رفتارهای روزانه‌ای که باهوش‌ترین و خوشحال‌ترین افراد انجام می‌دهند

رفتارهای روزانه‌ای که باهوش‌ترین و خوشحال‌ترین افراد انجام می‌دهند


رفتارهای روزانه‌ای که باهوش‌ترین و خوشحال‌ترین افراد انجام می‌دهند هر روز با تصمیم‌هایی مواجه می‌شویم که خارج از کنترل ما هستند. دفعه دیگری که یک قرار ملاقات مهم را به علت ناشی بودن راننده در یافتن آدرس از دست دادید، یا رئیس بد خلقتان سرتان داد و فریاد کرد، بخاطر داشته باشید که این اتفاق‌ها خارج از کنترل شما هستند و شما مسئولیتی در قبال آن‌ها ندارید.

در ادامه می‌خواهیم بگوییم که شما مسئول چه چیزهایی هستید و چه چیزهایی تحت کنترل شما است: این که چگونه باید به محیط خود و آدم‌های درون آن پاسخ دهید. یعنی تصمیمات عاقلانه بگیرید. افراد باهوش و معمولاً خوشحال موفقیت‌های بزرگتری را در زندگی تجربه می‌کنند، چرا که  هر روز انتخاب‌های خوبی انجام می‌دهند، بدون توجه به این که زندگی چه موانعی را بر سر راه آنان قرار می‌دهد. تونی رابینسون می‌گوید “زندگی، لحظات را به گونه‌ای تغییر می‌دهد که تصمیم‌های جدید، متعهدانه و موافق بگیرید.” رفتارهای روزانه‌ای که باهوش‌ترین و خوشحال‌ترین افراد انجام می‌دهند

اگر شروع کنید و هر روز تصمیم‌های خوب بگیرید، از این کار پشیمان نخواهید شد. این کار را در ترکیب زندگی روزمره خود قرار دهید، و ببینید چه اتفاقی می‌افتد.

رفتارهای روزانه‌ای که باهوش‌ترین و خوشحال‌ترین افراد انجام می‌دهند

۱- گذشته را در گذشته رها کنید

 “گذشته” ناخوشایندی داشته‌اید؟ برای هر کسی ممکن است اتفاق افتاده باشد. اما اگر امروز ( یا هفته‌های بعد از آن) خود را به خاطر تصمیم‌های بد و اشتباهاتی که در گذشته رخ داده‌اند، سرزنش می‌کنید؛ باید بگوییم که مسیر ذهنی اشتباهی را برگزیده‌اید. تفاوت بین آدم‌های موفق و دیگران در مدت زمانی است که آن‌ها صرف تاسف خوردن برای خود می‌کنند. بپذیرید که شکست‌ها بخشی از فرآیند یادگیری یک کارآفرین هستند، از شکست‌ها درس بگیرید و آن درس‌ها را به خاطر بسپارید، گذشته را کنار بزنید و به مسیر خود ادامه دهید. این همان کاری است که آدم‌های موفق انجام می‌دهند.

۲- معاشرت با آدم‌های مثبت‌اندیش را انتخاب کنید

شایعات سمی‌ترین چیزهایی هستند که می‌توانند روحیه شما را در محل کار نابود کنند. اگر می‌خواهید واقعاً به شایعه‌سازی‌ها خاتمه دهید، آدم‌هایی که شایعه‌سازی می‌کنند را محدود کنید. دعوت‌های ناهاری با همتاهای سمی خود را نپذیرید و از گفتگوهایی که معمولاً در پارکینگ‌ها اتفاق می‌افتند، دوری کنید. سعی کنید با افراد مثبت‌اندیش در ارتباط باشید. پس از یک مدت آن‌ها را خواهید شناخت، آن‌ها کسانی هستند که در مورد کسب و کارشان زیاد صحبت می‌کنند و هرگز به سمت افکار منفی نمی‌روند. در حالی که همتاهای منفی‌گرا در حال شکایت و مبارزه با شایعات بی‌اساس هستند، همتاهای مثبت‌اندیش به آینده فکر می‌کنند و این که چگونه می‌توانند موقعیت بد را بهبود ببخشند، مسئولیت اعمال خود را برعهده بگیرند، و به دنبال راهکارهایی برای مشکلات سازمانی باشند.

۳- زندگی در آرامش را انتخاب کنید

این یعنی صلح با دیگران، موقعیت فعلی و مسیری که پیش‌رو دارید. انتخاب زندگی در صلح و آرامش، به شما امکان می‌دهد تا طبق برنامه عمل کنید حتی وقتی که شکاکان شما را دیوانه خطاب می‌کنند. صلح و آرامش جلوی حواس پرتی‌هایی که ممکن است شما را از مسیر برنامه‌ریزی شده خارج کنند، می‌گیرد. صلح یعنی مراقبت از کسب و کارتان، یعنی مقایسه نکردن خودتان با دیگران و یعنی سپاسگزار بودن از جایگاهی که در آن قرار دارید.

۴- خوشحال زندگی کردن را انتخاب کنید

انتخاب یک زندگی شاد مزیت‌های روانی طولانی مدتی در پی دارد. تحقیقات دکتر واتارو ساتو از دانشگاه توکیو در مورد مغز بیانگر آن است که وقتی شما رفتارهای مثبت ( مثل مدیتیش یا بخشش) را انتخاب می‌کنید، کلید سیم‌ کشی مجدد منطقه‌ای از مغز به نام پیشگوه را در دست دارید. با تغییر رفتارهای روزمره خود می‌توانید حس سعادت و آرامش، هدف و خوشحالی خود را کنترل نمایید. بنابراین اگر گرفتار دور باطل احساسات بد و ناخوشایندی همچون شک و تردید، ترس و عدم اطمینان هستید، با یک انتخاب آگاهانه و تعمدی، احساساتی همچون خوشحالی، شادی و امیدواری را جایگزین آن‌ها نمایید. از ابزارهای همچون مراقبه، عبادت، یادداشت‌های روزانه و آگاهی در این مسیر بهره بگیرید. بعد از دو هفته از دوستان نزدیک و خانواده خود بپرسید که آیا تغییری در رفتار شما احساس کرده‌اند. حتماً پاسخ آن‌ها مثبت خواهد بود.

۵- به جای واکنش نشان دادن پاسخگو باشید

ما اغلب در مواجه با رویدادهای منفی گذشته، از خود واکنش نشان می‌دهیم  و حالت دفاعی به خود گرفته و با ترس عمل می‌کنیم. اگر دلیل ریشه‌ای واکنش‌های منفی خود را بفهمیم، می‌توانیم با اعتماد به نفس و خود کنترلی پاسخگو باشیم. شما با یک مدل‌سازی درست و ارتباط موثر، الگوی برای دیگران تنظیم  می‌کنید تا به عنوان یک رفتار فرهنگی آن را دنبال کنند. به خاطر داشته باشید که وقتی می‌خواهید نسبت به چیزی واکنش نشان دهید به آنچه که دکمه‌های شما را فشار می‌دهد ( علت ریشه‌ای) فکر کنید و روش “آرام بودن” را انتخاب نمایید؛ چراکه شما احساسات خود را برای یک پاسخ بانزاکت‌تر پردازش می‌کنید.

رفتارهای روزانه‌ای که باهوش‌ترین و خوشحال‌ترین افراد انجام می‌دهند

منبع: شبکه

ساسان جعفرنیامشاهده نوشته ها

Avatar for ساسان جعفرنیا

مشاور، مجری و مدرس کسب و کار اینترنتی دیجیتال مارکتینگ، فروشگاه اینترنتی، طراحی و بهینه سازی سایت سئو، توسعه دهنده سایت های شرکتی، فروشگاهی، اداری، خبری، آموزش آنلاین، رزرواسیون هتل و تور، اخذ نماد اعتماد الکترونیکی و درگاه بانکی، متخصص در صنعت چاپ و نشر کتاب، تهیه طرح های اقتصادی و توجیهی.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *