در حالی‌که درآمدزایی از کاربران یکی از چالش‌های همیشگی سایت‌های مربوط به شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک و توییتر است؛ یک کاربر باذوق و باهوش راهی پیدا کرده که سالانه حدود نیم میلیون دلار از پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی درآمد کسب می‌کند.

«کریس سانچز» ۲۵ ساله با اکانت توییتری Uberfacts@ توانسته با توییت کردن تصادفی برخی از حقایق و واقعیت‌ها برای خود کسب و کاری راه بیاندازد. وی که برای اولین بار در سال ۲۰۰۹ یک توییت روی توییتر منتشر کرد؛ موفق شده بیشتر از ۱۸ میلیون فالوور در شبکه‌های توییتر؛ فیسبوک و اینستاگرام جذب کند.

سانچز می‌گوید:: «در واقع روشی که من به‌کار گرفته‌ام؛ یک مدل کسب و کار جالب و فوق‌العاده است. با ناشرانی کار می‌کنم که برای صفحات توییتر و فیسبوک من محتوا تولید می‌کنند و به‌ازای میزان ترافیک وبی که برای سایت آن‌‌ها ایجاد می‌کنم درآمد کسب می‌کنم.»

گاهی به‌صورت مستقیم کمپین‌هایی برای محصولات جدید یا فیلم‌های تازه‌ای که روی پرده سینماها آمده‌اند؛ تشکیل می‌دهم. برای هر پستی که در رابطه با این مقوله‌ها در صفحه من منتشر می‌شود؛ پول دریافت می‌کنم اما در حقیقت مورد کسب درآمد اصلی زمانی اتفاق می‌افتد که برای سایت‌های طرف سوم ترافیک درست می‌کنم. اکانت Uberfacts@ جزء ۱۵۰ اکانت توییتر است که بیشترین فالوور را در این شبکه اجتماعی دارد. تعداد فالوورهای وی در این شبکه حدود ۱۳٫۵ میلیون نفر است. فالوورهای سانچز از هر قشری هستند که حتی شامل افراد مشهور می‌شود. 

سانچز می‌گوید زمانی‌که فالوورهای معروف به لیستم اضافه شدند؛ ارزش اکانتم به یک‌باره بالا رفت. به‌خصوص زمانی‌که آن‌ها شروع به بازنشر توییت‌های من کردند. اما در این راه یک شرکت بود که به من آموزش داد تا چگونه از این راه درآمد کسب کنم. او اعتراف می‌کند که در ابتدا اصلا نمی‌دانست چگونه می‌توان از راه توییت کردن پول کسب کرد. 

با این‌که بیشترین فالوورهای سانچز از توییتر هستند اما وی می‌گوید بیشترین فعل و انفعال و درآمدزایی او از شبکه اینستاگرام است: تمام چیزهایی که پست می‌کنم به شکل عکس و تصویر یا ویدیو هستند. وقتی چنین محتوایی را پست می‌کنید حس بهتری نسبت به توییتر دارید که تمام پست‌ها مبتنی بر متن است.

یکی از روبه‌رشدترین شبکه‌های اجتماعی که با سرعت به روند خود ادامه می‌دهد شبکه پیغام رسان تصویر اسنپ‌چت است. طبق جدیدترین تحقیقی که eMarketer انجام داده این شبکه تا پایان سال جاری میلادی رشد ۲۷ درصدی خواهد داشت یعنی این‌که از هر ۵ نفر یک نفر از این پلتفرم استفاده می‌کند.

به‌رغم این رشد سریع؛ سانچز می‌گوید که در کسب درآمد از این اپ ناموفق بوده است: انجام این کار روی اسنپ‌چت خیلی دشوار است چون این شبکه در لحظه زندگی می‌کند. اما روزهای زندگی من همیشه جالب و هیجانی نیستند چون حدود ۱۰ ساعت در روز به دنبال پیدا کردن محتوا هستم. وی به‌قدری موفق بوده که به‌تازگی یک کتاب نیز در رابطه با این موضوع منتشر و روانه بازار کرده است.

ساسان جعفرنیامشاهده نوشته ها

Avatar for ساسان جعفرنیا

مشاور، مجری و مدرس کسب و کار اینترنتی دیجیتال مارکتینگ، فروشگاه اینترنتی، طراحی و بهینه سازی سایت سئو، توسعه دهنده سایت های شرکتی، فروشگاهی، اداری، خبری، آموزش آنلاین، رزرواسیون هتل و تور، اخذ نماد اعتماد الکترونیکی و درگاه بانکی، متخصص در صنعت چاپ و نشر کتاب، تهیه طرح های اقتصادی و توجیهی.

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *