چگونه بهترین محصولات را برای فروش آنلاین انتخاب کنیم (قسمت اول)

0
32
چگونه بهترین محصولات را برای فروش آنلاین انتخاب کنیم
چگونه بهترین محصولات را برای فروش آنلاین انتخاب کنیم

تقریبا هر ساله حدود ۲۵۰۰۰۰ محصول در سطح جهانی با میانگین نرخ شکست ۸۵تا ۹۵ درصد روانه بازار میشوند.بنابراین اگر شما درحال برنامه ریزی برای شروع یک کسب و کار آنلاین هستید این نباید موجب دلسردی شما بشود.این مقاله را به عنوان راهنمای یادگیری کار چالشی و هیجان انگیز انتخاب بهترین محصولات برای فروش آنلاین استفاده کنید.

مقاله چگونه بهترین محصولات را برای فروش آنلاین انتخاب کنیم طرح یک فرآیند گام به گام نهایی برای کمک به شما در شناسایی فرصت ها در انتخاب بهترین محصولات برای فروش آنلاین است.تازه ترین و خلاقانه ترین ایده های محصولات، نتایج پتانسیل فعلی و در آخر ارائه تامین کنندگان با بهترین شرایط و معاملات.

این ممکنه خیلی سخت به نظر بیاد بنابراین در ادامه ما چگونه بهترین محصولات را برای فروش آنلاین انتخاب کنیم را برای شما به چهار فاز (مرحله) ساده تر تقسیم میکنیم:ارزیابی،راهبردها،انتخاب و اجرا.

هر مرحله به شما برای اجرای گام های مختلف نیاز دارد.سوالات به صورت دائم پرسیده میشوند و به چک لیست برای تیک زدن نیاز خواهد بود.این به شما در هدایت و تکرار آن در جایی که به دنبال انتخاب بهترین محصولات برای فروش در فروشگاه آنلاین خودتان هستید  کمک میکند.

فاز (مرحله) ارزیابی

مرحله ارزیابی هنگامی است که اولین طوفان مغزی اتفاق می افتد. شما نیاز دارید تا با تیمتان بنشینید و دو عامل را تجزیه و تحلیل کنید: محیط داخلی و محیط خارجی. این دو عامل به خاطر تاثیرات مثبت و منفی ذاتیشان به طور مداوم یکدیگر را بالا و پایین میکشند.

گرانش این دو تاثیر میتواند تولد بالقوه ایده های محصول باشد که بستگی به چگونگی سرمایه گذاری مثبت ها وحل منفی ها دارد.

۱.ارزیابی داخلی: قدرت ها و ضعف ها

اولین چیزی که شما برای ارزیابی نیاز دارید محیط  داخلیتان است و هر عامل دیگر که خارج از کنترل شماست را فراموش کنید.شما باید از خودتان بپرسید:صلاحیت های من چیست؟ چه چیزهایی من را آسیب می زند؟

 

قوت ها (تاثیر مثبت)

الف_خود محور باشید و کمی بلوف بزنید اما خودتان را بزرگ نکنید این باید تا حد امکان صادقانه باشد.

علاقه و اشتیاق خود شما: اجازه بدین جای دور نریم چه چیزی هست که شما بهش مشتاق ترین؟ چه چیزی باعث میشه شما بخواین صبح زود پاشین؟ هر روز چه چیزی هست که هرگز از ذهن شما بیرون نمیره؟ دنبال قلبتون برید آنها میگن و گاهی اوقات این هدایت میکنه شمارو به خلق بهترین محصول برای فروش آنلاین.

ب_تجربه و تخصص شما: شما نیاز دارین تا به گذشته نگاه کنید و به یاد بیارید چه چیزهایی هست که در عمرتان شما انجام داده اید که میدونید هیچکس دیگ نمیتونه بهتر انجام بده.این باعث میشه شما بالا به ایستید و احساس غرور کنید چون مردم این رو از شما به یاد میاورند.این قسمت تمرکز بر چیزهایی است که شما نه فقط خوب هستید درآن ها بلکه بهترین اون گروه هستید.

موسسان مد زنانه پریمادونا قبل از تصمیم به سرمایه گذاری در کسب و کار اینترنتی  برای مواجهه با نیاز های زنان امروزی تجربه گسترده ای در صنعت مد داشتند.

پ_مزیت رقابتی پایدار شما:مزیت رقابتی در یک کلام عبارت است از چیزی که شمارا در بین سایر رقبایتان منحصر به فرد میکند. چه کاری را شما میتوانید انجام دهید که دیگران از انجام آن عاجزاند؟

اگرچه مزیت های رقابتی تنها محصور به اینکه چه چیزی در حال حاضر شمارا منحصر به فرد میکند نمیشود.

چون برای قویتر و پایدارتر کردن آن شما به بعضی چیزهای سری نیاز دارید تا به آن اضافه کنید وآن پایداری است. امروزه تکرار امری شایع است بنابراین شما به تولید محصولی که نتوان در مدت دراز کپی کرد نیاز دارید.

ضعف ها (تاثیر منفی)

وظیفه شما در اینجا اینست که اجازه ندهید پایین بیایید.این فرصتی عالیست برای شما تا دانش و مهارت هایی که میتوانند به صورت بالقوه استفاده شوند برای خلق محصول یا خدمت را بدست آورید.

حوزه های بهبود شما:چه چیزهایی هستند که شما ندارید و میخواهید داشته باشید؟ چه عواملی میتوانند شمارا بهبود ببخشند؟ و اگر فکر میکنید که نشانی این ضعف هارا میدانید آیا آنها میتوانند دستیابی به موفقیت باشند؟ بعضی مهارت ها را میتوان آموخت و بعضی از بهترین محصولات از آموزش های سخت قبل از بارور شدن سرچشمه گرفته شده است.

سرآشپز معروف جولیا چایلد تا زمان ملاقات با همسرش پاول آشپزی کردن را نیاموخته بود زیرا ایشان در خانواده ای که خیلی به غذا علاقه مند بودند بزرگ شده بود.او در کلاس آشپزی فرانسوی ثبت نام کرد و به سرآشپز بسیار محبوب با کتاب های مختلف تحسین شده آشپزی تبدیل شد.

نفرت ها یا دوست نداشتنی های شما:گاهی اوقات چیزی که شما از انجام آن نفرت دارید همون چیزی است که برای شروع به ساخت آن نیاز دارید.چیزی که شما دوست ندارید میتواند یه محصول یا خدمت بالقوه باشد که شما میتوانید آنلاین به فروش برسانید.برای مثال شما نمیخواهید که لباس هایتان رو بشورید بنابراین به ایجاد یک سرویس شستن لباس مبادرت می ورزید. بجای انجام کاری که از آن نفرت دارید کسب و کاری ایجاد می کنید که به شکلی دیگر انجام خواهد شد.در این روش شما از طریق تلاش کردن برای افزودن چیزی که نسبت به آن بی علاقه اید درآمد دارید.

۲_ارزیابی خارجی:فرصت ها و تهدیدها

اکنون که شما ارزیابی محیط داخلیتان را انجام دادید، بر عوامل خارجی تمرکز میکنیم. هیچ شرکت محصول یا فردی از وقایع و نیروهای خارجی ایمن نیست.

در این گام شما به آگاهی از چیزهایی که شمارا محاصره کرده است نیاز دارد.این در بدست آوردن مزیت  از فرصت های بالقوه که تنها منتظر کشف شدن هستند  سودمند خواهد بود.این حتی به شما در پیش بینی موانع و سوق دادن شما به جهت های مناسب بیشتر کمک خواهد کرد.

فرصت ها (تاثیر مثبت)

در این گام شما به تمرکز بر روی عوامل مثبت یا جذاب محیط خارجی که تعیین میکند در آن محصول احتمالا رونق پیدا میکند نیاز دارید.

الف_جست و جوی کلید واژه: جست و جوی کلید واژه ها عبارت است از جست و جوی عبارت هایی که مردم در موتورهای جست و جو زمانی که به دنبال راه حل مشکلی هستند جست و جو می کنند.این به شما در فهمیدن آنچه کاربران بدنبال آن هستند کمک خواهد کرد.هر جست و جویی عبارتست از یه نشانه از علایق کاربران شما. بوسیله تجزیه و تحلیل این عبارت های جست و جو شما میتوانید به صورت بالقوه ایده های محصول قابل اعتمادی که میتوانید بسازید تا ثروتمند شوید را کشف کنید.

ب_روند اولیه: در این گام شما به داشتن  ذهنی باز برای تشخیص اینکه چه روندی منجربه محصولی امکان پذیر برای فروش آنلاین خواهد شد نیاز دارید و اینکه چگونه شما میتوانید این روند را تبدیل به پیشنهادی خلاقانه و جدید بکنید نیاز دارید. شما به سرمایه گذاری بر روند ها قبل ازینکه آنها بالغ بشوند نیاز دارید. این به شما زمان بیشتری را برای هدایت دوباره محصول خود یا ایجاد تغییرات ضروری می دهد بنابراین محصول شما مدت طولانی تری را دوام خواهد آورد.

پ_ نیازهای مصرف کننده و تقاضای بازار: در مقایسه با ارزیابی داخلی که شما از علایق و احساساتتان گفتید این بار شما به پاسخ سوالات مشابه از نظر مصرف کننده ها نیاز دارید.آن چیزی که مصرف کننده ها شدیدا به آن مایلند یا در حال حاضر به دنبال آن هستند گزینه مناسبی برای انتخاب بهترین محصول برای فروش آنلاین می باشد.

موسسان فیت بیت دریافتند که فناوری سنسورها و بی سیم پیشرفت کرده بوده که آنها میتوانند از ان برای آوردن محصولاتی که موجب تناسب اندام وسلامتی می شود استفاده کنند. بنابراین این را برای علاقه مندان سلامتی و تناسب اندام فراهم کردند.

ت_فضاهای خالی بازار: پیش از این ما در مورد اینکه در داخل دچار چه کمبودهایی هستید صحبت کرده ایم.این بار شما مجبور خواهید بود نواقص یا عدم دسترسی های محصول را شناسایی کنید. شما باید از خودتان بپرسید چه چیزهایی در حال حاظر در بازار وجود ندارند؟ چه کالاهای هیجان انگیزی که شما با ویژگی های معین میخواهید­­­ اما هنوز قابل دسترس نیستند؟ فضای خالی بازار به شما به صورت اجمالی آن چیزی را که نیاز دارد تا با آن فضا را پر کند نشان میدهد.راه حل های را که به صورت بالقوه میتواند این فضاهای خالی را نشان دهد ایجاد کنید.

تهدیدات (تاثیر منفی)

تهدید به صورت یک ریسک بالقوه برای کسب و کار وجود دارد. هنگام ارزیابی در این گام شما باید توجه داشته باشید که شما هیچ کنترلی بر این عوامل ندارید. اگرچه بوسیله کنترل چیزهایی که درون محدوده دسترسی شما هستند شما میتوانید محصولی را پیشنهاد دهید که بتواند به این تهدیدات پاسخ دهد.

الف_کمبود عرضه: در دیدگاه اقتصادی کمبود عبارتست از زمانی که عرضه محصول محدود است اما تقاضا برای ان محصول بالاست که این مسئله باعث بهم خوردن تعادل بین میزان مطلوب عرضه و تقاضا می شود. هنگامی که این اتفاق رخ میدهد برای حل مشکل کمبود عرضه از اضافه کردن گزینه های بیشتر برای مصرف کنندگان استفاده میشود. از انجا که عرضه فعلی دچار کمبود است ورود شما به رقابت موجب انحطاط خواهد شد.

ب_مدهای زودگذر محصولات: یک تهدید بالقوه برای یک محصول تبدیل به یک مد زودگذر شدن است. مد زودگذر عبارتست از یک شوق برای بعضی محصولات برای یک دوره کوتاه مدت زمانی است. با این حال این اشتیاق به زودی از بین میرود و محصول به چیزی بی ارزش تبدیل میشود. از عوامل مثبت برای  تقویت ایده محصول استفاده کنید. بادقت اشاره کنید که چرا محصول عمر کوتاهی داشت. از نکات منفی برای اصلاح پیشنهاد بالقوه خود استفاده کنید.

Beanie Babies به ۱.۴ میلیارد فروش در ۱۹۹۸ گسترش داد حالا شوق برای این حیوانات توپر به صورت کامل از بین رفته اند.

پ_بخشی از سهم بازار: در فضای رقابتی بخشی از سهم بازارتوسط شرکت های بزرگتر به اشتراک گذاشته می شود.بنابراین کسب و کارهای کوچک و متوسط سهمی کوچک ترنصیبشان می شود. با این حال این بخش قابل دسترس فرصت امیدوار کننده ای را برای شما به ارمغان می آورد که شما میتوانید محصولی جدید بسازید که نیاز های آن بخش را نشان دهد. شما باید این را بپرسید: چه چیزی مانع خرید اینها از شرکت های بزرگ می شود؟ شروع به ارزیابی دلایل آنها و ساخت محصولی کنید که مشخصا مشکل آنها را حل کند.

مرحله راهبردی چگونه بهترین محصولات را برای فروش آنلاین انتخاب کنیم

اکنون که شما مسائل داخلی و خارجی را ارزیابی کردید مرحله راهبردی فرا میرسد اینکه چطور موثرتر و کاراتر شما میتوانید از نقطه A به نقطه B بروید.

این قسمت به عنوان ابزاری برای شما در تولید ایده و الهام صحیح برای دانستن اینکه چه محصولی را آنلاین بفروشیم کمک می کند. این گامی حیاتی است قبل از تصمیم گیری نهایی که چه محصولی بهترین محصول برای فروشگاه آنلاین شما خواهد بود.

۳_به دنبال ایده محصول با تکیه بر نقاط قوت و فرصت ها و مبارزه با نقاط ضعف و تهدید ها

از مرحله ارزیابی فهرستی از نکات برجسته پویش محیطی تهیه کنید شما ممکن است چکیده ای از آنچه دقیقا به دنبال آن هستید را داشته باشید. بنابراین حالا با استفاده از این راهبردها محصولی سودآور که با معیارهای شما مطابق است را ایجاد کنید.

ابزار ها و پلت فرم برای یافتن محصولات سودآور:

الف)داده های فروش فروشگاه های آنلاین:

واضح ترین راه برای یافتن کالای سود آور از طریق آنالیز داده های فروش بزرگترین سایتهای تجارت الکترونیک جهانی اند. تفکر غالب این است که ایده های محصول را بر اساس این سایتهای تجارت الکترونیک بدست آوریم محصولاتی که بیشترین فروش را داشته اند موارد ترغیب شده و حتی محصولاتی که کمترین فروش را داشته اند میتوانند به شما کمک کنند تا محصولاتی را که در بین ایده های محصول در انتخاب نهایی باید در نظر بگیرید یا دوری کنید شناسایی کنید.

 ۱.Amazon: Amazon دارای بزرگترین سهم بازار تجارت الکترونیک در آمریکاس. همچنین به استاندارد جهانی برای فروشگاه های اینترنتی تبدیل شده است و فروش بعضی از سودآور ترین محصولات به صورت آنلاین. بنابراین اطلاعات فروش آمازون یک دیدواقعی از آنچه بازار های آنلاین تقاضا دارند را نشان میدهد.

در بالا صفحه محصولات آمازون قرار دارد. ما ناحیه ای که باید برای ایده محصول جست وجو کرد را مشخص کردیم:۱) بهترین فروشندگان۲)ارائه های داغ۳)چیزایی که بیشترین متمایل را دارد۴)ایده های هدیه

  1. eBay مانند آمازون ای بی هم شرکت چند ملیتی تجارت الکترونیک است که فروش آنلاین جهانی را تسهیل می کند. بنابراین این نقطه شروعی عالی برای به دنبال محصول محتمل برای فروش آنلاین است. مخصوصا که شما داده های فروش در دست ندارید.

الف.مقصد محبوب: صفحه اصلی محصولات که بیشترین بازدید توسط خریداران آنلاین را دارد.

ب. Etsy: استی یک سایت تجارت الکترونیک است با پلت فرم p2pاست این سایت مرکز کالاهای دست ساز و قیمتی است همچنین مواد اولیه و قطعات دست ساز و قیمتی و قطعات منحصر به فرد یا غیر معمول.

پ.Alibaba :علی بابا کسب و کار تجارت الکترونیک چینی است که خدماتی چون پورتال فروش برای بسیاری از فروشندگان جهانی میدهد.

ب) وب سایت های آنلاین Trendspotting:

Trendspotting عبارتست از ابزار هوشمند بازاریابی که برای یافتن وپیگیری رفتار کلی و علایق مشتریان آنلاین استفاده میشود بوسیله مشاهدات دقیق و نزدیک آنها به صورت روز به روز و فعالیت های آنلاینشان مانند تعداد دفعاتی که کلمات کلیدی سرچ شده است توییت شده پست شده بلاگ شده یا به اشتراک گذاشته شده است.

۱.جوینده روند: این شرکت ادعا می کند در زمینه Trendspotting شماره یک است چون دارای مجموعه بسیار بزرگی از ایده های نوآوری از ۱۹۵۰۰۰ منطقه  در سراسر جهان است. آنها گزارش های روند و ایده های نوآورانه محصول بسیاری از شرکت هارا در نقاط مختلف زمین گرداوری کردند.

  1. تحقیقات بازار Trendspotting: آنها تحقیقات روند سفارشی پیشنهاد می دهند و در زمینه های نوآوری با شناسایی روند های کلیدی صنعت و مرور بازار جاری مشاوره می دهند.

  2. Springwise: Springwiseعبارتست از یک منبع جهانی برای ارائه هوش کسب و کار. به روز ترین روند ها و بینش های شرکت های مختلف را در اختیار شما قرار می دهد تا به آنها در شناسایی بهترین محصولات برای فروش آنلاین کمک کند.

  3. TrendWatching:این سایت شبکه جهانی از trendspotter ها در بیش از ۵۰ کشور است.آنها به شرکت ها در فهمیدن مشتریان جدید و یافتن سودآورترین فرصت ها برای فروش کمک میکنند.

پ)سایت های مرور محصول و کسب و کار:

نوع داده ها در سایت های مرور محصول و مصرف کننده نیز می تواند راهی مفید برای شما در یافتن ایده محصول باشد. بسته به اینکه برای چه صنعتی فراهم میکنید شبکه گسترده از سایتهایی وجود دارند که بر جمع آوری مرورها از مصرف کنندگان آنلاین جهانی بسیار گسترده ای متمرکز اند.

  1. Yelp: Yelp اطلاعات مصرف کنندگان رستوران ها ،خدمات و خرید و اغلب همه موسسات تجاری در سراسر جهان را گردآوری می کند.

۲.لیست های محلی یاهو: لیست های محلی یاهو در درجه اول به عنوان فهرست راهنمای کسب و کار عمل می کند. اما این سایت همچنین اطلاعات مصرف کنندگان مختلف جهانی را جمع آوری می کند.

  1. Tripadvisor: Tripadvisor یک سایت همراه مسافرتی است که اجازه می دهد مشتریان هتل وپرواز آنلاین رزرو کنند. سایت در سطح جهانی ایجاد شده که دارای مجموعه گسترده ای از اطلاعات مشتریان رستوران ها و هتل ها و سایر موسسات تجاری است.

۴.گزارشات مصرف کنندگان:گزارشات مصرف کنندگان ویترین تست های بی طرفانه محصولات است. این یک شرکت تست مستقل است که توصیه های محصول و رتبه بندی محصولات را ارائه می دهد.

۵.نظرات مشتریان آمازون: با میلیون ها مشتری جهانی آمازون دارای مجموعه گسترده ای از اطلاعات محصول بوسیله مشتریان آنلاین واقعی برای تعیین علایق آنها و نظراتشان درباره محصول است.

ت)سایت های رسانه جمعی:

سایت های رسانه جمعی شامل بیشترین هدایت و درست ترین مکان برای رفتار مرتبط با علایق و ایده ها و نظراتی است که می تواند مشوق ایده های محصولات خلاقانه و نوآورانه برای فروش آنلاین باشد.

۱.اینستاگرام: در سال های اخیر اینستاگرام به راهی برای گسترش کارآفرینی کوچک و متوسط برای ایجاد ارتباط با مشتریان بالقوه تبدیل شده است.اگر میخواهید میزان جهانی کارافرینان خلاق را داشته باشید اینستاگرام سایت رسانه جمعی سرراست و تازه است. شما میتوانید آن محصولات جهانی را بگیرید و تبدیل به پیشنهاد های محلی کنید.

  1. Pinterest:اسم Pinterest عبارتست از کاتالوگ ایده های جهان. و با این همه بررسی سایت برای شما مجاز است برای یافتن ایده ای که میتواند تبدیل به ایده ای میلیون دلاری شود.

ث)اجتماع های محلی:

جایی دیگر نروید به جای آن به حیاط پشتی نگاه کنید. مغازه های هاون و آجر سنتی در محله ی شما می توانند سر آغاز یک فروشگاه آنلاین موفق باشند. دنبال کالایی باشید که جامعه اطراف شما دیوانه آن است. به پارک های غذا بروید و بازار های محلی را رصد کنید و محصولاتی که میتوانند بهترین و باارزشترین برای فروش آنلاین باشند را بیابید.

 

ادامه دارد…

 

ترجمه: الیاس علی پور

افزودن دیدگاه