ecommerce-seo SEO-SEM-for-Ecommerce تکنیک‌های مهم بر سئو کسب و کار اینترنتی


تکنیک‌های مهم بر سئو کسب و کار اینترنتی از اهمیتی زیادی برخوردار اسیت. کپی‌رایت به تکنیک نگارش برای کاربران اشاره دارد. به عبارت دقیق‌تر کپی‌رایت به منظور جلب توجه و نظر کاربران استفاده میشود به‌طوری که کاربران سایت کسب و کار اینترنتی مدت زمان بیشتری روی سایت  باقی بمانند. در حالی که سئو و بخصوص سئو کسب و کار اینترنتی در ارتباط با موتورهای جست‌وجو بوده و به تعامل بهتر با الگوریتم‌های مورد استفاده از موتورهای جست‌وجو توجه دارد. در واقع، کپی‌رایت و سئو کسب و کار اینترنتی در تعامل با هم کار می‌کنند. در نتیجه بهتر است در زمان آماده‌سازی محتوا برای سایت‌تان به ترفندها و تکنیک‌های مهم بر سئو کسب و کار اینترنتی خود توجه ویژه‌ای داشته باشید.

۱.برای مخاطبان سایت خود باید بنویسید

زمانی که درباره سئو کسب و کار اینترنتی فکر می‌کنیم به کلمات کلیدی مطلب و اندازه محتوای آن فکر می‌کنیم. باید بدانید الگوریتم‌های مورد استفاده از سوی موتورهای جست‌وجو تکامل یافته‌اند. موتورهای جست‌وجو به شدت محتوای سایت کسب و کار اینترنتی شما را بررسی میکنند. آن‌ها می‌خواهند بدانند آیا محتوایی که شما برای مردم آماده می‌کنید قابل اعتمادند؟  موتورهای جست‌وجو برای آگاهی پیدا کردن از این موضوع روی بازدیدکنندگان سایت شما متمرکز می‌شوند. این رویکرد باعث می‌شود تا سطح اعتمادسازی به محتوای شما بیشتر شود. رویکردی که در نهایت مورد استقبال هر دو طرف یعنی خوانندگان و موتورهای جست‌وجو قرار دارد. به نوبه خود، مردم زمانی که مطلب قابل اعتمادی از سوی شما دریافت کنند بازهم به سراغ سایت شما خواهند آمد.

به این شکل موتورهای جست‌وجو اطمینان حاصل می‌کنند شما محتوای درستی را تهیه کرده‌اید. علاوه بر این، موتورهای جست‌وجو هوشمند‌تر از قبل شده‌اند. چند سال قبل نتایج جست‌وجوی آن‌ها تنها با استناد به کلمات کلیدی که شما جست‌وجو کرده‌ بودید نشان داده می‌شدند. اما امروزه، آن‌ها می‌دانند زمانی که فردی درباره واژه‌ای همچون cellphone جست‌وجو می‌کنند ممکن است منظورش smartphone یا mobile phone باشد. در حالی که کلمات کلیدی هنوز هم با اهمیت هستند اما این محتوای یک مطلب است که بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد. به واسطه آن‌که در یک محتوا کلمات کلیدی مرتبط با یکدیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۲.به طول محتوا دقت کنید

طول محتوا موضوعی است که نه تنها مورد توجه مخاطبان قرار دارد، بلکه مورد توجه موتورهای جست‌وجو نیز قرار دارد. با استناد به گزارش منتشر شده از سوی انجمن بازاریابی ایالات متحده، مقالات طولانی که در بازه ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ کلمه قرار دارند به‌طور میانگین از سوی موتورهای جست‌وجو بهتر پیدا می‌شوند. با این وجود تعدادی از کارشناسان بر این باور هستند مقالاتی با حداقل ۱۵۰۰ کلمه بهتر از سوی موتورهای جست‌وجو شناسایی می‌شوند. با این وجود گوگل گفته است تعداد کلمات را در یک صفحه شمارش نکرده و به عنوان یک عامل رتبه‌بندی از آن استفاده نمی‌کند.

تکنیک‌های مهم بر سئو کسب و کار اینترنتی
تکنیک‌های مهم بر سئو کسب و کار اینترنتی

 با این حال، طول محتوا می‌تواند روی سئو تاثیرگذار باشد. ارائه کلمات کلیدی بیشتر، زیرتیترها و تصاویر برای موتورهای جست‌وجو و روبات‌های خزنده با اهمیت است. افزایش مدت زمانی که یک کاربر روی یک سایت قرار دارد به موتور جستجو اعلام می‌دارد که محتوا قابل اعتماد است. در مجموع به این موضوع توجه داشته باشید که بلند بودن یک مقاله همیشه جواب‌گو نیست، بلکه این اطلاعات مفید هستند که باعث می‌شوند آمار بازدید‌های شما بالا بروند . پس به تکنیک‌های مهم بر سئو کسب و کار اینترنتی توجه کنید !!

۳. محتوای خود را برای خوانایی بیشتر بشکنید

راهکار دیگری که در این زمینه پیش روی شما قرار دارد این است که یک مطلب را بشکنید تا خواندن آن برای چشم ساده‌تر باشد. برای این منظور می‌توانید از زیرشاخه‌ها، پاراگراف‌های کوتاه، تصاویر، فونت‌های کلاسیک و برجسته و فهرست‌های شماره‌دار استفاده کنید. این رویکردها نه تنها به خواننده شما کمک می‌کنند محتوای شما را ساده‌تر بخواند، بلکه در بعضی موارد از سوی روبات‌های خزنده نیز مورد توجه قرار می‌گیرد. به‌طور مثال موتورهای جست‌وجو به برچسب‌های سرباره که تعیین کننده سلسله مراتب محتوای شما هستند و بیان‌گر اهمیت یک بخش نسبت به سایر بخش‌های دیگر هستند دقت می‌کنند. برچسب‌هایH1 ، H2 و زیربرچسب‌های H3 و… باید به دقت مورد توجه قرار گیرند. این کار یکی از تکنیک‌های مهم بر سئو کسب و کار اینترنتی است.

SEO-SEM-for-Ecommerce تکنیک‌های مهم بر سئو کسب و کار اینترنتی
SEO-SEM-for-Ecommerce تکنیک‌های مهم بر سئو کسب و کار اینترنتی

4. نقطه نظرات، باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند

نقطه نظرات نه تنها یک راهکار موثر برای بهبود کیفیت مطالب به شمار می‌روند، بلکه یک تکنیک موثر بر سئو هستند. زمانی که مخاطب شما نقطه نظر خود را روی سایت شما قرار می‌دهد ممکن است آن‌را با مخاطبان دیگر نیز به اشتراک قرار دهد و به این شکل و توجه به تکنیک‌های مهم بر سئو کسب و کار اینترنتی باعث افزایش ترافیک سایت شما شود.  

۵.مخاطبان خود را دست کم نگیرید

فراموش نکنید شما تنها فردی نیستید که کنترل سئو سایت را به دست گرفته‌اید. خوانندگان شما نیز می‌توانند به بهبود رتبه‌ سایت شما کمک کنند. اما چگونه می‌توانید از آن‌ها درخواست کنید در این زمینه به شما کمک کنند؟ از آن‌ها بخواهید با شما در تماس باشند. به دو شکل می‌توانید از این تکنیک برای بهبود سئو سایت خود استفاده کنید.

از مخاطبان درخواست کنید تا محتوای شما را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک قرار دهند. هر چه میزان به‌اشتراک‌گذاری بیشتر باشد، مطلب شما در وب بیشتر پخش شده و به‌طور طبیعی باعث ساخت پیوندهای طبیعی بیشتری می‌شود. برای این منظور باید دکمه‌های به اشتراک‌گذاری را در انتهای هر مطلب خود قرار دهید و کاربر را به اشتراک‌گذاری آن تشویق کنید. نیل پاتل، مدیر بازاریابی می‌گوید: «پاسخ‌هایی که در وبلاگ‌ها قرار می‌گیرند ارزشمند هستند به واسطه آن‌که در زمینه سئو تاثیرگذار هستند. نظرات بیشتر روی پست‌های وبلاگ باعث افزایش متن یک صفحه می‌شود. به‌طوری که رتبه یک وبلاگ به واسطه کلمات کلیدی افزایش پیدا می‌کند.» سعی کنید در انتهای پست از خوانندگان خود سوالی بپرسید؛ به‌طور مثال از خوانندگان خود سوال کنید نظرشان در مورد مطلبی که آماده کرده‌اید چیست؟

 

منبع: شبکه

ساسان جعفرنیامشاهده نوشته ها

Avatar for ساسان جعفرنیا

مشاور، مجری و مدرس کسب و کار اینترنتی دیجیتال مارکتینگ، فروشگاه اینترنتی، طراحی و بهینه سازی سایت سئو، توسعه دهنده سایت های شرکتی، فروشگاهی، اداری، خبری، آموزش آنلاین، رزرواسیون هتل و تور، اخذ نماد اعتماد الکترونیکی و درگاه بانکی، متخصص در صنعت چاپ و نشر کتاب، تهیه طرح های اقتصادی و توجیهی.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *