اکثر صاحبان تجارت های کوچک تا متوسط آنقدر سرگرم فعالیت های معمولی هستند که هیچ زمانی برای تصمیم گیری در مورد انتخاب شرکت های سئو و بهینه سازی وب سایت مناسب ندارند. حتی این تجارت ها نمی توانند صحت عملکردهای کارمندان سئوی داخل شرکتی را نیز مشخص کنند. به علت رشد سریع اینترنت و ذات در حال تغییر آن، تمایز دادن بین افرادی که می دانند چه کاری انجام می دهند و افرادی که عملکرد هدفمند در سئو و بهینه سازی وب سایت ندارند، بسیار مشکل شده است. من معمولاً به مشتریان می گویم که این کار مثل استخدام کردن یک پیمانکار برای بازسازی آشپزخانه است. اگر شما سوالات کافی پرسیده و سابقه آن فرد را چک کنید، می فهمید چه کسی واجد شرایط است، کارهای با کیفیت انجام داده و چه کسی خرابکاری خواهد کرد.

 

 

و اما ۱۸ سوال اصلی که باید از سئوکاران خود بپرسید.

 

اگر هدف شما افزایش ترافیک و در نهایت فروش بیشتر است، شما می توانید با یک شرکت و یا یک آزادکار سئو همکاری کنید. شما باید با آنها در ارتباط بوده و مسایل خوب و بد را مورد بحث قرار دهید. اگر شما در شروع کار، صحبت را باز نکرده باشید، صحبت کردن بر سر مسایل در ادامه کار سخت تر خواهد بود. حتی اگر شما بهترین متخصص سئو و بهینه سازی وب سایت را نیز پیدا کنید، بدون ارتباط داشتن، به مشکل بر خواهید خورد. این ۱۸ سوال باید از مشاور احتمالی سئو پرسیده شوند. زیر هر سوال، توضیحاتی برای نشان دادن جزئیات جواب بیان شده است.

 

سابقه شما در سئو چقدر است؟

سئو از اواسط دهه ۱۹۹۰ و توسط تعداد کمی افراد شروع شد. تا اواسط دهه ۲۰۰۰ روند رو به رشد قابل توجهی داشته و به یک حرفه کاری تبدیل شد. سئو مهارتی است که کاملاً جداگانه از طراحی وب سایت محسوب می شود.

شما چه آموزش هایی داشته اید؟

اکثر متخصص سئو و بهینه سازی وب سایت، از طریق تجربه عملی آموزش می بینند. آنها در کنفرانس ها شرکت کرده و از اخبار صنعت خود آگاهی دارند. مدارک دانشگاهی که توسط شرکت ها و سازمانها اعطا می شوند، از موارد تازه بوده و باید به طور دقیق مورد بررسی قرار گیرند.

چطور با روند تغییر هم گام می شوید؟

یک متخصص سئوی خوب باید در مورد خواندن بلاگ ها و شرکت کردن در کنفرانس ها صحبت کند. توجه داشته باشید که آنها به کدام کنفرانس ها رفته و این کنفرانس ها را بررسی کنید؛ شما خواهید دید که آیا منبع با کیفیتی محسوب می شوند یا خیر. سوالات پیگیری

آخرین کنفرانس شما در چه رابطه بوده، در کجا برگزار شده و چه زمانی بوده است؟ شما در چه کلاس هایی شرکت کردید؟ سخنران محبوب شما چه کسی بوده و چرا؟ از آنها بپرسید چه مقالات یا کلاس هایی برایشان جذاب بوده و آیا چیزی باعث شگفت زدگی شده است. کدام مطلب اخیرا به آنها مربوط می شده است. هدف شما فهمیدن این است که آیا آنها در جریان اتفاقات به روز صنعت جست و جو بوده و آیا واقعا در کنفرانس ها شرکت کرده اند.

رویکرد

رویکرد شما نسبت به سئو چیست؟

بهینه سازی موتورهای جستجوگر، تنها بهینه سازی وب سایت نیست، بلکه شما باید تمام جنبه های آنلاین تجارت را بهینه سازی کنید. سئو در اکثر موارد شامل ساختار سایت، کد نویسی، عنوان و تگ های توضیحی، مشتری محوری و محتوای غنی از کلمات کلیدی و در نهایت لینک سازی و لینک بیلدینگ می شود. درگیر شدن شما در این فرآیند بسیار مهم است. متخصصین سئوی شما باید در مورد استراتژی ها، فواید و ریسک های احتمالی آن صحبت کنند. شما تجارت خود را می شناسید و آنها فنون را بلدند و این که چطور آنها را اجرا کنند و به این ترتیب نیاز به تعامل جدی وجود دارد.

چطور برای من ترافیک بیشتر جذب می کنید؟

منتظر جواب های عمومی باشید. اما جواب ها باید شامل ارائه کردن یک استراتژی باشد که می تواند شامل بازنگری کدنویسی، محتوا و روش های لینک بیلدینگ فعلی شما باشد. او باید محتوایی را بازنویسی کند که شامل کلمات کلیدی شده و مشتری محور است. همین طور باید آنالیزورها را برای پیدا کردن روند کاری خود بررسی کنید. اگر شما صاحب یک تجارت محلی دارید، بدست آوردن پروفایل های جستجوی محلی، باید بخشی از فرآیند ایجاد بحث و تبادل نظر در مورد تجارت و برند شما باشد. رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، گوگل +، توییتر، اینستاگرام و بازاریابی ایمیل نیز می توانند در صحبت ها مورد استفاده قرار بگیرند.

ایجاد و افزایش ترافیک سایت بهترین نتیجه است. تست کردن استراتژی ها و کلمات کلیدی متفاوت به شما کمک می کند بهترین موارد برای سایت خود را پیدا کنید. تنها به این خاطر که رقیب شما کاری را انجام می دهد، بدین معنا نیست که شما نیز باید همان را انجام دهید. پارامترها را تنظیم کرده و ببینید چه اطلاعاتی می توانید به دست آورید.

تکنیک های افزایش بیننده های وبسایت
تکنیک های افزایش بیننده های وبسایت

من می خواهم وب سایت را دوباره طراحی کنم. چه زمانی شما در کار وارد می شوید؟

هر چه متخصص سئو زودتر در طرحی وب سایت دخالت داده شود، بهتر است. مسایل فنی زیادی در طراحی وب سایت وجود دارند که می توانند باعث کاهش ترافیک شوند. اگر ترافیک و بحث و تبادل نظر در وب سایت زیاد است، بعضی اوقات نیازی به طراحی دوباره سایت نیست. شما می توانید مشکلات سایت را به روش های دیگر حل کنید.

چطور برای من لینک کسب می کنید؟

لینک سازی خوب به زمان نیاز دارد. شما باید با بلاگ نویس ها ارتباط برقرار کرده، داده ها را استخراج کرده، وب سایت هایی را پیدا کنید که مرتبط با خدمات و صنعت شما هستند و یا به نوع منطقی با تجارت شما در ارتباط بوده و در آنها لینک بگذارید. بعضی از لینک ها با ارائه محتوای با کیفیت و مرتبط بدست می آیند. اگر محتوای شما برای خوانندگان دارای ارزش باشد، افراد یا سایت ها به طور طبیعی به سایت شما وارد شده و درخواست لینک می کنند. اگر به مطالب زیر برخوردید، فرار کنید: خرید لینک، تعویض لینک های متقابل( اگر به من لینک بدهید، من هم به شما لینک می دهم)، ساختن خبرنامه بدون اخبار واقعی، بلاگ نویسی مهمان بدون محتوای ارزشمند یا ثبت نام سایت از طریق سیستم هایی که سریعاً هزاران لینک کسب می کند.

آیا شما می توانید ضمانت کنید؟

هیچ متخصص سئویی نمی تواند ضمانت کند که شما چه رتبه ای داشته یا در کدام رتبه از موتورهای جستجوگر وب سایت شما قرار خواهد گرفت. نه در صفحه اول و نه در هیچ جای دیگر. برای کلمات خاص مثل نام شرکت یا نام تاجر، شما می توانید به صفحات اول برسید، اما این به خاطر رقابت کم است. این موتورهای جستجوگر هستند که نحوه، مکان و سیستم رتبه بندی را مشخص می کنند.

از چه ابزاری برای سئو، پیگیری محبوبیت و رسانه های اجتماعی استفاده می کنید؟

ابزار بیان شده را یاد داشته کرده و صحت آنها را بررسی کنید.

آیا شما خودتان کار را انجام می دهید یا تنها توصیه می کنید؟

هر دو روش می تواند مفید باشد، فقط ببینید عملکردها مناسب تجارت شما هستند یا خیر.

نتیجه دلخواه شما چیست؟

به خواسته های آنها توجه کنید.

آیا سابقه شکست داشته اید؟

اکثر آژانس ها و شرکت های سئو حداقل یک بار شکست را تجربه کرده اند – چه در نتیجه پروژه چه در ارتباط با مشتری. ببینید از شکست خود چه یاد گرفته اند.

چه زمانی انتظار دیدن نتیجه را دارید؟

سئو یک رویکرد طولانی مدت است. اگر هیچ کار طولانی مدتی مثل لیست نویسی جستجوهای محلی نداشته باشید، طی ۱ تا ۲ ماه بهبود را مشاهده می کنید. معمولاً تا ۸ ماه یا بیشتر برای استراتژی های طولانی مدت زمان لازم است.

چه کسی مسئول تماس گرفتن با شما خواهد بود؟

آیا فرد مسئول ارتباطات همان کسی است که در جلسات صحبت می کند، یا یکی از کادر شرکت شما یا فردی خاص؟ آیا می توان این فرد را تغییر داد؟

چه کسی کار را انجام می دهد؟

تیم داخل شرکت، یک فرد کلیدی و متخصص در سئو، آزاد کار سئو یا اینکه اوت سورس به خارج از کشور می شود؟

هزینه ها چطور مشخص می شوند؟

ببینید آیا هزینه ها به طور ساعتی، پروژه ای، درصد فروش یا روش های دیگر مشخص می شوند.

آیا هزینه های اضافی نیز وجود دارند؟ اگر هزینه ابزار یا خدمات بیشتر از هزینه بیان شده شود چه؟ چطور به مسئله رسیدگی می کنید؟

جواب باید برای هر دو طرف عملی و منطقی باشد.

می توانید نام ۳ تا ۵ مشتری قبلی را بیان کنید؟ برای آنها چه کاری انجام دادید؟

این برای بررسی اعتبار مفید است.

نشانه های دیگر یک شرکت مناسب سئو

 

شما می توانید با پرسیدن اهداف، مشتریان و ورودی های متفاوت دیگر نیز مناسب بودن شرکت سئو را برای خود مشخص کنید. وقتی شما در مورد رتبه بندی ها سوال می کنید، آنها باید جست و جوی شخصی سازی شده را بیان کرده و توضیح بدهند چطور افراد رتبه ها و نتایج جست و جوی مشابه را در صفحه می بینند. همین طور باید توضیح بدهند که چطور گوگل یا بینگ به هر فرد تجربه ای شخصی بر اساس سابقه جستجو ارائه می کند. سوالات زیاد دیگری وجود دارند که می توانید آنها را بپرسید، مخصوصا اگر یک کادر سئو برای خود استخدام می کنید.

منبع:avadis.net

نویسنده: مهندس فرحناز راستی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *