزد افرادی که در حال بررسی سوابق شما هستند، معتبرتر نشان می‌دهند. فقط اطمینان حاصل کنید این تاییدیه‌ها را در ارتباط با مهارت‌های کلیدی و توصیه‌نامه‌ها را از رهبران بزرگ سازمان یا شرکت خود به دست می‌آورید.

۶- همواره در دسترس است

نسخه جدید برنامه لینکدین به شما اجازه می‌دهد در هر زمان به هر چیزی که نیاز دارید دسترسی داشته باشید. حتا زمانی که در حال حرکت هستید. این راه‌کار به شما اجازه می‌دهد از تک تک دقایق خود به بهترین شکل استفاده کنید. با استفاده از برنامه لینکدین دیگر نیازی ندارید تا برای نشستن یا برخواست هواپیما از باند فرودگاه به انتظار بنشینید. در نتیجه همواره با افراد شبکه خود در ارتباط خواهید بود.

۷- این شبکه به‌طور اختصاصی روی کسب‌وکار متمرکز است

شبکه‌های اجتماعی بسیاری پیرامون شما قرار دارند که به شما اجازه ارسال تصاویر مختلفی را می‌دهند. اما لینکدین قدرتمندترین شبکه‌ حرفه‌ای است که به شما اجازه می‌دهد با متخصصان هر حوزه از نزدیک در ارتباط باشید.

۸- به شما کمک می‌کند با نگاه تیزبینی به همه چیز نگاه کنید

LinkedIn Pulse به شما اجازه می‌دهد به تفکرات مشاهیر حوزه‌های مختلف دسترسی داشته باشید. عضویت در گروه‌ها و تعامل نزدیک با افرادی که در ارتباط با آن‌ها هستید و ارسال دیدگاه‌هایتان به شما کمک می‌کند یاد بگیرید، به بلوغ کاری دست پیدا کنید، با فرآیندهای اندازه‌گیری آشنا شوید و نوآوری‌های خلاقانه‌ای را به منصه ظهور بگذارید. این شبکه به شما اجازه می‌دهد مدیران، کارکنان و مربیانی را در خارج از سازمان خود پیدا کنید. حتا آن‌هایی که خارج از حوزه کسب و کار شما قرار دارند.

۹- به شما کمک می‌کند همواره در تماس باشید

در جهانی که امکان برقراری و حفظ تماس با افراد مختلف در آن روز به‌ روز سخت‌تر می‌شود، لینکدین بهترین راه‌کار را در زمینه تعامل نزدیک با مردم در اختیارتان قرار می‌دهد. زمانی که همکاران سابق شما شرکت خود را تغییر می‌دهند، دیگر نگران این موضوع نخواهید بود که چگونه می‌توانید آدرس ایمیل جدیدی از آن‌ها پیدا کنید. شما این پتانسیل را در اختیار دارید، تا در لینکدین تمامی ارتباطات حرفه‌ای خود را همواره حفظ کرده و در اختیار داشته باشید.

ساسان جعفرنیامشاهده نوشته ها

Avatar for ساسان جعفرنیا

مشاور، مجری و مدرس کسب و کار اینترنتی دیجیتال مارکتینگ، فروشگاه اینترنتی، طراحی و بهینه سازی سایت سئو، توسعه دهنده سایت های شرکتی، فروشگاهی، اداری، خبری، آموزش آنلاین، رزرواسیون هتل و تور، اخذ نماد اعتماد الکترونیکی و درگاه بانکی، متخصص در صنعت چاپ و نشر کتاب، تهیه طرح های اقتصادی و توجیهی.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *