امروزه وب سایت ها به عنوان مزیت کلیدی اکثر کسب وکارها تلقی شده و سعی مدیران بر این است تا بتوانند با استفاده از این ابزار مدرن خدمات بیشتر و بهتری را به مشتریان خود ارایه دهند . بسیاری از افراد جامعه به خصوص جوامع پیشرفته میزان استقبال مردم از یک وب سایت اینترنتی را نشانه توانمندی آن شرکت دانسته و سعی بر آن دارند تا با توجه به حجم بالای وب سایت های موجود در فضای سایبر بهترین انتخاب ها را بر اساس بیشترین توانمندی ارایه شده در سایت ها داشته باشند . از این رو داشتن یک سایت قدرتمند و همچنین هم سو و هم جهت با نیازهای مردم از ضروریات بقا در این عصر پر رقابت می باشد .

مزیت وب نسبت به رسانه های سنتی :
در ابتدای طراحی سایت فقط ارایه مطالب بود و نوع ارایه آن به هیچ وجه اهمیت نداشت . اما ورود سایت های وب به محیط های تجاری نوع ارایه مطلب تر از مطالب شد . مزیت صفحات وب نسبت به رسانه های سنتی مانند روزنامه ها ، رادیو و … این است که :

  • سرعت ارایه اطلاعات بالا است و شما می توانید در سریع ترین زمان اطلاعات جدید را به دست آورید . جزییات  بیشتری در مورد بحث در اختیار بینندگان قرار می دهد .
  • زمان ارایه اطلاعات و صحت اطلاعات در وب بهتر از رسانه های سنتی ست .

تفاوت طبیعت وب و رسانه های سنتی :
تفاوت ساختری وب در این است که وب طبیعت غیر خطی دارد اما  رسانه های سنتی طبیعت خطی دارند . به همین دلیل مطلبی را که بخواهیم در صفحات وب پیدا کنیم به راحتی و بدون گذشتن از مراحل مختلف می توانیم به دست آوریم اما مطلبی که در رسانه های سنتی ارایه می شود باید به طور کامل به ترتیب مراحل خاص به آن رسید . طراحان وب باید به این موضوع توجه کنند و ساختار وب را به صورت غیر خطی طراحی کنند .

حقایق طراحی یک سایت :

  • اغلب کاربران Monitor های ۱۵ اینچ دارند .(۸۰۰×۶۰۰)
  • اغلب کاربران با خطوط (Dial-up) به اینترنت وصل می شوند .(سرعت ۶/۳۳)
  • اغلب آن ها (Browser)های نسخه ۴ یا بالاتر دارند .
  • تعداد کمی از کاربران زمانی را صرف به روز رسانی (Browser) و نصب  (Plug in) می کنند .

دلایل کاهش علاقه به (update) به روز رسانی :

  • کاهش مزایای upgrade ها
  • بی تناسب بودن افزایش حجم  upgrade ها  با افزایش سرعت انتقال
  • افزایش نسبت کاربران غیر تکنیکی به کاربران تکنیکی
  • ترس از آلوده شدن سیستم

 

 

تکنیک های افزایش بیننده های وبسایت
تکنیک های افزایش بیننده های وبسایت

 

 

 

شخصی کردن صفحه ها (personalization ) کلید موفقیت :
درصورتی که صفحات وب برای افراد مختلف و با سلیقه های متفاوت به صورت شخصی طراحی شود بینندگان با رغبت بیشتری به سراغ آن سایت می روند . سایت هایی که از این تکنیک استفاده می کنند می توانند برای بینندگان وب جذاب باشند . زیرا هر آنچه می خواهند سایت وب در اختیارشان می گذارد .

عوامل موفقیت سایت :
سه فاکتور اساسی می تواند مقدار موفق بودن یک سایت را مشخص کند  :

  • تعداد بینندگان
  • فاصله زمانی بازگشت کاربران به سایت
  • زمانی را که بینندگان در سایت سپری می کنند ، سرعت Load‌ شدن صفحه ها بر طبق یک قانون به نام یک و ده ثانیه باید تنظیم شود . بر طبق این قانون در یک ثانیه باید تغییراتی بر روی صفحه کامپیوتر بیننده انجام گیرد و بعد از حدود ۱۰ ثانیه حداقل باید % صفحه ها ۷۵ load شده باشد .

مراحل اولیه ایجاد یک وب سایت :

– مرحله اول (conceptualization‌)
ایده اصلی سایت ادامه می یابد . همچنین در این مرحله استراتژی و هدف سایت مشخص می شود .

– مرحله دوم (Design Visualization)
در این مرحله طرح اصلی سایت ارایه می شود که شامل رنگ های مورد استفاده نوع قلم ، تصاویر و دیگر Element ها می باشد . همچنین Story Boarding , Mind-Mapping نیز در این مرحله اتفاق می افتد . Story Boarding : سناریو قسمت های مختلف سایت می باشد) که قبل از ساخت و اجرای انیمیشن باید آن را تهیه کرد تا بدانیم در یک انیمیشن چه اتفاقاتی رخ خواهد داد (‌.

– مرحله سوم (Analysis)
باید داده های ما و همچنین طراحی گرافیکی سایت مورد تجزیه و تحلیل کامل قرار بگیرند . که گاه ممکن است به مرحله فبل برگشته و مواردی را تغییر دهیم .

– مرحله چهارم (Production)
در این مرحله شروع به ساخت تمامی Element ها می کنیم و همچنین عملیات (update)‌ بروزرسانی‌ نیز در این مرحله انجام می شود .

– آزمایش سایت (Testing)
این آزمایش به این دلیل صورت می گیرد که ما ببینیم یک کاربر به راحتی می تواند مطلب خاص خود را پیدا کند و آیا به راحتی می تواند بین صفحات وب حرکت کند یا خیر ؟
این آزمایش در زمانی که نزدیک به ابمام کار است انجام شود . تست بر روی افرادی انجام می شود که این افراد نه حرفه ای باشند و نه خیلی مسلط ، طراح سایت به هیچ عنوان اجازه دخالت در این آزمایش را ندارد زیرا وقتی که یک کاربر در منزل خود به این سایت می رود کسی نیست که او را در این زمینه راهنمایی کند . بدیهی است پس از انجام آزمایش یا فرد مورد نظر مصاحبه می شود و نتایج به دست آمده را به ترتیب اولویت مرتب و همه اصلاحات را اعمال می کنیم .

نکته :
برای آزمایش سایت های تخصصی از افرادی که تخصصی در آن زمینه ندارند نباید استفاده کرد زیرا در این گونه سایت ها مجاز به استفاده از کلمات تخصصی هستیم و ممکن است باعث گیج شدن کاربری شود که تخصصی ندارد .

 نگاش اندیشه (Mind – Mapping) :
(نقشه کشی ذهن)  ساخت الگوی کلی برای ساخت یک سایت فرایندی که طراح سایت در طی آن ذهنیت خود را مورد بخش های مورد نظر یک سایت به روی کاغذ پیاده می کند . Mind-Mappingبیان کننده نمودار تصویری سایت می باشد . نوشتن ایده ها روی کاغذ به ترتیب منطقی می باشد . منطقی که مغز انسان از آن تبعیت می کند . زیرهم نوشتن مندرجات سایت به ترتیب مشخص نمی باشد . برای مثال عبارت Homepage را در وسط صفحه می نویسند و سعی می کنند شاخه های آنرا ترسیم کنند ، هدف Mind-Map‌ انتقال ایده از مغز به کاغذ است . هنگام نوشتن ایده ها به خوب یا بد بودن ایده ها فکر نمی کنیم و فقط آنها را می نویسیم و همچنین طریقه ارتباط صفحات نیز در همین نقشه مشخص می شود .

Brain storming :
افراد تیم جمع می شوند و در ارتباط با ایده هایشان صحبت می کنند . هنگام بحث هیچ نوبت یا مقامی رعایت نمی شود . ) در اصطلاح توفان مغزی در مشکل گشاهی گروهی است (  . ایده های خنده دار و پیش پا افتاده نیز به طور حتم باید بیان شود چون می تواند منجر به ایجاد جرقه در دیگری شود . هدف سایت های مختلف متفاوت است . بسته به هدف سایت (Scope‌)  آن سایت متفاوت می شود .

Scope (دورنما) :
تعیین کننده هدف سایت و همچنین محدودیت های زمانی و مالی آن است . مدیر پروژه پس از تعیین (Scope‌)  به دنبال تکنیک ها و مهارت های لازم برای انجام پروژه خواهد بود . با این نگاه که هر کدام از راه حل های موجود تا چه میزان قابل پشتیبانی هستند .

Multimedia :
Web‌یک محیط Multimedia است و Multimedia قابلیت نمایش همزمان صوت ، تصویر ، ویدیو و متن را درا است .
یکی از هنرهای طراح سایت  Multimediaاین است که بتواند از فضای در اختیار خود به نحو احسن استفاده کند .
همچنین طراح سایت باید به Plug-in‌ ها و فناوری های موجود در سیستم کاربر توجه کند تا سیستم کاربر آن را support ) پشتیبانی (‌ می کند .
یک طراح خوب سعی می کند که کاربر هم از لحاظ طراحی گرافیکی ، محتیات داخل و همچنین حجم یا سایز آن سایت رضایت داشته باشد .
یکی از تصورات غلط متداول ) Common Misconcepiton‌(  در زمینه طراحی وب این است که یک سایت وب خوب باید Multimedia قوی ، کاربر را به شدت تحت تاثیر قرار دهد و محتویات آن سایت در درجه دوم اهمیت قرار دارند ، که تصویری غلط محسوب می شود .
هدف یک Multimedia بر آورده کردن نیاز کاربر است طراح وب هدفش قانع کردن بازدیکننده می باشد و همچنین سایتی موفق است که بیننده خود را حفظ کند . سایت های زیبا و جذاب همیشه کاربر را جذب نمی کند .

مطالعات متعدد نشان داده که استفاده ببیش از اندازه Multimedia بینندگان را دلسرد و ناراحت می کند . چون یا سیستمشان آن را پشتیبانی نمی کند و یا این که نمی خواهند برای دانلودهای طولانی زمان بگذارند .

دو عامل محدودکننده در (Multimedia )  :

  • سرعت
  • Plug-in

Java Applet‌ از این نوع انیمیشن باید پرهیز کرد به دلایل :

  • Security Browser‌
  • قسمت امنیتی مرورگر آن را Disable‌ می کند .

Plug-inزیرا اکثر مرورگرها Plug-in خاص انیمیشن های جاوا را ندارند . توجه شود که استفاده از Applet های Java‌ می تواند دارای معایب و یا معایبی باشند . از محاسن آن می توان ارایه Video و Audio و هکچنین توسط آنها می توان از Interactivity‌ یا تعامل بین کاربر و سایت استفاده کرد و از معایب آن می توان به نیاز داشتن به Java Virtual Machine Plug-in جهت به نمایش درآوردن آن در صفحات وب همچنین عمل Cache شدن آن در Browser‌ و نیز استفاده تخریب کننده آن اشاره کرد .
Status bar از این نوع انیمیشن نیز باید پرهیز کرد چون کاربر از طریق نوار وضعیت می تواند متوجه عملیات های خاصی شود که در صورت استفاده از این نوع انیمیشن این حسن از بین می رود.
در طراحی Multimedia مهم ترین قسمت ، قسمتی است که کاربر وارد می شود (Homepage یا Animation اولیه) که اگر جذاب باشد شانس دیده شدن بقیه قسمت ها بیشتر می شود .

چند نکته در مورد طراحی وب :
فضای خالی در سایت کاربران سایت هایی را که فضای خالی دارند به سایت هایی که به طور کامل پر از عکس و متن هستند بیشتر ترجیح می دهند . هر صفحه وب می بایست حداکثر ۵۰% یک صفحه متنی (چاپی) ، مطلب داشته باشد .

Click-Rule :
این یک قانون برای ارزیابی یک سایت مناسب است که آیا حداکثر با سه کلیک می توان ، حداقل نود درصد نیازهای یک کاربر را برآورده کرد یا خیر ؟ شاید برای رسیدن به آن هدف چهل کلیک نیاز باشد اما باید راهی هم برای رسیدن با سه کلیک وجود داشته باشد .
اگر در یک سایت بخواهیم اطلاعاتی از یک سایت دیگر بدهیم ، یعنی با استفاده و کمک از سایت های دیگر نتیجه را نشان بدهیم بهتر است آن سایت در صفحه جدید باز شود .
طبق بررسی های آماری ، کاربران وب تا ۸۰ درصدشان هیچ مقدار از مندرجات داخل صفحه را نمی خوانند به بیان دیگر فقط Scan می کنند . یعنی به طور سرسری واجمالی به دنبال کلمات کلیدی می گردند . علاوه بر این سرعت خواندن اطلاعات در صفحه مانیتور ۲۵% کمتر از سرعت خواندن اطلاعات از رسانه های چاپی است .

  • به فاصله بین پاراگراف ها توجه شود .
  • جملات اول پاراگراف خیلی با مفهوم باشند .
  • متن صفحات چندین بار کنترل شود تا از غلط های املایی جلوگیری شود .
  • صفحات سایت با اسم های با مفهوم ذخیره شوند زیرا کاربر در نوار نشانی مرورگر خود ، اسامی صفحه ها را می بیند .
  • لینک های خارجی سایت در طی زمان های مختلف کنترل می شوند چون ممکن است بعضی از لینک ها از بین رفته باشد .
  • سعی کنید رنگ پیش فرض لینک ها را تغییر ندهید زیرا کاربران وب احساس می کنند که نوشته های آبی رنگ لینک می باشند و به این مساله عادت کرده اند .
  • دقت کنید که رنگ های استفاده شده در صفحه با هم ، همخوانی داشته باشند و به فعالیت شرکت وسازمان مورد نظر دقت داشته باشید تا از رنگ های درستی استفاده کنید .(در این مورد به طور حتم از یک گرافیست کمک بگیرید.)
  • پاراگراف ها Justify و یا هم تراز نشده باشند زیرا ممکن است چشم کاربر پس از رسیدن به انتهای هر خط ، خط مورد نظر را پیدا نکند و لازم است چندین بار نگاه دقیق تری داشته باشد اما اگر خطوط هم تراز نباشند به دلیل متفاوت بودن طول خطوط ، چشم می تواند به راحتی به بررسی خود ادامه دهد .
  • طول خطوط  نباید خیلی کوتاه و نباید خیلی بلند باشد . ۱۶ الی ۱۰ کلمه برای هر خط مناسب است . با جدول بندی (table) می توان طول خطوط را کوتاه کرد . در واقع خطوط باید به گونه ای طراحی شوند که بیننده بدون حرکت دادن سوی چشم و در یک نگاه یک خط را بخواند .
  • برای صفحه های وب روش Black on White  به شدت توصیه می شود . از نظر روانشناسی ثابت شده که عموم مردم هنگام مطالعه از کودکی به زمینه های روشن متن تیره عادت کرده اند و به این حالت عادت دارند ، رنگ باید در اجزای صفحه استفاده شود مثل داخل کادرها ، دور جدول ها ، علایم تجاری ، دکمه ها ، تصاویر و …
  • ارایه اجباری یک مطلب در صفحات مناسب نیست . به طور مثال یک تبلیغ Flash در صفحه اول خیلی حجیم است و شما را مجبور می کند که اول آن را ببینید و بعد حق انتخاب داشته باشید .

در واقع رسانه وب بر اساس طبیعتش ، رسانه ای است که به کاربر اجازه می دهد خودش تصمیم بگیرد به چه نوع اطلاعاتی دست یابد . ممکن است برای دفعات اول و دوم جذاب باشد اما نمایش اطلاعات به صورت اجباری یا باید کوتاه باشد و یا امکان پرش از آن قسمت (Skip‌)  را داشته باشد .
اگر می خواهید از فایل های صوتی استفاد ه کنید سعی بر این داشته باشید که آن فرمت قابلیت Streaming‌ را داشته باشد و قابلیت قطع صدا را فراموش نکنید . Streaming‌ فناوری است که در حین دانلود می توان محتوای یک فایل صوتی را در همان زمان شنید .
نرم افزار RealPlayer  محصول شرکت Real Networks‌ است که قابلیت پخش فایل های صوتی و تصویری ر ا به صورت Streaming‌ دارد . همچنین به دلیل پایین بودن حجم فایل در پخش صوت و تصویر از محبوبیت بالایی برخوردار است . فایل هایی با پسوند RAM-RA-RM را می توان توسط این نرم افزار اجرا کرد .

فایل های Portable Document Format) PDF) :
این فایل ها که باید توسط نرم افزار Adobe Acrobat Redader اجرا شوند ، دارای خصوصیاتی می باشند که باعث محبوبیت آن در وب شده است . از خصوصیات آن می توان به حفظ کردن فرمت تصویر در Platform های مختلف ، عدم نیاز به فونت های استفاده شده در فایل ، عدم تغییر کیفیت در صورت بزرگ نمایی و همچنین به علت پایین بودن حجم آن ها ، مدت زمان کوتاهی جهت download این گونه فایل ها صرف می شود .

اهمیت Navigation :
Navigation برای  web‌  به طور کامل حیاتی می باشد زیرا بیننده برای به دست آوردن اطلاعات مورد نظر خود از Navigation استفاده می کند . Navigation مانند تابلوهای راهنمایی هستند که به رانندگان کمک می کند مسیر خود را پیدا کنند . در طراحی Navigation باید به این مطلب توجه کرد که بیننده مانند یک مسافر تازه وارد در یک شهر غریب می باشد مه باید به او کمک کرد تا مقصد خود را بیابد .

انواع Navigation :

  • Primary Navigation
  • Secondary Navigation
  • Primary Navigation

لینک های اصلی هر سایت که نمایش دهنده شاخه های اصلی آن است به عنوان Navigation  primary  خوانده می شوند . همیشه باید لینک ها در صفحه وجود داشته باشند تا بیننده بتواند به قسمت های مختلف سایت دسترسی داشته باشد .

Secondary Navigation
لینک های فرعی هر سایت را به عنوان Secondary Navigation می خوانند، Secondary Navigationباید در صفحه هایی که مربوط به شاخه آن ها می باشد نمایش داده شود و در بقیه صفحه های سایت لزومی به استفاده از آن ها نیست.

Positonal Awareness
به این معنا است که در هر لحظه کاربر در کدام قسمت سایت قرار دارد . در واقع به این منظور که مسیر طی شده را بداند و همچنین اطلاع از این که به چه قسمت هایی دسترسی خواهد داشت .

۱- روش path Marker روشی است که مسیر طی شده توسط کاربر را به صورت Link و سلسله مراتبی در قسمتی از صفحه فعلی نمایش می دهد .

۲- روش Heading در این روش ، عنوان صفحه را بالای صفحه می بینیم .

۳- روش Color لینک صفحه مورد نظر با رنگ متفاوتی نسبت به لینک های دیگر نمایش داده شود .
۴- روش Tab-Image وقتی روی Link کلیک می کنیم خط زیر آن محو شده و ما اینگونه متوجه می شویم که به آن قسمت Link شده ایم . اما این موضوع به کاربر نشان نمی دهد که از کجا آمده است .

۵- روش Site map به صورت گرافیکی و درختی نشان داده می شود . قسمتی از سایت است که لینک تمامی صفحه ها به ترتیب موضوعی درون آن قرار دارد . بهترین روش ، روش path Marker است .

Meta Data :
با تگ های  Meta می توان کلمات کلیدی سایت را به موتورهای جستجو معرفی می کند و در رتبه بندی سایت ها در موتور های جستجو اهمیت زیادی دارد . از آن جایی که زبان (HTML‌)  یک زبان توصیفی نمی باشد جهت معنادار کردن صفحه به (Meta Tag) ها احتیاج داریم .

محبوب ترین آن ها در قسمت Content کلمات کلیدی سایت را به ترتیب اهمیت می نویسیم. (حداکثر ۲۵۵ کلمه می توان استفاد ه کرد).  تمام Meta Tag ها در تگ(Head) قرار می گیرند . به رغم قدرت بالای این Tag ها وب سایت هایی طراحی شده از آن استفاده می کنند .
برخی از عوامل تاثیر گذار در رتبه بندی سایت ها تعداد تکرار کلمات کلیدی در متن سایت :

  • محل قرارگیری کلمات کلیدی
  • Tag هایی که کلمه کلیدی در آن قرار گرفته است .
  • میزان مرتبط بودن کلمات کلیدی با محتویات سایت
  • ارزش کلمات کلیدی ما بین کلمات دیگر (میزان محبوبیت آن)
  • میزان رقابتی بودن کلمات کلیدی

Domain :
در انتخاب Domain برای سایت نباید از کلمات اختصاری استفاده کرد چرا که خود Domain در رتبه بندی Search Engine ها بسیار مهم است .

Title :
اگر سایت برای یک شرکت مشهور می باشد بهتر است از نام تجاری آن شرکت در Title استفاده شود .

کلمات کلیدی :
بهتر است از کلمات کلیدی تا حد ممکن در متن صفحات استفاده شود .کلماتی که در پاراگراف های ابتدایی صفحه هستند ارزش بیشتری دارند . همچنین قرار دادن کلمات کلیدی در میان تگ های ‹ strong › : Bold ‹ em › : Italic و … رتبه بهتری برای سایت ایجاد می کند . تعداد سایت هایی که به یک سایت لینک می دهند و همچنین تعداد بیننده های سایت از اهمیت بالایی برخوردار است .

فونت ها :
در تعریف فونت بهتر است چند نوع فونت را تعریف کرده تا در صورتی که فونت مورد نظر در کامپیوتر بیننده نباشد فونت های دیگر جایگزین شود . این گونه فونت تعریف کردن به این معنی است که اگر فونت Arial در سیستم وجود نداشت از فونت Helvetica استفاده می شود و اگر دومین فونت هم موجود نبود از فونت سوم استفاد ه می شود.

فونت های sans serifs و serifs
فونت های serifs دارای خطوط تزئینی هستند که به انتهای حروف متصل می شوند . در خطوط sans serifs این خطوط تزئینی وجود ندارند . خطوط serifs را نمی توان برای اندازه های خیلی بزرگ و خیلی کوچک استفاده کرد اما خطوط serifs در متن های اصلی موجب خوانا تر شدن متن می شود از خطوط sans serifs در تیترها استفاده می شود .

اندازه فونت ها ( Font size)
اندازه فونت معمولی برای مرورگرها اندازه ۳‌ می باشد استفاد ه از عدد مثبت و منفی در سایز نوشته ها ، اندازه نوشته ها ر ا بر حسب اندازه پیش فرض مرورگر در نظر می گیرد . در انتخاب فونت به طور حتم باید به نوع سایت توجه  شود . سایت های رسمی باید دارای فونت های رسمی باشد و سایت های فانتزی دارای فونت های فانتزی باشند فونت های Arial , Helvetica , sans serifs فونت های مشابهی هستند که در سیستم عامل های PC , MAC و  Unix وجود دارند . همچنین فونت های serifs,Times,Time New Romans نیز مانند یکدیگر می باشند .

روش های نوشتن رنگ در HTML
به سه صورت زیر می توان در HTML‌ رنگ ها را مشخص کرد این صورت ها عبارتند از :

Web Safe Color :
مرورگرها فقط قدرت نمایش ۲۵۶ رنگ را دارند و تنها ۲۱۶ رنگ استاندارد است که ۴۰ رنگ باقی مانده توسط سیستم عامل کامپیوتر مشخص می شوند . ۲۱۶ رنگ مشخص شده در تمام مانیتورها به یک صورت نمایش داده می شوند و رنگ های Web Safe هستند برای ساختن این رنگ ها در مدل Hex (هگزا) باید از اعداد :
۰۰,۳۳,۶۶,۹۹,CC,FF و در مدل Decimal از اعداد  ۰,۵۱,۱۰۲,۱۵۳,۲۰۴,۲۵۵   استفاده کنیم .
Dec     Hex
۰۰     ۰
۳۳     ۵۱
۶۶     ۱۰۲
۹۹     ۱۵۳
CC     ۲۰۴
FF     ۲۵۵

Dithering
در صورتی که رنگ استفاده شده جزو ۲۱۶ رنگ نباشد آن رنگ به نزدیک رنگ در جدول رنگی مانیتور و سیستم عامل تبدیل می شود . به همین دلیل  است که رنگ تغییر کند به این عملیات به اصطلاح Dithering‌ گفته می شود .

فرمت GIF

  • Transparent هستند .
  • ۲۵۶ رنگ را پشتیبانی می کنند .
  • Lossless  است . در صورت فشرده شدن (compress‌) اطلاعات تصویر از بین نمی رود اما مانند فرمت JPEG امکان فشرده شدن را بر اساس سایزهایس مختلف را ندارند .
  • این فرمت قابلیت ارایه تدریجی تصویر را می دهد  یعنی بارگذاری آن بر روی کامپیوتر ابتدا از تصویری که فاقد کیفیت است شروع می شود و سپس تصویر در هر مرحله کیفیت اصلی خود را بدست می آورد .
  • تمام سیستم عامل های جهان آن را پشتیبانی می کنند .
  • می توان از Animation در فرمت Gif89a استفاده کرد .

فرمت JPEG

  • ۱۶ میلیون رنگ دارد .
  • (Lossy) بر اساس سایزهای مختلف می توان کیفیت آن تصویر تعیین کرد
  • Transparent نیستند .
  • امکان ارایه تدریجی این تصاویر وجود ندارد .
  • Animation نمی شود .

راه های بهینه سازی (Optimize) :

  • استفاده معقول ار تعداد رنگ های کمتر
  • استفاد ه از رنگ های Safe Color
  • استفاد ه از رنگ ها ی Solid . (یک نواخت سایه نداشته باشد) .
  • پرهیز از (Anti-Aliasing‌) . به دلیل افزایش تعداد رنگ ها و افزایش حجم تصویر .

Anti-Aliasing :
یعنی برای بالا یردن کیفیت ظاهری تصویر برای مثال در گوشه های یک متن پیکسل به پیکسل رنگ اضافه می کنیم که گوشه های تیز آن متن به اصطلاح نرم تر شوند . بدیهی است که در این صورت حجم نیز افزایش می یابد .

– در نوشته های ریز نباید از یان روش استفاده کرد چون نوشته ها محو می شوند .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *