رازی که هرگز در مدرسه به شما آموخته نشده است

اصل اینکه درآمد فعلی تان را دو برابر یا سه برابر نمایید بسیار ساده می باشد, برای اینکه کاملا آنرا درک نموده و بتوانید پیاده سازی کنید, تنها نیاز به تغییری در طرز فکرتان دارید . خبر خوب اینجاست که وقتی این اصل را درک نمودید سطح درآمدتان را بالا برده اید در حالی که هنوز به همان میزان و (شاید هم کمتر) کار می کنید.

فرض کنید درآمد فعلی تان ۵۰۰,۰۰۰ تومان است و قصد دارید آنرا دو برابر نمایید. چقدر امکان دارد بگردید و شغلی بیابید که ۱۰۰۰,۰۰۰ تومان درآمد داشته باشد؟ یا اگر تجارتی دارید که خدمتی به مشتریانتان می دهید, یافتن مشتری جدید و انجام کار برایش و دو برابر نمودن درآمد بنظر دشوار می رسد.

چرا درآمدتان در حال حاضر محدود است

اگر مثل اکثر مردم هستید, پس احتمالا تمام وقتتان را صرف پول درآوردن می نمایید. این بدین معناست که ساعت مشخصی را کار می کنید ومقدار معینی هم درآمد دارید. فارغ از اینکه سرایدار باشید و یا مدیر, با ساعتی کار معین نمودن درآمدتان عاید می شود.

درآمدتان به این خاطر محدود است…

  1. تعداد ساعاتی که کار می نمایید

  2. مقدار ارزشی که دنبال می نمایید (و برای آن حقوق می گیرید)

چطور ارزش کارتان را بالا ببرید

فارغ از اینکه مدیر و یا سرایدار یک شرکت باشید و مقدار معینی کار کنید, می دانیم که مدیر عامل شرکت دریافتی بیشتری دارد. برای اینکه ارزش بیشتری را برای شرکت در پی دارد. تلاش برای بالا بردن ساعت کار تنها شما را نابود کرده و استرس تان را بالا می برد… کلیدش این است که ارزش تان را بالا ببرید..

شاید بعضی ها اینطور تفسیر کنند که, باید برای اخذ مدرک بهتر به دانشگاه برگردند و یا دوره های بیشتری را سپری نمایند… شاید اینکار به افزایش درآمدتان کمک کند. بهرحال, اگر به طرز چشمگیری سطح تحصیلاتتان را ارتقاء ببخشید, باز هم پیدا کردن کاری که درآمدتان را دو برابر نماید بنظر سخت می آید.

بمنظوردو برابر و یا بیشتر نمودن درآمدتان باید به این سوالات پاسخ بدهید…

چرا مدیر شرکت دریافتی بیشتر دارد؟

باز ما را به همان اصل کلیدی که بروی سطح درآمدتان تاثیر گذار است باز می گرداند و این اصل کلیدی این است…

اهرم – توانایی کار بیشتر با فشار کمتر

هر دو سرایدار و مدیر دریافتی شان بر مبنای نتایجشان است. بهرحال, مدیر باعث تولید نتایج بیشتری می شود بخاطر همان اهرم هایی که دارد. آنها کنترل تمام شرکت را دارند و نتایجش تولیدات است در حالیکه سرایدار تنها کنترل بروی نتایج کار سخت خود را دارد.

چگونه این امر بروی درآمدتان تاثیر می گذارد؟

اگر می خواهید درآمدتان را دو برابر (یا حتی سه برابر) نمایید باید ارزش بیشتری ایجاد کنید. اگر به ساختار شرکت نگاهی بیاندازید, کارمندان را می بینید که درآمد کمتری دارند و مدیران سطح میانی که درآمد بیشتری دارند.این بدین خاطر است که آنها اهرمی از کارمندان را دارند که نتایج بهتری را از موقعی خودشان بتنهایی آن کار را انجام بدهند, تولید می نمایند.

اگر باز هم مجددا به ساختار شرکت نگاهی بیاندازیم. مدیر سطح اول درآمد بیشتری دارد چونکه از مدیران سطح میانی به عنوان اهرم استفاده می نماید و مدیر عامل شرکت درآمد بیشتری از مدیر ارشد دارد چونکه از چندین مدیر ارشد بعنوان اهرم کارش استفاده می نمیاد . سرانجام, رئیس شرکت درآمد بیشتری دارد چونکه از همه بعنوان اهرم استفاده می نماید.

بنابراین یک راه برای افزایش درآمد این است که جایگاهتان را در ساختار شرکت بالاتر ببرید, نه فقط به این واسطه که وظایفتان را خوب باتمام برسانید, بلکه از این طریق مهارت های رهبری تان را ارتقاء بدهید. در حالیکه در جستجوی فرصت هایی برای پیشبرد اهدافتان هستید.

خطر سعود از نردبان شرکت

شخصا, من یکی از طرفداران بالا رفتن از نردبان شرکت های بزرگ نیستم, حتی با وجود اینکه هیچ کار اشتباهی انجام نداده باشید, اشخاص دیگر می توانند شما را پس بزند و یا عقب نگه دارد. بنابراین روش بهتر این است که نگاهی به کارتان و مهارت هایتان بیاندازید و زمان کافی برای ساخت تجارت شخصی تان و یا توسعۀ سرمایه گذاری تان داشته باشید.

اگر در موردش خوب فکر کنید, می بینید افرادی هستند که حتی درآمد بیشتری از مدیر شرکت دارند. اینها مالکین شرکت هستند (یا سهامداران). آنها همه را بعنوان اهرم در اختیار دارند, حتی مدیر عامل, بدون اینکه حتی پا در شرکت بگذارند, و سعی کنند با تلاش برای خودشان درآمد داشته باشند.

با گسترش کسب و کار خودتان, شما از جایگاه مدیریت به جایگاه مالیکت شرکت نائل می شوید. با این روش, شما سیستمی را بنا نهاده اید که با استفاده از اهرم نمودن زمان و انرژی و پول بقیه نتایج بزرگی ایجاد می کنید که اگر تنها بودید نمی توانستید. شما همچنین می توانید پول خود را برای به دست آوردن اهرم مالی بیشتر, در املاک و مستغلات و یا بازار سهام سرمایه گذاری نمایید.

حالا واقعا چطور درآمدتان را دو برابر (یا حتی سه برابر) نمایید

اگر می خواهید درآمدتان را بطرز چشمگیری افزایش بدهید, پس باید ارزش کارتان را بالا ببرید. این کار یک شب نیست, نیاز دارید که مهارت های بیشتری را کسب نمایید و کارهای بیشتری را برای رسیدن به نتیجه انجام بدهید. بهرحال هر چه زودتر شروع کنید… زودتر نتایجش را خواهید دید.

۱۰ سال بعد, شاید درآمد نجومی داشته باشید, اما تضمین می کنم که با کاری که دارید حتی نمی توانید درآمدتان را دو برابر نمایید. بهرحال, در طی ده سال آینده اگر فقط از اوقات بیکاریتان برای ساخت و توسعۀ تجارت شخصی تان و یا کارهای سرمایه گذاری کمک بگیرید براحتی درآمدتان را دو برابر می نمایید.

در پایان روز دو نوع انسان در جهان وجود دارد…

آنهایی که دارای ارزشند و آنهایی که برای دیگران تولید ارزش نموده اند

جزء کدامین دسته می خواهید باشید.

ساسان جعفرنیامشاهده نوشته ها

Avatar for ساسان جعفرنیا

مشاور، مجری و مدرس کسب و کار اینترنتی دیجیتال مارکتینگ، فروشگاه اینترنتی، طراحی و بهینه سازی سایت سئو، توسعه دهنده سایت های شرکتی، فروشگاهی، اداری، خبری، آموزش آنلاین، رزرواسیون هتل و تور، اخذ نماد اعتماد الکترونیکی و درگاه بانکی، متخصص در صنعت چاپ و نشر کتاب، تهیه طرح های اقتصادی و توجیهی.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *