آیا سئو سخت است؟

آیا سئو سخت است؟


آیا سئو سخت است؟

خب، این چیزی است که گوگل دوست دارد شما فکر کنید (تا پول خود را در Google Ads خرج کنید) و همچنین چیزی است که اکثر سئو کاران دوست دارند شما باور کنید ( تا به آن‌ها بابت هزینه‌های مشاوره پول خوبی بدهید و سوالی نپرسید!)

اما من با این حرف مخالفم. درست است! سئو آسان نیست، اما آن قدرها هم سخت نیست.

من در کلاس‌های آنلاین خودم در دانشگاه استنفورد و در کارگاه‌های آموزشی دانشگاه سان‌فرانسیسکو به هزاران نفر آموزش داده‌ام و می‌توانم با اطمینان بگویم که سردرگمی زیادی در مورد سئو وجود دارد.

افراد فکر می‌کنند که سئو، سخت، پیچیده و غیر ممکن است؛ در صورتی که اینطور نیست.

سئو آسان است، درست همانطور که رسیدن به تناسب اندام آسان است.

سئو بسیار شبیه به آمادگی جسمانی است. اگرچه همه می‌توانند دو ماراتن انجام دهند، اما تنها تعداد کمی می‌دانند که قدم‌های خود را چطور تنظیم کنند تا در نهایت مسیر ماراتن را تمام کنند.

آیا این کار دو ماراتن را آسان می‌کند؟

نه.

و آیا دو ماراتن با این کار سخت تر می‌شود؟

نه اصلاً.

سئو نیز همانند دو ماراتن از لحاظ مفهومی ساده است (زیاد تمرین کنید، مستمر آموزش ببینید، تسلیم نشوید) اما از نظر عملی سخت و دشوار است (باید تقریباً هر روز روی آن کار کنید).

البته این نکته را هم بدانید که قهرمانان المپیک تنها سخت کار نمی‌کنند، بلکه هوشمندانه کار می‌کنند. و این شروع یک خبر خوب است. اگر فقط یاد بگیرید که چطور هوشمندانه‌تر عمل کنید (نه سخت تر)، متوجه می‌شوید که سئو آنقدرها هم دشوار نیست.

البته شما که واقعاً قصد ندارید در دو ماراتن سئو شرکت کنید! بلکه هدف واقعی شما “روی فرم آمدن” یعنی رسیدن به صدر نتایج جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار یا ناحیه جغرافیایی خودتان است. پس برای اینکه بتوانید از طریق سئو تبلیغ رایگان از گوگل بگیرید، به دانش اولیه و کمی تلاش نیاز دارید.

در واقع زمانی که ترکیب‌بندی محتوای صفحات وب سایت یک کسب و کار کوچک از نظر اصول سئو مناسب باشد، تنها با پنج ساعت کار در هفته روی “بازاریابی اینترنتی” می‌تواند موقعیت خود را در صدر نتایج گوگل حفظ کند. البته گاهی استثنائاتی هم وجود دارد، اما در کل سئو بسیار ساده‌تر از چیزی است که فکر می‌کنید.

شما باهوش‌تر از رقبای خود هستید!

از آن بهتر اینکه با کمی تحقیق متوجه خواهید شد که رقبای شما خیلی هم باهوش نیستند. به عبارت دیگر، بیشتر صنایع آنقدر که فکر می‌کنید در سئو رقابتی نیستند، و به اصطلاح لازم نیست که از خرس سریع‌تر بدوید؛ بلکه تنها کافیست از همتایان خود سریعتر بدوید.

بگذارید واضح‌تر توضیح بدهم. گوگل رقیب شما نیست، بلکه شما باید با رقبای خود رقابت کنید و آن‌ها خیلی هم باهوش‌تر از شما نیستند. در واقع حاضرم شرط ببندم که شاید خیلی هم کند ذهن باشند.

من مطمئنم که 90 یا بیشتر از 90‌% رقبای شما کار زیادی برای سئو انجام نمی‌دهند.

پس تنها کافیست که شما با اطلاعات مفیدی که در این کتاب می‌آموزید، کمی بیشتر از آن‌ها تلاش کنید تا بدون شک در صفحه اول گوگل و یا در رتبه‌های بسیار خوب قرار گیرید.

هفت گام برای موفقیت در سئو

در این کتاب، هفت گام برای موفقیت سئو به شما ارائه می‌شود. در این مسیر، اهداف را تعیین می‌کنیم، با جزئیات فنی (Technical) آشنا می‌شویم و سرگرم خواهیم شد. من نیز در این راه “مربی آمادگی جسمانی” شما خواهم بود تا به شما آموزش دهم و انگیزه ادامه کار را در شما بالا ببرم.

شما از عهده این کار بر می‌آیید!

در طول این کتاب، کسب و کارهایی را معرفی می‌کنم که اصول سئو را درک کرده‌اند و با پیروی از این هفت گام به موفقیت رسیده‌اند.

آیا می‌توانید سئو را درک کنید؟ بله، می‌توانید! آیا می‌توانید سئو را پیاده‌سازی کنید؟ بله، می‌توانید! البته به کمی دانش و تلاش نیاز دارد، اما شما از عهده آن بر می‌آیید.

انگیزه بگیرید! تصور کنید که من مربی تناسب اندام شما هستم و میکروفونی هم در دستم گرفتم و با صدای بلند داد می‌زنم: “بیشتر تلاش کن! هوشمندانه‌تر عمل کن! تو از پسش برمیای!”

شاید عجیب به نظر برسد، اما نکته اصلی موفقیت در سئو، دانش، تلاش بسیار و باور “هرگز تسلیم نشو” است.

 

ادامه دارد …

 

برگرفته از کتاب قدرت سئو ویرایش 2020

 

کتاب قدرت سئو ویرایش 2020
کتاب قدرت سئو ویرایش 2020

ساسان جعفرنیامشاهده نوشته ها

Avatar for ساسان جعفرنیا

مشاور، مجری و مدرس کسب و کار اینترنتی دیجیتال مارکتینگ، فروشگاه اینترنتی، طراحی و بهینه سازی سایت سئو، توسعه دهنده سایت های شرکتی، فروشگاهی، اداری، خبری، آموزش آنلاین، رزرواسیون هتل و تور، اخذ نماد اعتماد الکترونیکی و درگاه بانکی، متخصص در صنعت چاپ و نشر کتاب، تهیه طرح های اقتصادی و توجیهی.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *