-
اینترنت روش کم هزینه ای را برای فروشنده جهت داشتن ارتباط مستقیم و مداوم با مشتری ایجاد می کند.
-
تبلیغات مطابق سلیقه و دلخواه مشتری
-
یکی از دلایل عدم موفقیت شرکتهای دات کام، سرمایه گذاری کلان آنها در بازار یابی انبوه جهت تبلیغات (Promtion) مارکهای الکترونیکی بوده است. برای مدیریت کارا و موثر مارکهای الکترونیکی، شرکتها باید از استراتژیهای تبلیغات (Promtion) نوین استفاده کنند.
-
شهرت Brand در بازاریابی الکترونیکی نیز همانند بازار یابی سنتی همچنان وجود دارد و حتی اهمیت بیشتری یافته است.
اصطلاحات مرتبط با تبلیغات اینترنتی
-
AD VIEWS: تعداد دفعاتی که یک کاربر در زمانی خاص به صفحه ای که در آن بمر تبلیغاتی قرارا دارد مراجعه کرده باشد که به آن PAGE VIEW نیز می گویند
-
BUTTON: یک بنر تبلیغاتی کوچک است که با کلیک آن کاربر به سایت آن شرکت متصل می شود
-
CLICK THROUGH: یا CLICK AD تعداد دفعات کلیک که توسط کاربر برای رویت یک بنر تبلیغاتی صورت گرفته تا به وبسایت آگهی دهنده مرتبط شود، ثبت شده و شمارش می شود
-
CPM: COST PER THOUSAND IMPRESSIONS هزینه ای است که آگهی دهنده در ازای هر بار دیده شدن بنر تبلیغاتی خود توسط مصرف کنندگان پرداخت می کند
-
CONVERSION RATE: تعداد کاربرانی که از سایتها خرید میکنند را در قالب درصد بیان می کند
-
HIT: هر گونه درخواست برای دیدن اطلاعات از یک فایل یا صفحات وب است که معمولا برای نشان دادن شهرت و محبوبیت یک سایت و مشخص کردن سایتی که در یک زمان مشخص بیشترین بازدید کننده را دارد بکار می رود
-
VISIT: مراحل گوناگون یک درخواست را که توسط کاربر برای مشاهده یک سایت و یا صفحات وب صورت می گیرد
-
TIMEOUT : مدت زمانی را که یک بازدید کننده برای ارائه درخواست خود در یک وبسایت می گذراند می گویند که معمولا بین ۱۵ تا ۳۰ دقیقه است .
-
UNIQUE VISIT: شمارش تعداد بازدید کنندگان یک سایت بدون در نظر گرفتن تعداد صفحاتی است که وی در هر بازدید خود مشاهده کرده است
-
STICKNESS: هر چه زمان صرف شده در یک سایت توسط کاربر بیشتر باشد چسبندگی و جذابیت بیشتری دارد
ویژگیهای سایتهای آگهی اینترنتی مناسب
- دسته بندی مناسب آگهی ها: از این نظر جای هیچ صحبتی باقی نمی ماند.ساختار URL ها: ساختار url ها هرچه خواناتر باشند، و دسته بندی ها را بهتر نمایش دهند، سایت قطعاً موفق تر خواهد بود.سطح navigation در سایت: منظور سطح دشواری حرکت در سایت است. باید سایت طوری باشد که کاربر آن بتواند به آسانی به دسته بندیهای مختلف آگهی ها، دسترسی داشته باشد.
پشتیبانی: مسلماً هیچ سایتی بدون پشتیبانی دوام نخواهد داشت. سایتهای تبلیغات اینترنتی از بخشهایی هستند که نیاز به تیم پشتیبانی قوی برنامه نویسی و راهنمایی کاربران دارند. بسیاری از سایتها هرگز به ایمیلهای کاربران پاسخ نمیدهند و برای تأیید آگهی بعضاً باید ۳ روز یا حتی بیشتر، زمان صرف کنیم.
- استفاده از تگ توصیف: تگ توصیف اهمیت زیادی در بهبود رتبه صفحه در نتایج جستجو دارد. استفاده از این تگ در ساختار آگهی بر ارزش آن می افزاید.امکان درج لینک: این مورد را به تنهایی یک مزیت بزرگ میدانم. چرا که می تواند کاربر بازدید کننده آگهی را مستقیماً به سایت شما رهنمون سازد.