مطمئنا این تجربه را داشته اید که با موبایل و یا تبلت خود به وب سایتی سر بزنید و مجبور باشید برای دیدن قسمت های مختلف آن مدام زوم کنید تا بر روی لینکی کلیک کنید و یا اینکه مطلبی را ببینید! بله؛ این وبسایت از تکنولوژی ریسپانسیو بهره نمی برد!

طراحی ریسپانسیو (responsive) به این شکل عمل می کند که سایت را برای ابعاد غیر متعارف گوشی های همراه و تبلت ها هماهنگ می کند و شما با تغییر سایز صفحه شاهد خواهید بود که فونت ها و لینک ها کاملا در سایز مناسب خودشان قرار دارند و شما به راحتی آنها را می بینید و دیگر هیچ zoom in و zoom out در کار نیست!

به زبان ساده، ریسپانسیو (responsive) بودن طراحی سایت یعنی قابلیت انعطاف پذیری نمای ظاهری سایت در وسایل مختلفی مثل موبایل، تبلت، pc و …

 

 

چرا باید یک سایت ریسپانسیو responsive) )داشته باشم؟؟؟

 

 

با توجه به رشد پرشتاب گوشی های هوشمند و تبلت ها، درصد زیادی از وبگردی های با این وسایل صورت می گیرد و این مقدار با سرعت سرسام آوری رو به افزایش است! اگر وبسایت شما ریسپانسیو نباشد احتمالا و به مرور زمان، این بخش از بازدیدکنندگان را از دست خواهید داد!  پس بهتر است هرچه سریعتر وبسایت های خود را به این سمت برده و یا اگر می خواهید وبسایت جدیدی راه اندازی کنید حتما از این تکنولوژی در آن بهره ببرید!

همچنین تجربه نشان داده که موتورهای جستجو خصوصا گوگل عاشق تکنیک های جدید هستند و به شکل کاملا گزینشی برای وب سایت های با طراحی ریسپانسیو اولویت قائل می شوند.  

 

اگر طراحی وب سایت شما ریسپانسیو نیست یعنی شما گاهی در دسترس نیستید!

 

برای موفقیت نسبی در نتایج جستجو گوگل طراحی سایت ریسپانسیو را توصیه می کند. طراحی Responsive وب سایت در واقع اشاره به نوعی از طراحی است که در آن اندازه وبسایت شما بر اساس اندازه صفحه یا پنجره مورد استفاده در هر نوع وسیله و یا مرورگری که برای دیدن آن استفاده می شود، تغییر کرده و بهینه می گردد. در نتیجه اگر کاربران وب سایت شما از آیفون استفاده کنند یا از اندروید یا از کامپیوتر Desktop و یا از تبلت، شما یک نشانی (URL) از محتوای خود به آنها ارایه می دهید و دیگر نیازی به طراحی یک وب سایت جداگانه مناسب برای موبایل نخواهید داشت.

این طراحی به شما کمک می کند تا دو کار انجام شود. اول اینکه مطمئن خواهید شد مشتری شما حتما به صفحه ای که برای وسیله او بهینه شده است هدایت می شود و دوم اینکه فقط یک نشانی (URL) به محتوای شما جهت اعتبار سنجی موتور های جستجو در دسترس خواهد بود

اگر تا به حال این کار را نکرده اید مسلما زمان آن فرا رسیده که برای کمک به بازاریابی اینترنتی و موبایلی خود از طراحی Responsive برای فروشگاه اینترنتی و یا وب سایت خود استفاده کنید. به یاد داشته باشید که با استفاده از این نوع طراحی در واقع قدرت سئوی وب سایت خود را نیز افزایش داده اید.

 

نوشته: مهندس هانیه غفرانی

 

ساسان جعفرنیامشاهده نوشته ها

Avatar for ساسان جعفرنیا

مشاور، مجری و مدرس کسب و کار اینترنتی دیجیتال مارکتینگ، فروشگاه اینترنتی، طراحی و بهینه سازی سایت سئو، توسعه دهنده سایت های شرکتی، فروشگاهی، اداری، خبری، آموزش آنلاین، رزرواسیون هتل و تور، اخذ نماد اعتماد الکترونیکی و درگاه بانکی، متخصص در صنعت چاپ و نشر کتاب، تهیه طرح های اقتصادی و توجیهی.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *