هوشمندانه‌تر کار کنید، نه سخت‌تر

هوشمندانه‌تر کار کنید، نه سخت‌تر


همه ما می‌دانیم که برای تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق و داشتن کسب و کار عالی نیاز به سخت‌کوشی، فداکاری و تعهد داریم. از مدیریت منابع برای راهبردی کردن پروژه‌های پیش رو گرفته تا آموختن ابزارهای جدید، پس وقت زیادی نداریم که خطاهای بزرگ انجام دهیم. به همین دلیل است لازم است کارآفرینان هوشمندانه‌تر کارکنند، نه سخت‌تر.

۱۰ روش جالب وجود دارند که به کارآفرینان پر مشغله کمک می‌کنند تا استرس خود را کنترل کنند، کارها را مدیریت نمایند و به آن‌ها سر و سامان دهند.

هوشمندانه‌تر کار کنید، نه سخت‌تر

۱- کارها را اولویت‌بندی کنید

همیشه کارهایی وجود دارند که انجام آن‌ها ظرفیت و زمان بیشتری می‌طلبد و البته شما نمی‌توانید همه آن کارها را انجام دهید. باید این موضوع را بپذیرید. کارهایی که ضروری و همچنین مهم هستند را باید در اولویت لیست وظایف خود قرار دهید.

۲- وظایف خود را در زمان محدود انجام دهید

توصیه می‌شود که کارهای خود را به سرعت انجام دهید و به سراغ کار بعدی بروید. این که کار خاصی را ظرف مدت یک ساعت انجام دهید، می‌تواند تلاش خوب و قابل قبولی باشد، اما انجام همان کار ظرف ۵ ساعت چیزی به غیر از وقت تلف کردن نیست. پس زمان محدودی را به انجام کارهایتان اختصاص دهید و سعی کنید در این مدت آن‌ها را به اتمام برسانید، با این کار می‌توانید به راحتی از پس ضرب العجل‌های کاری خود بربیایید.

۳- به‌روز باشید

پیگیری کارهایی که هر روز انجام می‌دهید، به شما کمک می‌کند تا بفهمید برای انجام یک کار یا پروژه به چه مقدار زمان واقعی نیاز دارید. این یکی از شروط هوشمندانه‌تر کار کنید، نه سخت‌تر است

۴- زمان خود را صرف کمال‌گرایی نکنید

نمی‌گوییم میانه روی خوب است… اما این که مدام روی یک کار تمرکز کنید تا آن را در حد عالی انجام دهید، اصلاً ایده خوبی نیست. به‌علاوه، این کار وقت شما را هدر می‌دهد و کارهای دیگرتان را که باید به موقع به انجام برسند را به تاخیر می‌اندازد. به خاطر داشته باشید که بهترین کار، کاری است که شما برای مشتریان خود انجام می‌دهید. کمال‌گرایی چیزی است که ما برای رضایت‌مندی خودمان انجام می‌دهیم.

۵- اهداف واقعی تعیین کنید

ضرب‌العجل‌های دست یافتنی و واقع بینانه تعیین کنید تا بتوانید منابع را به آن‌ها اختصاص دهید. هیچ‌گاه منابع و همکارانتان را صرف ضرب‌العجل‌های غیرواقعی نکنید. شما خودتان به خوبی از روند کارتان آگاه هستید، پس از دیگران انتظار نداشته باشید که کاری را در یک چارچوب زمانی غیرواقعی به اتمام برسانند. توقعات و انتظارات خود را مدیریت کنید، واقع بین باشید.

۶-  کارها را تقسیم کنید

نکته فوق‌العاده در مورد سهیم بودن در یک پروژه این است که بگذارید دیگران در انجام پروژه‌هایی که در اولویت و بسیار دشوار هستند، به شما کمک کنند. با رئیس خود صحبت کنید تا حجم کاری شما را به گونه‌ای دیگر توزیع کند تا بتوانید به راحتی از پس انجام سهم خودتان بربیایید. ببینید که کدام کارها بسیار مهم هستند و خودتان باید انجام‌شان دهید و چه کارهایی را می‌توانید برعهده دیگران بگذارید. تقسیم کار با بقیه اعضای تیم می‌تواند به شما کمک کند تا بتوانید کارها و پروژه‌ها را در موعد مقرر تحویل دهید و ثابت کنید که می‌توانید از پس کارها بربیایید.

۷- هر زمان را به انجام یک کار اختصاص دهید

این که هر زمان را به انجام یک کار اختصاص دهید، روش فوق‌العاده‌ای برای مدیریت زمانبندی کارها و انجام آن‌ها در موعد مقرر است. البته  رفتن از یک کار به سراغ کار دیگر می‌‌تواند لذت‌بخش باشد و تحمل شما را بیشتر کند، به‌خصوص وقتی که مشغول انجام کارهای دشواری هستید. به‌هرحال، اگر با حجم کاری سنگینی روبرو هستید، هر زمان را به انجام یک کار اختصاص دهید، این کار به آرامش خاطر شما کمک می‌کند. این یعنی هوشمندانه‌تر کار کنید، نه سخت‌تر

۸- تمرکز کنید

تمرکز روی کاری که انجام می‌دهید، بسیار مهم است. سعی کنید فقط ۵ دقیقه را به بررسی تماس‌ها و ایمیل‌های خود اختصاص دهید و بعد از ۵ دقیقه، نوتیفیکیشن‌ها را غیرفعال کنید تا حواستان پرت نشود.

۹- استراحت‌های کوتاه داشته باشید

وقتی حجم کاری شما بسیار زیاد و خسته‌کننده است، استراحت‌های کوتاه مدت می‌توانند آرامش را به ذهن شما بازگردانند. با این روش کیفیت کار شما حفظ می‌شود و اگر در بین کار به خودتان استراحت ندهید، انرژی به بدن و ذهن شما باز نمی‌گردد و کیفیت کارتان پایین می‌آید.

۱۰- رئیس خود را در جریان کارها قرار دهید

اگر با افراد مختلف روی پروژه‌های مختلف کار می‌کنید، و تمام این پروژه‌ها ضرب‌العجل‌های متفاوت دارند، توصیه می‌شود که چالش‌ها را با رئیس خود به بحث بنشینید تا بفهمید که کدام کارها باید در اولویت انجام بگیرند. این کار موجب می‌شود تا رئیس‌تان در جریان تصمیم‌گیری‌ها وارد شود.

با دنبال کردن این روش‌های ساده می‌توانید از پس انجام حجم‌های کاری بالا وطاقت فرسا بربیایید. همیشه در مورد انجام کارهایی که می‌توانید واقعاً از پس انجام آن‌ها بربیایید، صادق باشید. هوشمندانه‌تر کار کنید، نه سخت‌تر

منبع: شبکه

ساسان جعفرنیامشاهده نوشته ها

Avatar for ساسان جعفرنیا

مشاور، مجری و مدرس کسب و کار اینترنتی دیجیتال مارکتینگ، فروشگاه اینترنتی، طراحی و بهینه سازی سایت سئو، توسعه دهنده سایت های شرکتی، فروشگاهی، اداری، خبری، آموزش آنلاین، رزرواسیون هتل و تور، اخذ نماد اعتماد الکترونیکی و درگاه بانکی، متخصص در صنعت چاپ و نشر کتاب، تهیه طرح های اقتصادی و توجیهی.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *