سیستم کامنت گوگل پلاس را به بلاگر و وبلاگ وردپرسی خود بیاورید
سیستم کامنت گوگل پلاس را به بلاگر و وبلاگ وردپرسی خود بیاورید

بلاگر نقاط قوت زیادی داشت، اما بی‌شک یکی از مشکلات آن، سیستم کامنت آن بود. بخش کامنت در بلاگر تا به آن حد ضعیف و نازیبا بود که خیلی‌ها برای جبران از کامنت‌گیرهایی مثل Intense Debate یا Disqus یا فیس‌بوک استفاده می‌کردند.

اما گوگل در اقدامی خوب در آغاز این هفته این امکان را به وبلاگ‌نویسان بلاگری داده است که خیلی راحت سیستم کامنت‌گیر گوگل پلاس را در وبلاگ خود داشته باشند.

شیوه کار خیلی راحت است: به داشبورد بلاگر خود بروید و در قسمت گوگل پلاس، «استفاده از نظرات google + در این وبلاگ» را تیک بزنید.

شیوه کار خیلی راحت است: به داشبورد بلاگر خود بروید و در قسمت گوگل پلاس، «استفاده از نظرات google + در این وبلاگ» را تیک بزنید.

مزیت‌های استفاده از سیستم کامنت گوگل پلاس در وبلاگ:

۱- به شیوه معمول کسانی که از وبلاگتان بازدید می‌کنند، می‌توانند کامنت بگذارند،‌ علاوه بر آن در صورتی که خودتان یا هر فرد دیگری به صورت عمومی در پلاس، پست شما را به اشتراک گذاشته باشد، شما می‌توانید کلیه لایک‌ها و کامنت‌ها مربوطه را به وبلاگ خودتان بیاورید.

۲- با این کار دیگر نیاز به نصب افزونه‌های دیگر امتیازدهی به کامنت‌ها نیست. خود کامنت‌گذار می‌تواند کامنتش را ویرایش یا حذف کند یا گذاشتن پاسخ پای آن ممانعت کند.

۳- این کار از کامنت‌های اسپم جلوگیری می‌کند و تا حدی از نظرات مزاحم می‌کاهد.

معایب استفاده از سیستم کامنت گوگل پلاس در وبلاگ:

۱- ممکن است این قسمت در مواقعی اصلا بارگزاری نشود (!) و یا کند بارگزاری شود.

۲- فرض کنید که شخص به جز شما پست شما را به اشتراک گذاشته باشد و پای این پست، کامنتی گذاشته شده باشد که شما نمی‌پسندید، شما نمی‌توانید این کامنت را حذف کنید و کاری کنید که نمایش داده نشود.

۳- لازمه کامنت گذاشتن،‌ داشتن حساب گوگل پلاس است. شاید بعضی‌ها اصلا حساب گوگل پلاس نداشته باشند.

اما اگر مدتهاست به دلایلی در بلاگر نمی‌نویسید و با خواندن این سطور هوس کرده‌اید که این سیستم کامنت را به وبلاگ خود بیاورید، ناراحت نباشید، اگر وبلاگتان وردپرسی می‌توانید افزونه G+ Comments را بگیرید و نصب کنید.

این پلاگین را شخصی به نام Brandon Holtsclaw نوشته است.

من در «یک پزشک» به صورت موقت این سیستم کامنت را فعال کردم، به جز کندی نسبی که البته ربطی به مشکل خود پلاگین نداشت، مشکل دیگر این بود که کامنت‌های قبلی وبلاگ نمایش داده نمی‌شد، بنابراین مجبور شدم این سیستم کامنت را غیرفعال کنم، اما شما می‌توانید اسکرین‌شاتی از قسمت کامنت را در دقایق محدودی که سیستم کامنت‌گیر پلاسی فعال بود،

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *