گفته میشه لحظات ابتدایی و پایانی پرواز ، حساس ترین قسمت آن است تا حدی که برج مراقبت و خدمه پروازی به جهت حفظ آرامش ،در سکوت کامل رادیویی بسر میبرند. چراکه بعد از یک پرواز چند ساعته، اشتباهی کوچک در هنگام فرود میتونه منجر به یک فاجعه بشه. در بازاریابی آنلاین هم ممکنه همین وضع پیش بیاد یعنی همه کارها رو درست انجام بدید (محتوای آموزشی مناسب، اطلاع رسانی در خصوص برند، جذب تعداد زیادی لایک و حتی تولید ویدئوهای خاص برای برند) اما درست در لحظه آخر شاهد سقوط آمار فروش باشید. سقوطی که با توجه به یک پرواز خوب و لذتبخش به هیچ وجه انتظار آن نمیرفت.

صفحات فرود تعیین کننده ترین عامل در تصمیم گیری نهایی مخاطب شما در قبول پیشنهاد شماست. اینکه بخرد یا نه. مثالی میزنم.شما یک موسسه آموزشی دارید که کلاسهای مدیریتی برگزار میکنید.بنر آن در یک مجله معتبر اینترنتی به نمایش درمیاد و همینطور درلینکداین فعالیت مرتب داره. مخاطب با جستجوی دوره مالی مدیران به محل تبلیغ بنر شما هدایت شده و جذب اون میشه و کلیک میکنه و به مسافرین پرواز آنلاین شما میپیونده. حالا چه اتفاقی میفته؟ آیا به صفحه خاصی میرسه که به طور خاص برای دوره مدیریت مالی ویژه مدیران طراحی شده واطلاعاتی مثل مدت دوره ، تاریخ برگزاری و.. نمایش میده یا ( چترهاتون رو بپوشید!) به صفحه اصلی وبسایت هدایت میشه و تازه باید بگرده تا دوره مورد نظرش رو پیدا کنه ( صدای سقوطش رو شنیدید ؟) در حالت دوم شما نه تنها لذت و شادی رو از چهره مخاطب ربودید بلکه اون رو به طور کامل مایوس و گیج کردید و این یعنی خداحافظی با برند شما.

 

مشخصات صفحه فرود

 

بدون صفحه فرود مناسب ، نرخ تبدیل بازاریابی آنلاین شما در بهترین وضعیت متوسط خواهد بود.صفحه فرود مناسب چند ویژگی عمومی دارد.

 

محتوای جذاب : محتوای اثربخش و استفاده از کلمات درست در صفحات فرود مهم است. محتوای شما باید با ایجاد اشتیاق در مخاطب برای او توضیح دهد چرا استفاده از محصول شما برای او مفید است . به طور خاص، شفاف و از همه مهمتربه زبان ساده او را متقاعد کنید تا بخرد.

 

طراحی : طراحی، اولین پیام شما به مخاطب است و ظرف چند ثانیه اعتبار شما را تحت تاثیر قرار میدهد حتی قبل از اینکه چند کلمه ای از محتوای شما خوانده شده باشد. به جای طراحی خیره کننده و تند (فرود آرام که یادت نرفته ؟) سعی کنید او را در راه تبدیل شدن به مشتری همراهی کنید. او در حال تصمیم گیری است پس با طراحی واضح و با استفاده از المانهای هدایت کننده او را به سمت خرید پیش ببرید.یادتان باشد محل اقدام مخاطب به خرید (لینک ، دکمه….) واضح و مشخص باشد.

 

تصویر: تصاویر برای پرکردن فضای خالی نیست بلکه باید مرتبط با موضوع بازاریابی باشد و برای هر تصویر توجیه مشخصی وجود داشته باشد.به جای استفاده از یک تصویر ساده از محصول، فردی را در حال لذت بردن از محصول نشان دهید. اگر هدف بازاریابی خرید نیست (مانند عضویت ،دانلود….) تصویری استفاده کنید که مزایای آن را شرح دهد. تصاویر یکی از موثرترین راههای حرف زدن با مخاطب است، اگر کمی خلاقیت چاشنی آن شود نتیجه بی نظیری خواهد داشت.

 

یادمان نرود، ممکن است جذاب ترین کمپین های بازاریابی را اجرا کنیم اما به نتایج مورد انتظار نرسیم. شما باید مخاطب را تبدیل به مشتری کنید و صفحات فرود به شما برای انجام این کار کمک میکنند به شرطی که مسافرانتان فرود آرامی داشته باشند.

منبع:مسترکاما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *