موضوع داشتن یک وب سایت جذاب نیست موضوع بازاریابی است. داشتن سایت اگر شما تنها کسی باشید که میدانید چنین وب سایتی وجود دارد اصلاً جالب نیست. هیچ کس برحسب تصادف سایت شما را نمیبیند. اگر کاری نکنید کسی شما را پیدا نمیکند.
6 راه اصلی برای جلب مردم به وب سایت وجود دارد. از پیش گزینه خرید تبلیغ یک دقیقهای در اطراف ورزشگاه را در طی مسابقات سوپر بال حذف کردهام. نه به خاطر اینکه بسیار گران است بلکه چون واقعاً احمقانه است. مثل آتش زدن پول برای گرم کردن افراد بیخانمان است.
ما میخواهیم کارهای خلاقانه و با بودجهای کم را آموزش دهیم اگر جواب داد جلوتر میرویم و اگر جواب نداد پول برای امتحان راههای دیگر هنوز باقیمانده است. در این فصل 6 راه اصلی برای هدایت ترافیک به وب سایت دور افتاده شما را بررسی میکنیم:
1. |
ساختن حضور شما در محیط وب |
2. |
موتورهای جستجو |
3. |
تبلیغات رایگان و غیر رایگان در دنیای مجازی |
4. |
ارتباطهای رایگان در دنیای آنلاین و دنیای غیر آنلاین |
5. |
تبلیغات پولی آفلاین |
6. |
تبلیغات دهان به دهان |
بعضی از این روشها اهرمی بسیار کارآمد هستند و بعضی از آنها به عنوان ابزار کناره باید مورد استفاده قرار گیرند. منظور از کلمه اهرم توانایی انجام فعالیتهای بازاریابی برای خلق حضوری قوی در شبکه است. اگر امکان پذیر باشد خواست شما از این فعالیت دستیابی به جمع زیادی از افراد در دفعات مکرر و برای یک مدت زمان بلند مدت است.
برعکس بعضی از فعالیتهای بازاریابی شما فقط موجب دستیابی به تعداد اندکی از مخاطبان و سپس پایان سریع این ارتباط خواهد بود.
من همیشه واضحتر فکر میکنم هنگامی که از هدف کلی که سعی در رسیدن به آن دارم تصویر بزرگتری میسازم.
در شکل شماره 1-6 تصویری از 6 دریاچه از مشتریان بالقوه نشان دادهام. با شروع از این نقشه به هرکدام از این دریاچههای مملو از مشتریان سر میزنیم و راههای هدایت آنها به سایت را بررسی میکنیم.
قویترین اهرم در ابزارهایی که ذکر شد موتورهای جستجو هستند زیرا سایتی با ساختار درست میتواند از طریق آنها توسط میلیونها نفر بارها و بارها دیده شود. در سمت مخالف آن دادن کارت ویزیت به یک نفر است که ممکن است تمام پولتان را هدر بدهد.
ما از بررسی ضعیفترین اهرم شروع میکنیم زیرا اکثر مردم نیز از آن شروع میکنند.
اهمیت پررنگ کردن حضور وب سایت شما
اگر میخواهید آنلاین بازی کنید طوری رفتار کنید که انگار زندگی شما به آن وابسته است. به همه درباره اسمش بگویید.
آدرس سایت و ایمیلتان را در بروشورهای کاغذی، کارتهای تجاری در همه پیامهای بازاریابی و تبلیغاتتان قرار دهید.
آن را استیکرهای تبلیغاتی، در کارتهای تبریک، در هدایای عروسی و حتی در پیام منشی تلفنی دستگاه تلفن خود قرار دهید. منظورم یک کلمه است: همه جا یک فایل امضاء که شامل مشخصات و آدرس سایتتان است را به تمام ایمیلهایی که ارسال میکنید بچسبانید. اگر تا به حال این کار را انجام ندادهاید همین حالا برای ساخت آن اقدام کنید. پیام شما باید پیامی کوتاه که قادر به هدایت مردم به وب سایتتان باشد طراحی شود زیرا که هر یک کلیک مهم است.
بهرهگیری کامل از موتورهای جستجو
این قانون اصلی بازاریابی است. بازاریابی ورودی بسیار سادهتر از بازاریابی خروجی است. به بیان دیگر بازاریابی هنگامی که مشتری به دنبال شما هستند بسیار موفقتر از هنگامی است که شما به دنبال مشتری هستید.
زیرا که شما هنگامی که مشتری آمادگی فکری خرید را ندارد مزاحم او میشوید. مشتری ممکن است در حال آماده شدن برای صرف شام باشد ولی خرید در فکر او جا ندارد ولی هنگامی که مشتری در جستجو راه حل مشکل خود با شما تماس میگیرد ، آمادگی فکری خرید نیز دارد. در این حال آنها مزاحم شما میشوند و آیا تمایل ندارید یک مشتری مشتاق مزاحمتان شود؟ این تفاوت بین خواندن آگهی روزنامه و دیدن آگهی در صفحات زرد است.
صفحات زرد منظور کتابهای چاپ شده حاوی اطلاعات مشاغل و روشهای تماس با آنهاست که در کشورهای غربی بسیار محبوب است. میتوان آن را بانک مشاغل شهر نامید.
اگر در حال ورق زدن کتابچه بانک مشاغل هستید ، احتمال زیاد به دنبال یافتن راه حلی برای مشکل خود میباشید. خرید از قبل در ذهن شما مشکل پیدا کرده است . شما به دنبال خرید با بهترین قیمت، در دسترس بودن بهتر و فروشنده مناسب هستید.
کدام تماس گیرنده را بیشتر دوست دارید؟ مشتری خشمگین که مزاحمش شدید یا مشتری مشتاق به خرید؟
مشتری مشتاق از هر حیث بهتر است ولی فقط یک مشکل دارد ، هزینه بالا و لزوم تعهد بلند مدت. حالا بیایید آنلاین شویم. مثل جستجو در اینترنت از طریق موتورهای جستجو مثل گوگل یا دایرکتوریها، به عنوان مثال یاهو صورت میگیرد. شرکتهایی بزرگ با سایتهای حرفهای که شما را در پیدا کردن آنچه که دنبالش هستید یاری میکنند. بهترین قسمت موضوع، رایگان بودن اکثر این موتورهای جستجو برای هر دو طرف ماجرا، بازاریاب و جستجوکننده است. چه معاملهایی از این بهتر!
تصور کنید برای یافتن روشهای خلق ترافیک به وب سایتتان میخواهید در اینترنت تحقیق کنید. از کجا شروع میکنید؟ بیایید اول لیست موتورهای جستجوهای برتر را پیدا کنیم. به سایت www.google.com بروید و عبارت ” 10 موتور برتر جستجو” را وارد کنید . لیست نتایج حاصل را حرکت دهید تا به مورد مشابه عبارت زیر برسید:
دایرکتوریها و موتور جستجوهای اصلی
موتور جستجوهای برتر به همراه تاریخچه فعالیت آنها و بررسی دلایل اهمیت آنها برای هر مدیر سایت یا استفاده کننده قابل توجه است.
با کلیک روی لینک آن و بعد از چند دقیقه جستجو به لیست موتورهای جستجو و دایرکتوریهای برتر برای خرید:
Google.com
DirectHit.com
Excite.com
Ask.com
gigablast.com
.msn.com
Yahoo.com
اینترنت شبیه یک موجود زنده عظیم الجثه است، سایت ها از طریق لینک به شبکه اینترنت متصل هستند و اطلاعات مانند سیستم عصبی در جریان است. هنگامی که ما در حال جستجوی اطلاعات در گوگل هستیم، میلیون ها صفحه و سایت که در بانک اطلاعات این موتور جستجو ذخیره است بر اساس رتبه و ارزش محتوای صفحات در نتیجه جستجو نمایش داده میشود.
اهمیت استفاده از موتورهای جستجو بسیار واضح است. هرچقدر اطلاعات بیشتری وارد اینترنت می شود، رقابت برای قرار گرفتن در صدر نتایج جستجو بیشتر می شود.
در پایین لیست روی لینک google.com کلیک کنید و کلمه “ترافیک” را در باکس جستجو وارد کنید. گوگل کل صفحات وب جهان را جستجو کرده است و لیستی به همراه میآورد شامل 34 میلیون نتیجه برای کلمه ترافیک. تقریباً همه آنها به موضوع ترافیک خودرویی اشاره دارند و این برایمان مفید نیست. پس جستجوی خود را تصحیح کنیم و به عبارت کلیدی “افزایش ترافیک اینترنتی” درآوریم.
به امید آنکه به هدفمان نزدیکتر شود. حالا 9.53 میلیون نتیجه برایمان میاورد.
اینها نتایجی است که با جستجو در بعضی دیگر از موتورهای جستجو برتر بدست میآیند.
کلمات جستجو: افزایش ترافیک اینترنتی
موتور جستجو |
کلمه ترافیک |
افزایش ترافیک اینترنتی |
|
34000000 |
9270000 |
Msn |
1500000 |
757000 |
Yahoo |
1550000 |
757000 |
آیا متوجه مشکل موتورهای جستجو میشوید؟ چطور میتوانید یک میلیون صفحه را باز کنید؟ امکان پذیر نیست. پس به 20 مورد اول لیست قناعت میکنید. این کار میلیونها صفحه دیگر را به ورطه فراموشی میسپارد. اگر بتوانید راهی پیدا کنید که جزو 20 نتیجه اول باشید میتوانید انبوه مشتریان را به سمت سایت خود هدایت کنید. اگر نه مانند پیدا کردن یک سوزن در بزرگترین انبار کاه جهان خواهد بود.
با این وجود اکثر تحقیقات نشان میدهند که بخش عظیمی از مردم جستجوی آنلاین خود را با استفاده از یکی از موتورهای جستجوی برتر انجام میدهند. حقایق به شرح زیر است
حقیقت: بیش از ۸۰% استفاده کنندگان از اینترنت از موتورهای جستجو برای یافتن اطلاعات استفاده میکنند.
حقیقت: یک موتور جستجو به طور معمول هزاران و شاید میلیونها نتیجه برای جستجو پیدا میکند
حقیقت: فقط سایتهای جزء لیست ۱۰۰ مورد اولی میتوانند ترافیک قابل توجهی داشته باشند
حقیقت: هر روز میلیونها تجارت آنلاین برای این جایگاه برتر در رقابت میکنند.
حقیقت: شانس من و شما برای اینکه در حالت عادی در این لیست صدتایی حضور پیدا کنیم بسیار کم است.
با این وجود راههایی برای افزایش این شانس وجود دارد. فقط باید سعی کنیم بفهمید موضوع چیست. چه کسی میداند شاید محصول شما یا سرویسی که ارائه میدهید اطلاعاتی به اشتراک میگذارید آنقدر بیهمتا باشد که برای یک کلمه در موتورهای جستجو بر رقیبانتان پیروز شوید.
بنابراین سه راه دارید 1- خودتان آن را انجام دهید 2-کسی را استخدام کنید که برایتان انجام دهد ۳- برای ترافیک بیشتر به موتورهای جستجو پول پرداخت کنید
خودتان آن را انجام دهید
به هر موتور جستجوی برتر سربزنید قسمت ارسال آنها را بخوانید، سایت خودتان را ارسال کنید و امیدوار باشید. قبل از اینکه شروع کنید بهتر است این دو سایت را برای پیدا کردن نکتههایی که شانس شما را برای موفقیت افزایش میدهد بازدید کنید.
www.searchenginewatch.com
www.searchengine.com
اگر میخواهید گزینه خودتان انجام دهید را انتخاب کنید در این باره کتابهای عالی و زیادی در بازار وجود دارند. کتاب های آموزش بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو یا همان سئو دارای اطلاعات کافی با جزئیات فراوان است و مطمئنم که در آنها چیزهای پیدا خواهید کرد که هرگز نمیدانستید. قطعاً هر چقدر بیشتر مطالعه کنید و از منابع آموزشی مانند کتابها، سایت ها، دوره های آموزشی و فیلم های خودآموز استفاده کنید نتیجه بهتری خواهید گرفت. (اگر سایت شما از نوع وردپرس می باشد با استفاده از افزونه هایی مانند یاست میتوانید صفحات و محصولات و پیچ خود را با سرعت و اطمینان زیاد سئو کنید. مترجمین)
صادقانه بگویم بهتر است این کار را خودتان انجام دهید گرچه زمان بر است ولی کمهزینه است و اطلاعات زیادی در مورد چگونگی کار و فعالیت در اینترنت به شما میدهد.
ادامه دارد …
منبع: کتاب جریان های چندگانه درآمد اینترنتی
بدون دیدگاه