حتما برای شما یا دوستانتان اتفاق افتاده است که پسورد، پین یا الگو تعیین شده موبایل خود را فراموش کرده باشید. اما جای نگرانی نیست.
 
در ادامه به آموزش چگونگی باز کردن دستگاه اندرویدی که قفل آن را فراموش کرده‌اید توجه کنید.
 
۱- ابتدا ۵ بار پسورد یا الگو را وارد کنید. در پنجمین دفعه پیغامی مشاهده می‌کنید که از شما درخواست می‌کند که “۳۰ ثانیه صبر کنید و سپس دوباره تلاش کنید”. بدون توجه به پیام در این مرحله گزینه Next را انتخاب کنید. خواهید دید که گزینه Forgot Pattern در پایین صفحه قفل به نمایش در خواهد آمد. گزینه Forgot Pattern را انتخاب کنید.
 

در صورت فراموش کردن الگو و یا رمز گوشی های اندرویدی چه کنیم؟

 
۲- سپس دو گزینه در اختیار شما قرار داده خواهد شد. در حالت اول شما اول به یک سوال امنیتی پاسخ دهید، که به احتمال بسیار زیاد شما این سوال را در زمانی که برای اولین بار گوشی خود را روشن کرده اید، پاسخ داده‌اید. حالت دوم، شما باید اطلاعات مربوط به اکانت گوگل خود را وارد کنید.
 

در صورت فراموش کردن الگو و یا رمز گوشی های اندرویدی چه کنیم؟

 
۳- اگر شما پاسخ سوال امنیتی را که قبلا مشخص کرده‌اید بیاد دارید، حالت اول را انتخاب کنید و سریعا گوشی خود را باز کنید، در غیر این صورت حالت دوم را انتخاب کنید و یوزر و پسوورد اکانت گوگل خود (اکانت جی میل) که قبلا در گوشی وارد کرده اید را در کادر تعبیه شده تایپ کنید و گزینه Sign in را بزنید.
 

در صورت فراموش کردن الگو و یا رمز گوشی های اندرویدی چه کنیم؟

 
۴- زمانی که شما سوال امنیتی را پاسخ دهید یا صحت اکانت گوگل شما به تایید برسد، به شما اجازه داده خواهد شد که روش جدیدی برای قفل صفحه خود از قبیل پسوورد، پین کد و رسم الگو انتخاب کنید. روش مورد نظر خود را انتخاب و سپس پسوورد یا الگو جدید را وارد کنید.
 

در صورت فراموش کردن الگو و یا رمز گوشی های اندرویدی چه کنیم؟

 
حال شما بعد از تعیین رمز جدید، می توانید قفل گوشی خود را براحتی با الگو یا پسوورد جدید باز کنید. لازم به تذکر است در این مرحله باید به اینترنت متصل باشید و فقط می‌توانید از اینترنت wifi استفاده کنید. 
 
روش بالا برای حالتی بود که شما نحوه رسم الگو تعیین شده را فراموش کرده باشید ولی این روش برای حالات دیگر از قبیل پین کد و پسوورد نیز به همین ترتیب قابل اجرا می باشد تا زمانی که شما اطلاعات مربوط به اکانت گوگل خود را فراموش نکنید، مشکل خاصی وجود ندارد.
 
در صورتی که شما اطلاعات مربوط به اکانت گوگل خود را نمی‌دانید و هم چنین سوال امنیتی گوشی خود را نیز فراموش کرده‌اید، شما برای باز کردن گوشی یا تبلت اندرویدی خود، نیاز به انجام Factory Reset یا همان “بازگشت به تنظیمات کارخانه” دارید.

راه‌کار بازگردانی تنظیمات کارخانه دستگاه اندرویدی 

برای انجام تنظیمات کارخانه ابتدا باید گوشی خود را به قسمت ریکاوری هدایت کنید و در این کار باید از کلیدهای ترکیبی استفاده کنید.

منوی ریکاوری در همه گوشی‌های اندرویدی با کلیدهای ترکیبی در دسترس نیست. برای پیدا کردن روش مخصوص دستگاه خود با یک سرچ ساده می توانید گوشی یا تبلت خود را به ریکاوری برده و ریست فکتوری (تنظیمات کارخانه) کنید فقط به این نکته توجه کنید که با بازگردانی تنظیمات کارخانه اکثر اطلاعات دستگاه شما مثل پیام‌ها و لیست مخاطبین و… پاک خواهد شد.

اگر دستگاه شما دارای دکمه سخت افزاری هوم و کلید کم و زیاد کردن صدای دستگاه می‌باشد، می‌توانید با خاموش کردن دستگاه و گرفتن همزمان کلید افزایش صدا و هوم دستگاه را به ریکاوری هدایت کنید.

در صورت فراموش کردن الگو و یا رمز گوشی های اندرویدی چه کنیم؟

در صورت فراموش کردن الگو و یا رمز گوشی های اندرویدی چه کنیم؟
 

توجه کنید زمانی که کلید ترکیبی افزایش صدا و هوم دستگاه را همزمان فشار دادید، باید کلید روشن کردن دستگاه را یکبار بزنید و با ویره و روشن شدن دستگاه کلید پاور را رها کرده ولی وکلید ترکیبی هوم و افزایش صدا را تا زمانی که به منو ریکاوری هدایت نشده اید رها نکنید.

در صورت فراموش کردن الگو و یا رمز گوشی های اندرویدی چه کنیم؟
 

در این مرحله با کلید کاهش صدا مانند تصویر زیر گزینه wipe/data factory reset را انتخاب و با فشار دادن دکمه پاور تایید می‌کنیم.
 

روش‌های بازیابی پسورد فراموش شده موبایل +آموزش/  آماده انتشار

در انتها گزینه reset system now را برای شروع مجدد انتخاب می کنیم.
 

روش‌های بازیابی پسورد فراموش شده موبایل +آموزش/  آماده انتشار
 

اگر دستگاه شما مانند اکثر گوشی‌های شرکت سونی به‌صورت پیش‌فرض دارای منو ریکاوری نبود یا نتوانستید به‌آن دسترسی پیدا کنید، لازم است دستگاه شما توسط یک متخصص تعمیرات موبایل فلش شود.

ساسان جعفرنیامشاهده نوشته ها

Avatar for ساسان جعفرنیا

مشاور، مجری و مدرس کسب و کار اینترنتی دیجیتال مارکتینگ، فروشگاه اینترنتی، طراحی و بهینه سازی سایت سئو، توسعه دهنده سایت های شرکتی، فروشگاهی، اداری، خبری، آموزش آنلاین، رزرواسیون هتل و تور، اخذ نماد اعتماد الکترونیکی و درگاه بانکی، متخصص در صنعت چاپ و نشر کتاب، تهیه طرح های اقتصادی و توجیهی.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *