google-adwords گوگل ادوردز برای فروش بیشتر کسب و کار اینترنتی

google-adwords گوگل ادوردز برای فروش بیشتر کسب و کار اینترنتی


گوگل ادوردز برای فروش بیشتر کسب و کار اینترنتی

Adwords شبکه تبلیغاتی گوگل می باشدکه به خرده فروشان آنلاین اجازه میدهد تا تقریبا در هر صفحه نتیجه جستجوی گوگل، ویدیوی یوتیوب و وبسایتهای شریک خود تبلیغات قرار بدهند.

هیچ شبکه تبلیغاتی دیگری سریعتر از Adwords به شما نتایج فروش را نخواهد داد. دلیل آن هم این است که تبلیغ شما در صفحه اول پرس و جوی جستجوی گوگل در کمتر از ۵ دقیقه پس از ثبت تبلیغ شما می باشد.

 تبلیغات شما همچنین می تواند در شبکه محتوای گوگل نشان داده شود که تبلیغات شما را در وب سایت هایی که مایل به کسب درآمد با Google Adsense هستند، قرار می دهد. این یعنی استفاده از گوگل ادوردز برای فروش بیشتر کسب و کار اینترنتی.

 راه کار بسیار ساده است. شما به گوگل میگویید میخواهید چه تبلیغاتی در صفحه نتایج خود بر مبنای جستجوهای کلمات کلیدی کاربرانش نشان دهد.هر وقت یکی بر روی تبلیغ شبکه تبلیغاتی گوگل شما کلیک میکند، گوگل شما را برای آن کلیک کردن شارژ میکند. قیمت کلیکها بر براساس مبلغ پیشنهاد شما و قیمت دیگر تبلیغ کنندگان حاضر به پرداخت هزینه، برای کلمات کلیدی متغیر خواهند بود.

مبــانــی

جهت شروع تبلیغ، به وبسایت adwords.google.com بروید. در این سایت اطلاعات کاملاً مفیدی برای شروع وجود دارند و شما را در دنیای تبلیغ پرداخت به ازای کلیک راه می اندازند.

ساختار تبلیغات Adwords  بسیار ساده است، اما خیلی مهم است که شما اجزایی را که تبلیغات را تشکیل میدهند واینکه چطور می توانند نقش تبدیل به کسب و کار را بازی کنند بفهمید.

  • عنوان احتمالاً مهمترین متن است. این اولین خط تبلیغاتی شما است که به رنگ آبی مانند لینک اَ­­بَرمتن (hypertext) است. یک عنوان خوب تعیین خواهد کرد که آیا یک جستجوگر بر روی آگهی شما کلیک کند یا خیر.  شما قصد دارید تا تعداد زیادی از سرفصلها را آزمایش کنید تا بتوانید به بهترین نحو برای افزایش کلیک در تبلیغات خود کار کنید.

    •  توضیحات نقش کمی جزئی در مقایسه با عنوان دارد. شما همچنین می توانید توصیف های مختلف را برای کمک به افزایش علاقه به پیشنهاد خود آزمایش کنید.

    •  نشانی وب یا مکان یکنواخت منبع (URL) نمایش داده شده به سادگی همان آدرس وب سایت شما است.  این می تواند از URL  مقصد شما یا همان صفحه وبی  که ترافیک تبلیغاتی خود را به آن ارسال می کنید متفاوت باشد.

عنوان، توضیحات و کلمات کلیدی شما “اهرمهای” تست شما می باشند. شما قصد دارید زمان زیادی را برای تنظیم آنها صرف کنید تا ببینید کدام ترکیب بیشترین بازدهی را به شما می دهد.

بیایید بدانیم چگونه می توانیم هوشمندانه از Google Adwords استفاده کنیم تا بودجه شما به سود تبدیل شود. گوگل ادوردز برای فروش بیشتر کسب و کار اینترنتی

قبل از اینکه ۱۰۰۰ کلمه کلیدی را انتخاب کنید و یک بودجه بزرگتر از آنچه شما می توانید انجام دهید، بهتر است ابتدا با یک کمپین کوچک و قابل کنترل شروع کنید.  کلید با Adwords این است که مهارت های خود را قبل از پوسته پوسته شدن استخراج کنید.  شما باید یاد بگیرید چه چیزی برای کسب و کار شما کار می کند و چه چیزی کار نمی کند.

بنابراین، با انتخاب چند مورد که می دانید احتمالا بدون اغراق حرکت خواهید کرد، شروع کنید.  بعد، تعداد انگشت شماری از کلمات کلیدی را انتخاب کنید و دو آگهی مختلف برای هر آیتم ایجاد کنید.

۱ – یک گروه تبلیغاتی برای هر نوع محصولی که می فروشید ایجاد کنید – دقیق تر، بهتر. به عنوان مثال، اگر بیل می فروشید، یک گروه تبلیغاتی برای “بیل برفی” و یکی برای “بیل باغبانی” ایجاد کنید.

۲- برای هر گروه تبلیغی حداقل دو تبلیغ ایجاد کنید – شما می خواهید این تبلیغات را در برابر یکدیگر آزمایش کنید. این برای مقیاس بندی و بهبود سود شما بسیار مهم است. ما در این فصل بیشتر در این مورد بحث خواهیم کرد.

 با شروع از چند گروه آگهی و چند کلمه کلیدی، مدیریت و آزمایش کمپین های شما بسیار ساده تر خواهد بود. اگر شما سعی می کنید تا بیش از حد بسیاری از گروه های تبلیغاتی را در یک بار تست کنید، بسیار آسان است که از آن غافل شوید و تصمیمات بدی بگیرید.

انتخاب کلید های هوشمند

هنگامی که شما احساس می کنید Adwords پایین است، در مورد تنظیم برخی از گروه های هوشمند آگهی که ممکن است بهتر برای شما تبدیل شود فکر کنید.

مشتریان خود را بررسی کنید

هر بار که یک مشتری بالقوه را به یک مشتری پرداخت تبدیل می کنید، از آنها بپرسید: “چرا تصمیم گرفتید که با ما کار کنید؟” هدف این سوال این است که چه چیزی باعث شده مشتریان جدید تصمیم بگیرند به کسب و کار شما اعتماد کنند را با پولی که به سختی به دست آمده است. امیدوارانه؛ طیف گسترده ای از پاسخ ها را برای مدت زمان طولانی جمع آوری کنید. شما متوجه خواهید شد برخی از الگوهای تکراری در پاسخ شما دریافت می کنید. از زبان مشتریان خود به عنوان کلمات کلیدی و کپی تبلیغات استفاده کنید.

دلیل این امر آن است که این زبان برای فروشگاه آنلاین شما و چگونگی کسب و کار منحصر به فرد است. شانسها واقعا بالا خواهد رفت و رقابت کمتری برای این کلمات کلیدی وجود خواهد داشت.

تبلیغات به صورت محلی

شما می توانید با استفاده از تبلیغات به طور انحصاری، از موقعیت جغرافیایی خود بهره مند شوید.  نه تنها شما می توانید کپی تبلیغ خود را برای هدف قرار دادن یک منطقه جغرافیایی خاص مناسب کنید، شما همچنین می توانید تنظیمات Adwords خود را برای مشتریان در یک شعاع خاص تنظیم کنید.

برای تنظیم تنظیمات جغرافیایی خود، به کمپین ها و سپس به مکان ها بروید و می توانید تنظیمات جغرافیایی خود را تعیین کنید.

علاوه بر این، شما می توانید به صورت محلی تبلیغ کنید و کلمات کلیدی خاص انتخاب کنید مانند:

• محصولات خاص با شماره سریال

• مارک های خاص که تقاضای آنها بالا هستند

ممکن است در نهایت شما بازار محلی تان را بر روی این محصولات به گوشه بگذارید و حتی خرده فروشان بزرگ را کنار بزنید.  جهت آزمایش یک گروه تبلیغاتی محلی هدفمند زمان صرف کنید.  شما ممکن است راه های زیادی برای بهره برداری از حضور محلی خود پیدا کنید.

یک یادداشت در مورد انتخاب کلمات کلیدی رقابتی

در هر صنعت، گروهی از کلمات کلیدی وجود دارد که ترافیک بسیار زیادی را صرف می کنند و پول زیادی به عنوان هزینه جهت پیشنهاد هنگام تبلیغات Adwords  می آیند.

بدون اینکه شما دارای یک بودجه واقعا بزرگ باشید و در Adwords تسلطی داشته باشید، بهترین انتخاب استراتژی دقیق برای به دست آوردن ROI مثبت (بازگشت سرمایه) است.  در غیر این صورت، چیزی که اتفاق خواهد افتاد، در بودجه بودجه تبلیغاتی تان ضربه خواهید خورد (ضرر خواهید کرد. مترجم) و بد ترین اشتباه ممکن زمانی پیش می آید که تبلیغات در Adwords به طور کامل کنار گذاشته شود.

مشکل با متوقف و شروع کردن تبلیغات Adwords این است که شما نمره کیفیت خود را خراب می کنید.  نمره کیفیت یک معیار Google می باشد که به تبلیغ کنندگان می دهد و به طور کلی، نمره کیفیت بهتر شما، یعیی موقعیت و نرخ بهتر شما برای تبلیغات خود را دریافت خواهید کرد.  گوگل مایل است به  تبلیغ کنندگانی که با برنامه خود درگیر هستند و کشتی را غرق نمی کنند پاداش بدهد.

اگر شما منحصر به فرد و مرتبط ناشناخته بفروشید چی میشود؟


داشتن محصول جدید شخصی خود را که جدید و امیدوارانه انقلابی است، بهترین موقعیت برای بازاریابی است. از قضا آن می تواند خیلی سخت باشد جهت بازار یابی بر روی Google Adwords از رمانی که مخاطبان Adwords می دانند چه چیزی را جستجو می کنند. و اگر آنها در مورد محصولات شما نمی دانند، قصد جستجوی آنها را نخواهند داشت.

اما این بدان معنا نیست که شما از Adwords نمی توانید موفق باشید.  شما فقط باید به آن کمی متفاوت نگاه کنید.

۱  مشتریان فعلی خود را بررسی کنید – از آنها بپرسید چرا آنها محصول شما را دوست دارند و سعی کنید بدانید چه مشکلی برای آنها حل می شود.  این پاسخها احتمالا حاوی زبان مفیدی است که به شما کمک میکند تبلیغات Google Adwords خود را طراحی کنید. به عنوان مثال، اگر شما در حال فروش کفش های توپ تنیس نئون سبز باشید، مشتری شما ممکن است به شما بگوید که دوست دارند “پا را بلند کن (پاشنه بلند-مترجم)” داشته باشند.

۲  مزیت این محصولات را تعیین کنید. همانند بررسی مشتریان، تعیین مزایای محصول منحصر به فرد شما می تواند به شما در ایجاد کلمات کلیدی و کمپین های خاص کمک کند تا مشکلات را حل کنید.

پیگیری تبدیل

این یک بخش بسیار مهمی از انجام تبلیغ پرداخت به ازای کلیک به درستی می باشد. تبدیل به این معنی است که کسی روی تبلیغ Adwords شما  کلیک کرده است، به فروشگاه آنلاین شما آمده و در واقع از شما خریداری شده است. تبدیلها مهمترین معیار هستند که بر اساس آنچه شما انتخاب می کنید و چه تبلیغاتی را با آن اجرا می کنید را تعیین می کند.

با ردیابی تبدیل ها، می بینید که حتی اگر کلمات کلیدی “Heavy Duty Shovel” دارای بالاترین میزان کلیک (CTR) باشد، در واقع نرخ تبدیل کمتر از کلمه کلیدی “Shovel” است.

پس از انجام تعدادی محاسبه، متوجه می شوید که شما در واقع در حال از دست دادن پول روی کلمه کلیدی “Heavy Duty Shovel” هستید.  در این مورد شما چند گزینه دارید:

۱ صبر کنید – قبل از اینکه متوجه شوید که کلید واژه سودآور نیست، مطمئن باشید زمان کافی سپری شده است. اگر تصمیم خود را خیلی زود (به مدت ۲۴ ساعت بگوئید)، شما به اندازه کافی اطلاعات برای تصدیق تصمیم خود دریافت نمی کنید.

۲ کلمات کلیدی را متوقف کنید – بگذارید بگوییم چند هفته گذشت و کلمه کلیدی شما فقط عملکردی ندارد – پس احتمالا زمان آن است که آن را متوقف کنید. این یک توقف جهت تبلیغ شما خواهد بود از زمانی که فردی در Google در جستجوی کلمه کلیدی “Heavy Duty Shovel” است.

۳ یک گروه آگهی و تبلیغ جدید ایجاد کنید – شاید شما بدانید این یک آیتم بزرگ است که باید به خوبی بفروشید. شاید فقط نیاز بیشتری به توجه و پالایش داشته باشد. در این صورت، یک گروه آگهی جدید برای این کالاهای خاص ایجاد کنید و آگهی با ویژگی بیشتری را طراحی کنید. در بیشتر موارد، استفاده از نام کالا خاص به عنوان یک کلمه کلیدی و به عنوان سرخط نتایج عنوان برای عملکرد بهتر تبلیغ می باشد.

همانطور که می بینید، بدون دانستن نرخ تبدیل کلمات کلیدی و تبلیغات تان، شما بازده سرمایه گذاری خود را نخواهید دانست. بنابراین بسیار مهم است که شما ردیابی تبدیل را تنظیم کنید.

آزمایش کردن

زیبایی ردیابی تبدیل این است که به شما امکان می دهد تا ایده های کلمات کلیدی جدید و کپی تبلیغاتی را آزمایش کنید. هدف کلی از کمپین Adwords شما باید تکرار کردن روی تبلیغات جدید و کلمات کلیدی باشد که بهتر از حدس های قدیمی شکست خورده شما است.

به عنوان مثال، برای یک گروه آگهی خاص، شما می توانید دو تبلیغ همزمان برای همان کلمات کلیدی مشابه داشته باشید. با گذشت زمان، متوجه خواهید شد که یک آگهی به تبدیلهای بالاتر از دیگری منجر خواهد شد. هنگامی که این اتفاق می افتد، ممکن است بخواهید آگهی با عملکرد پایین را متوقف کنید و به تعویض یک آگهی جدید فکر کنید که امیدوارانه از آگهی جاری برتر باشد.

ایده این است که این رقابت را در میان تبلیغات خود ادامه دهید تا به طور مداوم تبدیلات بهتر و بهتر و در نتیجه سود حاصل شود. این کل دنیای خنثی کردن کمپین های خود برای حداکثر سود است.

تمام جهان در دستان شماست

حقیقت در مورد Adwords این است که کل دنیای جستجوی مخاطب را در دسترس شما قرار میدهد (زیرا شما می توانید خودتان را در هر صفحه نتایج جستجوی گوگل قرار دهید).  این فقط یک موضوع است که چگونه هوشمندانه کمپین های خود را طراحی می کنید تا بتوانید آن را سودآور کنید.

توصیه ما این است که به آرامی و دقیق شروع شروع، اما عجله نکنید. با آن بجنگید و ایده های جدید را آزمایش کنید.  و فراموش نکنید که شما نه تنها برای فروش محصولات خود تبلیغات میکنید، مشتری های جدید خود را به دست می آورید ، برخی از آنها دائمی خواهند بود!

ساسان جعفرنیامشاهده نوشته ها

Avatar for ساسان جعفرنیا

مشاور، مجری و مدرس کسب و کار اینترنتی دیجیتال مارکتینگ، فروشگاه اینترنتی، طراحی و بهینه سازی سایت سئو، توسعه دهنده سایت های شرکتی، فروشگاهی، اداری، خبری، آموزش آنلاین، رزرواسیون هتل و تور، اخذ نماد اعتماد الکترونیکی و درگاه بانکی، متخصص در صنعت چاپ و نشر کتاب، تهیه طرح های اقتصادی و توجیهی.

2 دیدگاه

  • سپاسگزارم از بابتتوضیح کامل و ر عین حال ساده ای که در مورد گوگل ادوردز دادید متشکرم

  • ممنون اطلاعات خوبی بود با استفاده از
    تبلیغات در گوگل می توان بازخورد بالا بودن
    در کلمات مختلف برای سئو با بررسی کرد.البته تبلیغات گوگل هزینه دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *