۸ نکته برای نوشتن محتوای برای بالا بردن رنک گوگل که به بهینه‌سازی سایت شما کمک کند

یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین روش‌های قرار گرفتن در نتایج بالای جستجوی گوگل یا همان بهینه‌سازی موتور جستج یا SEO تولید محتوای یکتا و مستمر است. این موضوع را تقریباً تمام صاحبان سایت‌ها می‌دانند ولی نکته‌‌ای که می‌تواند برای شما به عنوان صاحب سایت مزیت ایجاد کند یادگیری چگونگی نوشتن محتواست. این مقاله ۸ نکته کاربردی در مورد چگونگی نوشتن محتوا به شما ارائه خواهد کرد. این نکته‌ها براساس الگوریتم جدید گوگل تهیه شده است و نشان می‌دهند چقدر تصور عموم در مورد تولید محتوا با الگوریتم گوگل همخوانی ندارد.

۱– برای خوانندگان بنویس- برای ربات بهینه‌سازی کن

از زمانی که موضوع بهینه‌سازی موتور جستجو یا SEO مطرح شده است نویسندگانی که محتوای سایت‌ها را تهیه می‌کنند بر سر یک دو راهی قرار گرفته‌اند: برای مخاطبان بنویسیم یا برای الگوریتم‌های موتور جستجو؟

خوشبختانه دیگر لازم نیست که بین این دو انتخاب کنیم. الگوریتم جدید گوگل محتوای به ظاهر طبیعی را ترجیح می‌دهد و این همان چیزی است که خوانندگان سایت می‌خواهند. به علاوه فایده‌ی داشتن رتبه بالا در گوگل چیست اگر محتوایتان خوانندگان سایت را تبدیل به مشتری نکند؟

۲- تراکم کلیدواژه

یکی از مهم‌ترین موضوعاتیست که برای بهینه‌سازی سایت توصیه می‌شود ولی واقعیت این است که هیچ جا گفته نشده که گوگل یک تراکم را بر تراکم دیگر ترجیح می‌دهد. بلکه مهم این است که کلیدواژه‌های مرتبط در نوشته خود به کار گیرید ولی به طور طبیعی این کار را انجام دهید. شلوغ کردن مطلب با کلیدواژه‌هایی که در جای نامربوط استفاده شده‌اند به احتمال زیاد به ضرر شما خواهد شد.

۳– محتوای بلند، عمیق و باکیفیت بنویسید:

بسیاری از محتواهایی که به صفحه اول گوگل می‌آیند بیشتر از ۲۰۰۰ کلمه دارند. همچنین شواهد نشان می‌دهند مقالات عمیق نسبت به مقالات کوتاه و سطحی لینک و اشتراک بیشتری می‌گیرند. اما به هیچ عنوان فقط به خاطر موتور جستجو مقاله‌ی بلند ننویسید بلکه این کار را انجام دهید به این دلیل که دانش و فهمی دارید که می‌خواهید با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.

۴– از کلیدواژه‌های دنباله‌دار استفاده کنید

مشکل کلیدواژه‌های بزرگ و پرکاربرد این است که آن‌ها معمولاً بسیار رقابتی هستند و بالا رفتن در آن‌ها نیازمند تلاش بسیار است. در بسیاری از موارد محتوای مربوط بسیاری وجود دارد که بالا رفتن در آن‌ها بسیار ساده‌تر است، برای مثال به جای «صفحه‌ی فرود» از عبارت «یک صفحه فرود چقدر باید بلند باشد؟» استفاده کنید. عبارت‌های دنباله‌دار حجم جستجوی کم‌تری دارند ولی کیفیت ترافیک بالاتری خواهند داشت زیرا بازدیدکنندگان با انگیزه بیشتری درگیر محتوا می‌شوند و با احتمال بیشتری تبدیل به مشتری می‌گردند.

۵– به سوالات مخاطبانتان پاسخ دهید

اگر مشتریان بالقوه شما در مورد محصول یا خدمتتان سوالاتی دارند به احتمال زیاد آن سوال‌ها را در گوگل جستجو می‌کنند. محتوایی را در اختیار مشتریان بالقوه‌یتان قرار دهید که پاسخ‌های معتبری به آن‌ها بدهد و موجب شود که آن‌ها سایت را بازدید کنند. به آن‌ها پاسخ‌های بهتری نسبت به رقبایتان بدهید این موجب می‌شود آن‌ها از شما بخرند. به علاوه پاسخ دادن به سوالات یک راه عالی برای بهره‌گیری از کلید‌واژه‌های دنباله‌دار است که در بند قبل در موردش صحبت کردیم.

۶– محتوایتان را در معرض دید قرار دهید و آن را به اشتراک بگذارید

به اشتراک‌گذاری برای شما لینک و ترافیک به ارمغان می‌آورد و هرچه این به اشتراک گذاری بیش‌تر باشد گوگل آن محتوا را مرتبط‌تر و معروف‌تر ارزیابی می‌کند. محتوایتان را بیرون ببرید و از طریق فروم‌ها، وب‌لاگ‌ها و نشریات مرتبط به اشتراک بگذارید. از شبکه‌های اجتماعی همانند فیس بوک، توییتر، لینکدین و پلاس استفاده کنید.

۷– از اهمیت گوگل پلاس غافل نشوید

روز به روز اهمیت گوگل پلاس در بهینه‌سازی موتور جستجو یا SEO بیشتر می‌شود. پروفایل گوگل پلاس خودتان را بسازید، برای محتویاتی که خودتان تولید کرده‌اید ادعای مالکیت کنید، AuthorRank بسازید و در گوگل پلاس فعال باشید. با این کار از محتوای تولیدی خودتان حداکثر استفاده را بکنید. این موضوع بحث جدیدی در بهینه‌سازی موتور جستجو است و پیشنهاد می‌کنم جستجوی بیشتری در این زمینه داشته باشید.

۸– Tag عناوین و snippetها همچنان پادشاهی می‌کنند

Tag عناوین یکی از اولین چیزهایی است که گوگل به هنگام دسته‌بندی یک صفحه استفاده می‌کند. به علاوه ترکیب tag عنوان و snippet (توضیح زیر لینک سایت در نتیجه جستجوی گوگل) آن‌چیزی است که مشتریان شما می‌بینند. بنابراین در آن‌ها کلیدواژه‌های خود را بیاورید ولی مواظب باشید که طبیعی به نظر برسند و بر روی این متمرکز شوید که مخاطبانتان را ترغیب به کلیک کنید. پیشنهاد می‌کنم در مورد این موضوع کمی بیشتر جستجو کنید زیرا ابزار بسیار مهم در بحث SEO است.

 

ساسان جعفرنیامشاهده نوشته ها

Avatar for ساسان جعفرنیا

مشاور، مجری و مدرس کسب و کار اینترنتی دیجیتال مارکتینگ، فروشگاه اینترنتی، طراحی و بهینه سازی سایت سئو، توسعه دهنده سایت های شرکتی، فروشگاهی، اداری، خبری، آموزش آنلاین، رزرواسیون هتل و تور، اخذ نماد اعتماد الکترونیکی و درگاه بانکی، متخصص در صنعت چاپ و نشر کتاب، تهیه طرح های اقتصادی و توجیهی.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *