راه اندازی فروشگاه اینترنتی

راه اندازی فروشگاه اینترنتی


مراحل راه اندازی فروشگاه اینترنتی , برای شما که قصد راه اندازی فروشگاه آنلاین دارید !

 قصد راه اندازی فروشگاه اینترنتی دارید؟ بهتر است قبل از طراحی فروشگاه اینترنتی یا سفارش راه اندازی فروشگاه ساز به شرکت طراحی سایت این مقاله را تا پایان و به دقت مطالعه کنید ! در این مقاله با مراحل و شیوه راه اندازی فروشگاه اینترنتی به طول کامل آشنا میشوید . از لحظه ثبت دامین مناسب تا انتخاب شرکت طراحی سایت و نرم افزار فروشگاه ساز و راه اندازی فروشگاه اینترنتی بطور کامل همراه با ابزار و تجهیزات بازاریابی اینترنتی و تبلیغات اینترنتی توضیح داده شده است . راه اندازی فروشگاه اینترنتی با ما همراه باشید.

 

مرحله ۱ – ثبت دامنه مناسب

ثبت دامین (دامنه) مناسب مهمترین و اولین گام راه اندازی فروشگاه اینترنتی میباشد . کوتاه بودن ؛ امکان به خاطر سپردن ؛ مفهوم بودن ؛ سادگی از برخی از ویژگی های یک دامنه مناسب میباشد . ثبت دامنه همانند ثبت نام تجاری یا انتخاب نام برای شرکت میباشد ولی قواعدی دارد. برای ثبت دامنه اگر قصد دارید وب سایت شما در گوگل اول باشدو میخواهید بازاریابی اینترنتی و تبلیغات اینترنتی را بعد از طراحی سایت بصورت حرفه ای انجام دهید بهتر است ” راهنمای ثبت دامین مناسب ” را مطالعه نمایید .

 

مرحله ۲ – خرید هاستینگ مناسب

هاستینگ فروشگاه اینترنتی از نظر تعداد بازدیدکنندگان فروشگاه و استقبالی که کاربران پس از راه اندازی فروشگاه اینترنتی میکنند از اهمیت ویژه ای برخوردار است . برای خرید هاستینگ مناسب از شرکت های هاستینگ مناسب شما کافیست چند شرکت هاستینگ را با کمک مشاورین IT و یا دوستانی که اطلاعات بیشتری در مورد انتخاب هاستینگ مناسب برای شما دارند انتخاب کنید .

 سایت های شرکت هاستینگ مورد نظرتان رابررسی کنید و با بهره گیری از نظرات شرکت طراحی سایت خود نسبت به خرید هاست ویندوز یا خرید هاست لینوکس اقدام کنید . بهتر است راه اندازی فروشگاه اینترنتی و ثبت دامین و هاستینگ شما توسط یک شرکت هاستینگ و طراحی سایت انجام شود که در سالهای آتی ارائه خدمات آموزش و پشتیبانی و همچنین تمدید خدمات دامین و هاستینگ برای شما راحتتر صورت گیرد.

 

” ویژگی های یک هاست خوب “

 طراحی فروشگاه اینترنتی , فروشگاه ساز , نرم افزار طراحی فروشگاه اینترنتی , نرم افزار فروشگاه ساز , راه اندازی فروشگاه اینترنتی , فروشگاه ساز فارسیمرحله ۳ – نرم افزار فروشگاه ساز مناسب ! با ثبت دامین و هاستینگ شما مرحله اول و دوم طراحی فروشگاه اینترنتی خود را به پایان رسانده اید .

 یکی از مراحل مهم برای راه اندازی سایت و یا فروشگاه ؛ انتخاب نرم افزار طراحی سایت یا فروشگاه میباشد . اگر بخواهید مدیریت و بروز رسانی کالاها ، قیمت ها ؛ محتوای فروشگاه اینترنتی را خودتان انجام دهید ؛مسلما نرم افزار فروشگاه سازی برای شما مناسب است که قابلیت تولید و مدیریت محتوای فروشگاه اینترنتی را داشته باشد .

 

مراحل طراحی فروشگاه اینترنتی , نصب فروشگاه ساز , روند راه اندازی فروشگاه اینترنتی

 الف – امکانات نرم افزار فروشگاه آنلاین را چطور بررسی کنیم و چه امکاناتی الزامیست ؟

امکانات و ابزار جدیدفروشگاه اینترنتی موجب میشود تا خریداران و کاربران فروشگاه اینترنتی شما تفاوت فروشگاه شما را با سایر فروشگاه های اینترنتی ، احساس کنند . برخی از امکانات فروشگاه اینترنتی واقعی شما بدیهی میباشد .

بطور مثال : پرداخت الکترونیک با بانک های عضو شتاب ؛ سبد خرید ؛ مقایسه کالا ها با یکدیگر ؛ گروه بندی کالاها ؛ امکان درج نظر کاربران برای هرکالا ؛ خرید اینترنتی آسان کالاها ؛ امکان انتشار تصاویر و ویژگی کالاها در شبکه های اجتماعی ؛ امکان استفاده از روشهای متداول پرداخت ؛ امکان افزودن تعداد کالاها ؛ نمایش محبوبترین ها+پرفروشترین ها+جدیدترین کالاها و . . موارد دیگر جز امکانات مرسوم فروشگاه ساز های اینترنتی میباشد .

 پنل مدیریت فروشگاه ساز شما میبایست فارسی باشد و مقایسه امکانات فروشگاه ساز اینترنتی توسط کارفرما و شخصی که قصد راه اندازی فروشگاه اینترنتی را دارد انجام میشود . بطور معمول کلیه شرکت های طراحی وب سایت در سایت خود امکانات فروشگاه ساز خود را برای مقایسه کاربران قرار داده اند .

 

ب: افزایش سرعت دسترسی به فروشگاه آنلاین :

فروشگاه های اینترنتی که سرعت دسترسی بالاتری دارند موفق ترند . البته سرعت دسترسی فروشگاه اینترنتی به عواملی مانند فضای میزبانی وب و سرور هاستینگ و همچنین سرعت سرویس اینترنتی که کاربران از آن استفاده میکنند دارد ولی با مقایسه ابتدائی میتوانند نمونه فروشگاه های اینترنتی که در سایت شرکت های طراحی سایت منتشر شده است ؛ نسبت به انتخاب فروشگاه ساز پرسرعت تر اقدام کنید. برخی از فروشگاه ساز ها امکانات کمتری دارند و به همین دلیل سرعت دسترسی بالاتری دارند . بهتر است برای مشاهده سرعت دسترسی فروشگاه ساز از یک مشاور کمک بگیرید .

 

ج- رعایت اصول “سئو” در فروشگاه اینترنتی

فروشگاه اینترنتی موفق فقط کالا با قیمت مناسب نمیفروشد .پس از طراحی فروشگاه اینترنتی در صورتیکه قصد بازاریابی اینترنتی و تبلیغات اینترنتی فروشگاه اینترنتی خود را داشته باشید میتوانید سفارش این خدمات را به یک شرکت بازاریابی اینترنتی بدهید .

بخشی از عملیات بهینه سازی سایت و تبلیغات اینترنتی با استفاده از ابزار مدیریت محتوای فروشگاه ساز انجام میگردد . پس فروشگاه ساز شما میبایست دارای ابزار بروز برای “بهینه سازی سایت ” را داشته باشد .

 

د- قیمت نرم افزار راه اندازی فروشگاه اینترنتی

در انتخاب و خرید فروشگاه ساز مسلما قیمت نقش مهمی دارد . اما مهمترین آیتم محسوب نمیشود ؛ چراکه فروشگاه اینترنتی و یا هر کسب و کار آنلاینی که بخواهد در میان رقبا موفقیت نسبی را کسب کند نیاز به هزینه هایی بیشتر از هزینه هایی که رقبا کرده اند دارد .

 هیچوقت با یک ایده اولیه و فقط با بررسی قیمت فروشگاه اینترنتی را راه اندازی نکنید ؛ چراکه اینکار دقیقا مانند این است که برای کسب و کاری که هیچ اطلاعی از آن ندارید بخواهید در یک کوچه یک مغازه ارزان اجاره کنید . مسلما بعد ازمدت کوتاهی با خسارت زیاد مغازه را پس میدهید و کسب و کار جدید شما با شکست مواجه میشوید

لینک مرتبط:

کارگاه آموزشی راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی اخذ نماد اعتماد الکترونیکی و درگاه بانکی

 

مرحله ۴ – طراحی قالب فروشگاه اینترنتی  

ظاهر فروشگاه اینترنتی در جذب مخاطب و بازدیدکنندگان از اهمیت ویژه ای برخوردار است . بطور معمول طراحی قالب اختصاصی فروشگاه اینترنتی توسط شرکت طراحی سایت ی که نرم افزار فروشگاه ساز را از آن تهیه کرده اید انجام میگردد .

 

طراحی قالب اختصاصی فروشگاه آنلاین باید چه ویژگی هایی داشته باشد ؟

محل قرارگیری لوگو ؛ تعداد و محل قرارگیری لینک های اصلی بالای صفحه ؛ محل و نحوه دسترسی به منوها و زیر منوهای فروشگاه ؛ نحوه چیدمان صفحه اول ؛ لینک های سریع پایین صفحه و محل قرارگیری باکس های هوشمند مربوط به جدیدترین ؛ محبوبترین ، پرفروشترین کالاهای داخل فروشگاه اینترنتی میباشد .

بهترین است برای سفارش طراحی قالب فروشگاه اینترنتی اطلاعات متنی و تصویری مربوط به صفحه اول را به همراه لوگوی باکیفیت و تصاویر با کیفیت را برای آتلیه طراحی گرافیکی شرکت طراحی سایت ارسال نموده و توضیحات لازم مانند : کد رنگ یا الگوی انتخابی برای اجرای گرافیکی قالب را نیز ارسال نمایید . .

 

فروشگاه اینترنتی
فروشگاه اینترنتی

 

مرحله ۵- طراحی  صفحات وب ,  ورود تصاویر و مشخصات کالا و خدمات در فروشگاه ساز :

شما میتوانید اطلاعات اولیه مانند محتوای صفحات مربوط به منوها و زیر منوها را همراه با تعدادی از کالاها مربوط به گروه های کالای متفاوت را برای شرکت طراحی سایت ارسال کنید . نحوه جمع آوری و ارسال اطلاعات متن و تصویری مربوط به فروشگاه میبایست با نقشه کلی فروشگاه اینترنتی هماهنگی داشته باشد .

بهتر است از میان فروشگاه های اینترنتی داخلی یا خارجی و یا حتی از میان الگوهای گرافیکی مربوط به قالب فروشگاه اینترنتی ؛نسبت به انتخاب یک الگو برای نقشه سایت و کد رنگ ها و نحوه اجرای قالب اقدام نمایید .

 

الف – نقشه سایت , منوها و زیرمنوهای فروشگاه آنلاین :

معماری و نقشه کلی فروشگاه اینترنتی شما در بهینه سازی سایت و بازاریابی محتوای فروشگاه اینترنتی شما تاثیر گذار میباشد . بهمین منظور بهتر است نقشه و معماری سایت خود را به یک کارشناس سئو و طراحی سایت بسپارید و یا برای طراحی نقشه فروشگاه اینترنتی خود از یک الگوی مناسب و ساده بهره بگیرید .


معماری و نقشه فروشگاه آنلاین هر چقدر ساده تر , بهتر !

اهمیت طراحی  صحیح معماری و نقشه سایت در استفاده مداوم و دائمی از چیدمان اولیه شماست . حتی ممکن است قالب اختصاصی فروشگاه را هر چندوقت یکبار تغییر دهید , لیکن با تغییر نقشه سایت و چیدمان منوها از رتبه سایت شما کم میشود و کلیه لینک ها و آدرس های صفحات تغییر خواهد کرد. پس برای ایجاد معماری اصولی و نقشه استاندارد وب سایت خود دقت کنید . برای ساخت نقشه یک فروشگاه آنلاین در زیر چند مثال آورده ایم:

– درباره ما زیرمنوها :

تاریخچه – معرفی – استخدام –

تماس با ما زیر منوها :

فرم ارتباط فوری – آدرس بر روی نقشه – ایمیل و تلفن تماس –

اخبار زیرمنوها :

مقاله – اخبار جدید – ارسال خبر –

تخفیف ها زیر منوها :

فهرست کدهای تخفیف

آموزش ها زیر منوها :

آموزش سفارش – آموزش خرید – آموزش های دیگر که معمولا آموزش استفاده از محصولات و خدمات قابل فروش در فروشگاه آنلاین میباشد و …

ممکن است بخواهید منوها و زیرمنوهای شما موارد دیگری نیز  باشد , ولی توصیه میکنیم با مشاهده فروشگاه های آنلاین موفق ( فروشگاه اینترنی موفق خارجی و فروشگاه آنلاین موفق ایرانی)  ایده بگیرید و شک  نداشته باشید هرچقدر منوها و زیرمنوهای فروشگاه خود را پیچیده تر کنید از نظر کاربران و بازدیدکنندگان فروشگاه اینترنتی ضعیفتری را جلوه داده اید… بطور معمول وظیفه طراحی نقشه سایت با شرکت طراح فروشگاه آنلاین شما میباشد .

 

ب – نحوه جمع آوری اطلاعات متنی و تصویری در فروشگاه آنلاین :

اغلب شرکت های طراحی سایت و طراحان سایت اطلاعات متنی را بر روی فایل Word با فونت Tahoma و سایز ۱۲ یا ۱۴ دریافت میکنند و اطلاعات تصویری مربوط به هر بخش را بصورت طبقه بندی شده (تصاویر دارای نام مشخص مربوط به همان صفحه متنی در فولدرهای جداگانه) با کیفیت استاندارد و واضح دریافت میکنند .

در صورتیکه میخواهید تصاویر کالاها و برخی از بخش ها را ارسال کنید ؛ بهتر است در صورتیکه تصاویر با کیفیت کالاها را دراختیار ندارید به شرکت طراحی سایت ؛ سفارش عکاسی صنعتی مربوط به کالاها و برخی از موارد دیگر که درفروشگاه اینترنتی شما کاربرد دارد را بدهید .

در صورتیکه تصاویر و بنرهای فروشگاه اینترنتی شما منحصربفرد باشد ؛ این فروشگاه نزد کارشناسان طراحی وب از امتیاز ویژه ای برخوردار میشود و مسلم بدانید کاربران و خریداران فروشگاه های اینترنتی نسبت به منحصربفرد بودن مطالب و تصاویر داخل یک سایت آگاهی لازم را دارند و در این رابطه با یکدیگر به تبادل نظر میپردازند .

 

مرحله ۶ – بهینه سازی سایت (سئو) فروشگاه آنلاین

افزایش رنک فروشگاه در گوگل ؛ یاهو ؛ بینگ ؛ الکسا و . . سایر موتورهای جستجو به همراه افزایش رتبه واژه های کلیدی و مرتبط با محصولات و خدمات فروشگاه اینترنتی موجب جذب بازدیدکننده و مشتری برای فروشگاه اینترنتی شما خواهد شد و طبق آمار کارشناسان بیش از ۷۰% فروش یک فروشگاه اینترنتی از جذب بازدیدکنندگان از موتورهای جستجوگر صورت میگیرد .

 

الف : ارسال ایمیل تبلیغاتی

شاید با خود بگویید ارسال ایمیل تبلیغاتی و گروهی یک شیوه قدیمی و کم هزینه است ولی باید به شما بگویم کاملا در اشتباه هستید . بخشی از افزایش بازدیدکننده و تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری از طریق ارسال ایمیل گروهی انجام میشود . البته ارسال ایمیل گروهی باید طراحی زیبا و اصولی داشته باشد و مسلما ایمیل های هدفی که قرار است به آن ایمیل تبلیغاتی ارسال شود بایستی ایمیل های فعال و هدفمند باشد . . . 

 


ب : ارسال پیامک تبلیغاتی ( ارسال پیامک هدفمند)

 ارسال پیامک انبوه ، ارسال پیامک منطقه ای ، ارسال پیامک به مدیران اصناف و مشاغل و .. ارسال پیامک های اطلاع رسانی خودکار ازطریق فروشگاه اینترنتی از دیگر ابزار تبلیغات و بازاریابی برای فروشگاه اینترنتی شما محسوب میشود .

ارسال اس ام اس تبلیغاتی و یا حتی ارسال اس ام اس های موردی از سایت اگر اصولی و با متن و در زمان مناسب انجام شود ؛ در افزایش مشتریان شما تاثیر بسزائی خواهد داشت.

 

ج : تبلیغات اینترنتی در سایت های رنک بالا

تبلیغ در سایت هاییکه از سایت شما رتبه بهتری در ” الکسا ” و یا ” گوگل ” دارند در کوتاه کردن زمان برای افزایش رتبه سایت شما تاثیرگذار خواهد بود . یکی از تکنیک های بهینه سازی سایت و جذب مشتری برای سایت شما ؛ استفاده از پکیج های اصولی برای تبلیغات در سایت هایی است که ارزش بالای از لحاظ رنک و رتبه خواهد داشت.

سایت الکسا یکی از سایت هایی است که گزارشات متنوع و تخصصی به صاحب فروشگاه اینترنتی و همچنین مدیر فروشگاه اینترنتی میدهد . این گزارشات شامل : رتبه سایت در کشور ؛ رتبه سایت در جهان در نظر بازدیدکننده ؛ کلمات کلیدی که با آن بازدیدکننده وارد سایت شده است ؛ میانگین سن و جنسیت بازدیدکننده و گزارشات جالبی از درصد بازدیدکنندگانی که پس از زمان مشخصی وب سایت را ترک کرده اند و بازدیدکنندگانی که تبدیل به مشتری شده اند .. و غیره

 با توجه به اهمیت سایت الکسا در رتبه بندی میان سایت های داخل کشور و خارج کشور ، یکی از خدمات موثر که به طور موازی موجب افزایش رتبه در گوگل و سایر جستجوگر ها نیز میشود ، افزایش رتبه سایت در الکسا میباشد . .

 

س : معرفی فروشگاه آنلاین در بهترین سایت ها با رتبه بالا :

سایت هایی مانند وبگذر ، ایستگاه ، وبلاگ ها ، تابناک ، دنیای اقتصاد ، خبر آنلاین ، ورزش ۳ ؛ فروم ها ، سایت های خبری و . . وب سایت هایی با رنک و رتبه بالا در گوگل و الکسا دارای ارزش از لحاظ جذب بازدیدکننده و همچنین ارزش با هدف افزایش رتبه فروشگاه اینترنتی میباشند . 

 

ش :  استفاده از روشهای جدید بازاریابی اینترنتی و تبلیغات اینترنتی :

جذب بازدیدکننده، حفظ بازدیدکننده ، تبدیل بازدیدکننده به مشتری و خدماتی مانند طراحی صفحات فرود ؛ طراحی بنرهای جذب عضو و دریافت اطلاعات برای خبرنامه ها و . . غیره امروزه توسط سیستم های پیشرفته بازاریابی و تبلیغات انجام میشود . بطور مثال : ارسال ایمیل تبلیغاتی در بازه های زمانی مشخص پس از خرید مشتری یا پس از ثبت نام مشتری در فروشگاه اینترنتی بصورت خودکار و یا ارسال پیامک تبلیغاتی بصورت خودکار در بازه های زمانی مشخص از جمله این خدمات محسوب میشود . یکی از سیستم های پیشرفته جهت افزایش بازدیدکننده و همچنین جذب مشتری ؛ نرم افزار جذب بازدیدکننده واقعی با IP های واقعی همراه با سیستم تبادل لایک فیس بوک , گوگل پلاس و . . میباشد . 

لینک مرتبط:

کارگاه آموزشی راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی اخذ نماد اعتماد الکترونیکی و درگاه بانکی

ساسان جعفرنیامشاهده نوشته ها

Avatar for ساسان جعفرنیا

مشاور، مجری و مدرس کسب و کار اینترنتی دیجیتال مارکتینگ، فروشگاه اینترنتی، طراحی و بهینه سازی سایت سئو، توسعه دهنده سایت های شرکتی، فروشگاهی، اداری، خبری، آموزش آنلاین، رزرواسیون هتل و تور، اخذ نماد اعتماد الکترونیکی و درگاه بانکی، متخصص در صنعت چاپ و نشر کتاب، تهیه طرح های اقتصادی و توجیهی.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *