کسب و کار اینترنتی، نماد اعتماد الکترونیکی و سئو
من میتونم کسب و کار اینترنتی خودم رو داشته باشم که فروش خوبی داشته باشه.
کسب و کار
تعریف: کسب و کار عبارت است از خرید و فروش کالاها، تولید کالا یا عرضه خدمات به منظور بدست آوردن سود است.
در واژه نامه آکسفورد، کسب و کار به معنی خرید و فروش و تجارت آمده است.
کسب و کار = business
تجارت = commerce
فرصتها کجا هستند؟
فرصتها در مشکلات و نیازها هستند.
به ازای هر مشکلی میتوان کسب و کاری را ایجاد کرد.
مشکل: هزینه حمل و نقل شهری= اسنپ
مشکل: تهیه غذا از رستورانها = زودفود
اسنپ + زودفود = اسنپ فود
تعریف تجارت الکترونیک
(E-commerce)
• به روند خرید، فروش، انتقال یا تبادل محصولات، خدمات و یا اطلاعات از طریق شبکههای کامپیوتری از جمله اینترنت گفته میشود.
سهم تجارت الکترونیک
در بازار جهان و ایران
در جهان سهم تجارت الکترونیک از کل تجارت: ۱۰ %
در ایران سهم تجارت الکترونیک از کل تجارت : ۰/۵ %
مزایای کسب و کار اینترنتی
•دسترسی جهانی
•کاهش هزینه ها
•بهبود زنجیره تامین
•افزایش ساعت کار : ۲۴/۷
•تنوع محصولات
•مدلهای کسب و کار جدید
• ارائه محصولات بسیار ویژه
مزایای کسب وکار اینترنتی
•سرعت عرضه محصول به بازار
•هزینه های پایین تر برقراری ارتباط
•بهبود روابط مشتریان
•ارائه اطلاعات بهنگام از طریق
•عدم نیاز به مجوزهای کسبو کار و پرداخت هزینههای مربوطه
عوامل اساسی موفقیت در کسب وکارهای اینترنتی:
•انتخاب کاری که آن را بلدید (کننده آن کار هستید)
•انتخاب کسب وکار مورد علاقه
•کسب آگاهی، دانش ومهارت لازم
•تلاش و پشتکار فراوان
دلایل شکست کسب و کارهای اینترنتی
•نداشتن ایده مناسب
•راه اندازی کسب و کار بدون بررسی رقبا
•عدم صرف زمان کافی روی کسب و کار
•شتاب زدگی
•نداشتن کیفیت مطلوب محصولات و خدمات
• عدم به روز رسانی دانش و علم کسب و کار اینترنتی
گامهای مهم در کسب و کارهای اینترنتی:
•شناسایی فرصتها و انتخاب بازار هدف
•انتخاب محصول/خدمات مورد علاقه
•تهیه طرح کسب و کار اینترنتی (eBP) برای طرح منتخب
•انتخاب نام دامین و هاستینگ مناسب
•طراحی و راه اندازی یک سایت کسب وکار اینترنتی
•ارتقاء مکان سایت در موتورهای جستجو به وسیله سئو SEO
اگر نتوانید برای کسب درآمد در زمانی که خواب هستید راهی پیدا کنید، شما تا زمانی که زنده هستید باید کار کنید.
کسب و کار اینترنتی، نماد اعتماد الکترونیکی و سئو با هم نتیجه بخش هستند.
فروشگاه اینترنتی
فروشگاههای اینترنتی از جدیدترین و بهترین روشهای کسب درآمد اینترنت در جهان و ایران میباشد که با حداقل هزینه و امکانات میتوان محصولات و خدمات خود یا دیگران را عرضه کرد.
روشهای طراحی و راه اندازی فروشگاه اینترنتی :
۱- برنامه نویسی و کد نویسی اجزاء فروشگاه (زمان بر و پر هزینه)
۲- استفاده از سیستم های مدیریت محتوا cms (سریع و کم هزینه)
سیستم مدیریت محتوا چیست؟
سیستم مدیریت محتوا یاContent Management System می باشند، نرم افزاری است که بر روی هاست نصب میشود و تمام ابزارهای مورد نیاز برای مدیریت یک سایت را دارا میباشد و این اجازه را به مدیر سایت میدهد تا بتواند وب سایت خود را بروزرسانی و مدیریت کند.
نماد اعتماد الکترونیکی
هدف از نماد اعتماد الکترونیکی، امکان شروع کسب و کار الکترونیکی بدون نیاز به اجاره مکان برای فروشگاه یا دفتر کار است و مرکز تجارت الکترونیک با اعطاء نماد به فعالان کسب و کارهای اینترنتی در حقیقت مکان و موجودیت فرد ایجاد کننده سایت فروشگاهی را تایید میکند.
مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، با اعطای نماد اعتماد الکترونیکی هویت صاحب و محل فعالیت کسب و کارهای اینترنتی را احراز مینماید. مسئولیت صحت فعالیت کسب و کار اینترنتی و کلیه محتوای منتشر شده در وب سایت بر عهده صاحب کسب و کار اینترنتی می باشد. کسب و کار اینترنتی، نماد اعتماد الکترونیکی و سئو بایستی با هم بکار گرفته شوند.
همه ما داستان جک و لوبیای سحرآمیز رو شنیدهایم.
پسر جوانی که از ساقه لوبیای سحرآمیزی که در بیرون خانهاش رشد کرده بود بالا رفت و به پول و ثروت فراوانی رسید.
در دنیای امروزی
برای وب سایتهای کسب و کار اینترنتی، سئو یا بهینهسازی موتورهای جستجو یا
Search Engine Optimization =SEO
مشابه این لوبیای سحرآمیز است.
سئو سبب جهش چشمگیری در کسب و کارهای اینترنتی میشود!
چرا سایتهای کسب و کار اینترنتی به سئو نیاز دارند؟
تمامی شرکتهای بزرگ یا کوچک، حرفهای یا تازه تاسیس، برای حداکثر سوددهی به سئو نیاز دارند.
در ادامه به برخی از دلایلی که چرا باید از سئو در کسب و کار اینترنتی خود استفاده کنیم اشاره میشود.
دلیل اول: سئو برای کمک به مشتریان جهت پیدا کردن شما مهم است
ایجاد سایت کسب و کار اینترنتی بدون سئو مانند هزینه کردن پول زیاد بدون هدف است.
آمارها نشان میدهد که سئو ارگانیک یکی از مهمترین روشهای جذب بیننده به سمت سایت است.
% ۸۹
آمارها نشان میدهد که ۸۹ % مشتریان برای تصمیم گیری نهایی خرید خود از موتورهای جستجو استفاده میکنند.
بنابراین توجه نکردن به سئو باعث عدم توجه مشتریان بالقوه اینترنت به سایت شما در زمان خریدهای اینترنتی میشود.
زمانی که سایت شما در نتایج جستجو قرار نگیرد، افراد کمتری به سمت کسب و کار شما میآیند و فروش کمتری خواهید داشت و رشد کسب و کار شما کاهش می یابد.
دلیل دوم: سئو یک روش مقرون
به صرفه برای رشد بیشتر است.
در کسب و کارهای اینترنتی روشهای مختلفی برای جلب مخاطبین و دیده شدن وجود دارد. تبلیغات اینترنتی، شبکههای اجتماعی، ایمیل مارکتینگ، و… که استفاده از هر کدام نیازمند داشتن برنامه و استراتژی مخصوص و در زمان معین است.
برخلاف روش ببینده ناشی از تبلیغات اینترنتی یا ppc، ترافیک حاصل از سئو ارگانیک رایگان است. جای تعجب نیست که چرا سئو برای کسب و کارهای اینترنتی همیشه محبوب است.
شرکتهای موفق تجارت آنلاین اهمیت زیادی برای بهینهسازی وب سایتهای خود را جهت گوگل (و سایر موتورهای جستجو) میدهند.
به کارگیری موتورهای جستجو با دیگر فعالیتهای بازاریابی، دو فایده بزرگ دارد:
۱- اثر بخشی سایر فعالیتهای بازاریابی را زیاد میکند.
۲- سبب افزایش دیده شدن کسب و کار شما میشود.
بدون دیدگاه