یکی از مهم‌ترین ابزارهای بازاریابی اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ Digital Marketing بهینه‌سازی موتورهای جستجو یا همان سئو SEO است. اگر می‌خواهید در اینترنت حضوری موفق داشته باشید باید در مورد سئو بدانید و به بهترین نحوه از آن استفاده کنید.

اما چیزی که باید به آن توجه کرد این است که نباید در عملکردهای مرتبط با سئو تمرکز شما روی موتورهای جستجو باشد، بلکه برعکس اولویت باید مخاطب وب‌سایت باشد، اما چرا؟

واقعیت این است که گوگل در سال بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ بار الگوریتم‌های جستجوی خود را تغییر می‌دهد تا بهترین پاسخ را برای جستجوهای انجام‌شده ارائه کند. با هر بار تغییر الگوریتم گوگل و دیگر موتورهای جستجو نتایج شما دستخوش تغییرات می‌شود و در بسیاری از مواقع این محتوا و مطالب وب‌سایت شما هستند که از فهرست نتایج حذف می‌شوند.

بهتر است قبل از تمرکز روی نوشتن محتوا برای ماشین‌ها و موتورهای جستجو، به فکر نوشتن محتوای باارزش برای خوانندگان باشید، مطمئن باشید این بهترین راهکار در موفقیت سئو شما خواهد بود.

برخی از تفاوت‌هایی که بین نسل جدید سئو با قبل وجود دارد را باهم مرور می‌کنیم:

طرز فکر (Mindset)

سئوی نسل قبل:
تمرکز روی کلمه کلیدی به صورت یک‌به‌یک و برای هر صفحه به‌صورت جداگانه
تمرکز روی رتبه وب‌سایت

سئوی نسل جدید:

تمرکز روی اینکه مردم چگونه با برند، محصول و خدمات در ارتباط هستند و به دنبال آن‌ها می‌گردند.
تمرکز روی بازگشت سرمایه ROI در سئو
کلمات کلیدی ( Keywords)

سئوی نسل قبل:
تمرکز روی کلمه کلیدی منحصربه‌فرد و جداگانه

سئوی نسل جدید:

تمرکز روی مقصود کلمات کلیدی و نیاز کاربران
تمرکز روی جستجوهای بلند و ترکیبی
محتوا (Content)

سئوی نسل قبل:

نگارش محتوا برای موتورهای جستجو
اهمیت ندادن به ارزش و عمق محتوای نوشته‌شده

سئوی نسل جدید:

نگارش محتوایی که برای مخاطب باارزش و کاربردی باشد.
ساخت لینک (Link Building)

سئوی نسل قبل:
ساخت تعداد بسیار زیادی بک لینک بی‌ارزش

سئوی نسل جدید:
ایجاد و ارتباط با وب‌سایت‌هایی که دارای ارزش بالایی هستند.

یک نکته را هم به خاطر داشته باشید:
بازاریابی محتوا Content Marketing در سئو SEO بسیار مؤثر است پس به آن توجه کنید.

SEO

آرزو نجی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *