social_media شبکه های اجتماعی

social_media شبکه های اجتماعی


اپلیکیشن های شبکه های اجتماعی می توانند  تجربیات دیجیتال را به اشتراک بگذارند و از مصرف کنندگان و یا دوستان در رابطه با یک برند خاص دعوت به عمل آورند ، این اپلیکیشن ها می توانند محتوای قابل اشتراک و فوری ایجاد کنند یعنی به خوبی میتوانند میان برند و مصرف کننده تعامل ایجاد کنند ، همچنین باعث می شوند مصرف کننده آنها را در تقویم خود بگنجاند.آنها مکانیزم هایی برای تشویق مصرف کننده ایجاد میکنند تا خود مصرف کننده هم آن محتوا را با دوستانش به اشتراک بگذارد.

ارزش بازاریابی در پلتفرم های اجتماعی مانند فیسبوک و لینکداین نه تنها به تعداد مخاطبان  بلکه به تعداد فالوورهای مصرف کنندگان نیز بستگی دارد.بنابراین اشتراک گذاری محتوا از شخصی به شخص دیگر یک فرصت مهم برای دیده شدن و در دسترس بودن است.

در اینجا ۵ روش برای دعوت از مصرف کنندگان برای ایجاد محتوای قابل اشتراک در شبکه های اجتماعی توضیح داده میشود:

۱-به طرفداران و فالوورها اجازه بدهید رای بدهند:

رای دادن به طرفداران اجازه میدهد تا در مورد برند نظر بدهند، از این طریق فالوورها می توانند در مورد یک مسئله ساده مثل طراحی تی شرت یا یک مسئله مهم مثل طرح روی جلد مجله نظر بدهند ،با اپلیکیشن های تعاملی طرفداران می توانند هم به علائق خود رای دهند و هم طرح مورد نظر و یا تم بازاریابی خود را با رای دادن به اشتراک بگذارند . نتایج آرا با کامنتها غنی تر می شود و از سوی دیگر نشان میدهد که اکثر مردم چگونه فکر می کنند و در مورد برند مورد نظر شما چه حسی دارند.

۲-به طرفداران و فالوورها تجربه برند شخصی سازی شده بدهید:

تجربه داشتن یک برند در پروفایل کاربر تجربه منحصر به فردی برای اوست.اپلیکیشن های اجتماعی می توانند یک تجربه شخصی سازی شده مانند مجموعه ای از مد،لباس،مقالات موردی و داده های دیگر را در اختیار کاربر قرار دهند. برند لباس Jones NY در پروفایل کاربران لینکدین خود کمپین Style Creator را به راه انداخته و به زنان  اجازه میدهد که پیشنهادات خود را در زمینه مد و لباس در پروفایل خود ارائه کرده و سپس آن را اجرایی کنند.

matcha-design-branding-social-media

۳-از طرفداران و فالوورها بخواهید تا در محتوای مربوطه به برند سهیم باشند:

دراین صورت طرفداران احساس می کنند بخش مهمی از آن برند هستند،آنها به بازاریابان برند کمک می کنند تا در ارائه محتوا موفق باشند.اپلیکیشنهای تعامل اجتماعی می توانند از طرفداران درخواست کنند عکسها و ویدیوها ی مربوط به برند را برایشان ارسال کنند.این کار می تواند کانالهای بازاریابی برند را غنی تر کند. به عنوان مثال: Dressy.com  از طرفداران خواسته بود تا عکس های عروسی خود را در وب سایت این شرکت قرار دهند.

۴- دانش طرفداران در شبکه های اجتماعی را به چالش بکشید:

طرفداران خود را به چالش بکشید تا از توجه و تعامل آنها بهره مند شوید،چالشها میتواند از طریق نظرسنجی و یا آزمون هوش یا هر طرحی مربوط به برند خودتان باشد،در این صورت آنها سوالاتی میپرسند که پاسخ آنها برایشان آموزنده تر و مفید تر است و سپس از آنها بخواهیم نتایج را به اشتراک بگذارند. به عنوان مثال خطوط هوایی نیوزلند برای سفری از شهر اوکلند به سانفرانسیسکو با تست  “Kiwi IQ” دانش طرفداران خود را به چالش کشید که واقعیت این عکس مربوط به مناظر سانفرانسیسکو است یا نیوزلند، سپس در پرواز اوکلند به سانفرانسیسکو به سوالات مسافران پاسخ داده شد.

۵-پروفایل فالوورها به کشف دیدگاه های جدید کمک میکند:

طرفداران تمایل دارند با برند مورد نظر خود در تعامل باشند و موارد مشترک با خودشان را کشف کنند. صاحبان برندها در اپلیکیشن های اجتماعی با دسترسی به پروفایل کاربر می توانند اطلاعات ارزشمندی در مورد کاربر به دست آورند:کتاب مورد علاقه،فیلم مورد علاقه،سرگرمی های مورد علاقه و …

بازاریابی در شبکه های اجتماعی فقط نباید به صحبت کردن در مورد نام و برند محصولات ختم شود ،ارسال محتوای جالب و آموزنده و مطابق سلیقه کاربر امری ضروری در جذب و مشارکت کاربران است.

تهیه و تدوین: مهندس مهناز اکبری

ساسان جعفرنیامشاهده نوشته ها

Avatar for ساسان جعفرنیا

مشاور، مجری و مدرس کسب و کار اینترنتی دیجیتال مارکتینگ، فروشگاه اینترنتی، طراحی و بهینه سازی سایت سئو، توسعه دهنده سایت های شرکتی، فروشگاهی، اداری، خبری، آموزش آنلاین، رزرواسیون هتل و تور، اخذ نماد اعتماد الکترونیکی و درگاه بانکی، متخصص در صنعت چاپ و نشر کتاب، تهیه طرح های اقتصادی و توجیهی.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *