اگر ذهن‌تان فقط در مقطع زمانی کوتاه درگیر شروع کسب و کار است، پس به تغییر دیدگاه نیاز دارید. هرگز نخواهید دانست که ذهن شما از کجا الهام خواهد گرفت، پس همت کنید و به ۱۰ مکان برای یافتن مسائل قابل حل توجه کرده و به ایده‌های عالی کسب و کار دست یابید.

آیا ایده‌ای خوب برای استارت‌آپ یافته‌اید؟ آیا در مورد امکان‌سنجی و قانونی‌بودن ایده‌تان مطمئن هستید؟ پس راهنمای گام به گام ما را برای شروع یک کسب و کار بیابید.

 

گوشی هوشمند

در حال حاضر، ایده و ساخت هریک از نرم افزارهای تلفن همراه در حوزۀ نرم‌افزارها قرار دارد. با وجود این، مردم هنگامی آنها را کشف می‌کنند که در تکاپوی یافتن چیزی دیگر در نرم‌افزارهای تلفن همراه هستند، موردی که شاید اصلاً وجود نداشته باشد. شاید برنامه‌ای که به تازگی دانلود کرده‌اید، مطابق خواستۀ شما کار نکند یا برخی ویژگی‌های خاصی مدنظر شما را نداشته باشد. برای یافتن اینکه آیا تمایلی به نسخۀ جدیدتر و بهتری که می‌خواهید ایجاد کنید وجود دارد یا خیر از دوستان، خانوده یا سایرین در شبکه سوال کنید. هنگامی که تلاش خود را انجام دادید، می‌توانید از نرم‌افزارساز DIY (DIY app maker) استفاده کنید یا اینکه اگر تجربۀ علمی کمی دارید از فری‌لنسرها (افراد غیروابسته) کمک بگیرید.

 

موتورهای جستجو

اگر برای جستجوی موردی خاص به نتیجه‌ای نرسیدید، سه راه پیش رو دارید: جایگزینی آن با مفهومی مشابه، انصراف از آن یا انجام آن به شیوۀ خود. چنانچه از آن دسته از افراد هستید که روش DIY را انتخاب می‌کنید (و می‌توانید آن را به خوبی انجام دهید)، فرصت دارید تا از سردرگمی به کسب و کاری پرسود برسید. انجمن‌ها را بررسی کنید تا ببینید آیا دیگران به دنبال محصولی مشابه هستند و در نهایت فروشگاهی آنلاین افتتاح کنید تا این محصولات را به آنها بفروشید. این روند نیز می‌تواند به خوبی برای کسب و کارهای خدمات تخصصی کاربرد داشته باشد.

 

رسانههای اجتماعی

مسئله‌ای که افراد مایل به بروز آن در رسانۀ اجتماعی هستند، بروز نارضایتی‌های زندگی روزمره است. اغلب موارد هم امور دنیوی (و احتمالاً کمی آزاردهنده) هستند، اما اگر توجه کافی برای به روزرسانی وضعیت آنها صورت گیرد، می‌توانید برخی الگوهای در حال ظهور آنها را مشاهده کنید. به دنبال عباراتی مانند «چرا یک …. وجود ندارد» یا «آرزو دارم که …» می‌توانید راه حلی ارائه کنید.

 

بررسیهای آنلاین

از آنجا که مردم در رسانه‌های اجتماعی عاشق صحبت در مورد محصولاتی که خریداری نموده‌اند و سایت‌هایی مثل آمازون، گوگل و Yelp که از آن بازدید کرده‌اند هستند، اکثر مصرف‌کنندگان در تصمیم‌گیری برای اجتناب از یک محصول، به نظرات منفی دیگران توجه خواهند کرد و این امر چیزی جز ضرر برای شرکت به ارمغان نخواهد آورد. به نارضایتی‌های افراد توجه کنید و سعی کنید با ایده‌های گره‌گشا بر آنها فائق آیید.

 

خانه

به خانه یا آپارتمان‌تان نگاهی بیاندازید. مواجهه با چه چیزهایی موجب سرخوردگی شما می‌شوند. دریچه‌های هوای مملو از گرد و خاک؟ حمام کثیف؟ برگهایی که روی چمن جا خشک کرده‌اند؟ اگر به این موارد توجه می‌کنید، پس فرصت خوبی برای سایر افرادی که چنین مشکلاتی را تجربه کرده‌اند وجود خواهد داشت. با شروع کسب و کار خدمات در خانه، می‌توانید به دیگران در انجام این وظایف خانگی زمان‌بر کمک کنید.

 

همسایگان

افرادی که نزدیک شما زندگی می‌کنند می‌توانند منبع الهامی فوق‌العاده برای ایده‌های کسب و کارتان باشند. در مورد جمعیت محله یا جامعۀ محلی خود فکر کنید. اگر در شهر شما اکثر والدین کارمند هستند، پس احتمالاً تقاضای مراقبت از کودکان می‌تواند بسیار زیاد باشد. محله‌ای با جمعیت شهروندی مسن می‌تواند از دستیاران خانۀ بهداشت که به صورت مستقل فعالیت می‌کنند منتفع شود. آیا اکثر همسایگان شما حیوان خانگی دارند؟ می‌توانید به فکر کسب و کار مراقبت از حیوان خانگی باشید.

 

 

دفتر کار

اگر می‌خواهید به کسب و کاری پاره‌وقت و خارج از شغل فعلی‌تان بپردازید، از همکارانتان بپرسید که جای خالی کدام نوع محصول یا خدماتی را احساس می‌کنید. شاید فردی دیگر به دنبال مشاور مالی یا حسابدار باشد. سایرین ممکن است به دنبال ثبت نام فرزندان خود در کلاس‌های هنری یا موسیقی با هزینۀ مناسب باشند. یک گفتگوی کوتاه با اطرافیان می‌تواند به دست کم چندین ایدۀ مناسب منتج شود.

 

فروشگاه مواد غذایی

آیا عاشق مواد غذایی هستید؟ مشاهدۀ کم و کسری‌های قفسه‌های فروشگاههای مواد غذایی یا بازار کشاورزان می‌تواند ایدۀ کسب و کار آشپزی را به ذهن شما بیاورد. مرباها، محصولات پخته شده، اقلام رژیمی خاص (بدون قند، مخصوص گیاهخواران و غیره) انتخاب‌های خوبی برای استارت‌آپ‌های صنعتگران مواد غذایی محسوب می‌شوند. همچنین، می‌توانید مهارت‌های پخت و پز خود را با مواد اولیۀ سوپرمارکت‌ها بسنجید و به فکر افتتاح رستوران یا معاملۀ مواد غذایی باشید.

 

مرکز خرید

اگر به فکر یک مکان خرده‌فروشی فیزیکی نیستید، مراکز خرید محلی می‌توانند الهام‌بخش کسب و کار شما باشند. می‌توانید تولید لوازم آرایش طبیعی خانگی را برای رقابت با فروشندگان بازار شروع کنید یا به فکر تولید لباسی متفاوت با موارد مشابه قدیمی در پشت ویترین فروشگاههای پوشاک باشید یا می‌توانید به فکر فروشگاه صنایع دستی آنلاین، به جای خرت و پرت‌های کم‌ارزش باشید.

 

مراقبت از کودکان یا مدرسه بردن آنها

اگر فرزند دارید پس می‌دانید که هیچ محصول یا خدماتی با ارزش‌تر از پول برای کمک به فرزندتان وجود ندارد. به کمبودهای بازار توجه کنید و بار دیگری که فرزندتان را به مدرسه بردید از والدین دیگر سوال کنید که آیا آنها نیز مانند شما فکر می‌کنند. حتی می‌توانید از اعضای خانواده یا دوستان خود که با کودکان سر و کار دارند سوال کنید که به چه چیزهایی برای کودکان احتیاج دارند ولی در حال حاضر نمی‌توانند پیدا کنند.

 

همایش آموزش طراحی سایت در ۶ ساعت

ساسان جعفرنیامشاهده نوشته ها

Avatar for ساسان جعفرنیا

مشاور، مجری و مدرس کسب و کار اینترنتی دیجیتال مارکتینگ، فروشگاه اینترنتی، طراحی و بهینه سازی سایت سئو، توسعه دهنده سایت های شرکتی، فروشگاهی، اداری، خبری، آموزش آنلاین، رزرواسیون هتل و تور، اخذ نماد اعتماد الکترونیکی و درگاه بانکی، متخصص در صنعت چاپ و نشر کتاب، تهیه طرح های اقتصادی و توجیهی.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *