جستجوی ايده محصول

جستجوی ايده محصول


كجا می توان به جستجوی ايده محصول پرداخت

اکنون که به آگاهی از هشت نوع محصول و فرصت ها از فصل گذشته مسلح شده اید، زمان شروع جستجوی برخی از ایده های محصول است.

جلو رفتن با يك ایده عالی برای  فروش آنلاین يك محصول گاهی اوقات در حداقل زمانی که شما انتظار انجام مي شود، اغلب اوقات، اين چيزي است كه شما به طور فعال به آن نيازمنديد. اینترنت حاوی حجم عظیمی از ایده ها است، اما از کجا باید شروع کنید؟

در این فصل، ما به بهترین مکان ها برای ایده های محصول نظر خواهیم داشت.  به تمام منابع ذکر شده در این فصل نظر داشته و اطمينان حاصل كنيد كه نگاه فراتر از محصولات خود داشته باشيد. این ممکن است کلیشه اي باشد، اما به دلیل رقابت شدید در دسته های رایج و محبوب محصولات، انتخاب یک زاویه متفاوت یا منحصر به فرد می تواند به موفقیت شما کمک کند. سعی کنید فقط به محصولات نگاه نکنید، بلکه به روش های جدیدی که می توانید از محصول و بازار های جدید استفاده کنید نگاه کنید.

هشت نوع فرصت را از فصل اخير فراموش نکنید. به عنوان یک يادآوري، در اینجا دوباره آنها را ذكر مي كنيم:

1- فرصت ها را در کلید واژه ها پیدا کنید.

2- یک برند جالب و فریبنده ایجاد کنید.

3- شناسایی و حل نقاط رنجش مشتری.

4- شناسایی و خدمت به علاقه مندی های مصرف کننده.

5- دنبال اشتیاق خودت باش.

6- به دنبال یک گپ فرصت باشید.

7- از تجربه و تخصص خود استفاده کنید.

8- در اوایل روند رشد سرمایه گذاری کنید.

یک لیست ایجاد کنید

مطابق با این فصل و لیست منابع بهتر است همه ی ایده های خود را روی کاغذ بياوريد. هنگامی که همه ی ایده های حاصل از طوفان فكري خود را ضبط کرده اید، می توانید در آينده به آنها بازگردید و آنها را برای رضایت و پتانسیل بازار ارزیابی کنید.

1- با آنچه که دارید شروع كنيد یا مشکلات خود را حل كنيد

قبل از شروع به جستجوی عميق در اینترنت و پایان دادن به ایده های محصول ، همیشه بهتر است از ایده هایی که در حال حاضر دارید شروع کنید. اگر شما مانند بیشتر کارآفرینان هستید، احتمالا در حال حاضر بايد چند ایده برای محصولاتی که میخواهید به فروش برسانید یا درباره فروش آنها در گذشته فکر کرده ايد، داشته باشید. شاید این ایده ای باشد که برای سال ها داشته اید یا شاید در زندگی خود دچار مشکل شده اید که راه حل خوبی برای آن وجود ندارد. جستجوی ايده محصول

در اینجا لیستی از سوالات هنگام تهيه ليست ذکر شده است:

چه محصولات یا صنایعي هستند كه شما به طور خاص به آنهاعلاقمند هستید؟

چه محصولات و يا صنايعي مورد علاقه مورد علاقه دوستان شماست؟

چه نقاط رنجش یا تجربه خسته کننده ای در زندگی خود دارید؟

مثال:

Max Valverde تصمیم گرفت تا یکی از مشکلات خود که او هر روز صبح با آن مواجه بود را حل کند؛ موهاي بي نظم و نامرتب. برای اکثر جوانان، اين مشكل می تواند با شستن موها رفع شود اما هر روز صبح مقدار زیادی وقت می گیرد بنابراين Max یک محصول برای حل این مشکل به وجود آورد. Morning Head يك کاسه دوش با یک حوله حوله جاذب است که شما می توانید آن را با آب خیس کنید، روی سر خود قرار دهید و به مدت یک دقیقه مالش دهید تا موهای خود را برای ظاهر شدن در بيرون آماده کنید.

2جامعه محلي

ایده محصول کامل ممکن است نزدیکتر از آنچه شما فکر می کنید باشد. قدمت کسب و کارهای سنتی آجر و ملات تقریبا طولانی تر از همتایان تجارت الکترونیکی خود بوده است. توجه به روند محلی در خرده فروشی آجر و ملات فقط ممکن است به ايجاد جرقه ایده ای از فروش آنلاين محصول به شما كمك كند. سعی کنید يك بعد از ظهر نگاهی به اطراف خود داشته باشید و توجه داشته باشید که چه مفاهیم و محصولات خرده فروشی جدید یا جالب نمایش داده شده است. یکی دیگر از منابع عالی و الهام بخش محصول در جامعه شما می تواند روزنامه های محلی باشد که تمایل به مفاهیم و محصولات جدید، نوآورانه و محلی دارد. همانطور که به این منابع نگاه می کنید، از خود بپرسید که آیا آنها می توانند تبدیل به یک فرصت آنلاین شوند.

مثال:

Company Soup Tummy Yummy از روش سنتی تجارت مستقیم خرید و فروش به عنوان یک ایده و فرصت استفاده کرد برای ابداع یک روش تجارت اینترنتی .حالا این شرکت محصولات خودش رو شامل شیرینی جات ،کیک و انواع سوپ های خانگی و سالم در بسته بندی های مناسب برای مشتریان ارسال می کند.

3نشريات روند مصرف آنلاین

چه جايي بهتر از نشريات برای پیدا کردن یک محصول جالب جهت فروش آنلاین مي باشد که در واقع كار آنها است به ارمغان آوردن ایده ها و روندهاي جديد است. نشریات راه بسیار خوبی برای حس راستاي مصرف محصولات مي باشند و ایده های دیگر کارآفرینان به بازار معرفی می کنند. به دنبال این نشریات همچنین می توانید در معرض دسته هاي محصولات و صنایع جدیدی که قبلا در مورد آن اطلاعاتی ندیده اید، قرار گيريد.

به عنوان یک نقطه شروع، نگاهی به نشریات روند محبوب نگاه کنید:

Trend Watching – Trend Watching یک شرکت مستقل است که جهان را برای محرك ترين گرایش ها و بینش هاي مشتریان اسکن می کند. Trend Watching دارای تیمی از 30 متخصص در مکان هایی مانند لندن، نیویورک، سنگاپور، سیدنی و لگوش است که همه آنها به دنبال روند و گزارش های جهانی هستند.

Trend Hunter – Trend Hunter بزرگترین و محبوب ترین انجمن روند است. Trend Hunter که توسط یک شبکه جهانی از 137،000 عضو و 3،000،000 طرفدار تشكيل شده است، منبع الهام برای کارآفرینان مشتاق در شکار ایده های جدید محصول است.

جرمی، بنیانگذار Trend Hunter می گوید: “مثل بسیاری از ما، من کارآفرین بودم، اما نمی دانستم که بايد ایده ای که می خواستم را دنبال کنم. من كاري را انتخاب كردم که فکر می کردم من را به ایده کسب و کارم هدایت مي كند … اما پس از سال ها جستجو، من هنوز در پي شكار ايده ها بودم. در آن زمان بود که من Trend Hunter را شروع کردم – جایی برای افراد انعطاف ناپذیر کنجکاو كه در پي به اشتراک گذاری ایده ها و الهام گرفتن هستند.

Springwise – میلیون ها ایده تجاری در سراسر جهان وجود دارد که به شیوه ای خاص عمل می کنند، سبک خاص خود و بازار را به صورت منحصر به فرد خود را دارند. همیشه این امکان وجود ندارد که برای جستجوی این ایده ها به دور دنيا سفر كرد تا آنها را به خانه ببریم. در اينجا است که Springwise می آید. Springwise برای شما در جستجوی ایده ها، روند ها و داستان های جدید کارآفرینی است. Springwise یک خبرنامه روزانه و هفتگی است که شما می توانید به صورت رایگان مشترك شويد.

مثال

دن، بنیانگذار کفش Inkkas، یک نمونه عالی از کسی است که روند را از یک کشور دیگر به آمریکای شمالی آورد. Inkkas زیبا است، کفش های منحصر به فرد طراحی شده با استفاده از منسوجات معتبر آمریکایی است. این ایده زمانی اتفاق افتاد که Dan متوجه روند این سبک کفش در پرو شد. این محصول عالی بود و در بازار آمریکای شمالی نیز خوب عمل می کرد، این ایده را بكار گرفت و موفق شد پروژه Kickstarter  را تأمین مالی کند و هزینه های پیشین خود را بالغ بر 77000 دلار برای کفش های خود افزایش داد.

4پيشوايان صنعت

شما ممکن است بدانید که چه محصولی را به داراي قابليت فروش است، اما آيا می دانید که تمايل به صنعت یا بازار خود داريد؟ با استفاده از ابزارهای مختلف آنلاین، می توانید افراد بانفوذ صنعت مورد علاقه خود را کشف و دنبال کنید. دنبال كردن افراد مناسب در رسانه های اجتماعی می تواند به کشف و الهام بخشی به ایده های جدید از محتوای اطلاعات افرادی که در آن خبره هستند كمك نمايد. جستجوی ايده محصول

ابزارهای آنلاین متنوع و خوبی وجود دارد که شما می توانید به صورت آنلاین در یک صنعت خاص و یا بازار نفوذ کنید:

  • Topsy

  • Follower wonk

  • Little bird

 

  1. بررسی وبلاگ محصولات مصرف کننده

بررسی محصول و کشف سایت ها می تواند یک منبع فوق العاده برای ایده و الهام گرفتن ، باشد. سایت هایی مانند : uncrate  ( محصولات مردانه ) و outblush  ( محصولات زنانه ) راه های خوبی برای دیدن روند جدید اداره کردن محصولات روزانه هستند . چه راهی بهتر از این که می توان الهام گرفتن و نگاه اجمالی روزانه به محصولات جدید و جالب دیگر کارآفرینان به بازار را داشته باشیم .

در اینجا فقط چند نمونه از وبلاگ های محبوب مصرف کنندگان وجود دارد که برای شروع کار شما مناسب هستند :

  • Uncrate

  • Outblush

  • Bless this stuff

  • Cool material

  • Gear moose

  • Werd

  • Hiconsumption

  • Firebox

خودتان را فقط به وبلاگ های بزرگ و محبوب ، محدود نکنید اما موقعیت سایت ها را به خوبی بررسی و کاوش کنید . انواع محصولات و طبقاتی که به طور خاص علاقمند هستید را در نظر بگیرید و وبلاگ های همین طبقه از محصولات را بررسی و دنبال کنید.

 

ادامه دارد …

ساسان جعفرنیامشاهده نوشته ها

Avatar for ساسان جعفرنیا

مشاور، مجری و مدرس کسب و کار اینترنتی دیجیتال مارکتینگ، فروشگاه اینترنتی، طراحی و بهینه سازی سایت سئو، توسعه دهنده سایت های شرکتی، فروشگاهی، اداری، خبری، آموزش آنلاین، رزرواسیون هتل و تور، اخذ نماد اعتماد الکترونیکی و درگاه بانکی، متخصص در صنعت چاپ و نشر کتاب، تهیه طرح های اقتصادی و توجیهی.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *