هفته پر مشغله می تواند موقعیت استرس زایی در زندگی یک فرد باشد. ممکن است احساس کنید که نمی توانید چیزی را به پایان برسانید, و در پایان تکمیل لیست وظایف تان غیر ممکن بنظر برسد. در چنین مواقعی, داشتن روندی برای سازماندهی هفته پر مشغله تان می تواند نجات بخش زندگی تان باشد.

در ادامه ۷ مرحله برای سازماندهی هفته ای سازنده تر برای خودتان آمده است.

 

۱- بدانید که کدام وظایف تان باید تکمیل شوند

داشتن لیست وظایف اگر می خواهید هفته پیش رو بهره وری بیشتری داشته باشید بسیار مهم است. اگر نمی دانید چه چیزهایی را باید تکمیل کنید, پس بانجام رساندن هر چیزی برایتان خیلی دشوار می شود.

اطمینان حاصل کنید لیستی از وظایفی که در هفته پیش رو باید تکمیل شود دارید. همچنین, یادداشت کنید که کدام وظیفه زمان بیشتری را به نسبت سایرین خواهد برد. باید برنامه زمانبندی برای مدت زمانی که هر وظیفه طول می کشد انجام بشود ایجاد کنید. اینکار به ما چارچوب زمانی واقعی تر از کارهایی که در طول این هفته باید انجام بدهیم را می دهد.

 

۲- اگر لازم است اهدافتان را کوچکتر کنید

اگر بیش از یک پروژه برای انجام دادن دارید, پس باید آنها را به اهداف کوچکتری تقسیم کنید. هر هدف کوچک می تواند بعنوان توجه یا یادداشت ذهنی عمل کند, و به شما این امکان را می دهد که میزان پیشرفت تان و کار پیش رویتان در جهت تکمیل اهدافتان را تعیین کنید.

 

۳- واقعا سازمان یافته باشید

اگر نمی دانید جای چیزی که می خواهید کجا است, دارید وقت تان را از دست می دهید. اطمینان حاصل کنید که هر چیزی که برای تکمیل اهدافتان و برای داشتن هفته ای سازنده تر نیاز دارید در مکان مناسبی سازمان دهی شده باشد.

 

۴- می توانید وظایف تان را خودکار کنید و یا به دیگران واگذار کنید

آیا خودتان را اغلب در حال اتلاف زمان بروی چیزهایی که نباید زمان زیادی بر رویشان بگذارید می یابید؟ بدون شک, وظایفی هستند که می توانید با دانلود برخی از نرم افزارها و یا ابزارها بصورت خودکار انجامشان بدهید.

بروی هر وظیفه ای که دارید در حال حاضر برویش وقت می گذارید و می توانید آنرا به دیگران واگذار کنید فکر کنید.

 

۵- وظایف تان را از بزرگ به کوچک و یا از کوچک به بزرگ تکمیل کنید

دلیلی برای تکمیل اینگونه وظایف وجود دارد. برخی اول انتخاب می کنند وظایف بزرگ ترشان را انجام بدهند چونکه اینکار راه پیش رویشان را شفاف تر می کند, به این خاطر که فقط وظایف ساده تر باقی می ماند. برخی ترجیح می دهند اول از شر وظایف کوچک شان خلاص شوند چونکه در نهایت با تمرکز بیشتری می توانند وظایف بزرگ ترشان را انجام بدهند.

فرق نمی کند از چه روشی برای انجام اینکار استفاده می کنید, شما باید قطعا وظایف فوری تر تان را همین حالا تکمیل کنید, فقط در این مورد مشکلی پیش می آید و در پایان زمان بیشتری از آنچه که فکر می کردید باید اختصاص بدهید.

 

۶- از پیشرفت تان مطلع باشید

اگر در حال کار بروی پروژه نسبتا بزرگی هستید, پیشرفت تان را پیگیری کنید و چیزهایی را که تکمیل می کنید ثبت کنید. اگر دائما برگردید و سعی کنید چیزهایی را که تکمیل کرده اید و چیزهایی را که باقی مانده است بخاطرتان بیاورید, ممکن است در نهایت متوجه بشوید که دارید زمان زیادی را از دست می دهید.

 

۷- بدانید که چه مواقعی بهتر کار می کنید

اگر وظایف زیادی دارید و باید در طول روز تکمیل کنید, باید سعی کنید بروی وظایف مختلفی در مواقعی که کارایی بیشتری دارید کار کنید. برای مثال, اگر فردی هستید که صبح ها بهتر کار می کند, ممکن است بخش فروش کارتان را صبح ها وقتیکه می دانید خروجی بیشتری دارید انجام بدهید. بهر حال, اگر می دانید که صبح ها خوب نمی توانید کار کنید, ممکن است بخواهید برای هر گونه کار فروش تا بعد از ظهر صبر کنید. اگر بفهمید که چه مواقعی بهتر کار می کنید و کارایی بیشتری دارید, هفته ای سازنده تر و با بهره وری بیشتری خواهید داشت.

ساسان جعفرنیامشاهده نوشته ها

Avatar for ساسان جعفرنیا

مشاور، مجری و مدرس کسب و کار اینترنتی دیجیتال مارکتینگ، فروشگاه اینترنتی، طراحی و بهینه سازی سایت سئو، توسعه دهنده سایت های شرکتی، فروشگاهی، اداری، خبری، آموزش آنلاین، رزرواسیون هتل و تور، اخذ نماد اعتماد الکترونیکی و درگاه بانکی، متخصص در صنعت چاپ و نشر کتاب، تهیه طرح های اقتصادی و توجیهی.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *