فیس بوک و دیگر شبکه های اجتماعی هم مثل هر محل اجتماعی که در دنیای واقعی مشاهده می کنیم، ، محل اجتماع کاربرانی است که به منظور خاصی و یا حتی برای تفریح دورهم جمع شده اند. باز هم مثل محل اجتماع در دنیای واقعی، این شبکه ها گاهی سرشار از کاربر هستند و گاهی هم خلوت تر هستند. برای مثال در روزهای تعطیل، شما می توانید تعداد افراد زیاد تری را در تفریح گاه ها مشاهده کنید اما در دیگر روزها به ندرت به چنین جمعیتی بر خورد می کنید. این وضعیت در شبکه های اجتماعی نیز وجود دارد بنابراین یک بازاریاب خوب باید بداند که چه ساعت هایی و چه روزهایی می تواند بیشترین استفاده را از شبکه های اجتماعی برای بازاریابی اینترنتی ببرد.

 بهترین زمان فعالیت برای بازاریابی در شبکه های اجتماعی

سوشیال مارکتینگ بازاریابی شبکه های اجتماعی

سوشیال مارکتینگ بازاریابی شبکه های اجتماعی

بهترین زمان فعالیت در شبکه ی اجتماعی فیس بوک چه وقت است؟

 

بهترین روزها :

بهترین روزهایی که می توان در فیس بوک فعالیت ثمر بخش داشت روزهای پنج شنبه و جمعه است که در بسیاری از کشورها این دو روز به خوبی صدق می کند. در ایران ما نیز، هم در روزهای پنج شنبه و جمعه و هم در روزهای تعطیل شبکه های اجتماعی بسیار شلوغند. ۸۶ درصد از پست هایی که در شبکه فیس بوک به اشتراک گذاشته می شوند (Reshare) در روزهای جمعه و پنج شنبه باز نشر می شوند. پست هایی که در روز جمعه منتشر می شوند، از نظر شاد بودن و منبع انرژی بودن، ۱۰ درصد نسبت به روزهای دیگر، بیشتر هستند.

بهترین زمان و ساعت ها:

بهترین زمان فعالیت در شبکه ی فیس بوک عصر ها انتخاب شده است. در ساعت ۱۳ بیشترین آمار اشتراک گذاری ها مشاهده شده است. همچنین در ساعت ۱۵ بیشترین کلیک ها روی فیس بوک خورده می شود. اگر می خواهید فعالیت های شما بهترین پاسخ دهی را داشته باشند بهتر است از ۱۲ ظهر تا ۱۹ عصر، روی استراتژی های خود کار کنید تا بهترین جواب را بگیرید. با استفاده از ابزار  Fanpage karmaمی توانید بهترین زمان را برای فعالیت های ثمر بخش خود در فیس بوک، تعیین کنید.

 

بهترین زمان فعالیت در شبکه ی اجتماعی توییتر چه وقت است؟

توییتر شبکه ای است که عملکرد زمانی آن، برای هر دو مدل کسب و کار B2B  و B2C مورد بررسی قرار گرفته است.

بهترین روزها:

برای کسب و کارهای B2B : روزهای هفته، بهترین اوقات برای کسب و کار های B2B است. در واقع روزهای هفته شامل دوشنبه، سه شنبه، چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه می شود.  طبق آمار، فعالیت های B2B در توییتر، در روزهای فعال و رسمی و غیر تعطیل ۱۴ درصد بیش تر از روزهای تعطیل و آخر هفته هاست. این نشان می دهد که کسب و کارها با هم تعامل بیشتری دارند.

برای کسب و کارهای B2C:: برای کسب و کار های کوچک تر یا فروشگاه های اینترنتی، روزهای فعال از چهارشنبه شروع می شود و تا یکشنبه ادامه پیدا می کند. داغ ترین روزهای فعالیت در روزهای شنبه و یکشنبه بوده که طبق گزارشی از Dan Zarella برند ها در این دو روز ۱۴ درصد بیش از سایر روزها، کاربران را بع تعامل با خود وا می دارند.

بهترین زمان ها و ساعت ها:

بین ساعت ۱۲ عصر و ۱۸ عصر، بیشترین فعالیت ها در توییتر صورت گرفته که این فعالیت ها CTR را افزایش داده است. از طرفی بیشتر ریتوییت ها هم در ساعت ۱۷ صورت گرفته است. این اوقات نشان دهنده ی این است که کارکنان بعد از انجام امور اداری و حتی فعالیت های کاری با توییتر مشغول هستند.

طبق آمارهای توییتر، کاربران ۱۸ درصد بیش از حالت عادی تمایل دارند در اجتماع با توییتر سپری کنند. با استفاده از ابزار Follower Wonk می توانید بهترین زمان را برای فعالیت های ثمر بخش خود در توییتر، تعیین کنید.

 

بهترین زمان فعالیت در شبکه ی اجتماعی لنیکدین چه وقت است؟

 

بهترین روزها:

بهترین روزهایی که می توان در این شبکه شاهد فعالیت گسترده بود، روزهای سه شنبه و چهارشنبه و پنج شنبه بوده است.

بهترین زمان ها و ساعت ها:

طبق آمار لینکدین، در طول روزهای رسمی و در ساعات کاری، بیشترین تعامل ها در لینکدین صورت گرفته است. با بررسی ۱۴ میلیون کاربر لینکدین مشاهده شده که تعداد اشتراک گذاری ها در بین ساعت ۱۰ تا ۱۱ صبح صورت می گیرد. ۹۳ درصد از بازاریابانی که در لینکدین در حال فعالیت هستند از بیزنس های B2B محسوب می شوند.

همچنین می توان گفت که بهترین زمان ها برای ارسال پست، در این شبکه بین ساعت ۵ تا ۶ عصر و ۷ تا ۸ صبح می باشد. بدترین اوقات برای ارسال پست هم در روزهای دوشنبه مشاهده شده است.

نکته: به طور کلی می توان لینکدین را به عنوان یک شبکه برای کسب و کارهای بزرگ و B2B به حساب آورد.

 

 

بهترین زمان فعالیت در شبکه ی اجتماعی پینترست چه وقت است؟

 

بهترین روزها:

بهترین روز برای فعالیت در این شبکه روزهای شنبه است

بهترین زمان ها و ساعت ها:

به طور میانگین می توان گفت که بهترین زمان فعالیت در این شبکه ۸ عصر تا ۱۱ عصر می باشد.

طبق آمارهای Fannit بهترین زمان برای فعالیت در این شبکه بین ۸ عصر تا ۱۱ عصر، و ۲ صبح تا ۴ صبح می باشد.

طبق آمارهای SEJ بهترین زمان برای فعالیت در پینترست، ۹ عصر می باشد

طبق گزارشهای ۱۰alike، بیشترین و بهترین زمان ها برای فعالیت در پینترست، ۲تا ۴ عصر و ۸ عصر تا ۱ صبح می باشد

بهترین زمان برای ارسال پست برای فروشگاه های اینترنتی در این شبکه، روزهای جمعه در ساعت ۳ بعد از ظهر می باشد.

 

بهترین زمان فعالیت در شبکه اجتماعی اینستاگرام، چه وقت است؟

 

بهترین روزها:

طبق آمار Trackmaven  بهترین روزها برای فعالیت در این شبکه روزهای دوشنبه می باشد.

بهترین زمان ها و ساعت ها:

در مورد این شبکه ساعات غیر کاری بهترین زمان برای فعالیت در این شبکه محسوب شده است اما طبق فعالیت های ۵۰۰ شرکت، به این نتیجه دست یافتیم که در ساعت ۳ عصر تا ۴ عصر بهترین زمان برای فعالیت در این شبکه برای شرکت ها به حساب می اید. طبق یک بررسی دیگر مشخص شد که از هر ۱۰۰۰ کاربر در این شبکه ۲۲٫۵ نفر، در زمان کاری در هفته، در حال مشاهده ی فیلم هستند. در این میان ۳۳٫۴ نفر هم در میان هر ۱۰۰۰ نفر مشغول تعامل با دیگر محتوا هستند.

 

بهترین زمان فعالیت در شبکه ی اجتماعی گوگل پلاس چه وقت است؟

 

بهترین روزها :

بهترین زمان فعالیت در این شبکه روزهای دوشنبه تا جمعه می باشد.

بهترین زمان ها و ساعت ها:

بازه ی زمانی بین ۹ تا ۱۱ صبح بهترین زمان برای فعالیت در این شبکه می باشد. همچنین طبق آمار Buffer بهترین زمان برای اشتراک گذاری مطالب، سحر گاه های روزهای کاری است. با استفاده از ابزار Timing+ می توانید بهترین زمان را برای فعالیت های ثمر بخش خود در گوگل پلاس، تعیین کنید.

هانیه غفرانی

ساسان جعفرنیامشاهده نوشته ها

Avatar for ساسان جعفرنیا

مشاور، مجری و مدرس کسب و کار اینترنتی دیجیتال مارکتینگ، فروشگاه اینترنتی، طراحی و بهینه سازی سایت سئو، توسعه دهنده سایت های شرکتی، فروشگاهی، اداری، خبری، آموزش آنلاین، رزرواسیون هتل و تور، اخذ نماد اعتماد الکترونیکی و درگاه بانکی، متخصص در صنعت چاپ و نشر کتاب، تهیه طرح های اقتصادی و توجیهی.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *