آنچه در کتاب صفر تا صد راه اندازی کسب و کار اینترنتی خواهید آموخت
کتاب صفر تا صد راه اندازی کسب و کار اینترنتی، راهنمای جامع است که هر کسی میتواند از آن برای ایجاد کسب و کار نشر مرجع خود استفاده کند. کتاب دارای نه فصل است که در هر فصل، یک جنبه مهم راه اندازی کسب و کار آنلاین مورد بررسی قرار گرفته است.
در اینجا مروری از مطالب کتاب صفر تا صد راه اندازی کسب و کار اینترنتی آورده شده است:
l فصل اول: انتخاب بازار خاص– در این فصل گفته میشود که چگونه بازار خاص مورد علاقه و سودآور خود را انتخاب کنید. همچنین میآموزید که چگونه بازاری را انتخاب کنید که تقاضای تبلیغاتی بالایی داشته باشد و دارای مخاطبانی آماده است که مایل به خرید محصولات دیجیتالی شما هستند.
l فصل دوم: انتخاب نام برای کسب و کار– این فصل به شما کمک میکند تا نامی کامل و ایدهآل برای کسب و کار خود پیدا کنید. همچنین، یاد میگیرید که چگونه نام دامنه خوب و لوگو عالی برای کسب و کار خود تهیه کنید.
l فصل سوم: راه اندازی وبسایت– در این فصل تمام کارها و اصول اولیه راه اندازی وبسایت عنوان شده است. از جمله: گرفتن هاست، نصب وردپرس، انتخاب تم مناسب، نصب افزونهها، و هر چیزی که برای راه اندازی وبسایت لازم است بدانید.
l فصل چهارم: استراتژی محتوا و بازاریابی محتوا – این فصل به شما کمک میکند سیستمی بچینید که به طور مداوم برای وبسایت شما محتوای عالی تولید کند. در این فصل میآموزید که چه شبکههای اجتماعی یا پلتفرمهایی برای کسب و کار شما مناسب هستند، چگونه محتوای وبسایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید، و چگونه ایدهپردازی کنید.
l فصل پنجم: استراتژیهای بازاریابی تکمیلی – در این فصل میآموزید که چگونه از قدرت بازاریابی ایمیلی (ایمیل مارکتینگ) در کسب و کار خود استفاده کنید. در این فصل گفتهام که چطور به طور مؤثر از پستهای مهمان و شرکت در پادکستها برای ایجاد مخاطب استفاده کنید. همچنین به قدرت استراتژیهای تبلیغات پولی پیمیبرید و اینکه چگونه متوجه شوید مخاطبان شما از کدام کانالهای بازاریابی استفاده میکنند.
l فصل ششم: کسب درآمد از تبلیغات – در این فصل، چهار روش مختلف برای کسب درآمد از کسب و کار آنلاین معرفی میشود. همچنین یاد میگیرید که چگونه با قرار دادن تبلیغات در وبسایت خود و همکاری در فروش، کسب درآمد کنید و اینکه چطور بهترین ترکیب شبکههای تبلیغاتی را پیدا کنید تا درآمد تبلیغاتی خود را به حداکثر برسانید و چگونه از لیست ایمیل خود کسب درآمد کنید.
l فصل هفتم: کسب درآمد از محصولات دیجیتال – در این فصل با انواع محصولات دیجیتال آشنا میشوید که به طور معمول از طریق کسب و کار نشر مرجع فروخته میشوند و اینکه چرا افراد باید محصولات شما را بخرند. علاوه بر این یاد میگیرید که چگونه اولین محصول دیجیتالی خود را ایجاد کنید و مطمئن شوید که راه اندازی محصول دیجیتالی شما موفقیت آمیز بوده است.
l فصل هشتم: ایجاد سیستمها و تشکیل یک تیم – در این فصل به اهمیت ساختن یک تیم برای اداره کسب و کار خود و نحوه یافتن و استخدام اعضای اصلی تیم توضیح دادهام. همچنین یاد میگیرید که تیم خود را به طور مؤثر هدایت و مدیریت کنید و از سیستمها و رویههای عملیاتی استاندارد برای رشد و توسعه کسب و کار خود استفاده کنید.
l فصل نهم: جمع بندی – در فصل آخر کتاب صفر تا صد راه اندازی کسب و کار اینترنتی، میآموزید که چگونه تمام این راهکارها را کنار هم بگذارید و یک برنامه عملی 21 روزه برای راه اندازی کسب و کار آنلاین خود تهیه کنید.
فهرست مطالب کتاب صفر تا صد راه اندازی کسب و کار اینترنتی
مقدمه. 11
چرا یک کتاب دیگر نوشتم؟. 14
داستان موفقیت آنلاین شما از اینجا شروع میشود. 15
مدل نشر مرجع.. 16
مزایای مدل نشر مرجع.. 17
معایب مدل نشر مرجع.. 19
مخاطب شما کسب و کار شما است…. 20
بازاریابی 50% قضیه است…. 21
مدل محور چرخ و پرههای آن.. 22
قدرت ایمیل در کسب و کار آنلاین… 22
کار آسانی نیست…. 24
آنچه در این کتاب خواهید آموخت…. 25
فراخوان به عمل… 27
فصل اول: انتخاب بازار خاص…. 28
بازار مورد علاقه خود را انتخاب کنید.. 30
اجازه دهید تجربیات شخصی شما را هدایت کنند.. 31
بیش از اندازه روی بخش کوچکی از بازار متمرکز نشوید.. 32
رقابت چیز خوبی است…. 33
تقلیدکننده نباشید.. 35
بازاری با مشتریان مشتاق انتخاب کنید.. 37
یک بازار با تقاضای تبلیغاتی انتخاب کنید.. 38
در تحقیق کلمات کلیدی گیر نکنید.. 42
چندین نمونه از بازارهای خاص….. 45
از تحلیل بیش از حد شرایط اجتناب کنید.. 49
چگونه بازار خاص خود را در هفت روز انتخاب کنید.. 49
دو ایده را به طور همزمان دنبال نکنید.. 51
گامهای عملی… 52
فصل دوم: انتخاب نام برای کسب و کار. 53
دو استراتژی برای نامگذاری برند خود. 54
چه عواملی باعث ایجاد یک نام خوب میشوند.. 55
چطور ایدههای جدید برای نامگذاری پیدا کنیم.. 56
چگونه از بین چند ایده نام، بهترین را انتخاب کنید.. 57
مطمئن شوید نام انتخابی شما قبلاً استفاده نشده باشد.. 58
از اینکه دامنه .com ندارید نگران نشوید.. 60
آیا برند شما باید برگرفته از نام شما باشد؟. 61
روی مخاطبان خود تمرکز کنید.. 63
چگونه میتوان انتخاب یک نام بد را جبران نمود. 63
چگونه برای کسب و کار خود لوگو طراحی کنید.. 65
گامهای عملی… 68
فصل سوم: راه اندازی وب سایت…. 69
چگونه یک شرکت هاستینگ وب انتخاب کنید.. 70
وردپرس: نرم افزار مدیریت وبسایت شما 72
نصب وردپرس در حساب هاستینگ وب… 73
انتخاب تم برای وبسایت…. 73
افزونههای ضروری برای هر وبسایت وردپرسی… 74
اقدامات تکمیلی پیش از رونمایی… 77
چگونه میتوان در زمینه وردپرس کمک گرفت…. 79
وبسایت خود را راه اندازی کنید.. 81
گامهای عملی… 82
فصل چهارم: استراتژی محتوا و بازاریابی محتوا 83
شبکههای اجتماعی مناسب کسب و کار خود را انتخاب کنید.. 85
شروع یک کانال یوتیوب را مد نظر قرار دهید.. 87
ساخت پادکست را بررسی کنید.. 87
برند خود را در فیسبوک و توییتر بسازید.. 89
استفاده از پینترست، اینستاگرام، لینکدین، و اسنپ چت را در نظر بگیرید.. 92
برنامه تولید محتوای خود را ایجاد کنید.. 93
نحوه ایجاد یک برنامه تولید محتوا 93
محتوای خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید.. 95
چگونه موضوع برای نوشتن پیدا کنید.. 96
ناامید نشوید.. 99
گامهای عملی… 100
فصل پنجم: سایر استراتژیهای بازاریابی…. 101
لیست ایمیل خود را گسترش دهید.. 102
جمعآوری آدرس ایمیلها در وبسایت خود. 102
استراتژی بازاریابی ایمیلی خود را تهیه کنید.. 103
نوشتن ایمیلهای الهام بخش به افراد برای اقدام به عمل… 104
اطلاعات بیشتر در مورد بازاریابی ایمیلی… 105
شرکت در پادکستها 105
گذاشتن پست مهمان.. 108
تبلیغات پولی… 111
هدفگذاری مجدد تبلیغاتی… 112
شبکههای تبلیغاتی محبوب… 112
برای شناسایی کانالهای بازاریابی به رقبای خود مراجعه کنید.. 115
برای شناسایی کانالهای بازاریابی به مخاطبان خود مراجعه کنید.. 116
چندین منبع بازاریابی دیگر. 117
گامهای عملی… 119
فصل ششم: کسب درآمد از تبلیغات…. 120
چهار روش درآمدزایی… 121
تبلیغات نمایشی… 123
با تبلیغات نمایشی چقدر درآمد میتوانم کسب کنم؟. 124
گوگل ادسنس….. 126
بهینه سازی گوگل ادسنس….. 127
سایر شبکههای تبلیغاتی… 130
منتظر درخواستهای تبلیغاتی باشید.. 133
استراتژیهای پیشرفته درآمدزایی از تبلیغات نمایشی… 133
بازاریابی وابسته یا همکاری در فروش….. 134
تبلیغات وابسته در مقابل تبلیغات نمایشی… 135
شبکههای همکاری در فروش و پروژههای مستقل… 135
اصول و قوانین بازاریابی وابسته. 137
نحوه ارتقاء پروژههای همکاری در فروش….. 137
درآمدزایی از لیست ایمیل… 139
تبلیغات 140
روشهای خلاقانه درآمدزایی برای کسب و کار. 141
جمعبندی… 143
گامهای عملی… 144
فصل هفتم: کسب درآمد از محصولات دیجیتال… 145
محصولات و خدمات دیجیتالی چه هستند؟. 147
چرا افراد محصولات دیجیتالی شما را خواهند خرید.. 150
چه زمانی میتوان فروش محصولات دیجیتالی را آغاز کرد. 151
محاسبه کمترین تعداد افراد لازم. 152
چگونه برای محصول دیجیتالی خود ایده پردازی کنید.. 153
تولید محصول دیجیتال.. 155
چگونه یک رونمایی موفق از محصول داشته باشیم.. 157
چگونه فرآیند رونمایی از محصول را سازماندهی کنید.. 161
ابزارهای تسهیل کننده رونمایی و فروش محصول.. 162
نحوه فروش محصولات پس از پایان دوره رونمایی… 164
گامهای عملی… 166
فصل هشتم: ایجاد سیستمها و تشکیل یک تیم.. 167
کار بر روی کسب و کار در مقابل کار درون کسب و کار. 168
شما به یک تیم نیاز دارید.. 169
اولین استخدامی شما 170
زمان مناسب برای استخدام پیمانکار در مقابل زمان مناسب برای استخدام کارمند.. 171
موارد مناسب برای واگذاری و برون سپاری… 172
مواردی که نمیتوانند واگذار یا برون سپاری شوند.. 174
معرفها منجر به انتخاب اعضای عالی تیم میشوند.. 175
استخدام کردن.. 177
مدیریت تیم.. 178
رویههای عملیاتی استاندارد. 180
رویه عملیاتی استاندارد برای پاسخ به درخواستهای بازپرداخت مشتریان 181
جمع بندی… 183
گامهای عملی… 184
فصل نهم: جمعبندی کتاب صفر تا صد راه اندازی کسب و کار اینترنتی.. 185
چهارده روز تا راه اندازی کسب و کار اینترنتی… 186
نوبت شماست…. 191
کتاب صفر تا صد راه اندازی کسب و کار اینترنتی چاپ دوم
قسمتی از کتاب:
بسیار خب. شما تا اینجای کار بازار هدف خود را انتخاب کردهاید، برای کسب و کارتان نام انتخاب کردهاید، و لوگو برای آن ساختهاید. حال آماده ساخت وبسایت خود هستید، وبسایتی که مرکز و محور اصلی تمام فعالیتهای تجاری آنلاین شما خواهد شد.
وبسایت شما مکان محتوایی خواهد بود که تولید میکنید، به عنوان پلتفرم فروش برای محصولات و خدمات شما عمل میکند، و به شما اجازه میدهد آدرس ایمیلها را برای تهیه لیست ایمیل خود جمع آوری کنید. شما در انواع مختلف شبکههای اجتماعی از جمله فیسبوک، توییتر، اینستاگرام، و اسنپ چت فعالیت خواهید کرد، اما هدف همیشه باید هدایت کاربران به سمت وبسایتتان باشد تا بتوانند با محتوای شما تعامل کنند، در لیست ایمیل شما ثبت نام کنند، تبلیغات موجود در سایتتان را ببینند، و محصولاتتان را بخرند.
آنچه در این فصل خواهید آموخت:
l چگونه شرکت هاستینگ با کیفیت انتخاب کنید.
l چرا وردپرس تنها نرم افزاری است که باید برای ساخت وبسایت خود استفاده کنید.
l چگونه تم مناسب برای وبسایت خود انتخاب کنید.
l هر دارنده وبسایت باید چه افزونههایی در وبسایت وردپرسی خود داشته باشد.
l چگونه برای وبسایت خود کمک فنی بگیرید.
l چگونه برای رونمایی از وبسایت خود برنامه ریزی کنید.
اگر از قبل میدانید که چگونه وبسایت بسازید یا مهارتهای فنی دیگری دارید، بیشتر مطالب این بخش برای شما ساده و ابتدایی به نظر خواهند رسید؛ در این صورت میتوانید از آن بخشها گذر کنید.
و اگر تا به حال وبسایتی نساختهاید، درک محتوای این بخش در ابتدا دشوار به نظر خواهد آمد. در این صورت، به منابع اشاره شده در طول فصل مراجعه کنید و از شخصی کمک بگیرید که کاملاً میداند چگونه وبسایت وردپرسی بسازد. وبسایت شما یکی از مهمترین بخشهای کسب و کار آنلاین شما است و قطعاً نمیخواهید با اعمال کارهای اشتباه روی آن، خراب کاری کنید.
چگونه شرکت هاستینگ وب انتخاب کنید
شما برای راه اندازی وبسایت خود به یک حساب هاستینگ اولیه نیاز دارید تا فناوری و زیرساخت آن را تأمین کند. علاوه بر این، هاست شما ممکن است نام دامنهتان را ثبت کند، حساب ایمیل اختصاصی در اختیار قرار دهد که مطابق دامنه شماست، و خدمات دیگری نیز ارائه دهد.
احتمالاً از قبل با برخی شرکتهای هاستینگ مشهور آشنا هستید. شرکتهایی مانند DreamHost، HostGator، GoDaddy و BlueHost. همچنین صدها شرکت کوچک دیگر نیز هستند که هاست وبسایت ارائه میدهند و تاکنون نام آنها را نشنیدهاید. تقریباً هر شرکت هاستینگ پکیج ابتدایی هاستینگ وردپرس خود را با قیمتی بین 5 تا 20 دلار ارائه میدهد، اما کیفیت خدمات دریافتی شما میتواند از ارائه دهنده تا ارائه دهنده متفاوت باشد.
افراد هنگام خرید آنلاین، قیمتها را بررسی و با یکدیگر مقایسه میکنند. شرکتهای هاستینگ نیز از این امر مستثنی نیستند. بنابراین، موضوع قیمت گذاری برای آنها به موضوع چالشی تبدیل شده است، زیرا قیمتها بسیار مشابه هم هستند.
برخی مشتریان هیچوقت با شرکت هاستینگ وب خود به مشکل بر نمیخورند و از خدماتی که دریافت میکنند بسیار راضی هستند. در مقابل، برخی دیگر از مشتریان همین هاستینگ ممکن است مشکلات متعددی در وبسایت خود داشته باشند و بسیار سردرگم و مستأصل شوند. همچنین بسیاری از سایتهای نقد و بررسی از طریق همکاری در فروش با شرکتهای هاستینگ، برای آنها نظر مینویسند و واقعاً نمیتوان فهمید که آیا آنها به همان خوبی نوشته شده در نظرات هستند یا نه. از این رو، سایتهای نقد و بررسی مرجع مناسبی برای انتخاب هاست وبسایت نیستند، و پیشنهاد میکنم آنها را مبنایی برای تصمیمگیری خود قرار ندهید.
طبق تجربیاتی که دارم، اکثر شرکتهای بزرگ هاستینگ، خدماتی بسیار مشابه با قیمتی تقریباً یکسان ارائه میدهند. فرقی نمیکند کدام شرکت را انتخاب میکنید، زیرا با هزینهای بین 5 تا 10 دلار در ماه میتوانید یک حساب هاستینگ وردپرس داشته باشید.
البته در قیمتهای کمتر از 10 دلار نباید انتظار پشتیبانی فنی زیادی داشته باشید. شرکتهای هاستینگ نمیتوانند به طور کارآمد از عهده خدمات دهی به طرحهای ارزان قیمت برآیند. اگر کمی بیشتر هزینه کنید، میتوانید سرویس پرمیوم هاستینگ وردپرس مانند WPEngine انتخاب کنید، که از 29 دلار در ماه شروع میشود. معمولاً سرویسهایی مانند WPEngine، هاستینگ سریعتر، قابل اطمینانتر و همچنین خدمات بهتری ارائه میدهند.
من در شروع فعالیت خود از حساب پایه هاستینگ شرکت DreamHost با قیمت 8 دلار در ماه استفاده کردم. بهترین ویژگی خدماتی این شرکت این است که تنها با یک کلیک، وردپرس روی حسابهاست شما نصب میشود که این امر میتواند از بروز برخی سردردهای فنی بعدی جلوگیری کند. چندی بعد مجبور شدم به خاطر حجم ترافیک بالای وبسایتهایم از سرورهای اختصاصی استفاده کنم، اما DreamHost برای چند سال اول فعالیتهایم، خدمات خوبی ارائه داد. من در حال حاضر از سرورهای اختصاصی شرکت
Web Hosting Buzz استفاده میکنم.
در ایران سرویسهای مختلف هاست وجود دارد که برای شروع کسب و کار استفاده از هاست اشتراکی توصیه میشود. این سرویس هاست قابلیت استفاده از سایت را تا روزی 4000 بازدید فراهم میکند که برای اکثر کسب و کارهای اینترنتی در ابتدای فعالیت مناسب است.
در صورتی که خدمات سایت شما شامل ارائه فیلم یا فایلهای آموزشی با حجم بیشتر از یک گیگ است توصیه میکنیم از سرویس هاست دانلودی در کنار هاست اصلی سایت استفاده کنید زیرا هزینه استفاده از هاست دانلودی تقریباً یک دهم هاست های اشتراکی است.
در حال حاضر سرویس هاست نت افزار در ایران یکی از بهترین گزینهها برای تهیه هاست (اشتراکی و دانلودی) میباشد که مترجمین کتاب از سال 1395 از خدمات این شرکت استفاده میکنند و سایت های طراحی شده برای کارفرمایان روی سرورهای آن ایجاد شده است.
وردپرس: نرم افزار مدیریت وبسایت شما
در اواسط دهه 1990 و زمانی که اولین وبسایتم را ساختم، هر سطر کدی که ساختار و طراحی وبسایت را تشکیل میداد، باید با دست نوشته میشد. این امر باعث میشد ساخت وبسایت برای افراد فاقد تواناییهای تخصصی غیرممکن باشد. خوشبختانه شرایط دیگر اینگونه نیست. امروزه و به لطف اقدامات مبتکرانه، ابزارهای نرم افزاری وجود دارد که به هر کسی اجازه میدهد بدون دانستن کدنویسی، وبسایت داشته باشد. این نوع نرم افزار – که به عنوان سیستم مدیریت محتوا شناخته میشود – روی حساب هاستینگ شما اجرا میشود و به شما امکان میدهد وبسایت خود را به راحتی و بدون هیچ تجربه کدگذاری، مدیریت کنید و برای آن محتوا بگذارید.
وردپرس (www.wordpress.org) یکی از محبوبترین سیستمهای مدیریت محتوا است که تا ماه می 2016، در 26% وبسایتهای موجود در اینترنت استفاده شده است ( در سپتامبر 2020 حدود 30% – مترجمین). بیش از 5.76 میلیون وبلاگ در وردپرس وجود دارد و روزانه 50.000 وبسایت جدید وردپرسی راه اندازی میشود. اگرچه سیستمهای مدیریت محتوای دیگری نیز در دسترس هستند، اما وردپرس به دلیل طیف گستردهای که در تمها و افزونههای خود دارد، از محبوبیت زیادی برخوردار شده است. علاوه بر این، وردپرس برای وبسایتی که میخواهید راه اندازی کنید بسیار مناسب است، چرا که نصب مواردی مانند فروشگاههای اینترنتی، صفحات فرود، و سایتهای عضویت در آن نسبتاً ساده است. همچنین اگر در وردپرس به مشکلی برخورد کنید، گرفتن کمک فنی بسیار آسان خواهد بود. از طرف دیگر، وردپرس در بیشتر مواقع نرم افزاری رایگان و متن باز است.
تنها گزینه دیگری که شاید برای شروع خوب باشد، SquareSpace است. سرویس بینظیر SquareSpace خدمات هاستینگ وب را با سیستم مدیریت محتوای آسان و کاربردی ترکیب میکند. SquareSpace دارای تمها و افزونههای متنوعی است، اما پایگاه ابزارهای آن به گستردگی وردپرس نیست. همچنین SquareSpace کمی گرانتر از وردپرس است. در حالت کلی، اگر مهارتهای تخصصی زیادی ندارید و میخواهید خودتان تمام کارها را برنامه ریزی کنید، میتوانید SquareSpace را انتخاب کنید؛ اما انتخاب پیش فرض شما باید وردپرس باشد، مگر اینکه دلیل قانع کنندهای برای انتخاب SquareSpace داشته باشید.
اولین کار شما پس از گرفتن حساب هاستینگ، نصب وردپرس در آن است. همه سرویس هاستینگ به شما امکان میدهد این کار را با چند کلیک در داخل پنل حساب هاست خود انجام دهید. سادهترین راه برای فهمیدن چگونگی نصب وردپرس روی هاست وب، جستجوی آن در گوگل است. اگر نتوانستید آن را از اینترنت یاد بگیرد، به پشتیبانی هاستینگ خود ایمیل بزنید تا آنها این کار را برای شما انجام دهند، یا شما را در این زمینه راهنمایی کنند (برای آموزش نصب قالب وردپرس به سایت زمان تغییر timetochange.ir مراجعه کنید مترجمین).
اولین گام پس از نصب وردپرس، انتخاب تم برای وبسایت است. تم وبسایت شما تمام عناصر بصری و طراحی وبسایتتان را فراهم میکند، بنابراین حتماً تم مورد علاقهتان را انتخاب کنید. وردپرس به صورت پیش فرض دارای تم استاندارد است، اما شما باید با صرف زمان یک تم سفارشی نصب کنید که با برندتان مطابقت داشته باشد. وبسایتهای زیادی وجود دارند که تمهای وردپرس ارائه میدهند و شما میتوانید از آنها برای وبسایت خود استفاده کنید. برخی تمهای وردپرس رایگان هستند، اما تمهای با کیفیت و دارای قابلیت سفارشی سازی، معمولاً هزینهای بین 20 تا 50 دلار برای استفاده در وبسایت دارند.
در اینجا لیستی از دایرکتوریهای تم آورده شده که میتوانید به آنها مراجعه کنید:
l Creative Market – https://creativemarket.com/themes
l Color Lib – https://colorlib.com/wp/free-wordpress-themes
l Elegant Themes – http://www.elegantthemes.com
l Simple Themes – https://www.simplethemes.com
l Theme Circle – http://www.themecircle.net
l Theme Forest – http://themeforest.net/category/wordpress
سایت های راستچین و ژاکت در ایران (مترجمین) :
lhttps://www.rtl-theme.com
lhttps://www.zhaket.com
پس از خرید یا دانلود تم، یک فایل .zip در اختیار شما قرار میگیرد که حاوی تمام مؤلفههای ضروری است. برای بارگذاری و نصب تم، وارد پیشخوان وردپرس در وبسایت خود شوید.
در منوی ناوبری سمت راست از قسمت “نمایش” (Appearance)، گزینه پوستهها (Themes) را انتخاب کنید. سپس در بالای صفحه سمت راست بر روی دکمه “افزودن پوسته جدید” (Add new) کلیک کنید تا به دکمه “بارگذاری پوسته” (Upload theme) برسید. روی آن کلیک کنید، فایل .zip تم مورد نظر را انتخاب کرده و بر روی دکمه “نصب”
(Install now) کلیک کنید. پس از بارگذاری تم، آن را فعال کنید تا تمام وبسایت شما ظاهر تم انتخابی را بگیرد.
ممکن است بخواهید وبسایت خود را پس از نصب تم سفارشیسازی کنید. به عنوان مثال، شاید بخواهید لوگو خود را اضافه کنید، رنگها را تغییر دهید، یا عناصر را جا به جا کنید. این امکان در بیشتر تمهای پولی وردپرس موجود است. در زیر منو نمایش به دنبال دکمه “سفارشی سازی” (Customize) یا “گزینههای تم” (Theme options) باشید. این گزینهها گاهی در منو بالایی پیشخوان وردپرس نیز در دسترس هستند. چنانچه از طریق سفارشی سازی پیشخوان نمیتوانید قسمت مورد نظر خود را تغییر دهید، میتوانید از طراح وب برای اعمال آنها کمک بگیرید.
افزونههای ضروری برای هر وبسایت وردپرسی
ویژگیها و قابلیتهای وردپرس را میتوان با استفاده از نرم افزارهای افزودنی، معروف به افزونه یا پلاگین گسترش داد. شما با استفاده از برخی افزونهها میتوانید به وبسایت خود فرم اضافه کنید، مانع از ارسال نظرات اسپم شوید، فروشگاه اینترنتی اضافه کنید، صفحه فرود قرار دهید، رتبه جستجوی وبسایت خود را بهبود دهید، تعداد بازدیدکنندگان وبسایت خود را رصد کنید، و بسیاری از کارهای مفید دیگر.
در اینجا برخی از افزونههایی که من برای سایتهای وردپرسی خود استفاده میکنم، آورده شده است:
l Super Cache – Super Cache برای بهبود عملکرد و کاهش زمان بارگذاری وبسایت، یک نسخه ثابت از صفحات در وبسایت شما ایجاد میکند. استفاده از افزونه caching نیز مانند Super Cache به سرور شما اجازه میدهد به طور همزمان تعداد زیادی کاربر در وبسایت خود داشته باشید؛ بدون اینکه سرعت آن کند شود.
l Anti-Spam Bee – وردپرس به طور پیش فرض دارای افزونه ضد اسپم به نام Akismet است، اما من Anti-Spam Bee را ترجیح میدهم، چون بسیاری از اسپمرها به طور فعال روی دور زدن فیلترهای Akismet کار میکنند. علاوه بر این، Anti-Spam Bee تأثیر بسیار کمی روی زمان بارگذاری صفحات دارد، زیرا هیچ مجموعه ثالث جاوا اسکریپتی مانند jQuery را بارگذاری نمیکند.
l Clean Contact – Clean Contact افزونه ساده و راحتی است که فرم تماس در صفحه تماس وبسایت شما قرار میدهد. چنانچه میخواهید فرمهای پیچیدهتری در وبسایت خود قرار دهید، از افزونه Contact Form 7 استفاده کنید.
l Google XML Sitemaps – این افزونه نقشه سایت XML ایجاد میکند تا گوگل، بینگ، و دیگر موتورهای جستجو با استفاده از آن مطمئن شوند که تمام صفحات وبسایت شما را به درستی ایندکس کردهاند. پس از نصب این افزونه، حتماً نقشه سایت خود را به گوگل از طریق Search Console و به بینگ از طریق
Bing Webmaster Tools معرفی کنید.
l Yoast SEO – این افزونه تمامی نکات لازم برای بهینه سازی وبسایت شما را دربر دارد تا رتبه خوبی در موتورهای جستجو داشته باشید. همچنین این افزونه به شما در انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای مقالاتتان کمک میکند و سپس مطمئن میشود که از آن کلمه کلیدی به درستی استفاده کرده باشید تا شانس بهتری برای رتبه بندی برای آن در گوگل و بینگ داشته باشید.
l Google Analytics – Google Analytics سرویس رایگان ردیابی بازدیدکنندگان از گوگل است. با قرار دادن کد ردیابی در وبسایت خود یا استفاده از افزونه Google Analytics، گوگل تمام بازدیدکنندگان شما، نحوه دسترسی آنها به وبسایت شما، و صفحات بازدید شده توسط آنها را رصد میکند. هر فردی که میخواهد از طریق وبسایت خود چیزی بفروشد، باید Google Analytics را نصب کند، چرا که این افزونه به شما نشان میدهد چه تعداد افراد در وبسایت شما هستند و مشغول انجام چه کاریاند.
l افزونههای به اشتراک گذاری در شبکههای اجتماعی – افزونههای متنوعی هستند که دکمههای اشتراک گذاری را به وبسایت شما اضافه میکنند، و به کاربران این امکان را میدهد تا مطالب شما را به راحتی در فیسبوک، توییتر و دیگر شبکههای اجتماعی به اشتراک بگذارند. من شخصاً از افزونه
Social Media Feather جهت افزودن این قابلیت به سایتهایم استفاده میکنم، اما افزونههای مشابه خوب برای این مورد در وردپرس زیاد هستند.
l افزونه بک آپ گیری – با توجه به کارهایی که برای ساخت وبسایت خود انجام میدهید و مطالب ارزشمندی که در آن میگذارید، قطعاً باید برنامه بک آپگیری داشته باشید تا در صورت بروز خطا یا پاک شدن فایلها به مشکل بر نخورید. افزونههای زیادی هستند که از فایلها و پایگاه داده مطالب شما به طور مرتب و خودکار بک آپ گیری میکنند، از جمله WPBackItUp. حتی اگر فکر میکنید هیچگاه به بازیابی اطلاعات نیاز پیدا نخواهید کرد، باز هم بدون معطلی افزونه بک آپگیری نصب کنید.
اینها تنها چند نمونه از هزاران افزونهای هستند که برای وردپرس در دسترس هستند. شما میتوانید لیستی از محبوبترین افزونههای وردپرس را در آدرس https://wordpress.org/plugins/browse/popular مشاهده کنید. برای نصب افزونه در وبسایت خود، در منو سمت راست پیشخوان وردپرس روی گزینه “افزونهها” (Plugins) کلیک کنید. سپس روی دکمه “افزودن” (Add New) در بالای صفحه کلیک کرده و نام افزونهای که میخواهید نصب کنید را جستجو کنید. روی دکمه “هم اکنون نصب کن” (Install Now) موجود در کنار افزونه کلیک کنید و بعد از نصب افزونه برای فعال کردن آن، روی لینک “فعال سازی افزونه” (Activate Plugin) کلیک کنید.
سعی کنید تعداد افزونههای نصب شده خود را تنها به موارد ضروری محدود کنید، زیرا نصب افزونههای زیاد سرعت وبسایت شما را کند میکند. از آنجا که 40% کاربران وبسایتهایی که دیرتر از سه ثانیه لود میشوند را رها میکنند، ضروریست هر افزونه غیر فعال را به دلایل امنیتی و عملکردی حذف کنید. شما میتوانید بعداً و هر زمان که خواستید، افزونه حذف شده را مجدداً نصب کنید.
اکنون، تمام زیرساختهای فنی مورد نیاز برای وبسایت شما مهیا است. شما یک نسخه از وردپرس را روی هاستینگ وب خود قرار دادهاید، تم وبسایت خود را انتخاب نمودهاید و برخی افزونههای اصلی را نیز نصب کردهاید تا قابلیت عملکردی وبسایت خود را بالا ببرید. همچنین وبسایت خود را در گوگل و بینگ ثبت کردهاید و گوگل آنالیتیکس را نیز برای رصد بازدیدکنندگان نصب نمودهاید.
اکنون وقت آن است که وبسایت خود را قبل از رونمایی، با چندین محتوای اصلی و چند کار باقی مانده دیگر تکمیل کنید:
l فرمهای درخواست ایمیل قرار دهید – شما باید از همان روز اول، جمع آوری ایمیلها را در وبسایت خود شروع کنید. پیش از راه اندازی وبسایت، در سایتهای ارائه دهنده خدمات ایمیلی مانند Drip، MailChimp، یا Aweber عضو شوید و از افزونهها یا خدماتی مانند OptinMonster یا SumoMe برای جمع آوری ایمیلها استفاده کنید.
l منو ناوبری خود را ایجاد کنید – منو ناوبری شما فهرست سلسله مراتبی از انواع مطالب موجود در وبسایت شماست. این منو باید به صفحات اصلی وبسایت شما مانند صفحه درباره ما، صفحه تماس با ما، و دستهبندیهای اصلی لینک دهد. شما باید برای هر موضوعی که میخواهید درباره آن پست بگذارید، یک دسته بندی ایجاد کنید، سپس هر نوشته را در کتگوری مربوط به خود قرار دهید تا کاربران به راحتی بتوانند محتوای مورد علاقه خود را پیدا کنند.
l صفحه درباره ما را بنویسید – صفحه درباره ما باید شامل خلاصهای از اهداف و ارزشهای شرکت شما، برخی اطلاعات شخصی از شما و برندتان، و اشارهای به بهترین مطالب سایت باشد. در این صفحه، تصویری از خودتان قرار دهید تا کاربران بهتر بتوانند با شما ارتباط برقرار کنند. سایت HubSpot لیستی از بهترین نمونه صفحات درباره ما را جمع آوری کرده است که ارزش بررسی کردن را دارند.
l صفحه تماس با ما را بنویسید – صفحه تماس با ما حاوی اطلاعات برای افرادی است که میخواهند با شما در ارتباط باشند. اطلاعاتی از قبیل آدرس ایمیل شرکت، لینک پروفایل شبکههای اجتماعی شرکت، و فرم تماس (مانند فرمی که در افزونه Clean Contact معرفی شد). پیشنهاد میکنم شماره تلفن و آدرس ایمیل شخصی خود را در این صفحه قرار ندهید، زیرا مزاحمان اینترنتی از این طریق میتوانند به راحتی شما را پیدا کنند.
l پنج پست اول وبلاگ خود را بنویسید – باید هنگام راه اندازی وبسایت خود چیزی برای ارائه به افراد داشته باشید تا بتوانند بخوانند. شما نمیتوانید تنها یک مقاله منتشر کنید و به کاربران بگویید هفته آینده دوباره و برای خواندن مقاله بعدی به وبسایت شما سر بزنند. از این رو، پیش از راه اندازی، چند مقاله در وبسایت خود قرار دهید تا کاربران زمان بیشتری در وبسایت شما بمانند و مشتاق مطالب بعدی شما شوند.
l سایدبار سایت را کامل کنید – تقریباً تمام تمهای وردپرس دارای ساید بار هستند، که یک ستون نسبتاً باریک از محتواست که در کنار بدنه اصلی هر مقاله قرار میگیرد. شما باید در ساید بار سایت خود شرح حال مختصر از شرکت خود، لینکهای مقالات اخیر خود، مکان قرار گیری تبلیغات، و فرم جمع آوری ایمیل، قرار دهید. همچنین میتوانید از طریق ویجتهایی که داخل خود وردپرس هست، مؤلفههای ساید بار را تغییر دهید.
l برای تبلیغات خود مکان قرار دهید (اختیاری) – در شبکه تبلیغاتی مانند گوگل ادسنس عضو شوید و واحدهای تبلیغاتی در وبسایت خود قرار دهید تا بتوانید از این طریق کسب درآمد کنید. اگرچه این مورد برای قبل از راه اندازی وبسایت چندان ضروری نیست، اما بهتر است هرچه زودتر این کار را انجام دهید. در فصل ششم، به طور کامل به مبحث کار کردن با شبکههای تبلیغاتی و قرار دادن واحدهای تبلیغاتی پرداخته شده است.
فرانک صالحی –
سلام
با خوندن خلاصه این کتاب یاد نوشته بیل گیتس افتادم که سال ها قبل گفته بود:
«اگر تجارت شما در اینترنت نباشد، تجارت شما از بین خواهد رفت.»
فک میکنم همه حوزه های کاری برای تداوم شغل خودشون و یا پیشرفت آن نیاز به خوندن این کتاب دارن و چه خوب که این کتاب طوری ترجمه شده که در تمامی سطوح فکری قابل فهم و درک است.
با آرزوی موفقیت برای شما
سارینا –
باسلام و احترام
کتاب صفرتاصد راه اندازی کسب و کار اینترنتی راه را به افراد تازه کار و حتی کسانی که در این راه قدم برداشته اند نشان داده است .باتشکربرای کتاب خوبتون
ملیکا –
خیلی ممنون که خلاصه کتاب را در سایت قرار دادید و مطالب سرشار از عناوین مهم و راهبردی است که ما را زودتر به هدف مطلوب می رساند کتابهای شما یک راه میانبر هست برای زودتر به هدف رسیدن ،موفقیتتان روز افزون
محمد آقاجان زاده خوی –
به نظر من کتابی فوق العاده مفید و کارا در زمینه کسب کار الکترونیک هستش
مرتضی بهشتی مقدم توپکانلو –
سلام استاد
مرتضی بهشتی مقدم توپکانلو هستم ، کارآموز دوره مدیریت کسب و کار الکترونیکی آذرماه 1399
از دیدن کتاب صفر تا صد راه اندازی کسب و کار اینترنتی خوشحال شدم
از بابت اینکه در زمینه کسب و کارهای اینترنتی کتابهایی نوشته ، ترجمه و منتشر شود از عوامل آنها جای بسی تشکر و قدردانی دارد
محمدحسین –
با سلام و احترام. با توجه به سرفصل های کتاب نشان می دهد که کتاب پرمحتوایی برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی می باشد و همچنین قیمت مناسبی نیز دارد. با تشکر و سپاس
علیرضا بهشتی مقدم توپکانلو –
مترجم این اثر جناب آقای جعفرنیا، دارای دانش و تجربه بسیار قابل توجهی در این حوزه هستند. و در یک جمله “آنچه خوبان همه دارند ایشان یکجا دارند”. لذا تهیه این کتاب رو به تمامی کسانی که تصمیم دارند به رویاهاشون جامه عمل بپوشانند و در کسب و کار اینترنتی و الکترونیکی صحیح و استوار قدم بردارند، توصیه می کنم….پیروز و پایدار باشید…
محمد سعید اساسی –
با تشکر از سایت خوب شما و مطالب آموزشی مفید این سایت، بسیار خرسندم که بارها و بارها از سایت شما مطالب آموزشی مفیدی دریافت و برای کسب و کارم استفاده کردم
در کتاب صفر تا صد راه اندازی کسب و کار اینترنتی چطوری از استراتژی محتوا و بازاریابی محتوا می توانیم راهکاری برای افزایش فروش و موفقیت کسب و کار داشته باشیم
ساسان جعفرنیا –
با تشکر از حسن نظر شما
کتاب صفر تا صد راه اندازی کسب و کار اینترنتی روی مراحل ایجاد کسب و کار اینترنتی تاکید دارد و در مورد تولید محتوا و استراتژی محتوا تمرکز نکرده است.
محمد سعید اساسی –
با تشکر از شما برای ارائه این کتاب مفید و سپاس از اینکه اطلاعات خوبی از کتاب گذاشته اید، آیا نوآوری در کسب و کار موجب موفقیت در فروش و کسب و کار ما خواهد شد.
ساسان جعفرنیا –
بله
یک فصل از کتاب صفر تا صد راه اندازی کسب و کار اینترنتی روی ایده یابی برای شروع کسب و کار اینترنتی است.
محمد سعید اساسی –
با سپاس از کتاب خیلی خوبی که ایجاد کردید ممنون میشم که بفرمایید تجربه فوق العاده ارزشمند و سودآور در این کتاب به چه صورت پیشنهاد داده شده است.
ساسان جعفرنیا –
کتاب صفر تا صد راه اندازی کسب و کار اینترنتی روی نکات مهم مانند ایده یابی برای کسب و کار، ایجاد کسب و کار اینترنتی، روش معرفی محصول جدید و … می باشد که بسیار کاربردی هستند.
مریم ملکوتی –
سلام و عرض ادب
خیلی ممنون که خلاصه کتاب رو درسایت گذاشتین، با این کار خیلی راحتتر میتونم کتاب مورد نظرم رو پیداکنم، و خوشبختانه این کتاب اطلاعات مفیدی رو در اختیارم قرارخواهد داد./ سپاس فراوان
و یک سوال : آیا برای شروع یک کسب وکار اینترنتی مطالعه کتاب ها و مطالب آموزشی از اینترنت، میتونه کمک کنه یا باید حتما در کنارش دوره ی آموزشی مربوطه رو شرکت کنیم؟
ساسان جعفرنیا –
سلام
با تشکر از حسن نظر شما، قطعاً کار عملی و تمرین در کنار یادگیری سبب کارایی و راندمان بیشتر میشود.
Foroughshams –
خیلی خرسند هستم که با سایت شما آشنا شدم و توانستم توانمندی های به روز شما را در این عصر ارتباطات و دیجیتال شاهد باشم و از همه مهمتر این رسالت ناب شما که ذکات علم ، نشر آن است را رعایت فرمودید، بسیار خوشحالم که به لطف الهی به سایت شما هدایت شدم و با محصولات شما بیشتر آشنا شدم.
با تشکر از شما
مهرتان پاینده باد
Foroughshams –
بی نهایت قیمت های کتاب هایتان در سایت مناسب هستند.
Foroughshams –
با سلام و احترام
با توجه به خلاصه کتاب، مشخص است که کتاب پر محتوایی است و ارزش مطالعه را دارد.
نوشین منیری منش –
خوشحالم که با سایت و کتاب های پرمحتوای شما آشنا شدم
در این روزهای قرنطینه مطالعه کتاب بهترین کار هست
نوشین منیری منش –
من بقیه سایت های فروش کتاب رو هم بررسی کردم
ممنون بابت قیمت بسیار مناسب کتاب
نوشین منیری منش –
برای شروع یک کسب و کار اینترنتی استفاده از کتاب می تونه به اندازه دوره های آموزشی مفید باشه؟
ساسان جعفرنیا –
هر مطلب آموزشی میتونه مفید باشه . فیلم، پادکست، و کتاب هر کدوم کاربرد خاص خودشون را دارند. در کتاب صفر تا صد راه اندازی کسب و کار اینترنتی نکات مهم برای شروع و تداوم کسب و کار آنلاین بررسی شده است.
نوشین منیری منش –
با سلام
آیا این کتاب در زمینه ایده یابی در زمینه کسب و کار هم کاربردی است؟
ساسان جعفرنیا –
قسمتی از کتاب صفر تا صد راه اندازی کسب و کار اینترنی به بررسی روش های ایده یابی و انتحاب موضوع برای ایجاد کسب و کار می پردازد.
نوشین منیری منش –
خلاصه کتاب بسیار عالی و جذاب بود
مشتاق شدم که حتما کتاب رو تهیه و مطالعه کنم