هر چند بیشتر فیلم‌ها با هدف سرگرمی ساخته می شوند ولی فیلم هایی که بر مبنای یک داستان واقعی ساخته می‌شوند‌ همیشه یک منبع قوی ایجاد انگیزه و آموزش بوده اند، فیلم های زیادی در مورد کسب وکار، کارآفرینی و تجارت وجود دارد، ولی در بین این فیلم‌ها چند فیلم شاخص وجود دارد که برای کسی که در رشته بازاریابی تحصیل می کند یا به بازاریابی علاقه دارد، میتواند مفید باشد.
داستان ۱۳ فیلم برتر را با هم مرور می کنیم و توصیه میکنم حتما این فیلم ها را ببینید و اگر قبلا دیده اید در بخش نظرات در مورد آنها برایمان بنویسید.

۱۳) Joneses
این فیلم ماجرای یک خانواده مرفه را که در حومه شهر زندگی می کنند بیان می کند، یک پدر یک مادر و یک پسر و دختر، اما بعد از مدتی مشخص می شود که این ها واقعا یک خانواده نیستند بلکه بازیگرانی هستند که توسط یک شرکت بازاریابی استخدام شده اند تا محصولاتی را بفروشند. این فیلم نکات جالبی در مورد نحوه رفتار مردم در موقعیت های مختلف را به تصویر کشیده است.

joneses-still

۱۲) Moneyball

Moneyball  یک روایت واقعی از “بیلی بین” مدیر ناموفق یک تیم بیسبال است.بیلی بین مدیر تیم بیسبال اوکلند اتلتیک است و تیمش نتایج بسیار ضعیفی را کسب کرده است و دو تن از بهترین بازیکنان خود را به خاطر همین مشکلات از دست میدهد به خاطر همین موضوع تیم اوکلند اتلتیک در آستانه فروپاشی قرار گرفته است اما بیلی بین که در سن جوانی با یک اشتباه ورزش بیسبال رو انتخاب کرده است راه بازگشتی را برای خود  نمی‌بیند و تصمیم میگیرد نهایت سعی و تلاش خود را به کار گیرد تا بتواند تیمش را از بحران نجات دهد! او با کمک فردی به نام پیتر براند دست به اقدام عجیبی میزند و براساس یک سری معادله های ریاضی برخی از بازیکنان را به خدمت میگیرد تا اینکه به خاطر همین تصمیم رفته رفته تیم نتایج بهتری میگیرد و موفقیتی تاریخی را رقم میزند.

maxresdefault

۱۱) Glengarry Glen Ross

ماجرای فیلم Glengarry Glen Ross ماجرای چهار فروشنده یک شرکت مشاور املاک است که تهدید به اخراج می شوند. در یک جلسه جان ویلیامسن مدیر دفتر به همراه بلیک، که از دفتر مرکزی شرکت به آنجا آمده، برای چهار کارمند شرکت مسابقه ای ترتیب می دهند. در این مسابقه هرکسی که بیشتر از بقیه کار کند یک اتومبیل کادیلاک الدرادو می گیرد، نفر دوم یک دست کارد استیک خوری و دو نفر دیگر هم اخراج می شوند.همین مسابقه ماجراهایی در پی دارد که هر بازاریابی باید ببیند.

glengarry_glen_ross1

۱۰) The Damned United
فیلم The Damned United یک فیلم ورزشی است و داستان واقعی برایان کلاگ مربی لیدزیونایتد را بازگو می کند، این فیلم نه تنها یک فیلم انگیزشی قوی است بلکه درس های ارزش مند بسیار زیادی در حوزه مدیریت دارد.

The-Damned-United

۹) Flash of Genius
فیلم Flash of Genius نیز بر اساس داستان واقعی یک مخترع آمریکایی به نام روبرت کیارنز ساخته شده است، رابرت مخترع برف پاک کن هایی است که همه ما در خودروهایمان امروزه استفاده می کنیم. رابرت در این فیلم تلاش میکند از حق مالکیت اختراع خود که توسط یک شرکت دزدیده شده است دفاع کند. این فیلم نه تنها در مورد ایستادگی یک مرد در برابر یک شرکت بزرگ است بلکه نمایشی از نحوه نوآوری و توسعه محصول نیز می باشد.

Flash-of-Genius

۸) Pirates of the Silicon Valley
ماجرای این فیلم داستان شکل گیری دو غول تکنولوژی دنیا یعنی اپل و مایکروسافت است، فیم نگاهی به زندگی بیل گیتس و استیو جابز است و ماجرای شکل گیری غول های دره سیلیکون آمریکا را بیان می کند ودرس های ارزشمندی در حوزه بازاریابی و مدیریت دارد.

Pirates-of-the-Silicon-Valley

۷) Up in the Air
این فیلم داستان مردی به نام رایان بینگهام را بیان می کند، کار بینگهام اخراج کردن دیگران است، رایان با هواپیما به شرکت های مختلف سفر می کند و کار اخراج کردن کارمندان شرکت های مختلف را به عهده می گیرد، اما زمانی که خودش توسط شرکت خودش اخراج می شود با واقعیت های زندگی و دنیای کسب وکار روبرو می شود. این فیلم چون با مفاهیم مدیریت نیروی انسانی و نحوه برخورد با انسان ها سروکار دارد فیلم بسیار خوبی برای دانشجویان بازاریابی و مدیریت است.

Up-in-the-Air

۶) Thank You for Smoking
فیلم Thank You for Smoking برای کسانی که به بازاریابی و فروش علاقه زیادی دارند بسیار مفید است، این فیلم داستان مردی را روایت می کند که از مهارت های سخنرانی خود برای دفاع از تنباکو و سیگار استفاده می کند آن هم در وضعیتی که مخالفان سر سختی را در مقابل خود دارد. داستان این فیلم داستان بازاریابی است، داستان بازاریابی برای چیزی که مردم را می کشد و درس هایی در مورد اخلاق در بازاریابی و کسب وکار برای گفتن دارد.

Thank-You-for-Smoking

۵) The Pursuit of Happyness
فیلم The Pursuit of Happyness یک داستان واقعی است و یکی از انگیزاننده ترین فیلم هایی است که تا کنون ساخته شده است، این فیلم ماجرای مردی به نام کریستوفر گاردنر را روایت می کند که قصد دارد یک کارگزار بورس شود، این فیلم تلاش های کریستوفر برای فروش یک دستگاه پزشکی و تامین مخارج زندگی و محافظت از پسر کوچکش را نشان می دهد، کریستوفر همزمان قصد ورود به دوره کارآموزی رایگان کارگزاری بورس را دارد. این فیلم یکی از بهترین فیلم هایی است که اهمیت پشتکار و ایمان به اهداف را نشان می دهد.

The-Pursuit-of-Happyness

۴) Invictus

این فیلم یکی دیگر از فیم های ورزشی است و یک ماجرای انگیزاننده قوی دارد، ماجرای فیلم ماجرای یک تیم راگبی در آفریقای جنوبی است که توسط نلسون ماندلا تشویق به قهرمانی در جام جهانی می شود و همه وقایع در طی دوره اتحاد دوباره کشور پس از دوران آپارتاید رخ می دهد. این فیلم درس های زیادی در مورد نقش رهبری و اهمیت پایبندی به اهداف را در خود دارد و راه های کارتیمی و انگیزه دادن به یک تیم را نشان می دهد.

Invictus

۳) Inside Job
فیلم Inside Job در واقع یک مستند است و فیلم مفیدی است مخصوصا برای کسانی که فعالیت خود را در دنیای کسب و کار به تازگی شروع کرده اند. این فیلم در واقع ماجرای بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ را بیان می کند و نشان می دهد که چگونه قدرت کنترل نشده و طمع عده ای محدود می تواند جهان را نابود کند.با دیدن این فیلم میتوان به واقعیت های دنیای کسب وکار پی برد.

Inside-Job

۲) Network
Network یک فیلم کلاسیک است که در سال ۱۹۷۰ ساخته شده است و داستان یک مجری تلویزیون به نام هاوارد بیال را بیان می کند که توسط شرکت تلویزیونی که در آن کار می کند تا مرز جنون برده می شود و در نهایت توسط آنها کشته می شود. این فیلم دیالوگ های بسیار زیبایی دارد و در مورد عوام فریبی در کسب وکار درس هایی برای گفتن دارد.

Network

۱) Wall Street
این فیلم ماجرای یک سهام دار طمعکار را بیان می کند که به شدت علاقه دارد سریعا رشد کند و به قله برسد در این مسیر مجبور می شود به بعضی فعالیت های غیر قانونی دست بزند، این فیلم نیز حرف های جالبی از دنیای کسب وکار برای گفتن دارد.

Wall-Street

تهیه و گردآوری: فریده حسینی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *