هشت تکنیک افزایش مشتریان کسب‌ و کار اینترنتی

0
42
مشتریان کسب‌ و کار اینترنتی
مشتریان کسب‌ و کار اینترنتی

شاید شما نیز صاحب کسب‌ و کار اینترنتی هستید یا مترصد فرصتی هستید تا کسب‌ و کار آنلاینی را راه‌اندازی کنید. اما نگران این موضوع‌اید که چگونه می‌توانم تعداد مشتریان کسب‌ و کار اینترنتی خود را افزایش دهم؛ به گونه‌ای که تعداد آن‌ها صد نفر، هزار نفر بلکه به ده ها هزار نفر برسد. دستیابی به چنین خواسته‌ای به سادگی امکان‌پذیر نیست و قواعد خاص خود را دارد.

ایتان اسمیت، مشاور توسعه کسب‌ و کار اینترنتی که به شرکت‌های نوپا در این زمینه مشاوره ارائه می‌کند و همچنین معاون مدیر بخش توسعه و بازاریابی شرکت Yummly است، در مصاحبه جالبی که در این ارتباط انجام داده توضیح داده است که چگونه شرکت Yummly موفق شد ظرف مدت ۵ سال تعداد مشتریان خود از صفر نفر به ۱۵ میلیون نفر افزایش دهد. حیطه کاری این شرکت در ارتباط با تولید نرم‌افزارهایی است که در حوزه آشپزی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در مجموع سایت و نرم‌افزارهای کاربردی این شرکت موفق شده‌اند پانزده میلیون کاربر از کشورهای ایالات متحده، کانادا، انگلستان و استرالیا را جذب کنند. اما این شرکت چگونه موفق شد به چنین رقم شگفت‌انگیزی دست پیدا کنید. ما در این مقاله هشت فاکتور کلیدی مورد استفاده از سوی این شرکت را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

۱.استراتژی‌های سنتی هنوز هم جوابگو هستند

زمانی که ایتان در سال ۲۰۱۰ کار خود را در شرکت Yummly آغاز کرد، بخش عمده‌ای از شرکت‌های نوبنیان تمرکزشان بر کانال‌های بازاریابی تازه‌ای همچون شبکه‌های اجتماعی و بهره‌مندی از نرم‌افزارهای همراه طراحی شده برای اندروید و iOS قرار داشت. اما این شرکت تصمیم گرفت کارش را با سایت و بهینه‌سازی سایت آغاز کند. این رویکرد موفقیت عجیبی را به همراه داشت و باعث شد این شرکت به سرعت از رقبای خود فاصله بگیرد.

۲. از پتانسیل‌های موجود در زیرساخت‌های مناسب استفاده کنید

بخش عمده‌‌ای از شرکت‌ها برای بازاریابی روی کانال‌های شناخته‌ شده‌ای همچون گوگل، فیسبوک و… متمرکز می‌شوند، اما طیف گسترده‌ای از کسب‌ و کاراینترنتی در حوزه کاری خود سعی می‌کنند از فرصت‌های منحصر به فردی که در آن حوزه وجود دارد به منظور شکوفایی استفاده کنند. سعی کنید به دنبال انتخاب کانال‌هایی باشید که محصول کسب‌ و کار شما را به مشتریان حوزه کاری‌تان معرفی کنند. به عبارت دیگر کانال متناسب با حیطه کاری شما باشد.

۳. سرمایه‌گذاری‌های خود را معطوف به همه کانال‌ها نکنید

زمانی که سرمایه‌گذاری خود را معطوف به کانال‌های محدودی کنید این زمان را به دست می‌آورید تا با توان بیشتری روی کانال‌ها متمرکز شد و با مشتریان خود تعامل بهتری داشته باشید. آمارها نشان می‌دهند بخش عمده‌ای از ترافیکی که به سمت سایت شما هدایت می‌شوند از طریق یک یا دو شبکه اجتماعی خواهند بود. شرکت Yummly در ابتدا فکر می‌کرد مردم به دنبال آن هستند تا تصاویر متعلق به غذاهایی که درست کرده‌اند را در شبکه‌های فیسبوک و اینستاگرام قرار دهند، اما در نهایت مشخص شد ترافیک وارد شده به سمت این شرکت عمدتا از طریق توییتر و پینترست بوده است. تجربه نشان داده است شبکه‌هایی که کمتر نامی از آن‌ها به میان می‌آید، در هدایت ترافیک به سمت سایت شما تاثیرگذار هستند و سبب افزایش مشتریان کسب و کار اینترنتی شما میشود..

۴- در معرض دید قرار داشته باشید

در سال‌های اخیر تعدادی از کارشناسان این فرضیه را مطرح کردند که سئو دیگر ارزش خود را از دست داده است. اما واقعیت به گونه دیگری است. سئو همچنان یکی از تاثیرگذارترین کانال‌های بازاریابی به شمار می‌رود. به کارگیری کلمات کلیدی مناسب و بهره‌مندی از آن‌ها در تولید محتوا به طرز محسوسی به بهبود ترافیک سایت شما کمک می‌کند. ابزارهایی شبیه به Search Metrics و Majestic SEO به شما کمک می‌کنند سئو سایت خود را بهینه کرده و اطمینان حاصل کنید محتوای سایت کسب‌ و کار اینترنتی میان کاربران به اشتراک قرار می‌گیرد.

۵. دنبال به‌کارگیری فناوری‌های نوین و جدید باشید

در چند وقت اخیر حوزه بازاریابی دیجیتال دست‌خوش تغییرات زیادی شده و پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است. بخش عمده‌ای از این پیشرفت‌ها در ارتباط با گوشی‌های هوشمند قرار داشته است. فناوری‌های کاربردی همچون app indexing و deep linking به مخاطبان اجازه می‌دهند تا برنامه‌های کاربردی گوشی همراه را ساده‌تر جست‌وجو کنند. Spotlight Search و Google Now دو ابزار قدرتمندی هستند که این روزها هوشمندتر از قبل شده‌اند. تکنیک app indexing  به گوگل اجازه می‌دهد برنامه‌های کاربردی و محتوای آن‌ها را در نتایج جستجو به کاربران نشان دهد.

 

6. به دنبال افراد سلیقه‌ساز باشید

در فضای مجازی و کسب‌ و کار اینترنتی، افرادی زیادی هستند که به شخصیت‌های تاثیرگذار حوزه کاری خود تبدیل می‌شوند. این افراد همواره در مسیری قرار دارند که در نهایت به یک برند متعبر تبدیل می‌شوند. این افراد سلیقه‌ساز مورد توجه کاربران قرار داشته و باعث ایجاد علاقه در آن‌ها می‌شوند. در نتیجه با تبلیغ یک محصول به یکی از حامیان بزرگ کسب‌ و کار اینترنتی شما تبدیل می‌شوند. ایتان بر این باور است که شما باید به دنبال پیدا کردن سلیقه‌سازی‌هایی باشید که کمتر شناخته شده هستند. اگر این افراد را پیدا کرده و به آن‌ها اجازه دهید برند خود را بسازند در نهایت کاربران خود را به سمت شما هدایت کرده و محصولات شما و مشتریان کسب و کار اینترنتی را تبلیغ خواهند کرد. این تکنیک بر مبنای متدولوژی برد-برد  کار می‌کند.

 

7. سعی کنید مشتریان را متقاعد سازید از زیرساخت‌های مختلف کسب وکار اینترنتی شما استفاده کنند

زمانی که مشتریان کسب‌ و کار اینترنتی شما تصمیم می‌گیرند از زیرساخت شرکت استفاده کنند باید اطمینان حاصل کنید که برنامه کاربردی شما را روی تمامی دستگا‌ه‌های همراه خود نصب می‌کنند. در چنین حالتی کاربران قادر خواهند بود از مجموعه نرم‌افزارهای به هم پیوسته‌ای که شما طراحی کرده‌اید استفاده کنند. درست همانند رویکردی که اپل سال‌ها است از آن استفاده می‌کند.

۸. شرکت خود را به یک زیرساخت تبدیل کنید

فناوری‌های قدرتمندی همچون URX فرآیند یکپارچه کردن برنامه‌های کاربردی با یکدیگر را ساده کرده و به کاربران کمک می‌کنند ساده‌تر از قبل از یک برنامه کاربردی به برنامه دیگری بروند. بارزترین مثالی که در این زمینه می‌توان به آن اشاره کرد آفیس مایکروسافت است. به طور مثال Yummly ویجدت‌هایی را برای مخاطبان خود در نظر گرفت که به وبلاگ‌نویسان اجازه می‌دهد در زمان نوشتن دستور طبخ غذا از آن استفاده کنند.

 

منبع : شبکه

افزودن دیدگاه