در کتاب اسرار ترافیک روی استراتژیهایی تمرکز میکنیم که تغییر نمیکنند، از جمله:
شناسایی مشتریان ایده آل خود
پیدا کردن محل تجمع آنلاین آنها
نحوه طی کردن پلههای ترقی
نحوه متقاعد کردن دیگران برای خرید از شما
ایجاد پلتفرم نشر مخصوص به خود
تهیه لیست توزیع خود
تمام این استراتژیها در یک مورد مشترک هستند: زمانی که طوفان شود، رابط کاربری تغییر کند، یا میزان ترافیک کاهش یابد، باز هم عمل میکنند! این استراتژیها در زمان رونق رسانههای بزرگ (مانند گوگل، یوتیوب، فیسبوک، و اینستاگرام) از ویژگیهای آنها استفاده میکنند تا بتوانید به آسانی مطابق با تغییرات حرکت کنید. این استراتژیها برای من و زمانی که استفاده از Friendster (احتمالاً شما یادتان نمیآید) به استفاده از Myspaceو فیسبوک تغییر کرد، مؤثر و کاربردی بودند، پس زمانی که لازم شود از فیسبوک و گوگل به سمت یک شبکه بزرگ دیگر حرکت کنید نیز کاربردی خواهند بود!
این کتاب به شما کمک میکند مطمئن شوید کسب و کار، ترفیک وبسایت، و راهبردهای شما در مسیر درستی قرار دارند. در بخش اول یاد میگیرید چگونه مشتریان ایده آل خود را به طور دقیق مشخص کنید، کجا میتوانید آنها را پیدا کنید و چگونه میتوانید به آنها دسترسی یابید. در بخش دوم، به شما الگوی سادهای نشان میدهم که با استفاده از آن میتوانید از هر شبکه تبلیغاتی مانند فیسبوک، اینستاگرام، گوگل، و یوتیوب، به قیفهای خود ترافیک ارسال کنید. همچنین یاد میدهم كه چگونه با تسلط بر این الگوی ساده، یک جریان پایدار ترافیکی از هر یک از این شبکهها ایجاد کنید. و در آخر و در بخش سوم، با تکنیکهای قدرتمند هک رشد آشنا میشوید که به شما کمک میکنند ترافیک خود را حتی اگر به فیسبوک، گوگل یا سایر شبکههای تبلیغاتی دسترسی ندارید، افزایش دهید.
برای مشاهده فایل قسمت ابتدایی کتاب روی لینک زیر کلیک کنید:
فایل ابتدای کتاب اسرار ترافیک
فهرست مطالب
پیشگفتار. 11
مقدمه. 16
دو دلیل نجات ما 20
یک کتاب همیشه سبز در مورد سریعترین موضوع متغیر تمام دورانها؟. 20
چالش بزرگ…. 22
بخش اول: مشتری ایدهآل شما 24
راز شماره 1: مشتری ایده آل شما کیست؟. 27
در جستجوی مشتری ایده آل.. 29
3 خواسته / بازار اصلی… 31
فرار از درد و رنج / حرکت به سمت رضایت و خوشحالی… 33
تمرین… 35
تمرین… 37
جستجوگر و وب گرد. 39
راز شماره 2: مشتریان ایده آل کجا پنهان شدهاند؟ لیست DREAM 100. 43
تمرین… 45
DREAM 100 (یک به یک) 47
DREAM 100 (یک به چند) 48
یک DREAM 100 متفاوت در هر پلتفرم. 52
پس تکلیف کسب و کارهای دارای فروشگاه فیزیکی چیست؟. 54
تهیه لیست DREAM 100. 54
دو نوع اصلی از محلهای تجمع.. 56
تمرین… 58
از کجا شروع کنم؟. 58
راز شماره 3: قلاب، داستان، پیشنهاد. 62
قلاب، داستان، پیشنهاد. 64
راز شماره 4: راه ورود خود را بسازید، راه ورود خود را بخرید.. 68
گام 1 — چاه آب خود را پیش از تشنه شدن حفر کنید.. 69
گام 2 — راه ورود خود را بسازید (ترافیک کسب شده) 74
گام 3: راه ورود خود را بخرید (ترافیک کنترل شده) 81
راز شماره 5: ترافیکی که خودتان در اختیار دارید.. 88
تنها راز واقعی برای کسب و کار: ایجاد لیست…. 93
درک ارزش لیست…. 99
راز شماره 6: قیفهای پیگیری… 101
راز رشد سریع لیست از طریق تبلیغات پولی… 104
قیفهای پیگیری چند بُعدی… 108
3 نزدیک کننده: احساسات، منطق، ترس….. 110
قیفهای پیگیری (سریالهای احساسی دنباله دار) در برابر سوژههای خبری (ایمیلهای روزانه ساینفلد) 114
راز شماره 7: نفوذ به DREAM 100. 117
اصلیترین کانال توزیع شما: ایمیل… 121
اصلیترین کانال نمایشی شما: متن، ویدیو، یا صوت… 122
شروع نمایش (پیدا کردن شیوه بیان) 126
جمع بندی… 139
بخش دوم: قیف خود را پُر کنید.. 142
چارچوب “قیفت را پُر کن”. 143
راز شماره 8: قیف خود را به صورت ارگانیک پُر کنید (ساخت راه ورود) 150
تولید کننده ، نه مصرف کننده. 154
راز شماره 9: قیف خود را با تبلیغات پولی پُر کنید (خرید راه ورود) 156
بودجه تبلیغاتی چیست؟. 157
تبلیغات مشتری یاب در مقابل تبلیغات ریتارگتینگ….. 158
گام 1: تعداد زیادی تبلیغات مشتری یاب ایجاد کنید تا مشتریان ایده آل خود را به “دام” بیاندازید.. 160
هدف گذاری برای تبلیغات مشتری یاب… 162
قانون 80/20 برای مشتری یابی… 165
گام 2: از یک قیف ریتارگتینگ برای ایجاد مشتری استفاده کنید.. 166
راز شماره 10: اسرار ترافیک اینستاگرام. 172
گام 1: تاریخچه و هدف را متوجه شوید.. 172
گام 2: DREAM 100 خود را در این پلتفرم پیدا کنید.. 173
گام 3: استراتژی انتشار را شناسایی کرده و برنامه انتشار خود را تهیه کنید.. 174
استراتژی پروفایل اینستاگرام (گالری شما) 176
استراتژی TV اینستاگرام (محتوای ویدیویی شما) 185
استراتژی استوریهای اینستاگرام (نمایش واقعیت شما) 186
استراتژی لایو اینستاگرام. 192
برنامه انتشار شما 192
گام 4: راه ورود خود را بسازید.. 194
گام 5: راه ورود خود را بخرید.. 195
گام 6: قیف خود را پُر کنید.. 197
راز شماره 11: اسرار ترافیک فیسبوک…. 198
گام 1: تاریخچه و هدف را متوجه شوید.. 198
گام 2: DREAM 100 خود را در این پلتفرم پیدا کنید.. 202
گام 3: استراتژی انتشار را شناسایی کرده و برنامه انتشار خود را تهیه کنید.. 204
استراتژی پروفایل شخصی (خانه شما) 205
استراتژی فن پیج شما (خرید راه ورود) 208
استراتژی گروهها (پاتوق شما) 210
استراتژی پیامرسان (کانال توزیع شما) 211
برنامه انتشار شما 216
گام 4: راه ورود خود را بسازید.. 217
گام 5: راه ورود خود را بخرید.. 220
گام 6: قیف خود را پُر کنید.. 221
راز شماره 12: اسرار ترافیک گوگل… 223
گام 1: تاریخچه و هدف را متوجه شوید.. 223
چهار مرحله گوگل… 227
گام 2: DREAM 100 خود را در این پلتفرم پیدا کنید.. 230
گام 3: استراتژی انتشار را شناسایی کرده و برنامه انتشار خود را تهیه کنید.. 234
برنامه انتشار شما 239
گام 4: راه ورود خود را بسازید.. 240
گام 5: راه ورود خود را بخرید.. 240
گام 6: قیف خود را پُر کنید.. 243
راز شماره 13: اسرار ترافیک یوتیوب… 245
گام 1: تاریخچه و هدف را متوجه شوید.. 247
گام 2: DREAM 100 خود را در این پلتفرم پیدا کنید.. 247
گام 3: استراتژی انتشار را شناسایی کرده و برنامه انتشار خود را تهیه کنید.. 248
کانال خود را تنظیم کنید.. 249
مشخص کنید که میخواهید برای چه کلمات کلیدی ایده آلی ویدیو بسازید.. 252
اولین ویدیو خود را ایجاد کنید.. 253
ویدیو خود را آپلود کنید.. 255
ترفند “تماشای بی وقفه” ویدیوهای یوتیوب… 258
برنامه انتشار شما 259
گام 4: راه ورود خود را بسازید.. 261
گام 5: راه ورود خود را بخرید.. 261
گام 6: قیف خود را پُر کنید.. 262
راز شماره 14: پس از سیلیها و تلنگرها 264
گام 1: تاریخچه و هدف را متوجه شوید.. 265
گام 2: DREAM 100 خود را در این پلتفرم پیدا کنید.. 266
گام 3: استراتژی انتشار را شناسایی کرده و برنامه انتشار خود را تهیه کنید.. 267
برنامه انتشار شما 267
گام 4: راه ورود خود را بسازید.. 268
گام 5: راه ورود خود را بخرید.. 269
گام 6: قیف خود را پُر کنید.. 270
یک نکته در مورد سایر پلتفرمها 270
راز شماره 15: تسلط بر مکالمات… 271
فرآیند رسیدن به تسلط بر مکالمات… 272
انتشار و DREAM 100 در هر پلتفرم. 276
کانالهای توزیع و ترافیکی که در اختیار دارید.. 276
بخش سوم: هک رشد.. 279
راز شماره 16: هاب قیف…. 281
تولد هاب قیف…. 284
قیف سایه. 284
هاب قیف شما 287
نحوه ایجاد هاب قیف…. 288
راز شماره 17: کانالهای توزیع سایر افراد. 291
کانال توزیع 1: تبلیغات انفرادی ایمیلی… 291
کانالهای توزیع 2 و 3: پیام رسان فیسبوک و Push Notification دسکتاپ… 293
سایر کانالهای توزیع.. 293
بازاریابی یکپارچه. 294
راز شماره 18: نیروی همکاری در فروش شما 296
گام 1: نیروی همکاری در فروش خود را به خدمت بگیرید.. 298
گام 2: برای آنها پروژههای همکاری فروش تعریف کنید.. 300
گام 3: به نیروی همکاری در فروش خود یک دلیل برای تبلیغ بدهید.. 300
گام 4: نیروی همکاری در فروش خود را آموزش دهید تا در کار خود بهترین شوند.. 301
گام 5: پرداختی نیروی همکاری در فروش خود را انجام دهید.. 304
راز شماره 19: ترافیک سرد. 306
گام 1: “آواتار مشتری ترافیک سرد” خود را ایجاد کنید.. 309
گام 2: پل ایجاد کنید.. 310
راز شماره 20: چندین هک رشد دیگر. 314
جمعبندی نهایی… 318
محمد تقوی –
یک کتاب عالی درباره ترافیک سایت و کسب و کار اینترنتی که نکات خوبی را ارائه کرده
پوریا حنفی –
باسلام و وقت بخير؛
پکيج آموزشي چگونه کتاب پرفروش بنويسيم، چاپ کنيم و بفروشيم رو در همين صفحه وجود دارد و اين کتاب نمونه مناسبي از به کاربردن راهکارهاي ارائه شده در اين مجموعه آموزشي است.
حمیدرضا طاعتی –
یکی از جملات زیبایی که در مقدمه کتاب اسرار ترافیک از راسل برانسون میخونیم و من این جمله رو بسیار دوست دارم اینه …
بزرگترین مشکلی که اکثر کارآفرینها در این دنیای شلوغ کسبوکارها در قرن بیستویکم دارند ، ایجاد یک محصول یا خدمات شگفت انگیز نیست!
سختترین کار اینه که باید به مشتریان محصولات و خدمات نشان دهید که کسب و کار شما هم وجود دارد!
هر سال ده ها هزار کسب و کار کوچک و بزرگ در دنیا شکست میخورند! فقط و فقط به دلیل عدم درک این مهارت اساسی:
“هنر و علم هدایت آدمها (ترافیک) برای جذب شدن و دیده شدن کسب و کار، محصولات و خدمات شما!”
صدف امیدواری –
کتابی تمرین محور که باعث میشه عمیقا در مورد کسب و کاری که داریم یا در حال شروعش هستیم، فکر کنیم.
ممنونم از شما جناب مهندس جعفرنیا
صدف امیدواری –
کدام یک از این سه خواسته مشتري ایده آل من قرار است با خرید محصول یا خدماتم برآورده شود؟
ثروت / سلامتی / روابط
شاید قبل از خوندن این کتاب فکر میکردم خیلی از نیازهای دیگه مشتری به غیر این سه نیاز، اولویت داره.
صدف امیدواری –
وسواس داشتن روی مشتری! واقعا سختترین قسمت همین درک کردن مشتریست.
چه بسا کسب و کارهایی که به دنبال پیدا کردن ایراد محصول و خدمت خودشون هستن به جای تمرکز روی مشتریانشون…
هر صفحه این داستان یک درسه برای تمام کسب و کارها و پیشنهاد میکنم این کتابرو از دست ندین
صدف امیدواری –
سلام. خدا قوت جناب جعفرنیا بابت ترجمه روان و ساده کتاب اسرار ترافیک
به موضوعات خیلی خوبی اشاره شده و چه افرادیرو من دیدم که در آغاز کسب و کارشون هیچ تلاشی برای به دستآوردن مشتری انجام نمیدن چون فکر میکنن محصول و خدمت ایدهآلی ارائه میدن و خودشونرو مستحق داشتن مشتریان ایدهآل میدونن.
(فکر میکنم قبل از شروع هر کسب و کاری خوندن این کتاب دید بهتریرو به ما میده).
حافظی –
زمانی که از مشکلی که دارید، ناامید شده اید، به دنبال ی ک راه براي حل آن هستید.
اگر نتوانید نتیجه راه حل دلخواه خود را پیدا کنید، تلاش می کنید تا خودتان یک راه حل براي آن ایجاد کنید.
به این ترتیب مشکل شما به کسب و کار شما تبدیل می شود.
—————————————————————————————————————-
کل کارآفرینی در یک سه خط و تمام…
الهام حقی پناه –
سلام.
باید اعتراف کنم اول که عنوان کتاب اسرار ترافیک رو خوندم ،کلی سوال در مورد موضوع و اینکه اصلاً اسرار ترافیک چیست توی ذهنم بوجود اومد و فکر میکردم کتابی نباشه که بتونم ازش کمک بگیریم،اما زمانی که خلاصه و توضیح کتاب رو خوندم خیلی واسم جذاب شد و اطمینان دارم کتاب بسیار سودمند و کاربردی خواهد بود.
به هر فردی که بدنبال کارافرینی و اجرایی نمودن ایده هاش هست حتما پیشنهاد میکنم کتاب اسرار ترافیک رو بخونه.ممنون از زحماتتون.
نعیمه بهنام عباسپور –
سلام استاد کتابتون من چکیدشو خواندم دوست داشتم و بسیار عالی بود مخصوصا سر فصل های که داشت و به نظر ترجمه روانی را داشت که همه سنین میتونن از این کتاب استفاده کنند و بهره ببرند .ممنون