امروزه وجود اینترنت و بهره گیری از یک مودم وای فای برای به اشتراک گذاری آن در محیط پیرامون خانه، شرکت، رستوران و مکان های دیگر به امری ضروری مبدل شده است و در حال حاضر بیشتر افراد از دستگاه های همراه مجهز به گیرنده Wi-Fi بهره می برند و با انقلاب شبکه های اجتماعی دسترسی دایمی به اینترنت و اتصال به شبکه های اجتماعی چند وقتی است که در فهرست نیازهای اولیه زندگی همه ما قرار گرفته است.

در استفاده از اینترنت وای فای یک مشکل آزاردهنده وجود دارد که بارها با آن رو به رو شده ایم و آن ضعیف شدن سیگنال و از دست رفتن ارتباط با مودم است. در محیط خانه با رفتن به بالکن یا آشپزخانه و کمی زیاد شدن فاصله تا مودم و البته اضافه شدن موانع مختلف نظیر دیوارها، کمد و وسایل منزل قدرت سیگنال ضعیف شده یا کاملا از دست می رود.

یکی از بهترین روش ها برای تقویت سیگنال Wi-Fi استفاده از دو مودم یکی به عنوان منبع اصلی و دیگر به عنوان تقویت کننده سیگنال یا Repeater خواهد بود.

 

یادداشت برداری از اطلاعات مودم اصلی

ابتدا از اطلاعات مرتبط با اتصال Wi-Fi و مودم اصلی یاداشت برداری کنید و اطلاعاتی نظیر SSID، کله عبور و نوع سیستم امنیتی را در دست داشته باشید که راحت ترین راه برای دریافت این اطلاعات در صورت  در دست بودن  رایانه کلیک راست روی نام شبکه Wi-Fi و سپس انتخاب گزینه Properties است.

 مشخصه SSID نام شبکه ای است که به آن متصل شده اید و برای به دست آوردن دو مشخصه دیگر در پنجره باز شده به تب Security رفته و گزینه انتخاب شده برای Security Type و Network Security Key را یادداشت کنید.

مرحله دوم: راه اندازی مجدد مودم و اتصال آن

پس از به دست آوردن اطلاعات لازم، مودم دوم خود را با استفاده از کلید مخصوص راه اندازی مجدد کنید. در بیشتر مدل ها سوراخی کوچک در قسمت پشت مودم وجود دارد که با فشردن کلید درون آن با استفاده از یک جسم نوک تیز تنظیمات مودم به حالت اولیه بر می گردد. در برخی از مدل ها نیز راه اندازی مجدد با گرفتن کلید WPS برای چند ثانیه انجام می شود. پس از راه اندازی مجدد مودم و برگرداندن آن به تنظیمات اولیه، مودم اصلی خود را از رایانه جدا کرده و حالا با استفاده از کابل اترنت و با اتصال Wi-Fi مودم دوم را به رایانه متصل کنید.

استفاده از کابل اترنت به دلیل اطمینان از وجود اتصال دایم و پایداری بیشتر گزینه نخست محسوب می شود. اگر راه اندازی مجدد با موفقیت انجام گرفته باشد، نام SSID به تنظیم اولیه که معمولا با نام مودم یکی است بازگشته است. پس از چند ثانیه و برقراری اتصال میان رایانه و مودم مرورگر خود را باز کرده و با وارد کردن IP پیش فرض تعیین شده برای مودم که معمولا ۱۹۲,۱۶۸,۱,۱ است به صفحه تنظیمات مودم بروید. پیش از ورود به صفحه تنظیمات ابتدا باید نام کاربری و کلمه عبور مودم خود را وارد کنید که در بیشتر موارد برای هر دو گزینه می توانید از کلمه Admin استفاده کنید.

مرحله بعدی مرحله؛ تنظیم مودم دوم به عنوان Repeater است با ورود به صفحه تنظیمات مودم به قسمت مخصوص تنظیمات Wireless رفته و گزینه Operations Mode را پیدا کنید. حالا تنظیم گزینه مذکور را روی Repeater قرار دهید. با کلیک روی کلید Search و یا Survey مودم به شکل خودکار فهرستی از شبکه های Wi-Fi اطراف شما را نمایش خواهد داد. پس از یافتن نام شبکه Wi-Fi نشات گرفته از مودم اصلی و وارد کردن کلمه عبور، اتصال میان مودم اصلی و دوم برقرار خواهدشد و حالا تنها کافی است تنظیمات را ذخیره کنید.

در مرحله پیشین در صورت انتخاب شبکه و درخواست نکردن کلمه عبور به صورت دستی به صفحه تنظیمات رفته و کلمه عبور را وارد کنید. دقت داشته باشید نوع سیستم امنیتی و کلمه عبور باید دقیقا مطابق تنظیمات مودم اصلی باشند. پس از ذخیره تنظیمات با گزینه Reboot مواجه می شوید که با انتخاب آن و پس از چند ثانیه مشاهده خواهید کرد مودم دوم با نامی یکسان با نام شبکه Wi-Fi و البته به عنوان Repeater و تقویت کننده سیگنال فعال می شود.

مرحله آخر انتخاب مکان مناسب برای مودم دوم است.

اگر مودم اصلی شما در انتهای خانه و یا محیط کارتان قرار دارد، مودم دوم را نه در انتهای دیگر بلکه در جایی که حداقل به نصف قدرت سیگنال مودم اصلی دسترسی داشته باشد قرار دهید. با انجام مراحل فوق در سرتاسر محیط اینترنت Wi-Fi دسترسی خواهید داشت و دیگر لازم نیست نگران ضعیف شدن سیگنال و قطعی اتصال خود باشید.

ساسان جعفرنیامشاهده نوشته ها

Avatar for ساسان جعفرنیا

مشاور، مجری و مدرس کسب و کار اینترنتی دیجیتال مارکتینگ، فروشگاه اینترنتی، طراحی و بهینه سازی سایت سئو، توسعه دهنده سایت های شرکتی، فروشگاهی، اداری، خبری، آموزش آنلاین، رزرواسیون هتل و تور، اخذ نماد اعتماد الکترونیکی و درگاه بانکی، متخصص در صنعت چاپ و نشر کتاب، تهیه طرح های اقتصادی و توجیهی.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *