تعریف کلی سئو

سئو یا بهینه سازی سایت که به منظور انطباق محتوای سایت با اصول و قوانین موتور های جستجو صورت می‎گیرد، نه تنها موجب افزایش تعداد بازدیدکنندگان سایت می‎شود، بلکه سبب ارتقا اعتبار سایت و افزایش راندمان شرکت‎های تجاری نیز می‎گردد.

سئوی خارجی و یا off page چیست؟ 

در دهه‎های اخیر موتورهای جستجو تلاش زیادی برای رتبه بندی سایت‎ها کرده اند تا بتوانند بهترین نتایج جستجو را در اختیار کاربران اینترنتی قرار دهند. سئو یا بهینه‎سازی سایت از راه‎های متفاوتی صورت می‎گیرد، یکی از این راه‎ها استفاده از off page است که یکی از شیوه ‎های دستیابی به الگوریتم‎های مد نظر موتورهای جستجو می‎باشد.

سئوی off page  و یا سئوی خارجی دارای تکنیک‎ها و فنون خاصی است که در زیر به مهمترین آن‌ها اشاره می‎کنیم. 

 

سئوی خارجی (off page) چیست و تکنیک‎های آن
سئوی خارجی (off page) چیست و تکنیک‎های آن


تکنیک های سئوی off page 

۱- ایجاد انجمن در شبکه‎های اجتماعی 

ایجاد انجمن و صفحات در شبکه‎های اجتماعی به عنوان مهمترین و اولین گام برای آغاز فعالیت و سئو از طریق off page می‎باشد. برای این امر باید تلاش نمود تا به یکی از محبوب‎ترین اعضای شبکه‎های اجتماعی مانند فیسبوک، اینستاگرام، اسپیس و … تبدیل شد و از طریق ایجاد یک پروفایل محبوب در این سایت‎ها می‎توان وب سایت را با دوستان خود به اشتراک گذاشت. مشارکت فعال موجب افزایش تعداد دوستان و از سوی دیگر افزایش تعداد بازدیدکنندگان سایت می‎گردد.

۲- وبلاگ نویسی 

ایجاد وب سایت آنلاین یا همان وبلاگ یه روش مناسب جهت به اشتراک‎گذاری مطالب سایت می‎باشد. وبلاگ‎ها محل مناسبی برای درج محتوا و مطالب مفید می‎باشند. از سوی دیگر به دلیل کاربرد آسان وبلاگ‎ها برای مدیران سایت و کاربران اینترنتی، تعداد بازدیدکنندگان وبلاگ‎ها به مراتب بیشتر از وب سایت‎ها می‎باشد. لذا وبلاگ می‎تواند همچون یک هدایت کننده، بازدیدکنندگان را به سمت وب سایت هدایت نماید. برای نوشتن مطالب وبلاگ نیاز به تخصص و مهارت کافی می‎باشد که در این زمینه می‎توان از وبلاگ نویس‎ها یاری جست تا مطالبی منحصر به فرد و خاص را در وبلاگ بارگذاری نمود.

۳- ایجاد گروه و انجمن‎های آنلاین 

به وسیله انجمن‎ها و گروه‎های آنلاین در سایت‎ها معتبر، برای دوستان خود این امکان را فراهم می‎کنید تا با لینک صفحات شما آشنا شوند. همچنین وجود افرادی که بتوانند با بازدیدکنندگان ارتباط برقرار کنند و به سوالات و پرسش‎های آنها پاسخ دهند، موجب افزایش اعتبار و رتبه سایت می‎گردد.

۴- ثبت وب سایت‎ها در موتورهای جستجو 

با ثبت کردن وب سایت در موتور جستجوهای محبوب مانند گوگل، یاهو، MSN، آلتاویستا، الکسا، آل د وب، لیکس، اکسایت، و …، وب سایت را به آسانی در اختیار کاربران اینترنتی قرار می‎دهید.

۵- ایجاد مقالات (تولید محتوا) 

نوشتن مقاله و ایجاد یک محتوای با ارزش و علمی می‎تواند ترافیک زیادی را به سمت سایت روانه سازد. همچنین به دلیل برتری و رجحان مطالب علمی بر مطالب کلیشه ای، درج مقالات علمی می‎توانند نظر بازدیدکنندگان را به خود جلب نمایند.

۶- قرار دادن فهرست راهنمای مقالات در وب سایت 

اگر چه برخ از مدیران و طراحان وب سایت‎ها توجهی به بخش مقالات ندارند، اما باید گفت این بخش یکی از الزامات هر سایت به شمار می‎رود، بطوری که افرادی که پس از ورود به سایت به دنبال مطالب علمی هستند، با استفاده از قسمت راهنمای مقالات بهتر می‎توانند به مطالب مورد نیازشان دسترسی پیدا کنند. 

ده نکته کلیدی برای بهبود فرآیند بهینه‌ سازی وب سایت

۷- نشانه گذاری اجتماعی 

نشانه‎گذاری اجتماعی یکی دیگر از راه‎های قدرتمند برای ترویج وب سایت به شمار می‎رود. نشانه‎گذاری اجتماعی صحیح در برخی از سایت‎های محبوب مانند گوگل موجب پخش و انتشار اخبار و محتوای سایت‎ها در سطح وسیعی می‎گردد همچنین ترافیک سایت را نیز به طور مؤثری افزایش می‎دهد.

۸- ساخت و پیوند لینک

پیوند مطالب و محتوای سایت به لینک صفحات محبوب و معتبر، موجب ارتقا رتبه سایت می‎گردد. با افزایش محبوبیت لینک این امکان برای سایت فراهم می‎شود تا رقبای خود را کنار زده و رتبه بالاتری را در موتور جستجو کسب نماید.

۹- اشتراک تصاویر 

تصاویر محصولات و خدمات موجب ایجاد زیبایی و اعتباربخشی به سایت می‎گردد. به این کار به دوستان و بازدیدکنندگان اجازه اظهار نظر داده می‎شود. همچنین ترافیک زیادی روانه سایت می‎شود. 


۱۰- جلوگیری از ورود اسپم 

موتورهای جستجو در شناسایی تکنیک‎های سیاه و سفید هوشمند عمل می‎کنند. استفاده از سئوهای که با نام پاندا و پنگوئن شناخته شده اند، موجب جلوگیری از ورود اسپم‎ها به سمت سایت می‎شوند.

۱۱- بارگذاری کلیپ‎های صوتی و تصویری 

بارگذاری ویدئو و کلیپ‎های صوتی نیز همچون بارگذاری تصاویر می‎تواند به ارتقای رتبه سایت کمک کند.

۱۲- ایجاد یک فروشگاه آنلاین 

ایجاد یک وب سایت تجاری می‎تواند به عنوان یک استراتژی خوب برای تبلیغات محصولات و نام تجاری شرکت عمل کند. برای این کار می‎توان محصولات خود را به سایت‎هایی چون گوگل، یاهود MSN و … ارسال نمود. این سایت‎ها به طور رایگان محصولات و نام تجاری شرکت را تبلیغ می‎کنند که این امر موجب آشنایی کاربران اینترنتی با آنها و در نتیجه افزایش میزان فروش می‎گردد.

۱۳- پاسخ به سوالات کاربران و ایجاد قسمت نظر سنجی 

در سایت می‎توان قسمتی را برای درج نظرات، پیشنهادات و سوالات کاربران قرار داده و از این طریق به سوالات متداول آنان پاسخ داد. ایجاد قسمت نظرسنجی نیز در سایت موجب می‎شود تا علاوه بر احترام به نظرات و پیشنهادات بازدیدکنندگان از مشاوره آنها نیز بهره‎مند شد.

۱۴- استفاده از کدهای CSS، W3C و RSS 

در هنگام طراحی سایت استفاده از کدهای CSS، W3C و RSS موجب افزایش ترافیک سایت می‎گردد.

 

گردآورنده: ساناز داودی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *