کتاب عادت های ضروری بلاگرهای موفق

کتاب عادت های ضروری بلاگرهای موفق


میشل شرودر گاردنر، بنیانگذار Making Sense of Cents است؛ یک وب‌سایت مالی شخصی که به خوانندگان یاد می‌دهد چگونه پول بیشتری پس انداز کنند، درآمد کسب کنند، و زندگی بهتری داشته باشند.

او ماهانه بیش از 100.000 دلار از کسب و کار بلاگری خود درآمد دارد؛ بدون هیچ نشانه‌ای از کند شدن این روند. او در حال حاضر تمام وقت خود را با همسر و دو سگش با قایق بادبانی سفر می‌کند.

از زمان راه اندازی بلاگ/کسب و کار آنلاین خود تا زمانی که به طور مداوم 8000 دلار در ماه یا بیشتر درآمد کسب کردید، چقدر طول کشید؟

در تابستان 2011، من با هدف آموزش نحوه پس انداز کردن پول به مردم و همچنین نوشتن یادداشت‌های شخصی خودم در مورد تجربیات مالی، شروع کردم به ساخت بلاگ Making Sense of Cents. قبل از این تصمیم، مجله‌ای را خوانده بودم که در یکی از مقاله‌هایشان، یک وب‌سایت مالی شخصی را معرفی کرده بود. من آن وب‌سایت را دنبال کردم و از همانجا علاقه من به بلاگری افزایش یافت. پیش از آن، اصلاً نمی‌دانستم که بلاگ­ها چه هستند یا می‌توانند منبع درآمد باشند.

من بلاگم را به قصد کسب درآمد از آن، راه اندازی نکردم. بلکه فقط یک سرگرمی و تخلیه احساسات و اطلاعات بود. با این حال، عاشق بلاگری شدم و اکنون یک بلاگر تمام وقت هستم. بلاگری زندگی من را به سمت بهتر شدن تغییر داده و آن را به تمام کسانی که علاقه دارند، توصیه می‌کنم.

حدود دو سال پس از شروع ساخت بلاگ Making Sense of Cents، ماهیانه 5000 تا 10000 دلار درآمد داشتم. برای سال اول این فقط یک سرگرمی بود و سعی نداشتم از آن کسب درآمد کنم. حدود یک سال تلاش متمرکز طول کشید تا درآمد 8000 دلار در ماه یا بیشتر، شروع شود.

وقتی از صفر به 100.000 دلار رسیدید، کدام استراتژی یا عادت بیشترین تأثیر را بر کسب و کار شما داشت؟

یکی از کارهای بزرگی که انجام دادم، این بود که روی کسب و کار خودم تمرکز کردم. در ابتدا، یعنی وقتی که برای اولین بار به صورت تمام وقت خوداشتغال شدم، هنوز برای دیگران کار می‌کردم. من یک نویسنده فریلنس، مدیر شبکه‌های اجتماعی و غیره بودم.

با این حال، خوشحال نبودم. من برای دیگران کار می‌کردم و علاقه‌ای به آن نداشتم. بسیاری از مردم کار فریلنسری را دوست دارند، اما من می‌دانستم که هدفم توسعه بلاگم است. و با صرف زمان برای کار مشتری، نمی‌توانم روی بلاگم تمرکز کنم. این مشاغل مانع پیشرفت من و کسب و کار بلاگری­ام می‌شدند. بنابراین، یک روز، تصمیم گرفتم مشتریان فریلنسری خود را «کنار بگذارم» و 100 درصد وقتم را به کسب و کار خودم اختصاص دهم. پس از آن، درآمد من به سرعت دو برابر شد، با وجود اینکه با کنار گذاشتن مشتریانم ضربه بزرگی خوردم!

در سال گذشته، کدام عادت یا روتین جدید، زندگی شما را بهتر کرده است؟

من اکثر وظایفم را «دسته بندی» می‌کنم. به عنوان مثال، همیشه حداقل یک ماه و گاهی اوقات، حتی سه ماه جلوتر، محتواهایم را آماده می‌کنم. و این کار را با دسته بندی نوشته‌هایم انجام می‌دهم. من یکسری محتوا می‌نویسم و سپس یک یا دو ماه مرخصی می‌گیرم تا روی کارهای دیگر تمرکز کنم.

من عاشق نوشتن هستم. اما، در طول سال‌ها، متوجه شدم که وقتی چند روز یا حتی یک هفته را به نویسندگی اختصاص می‌دهم، بهترین نوشته‌ها را دارم و بیشتر لذت می‌برم. هنگامی که ایده‌ها جریان می‌یابند، متوقف کردنشان برایم سخت است.

اولین بار چه زمانی یک دستیار مجازی یا کارمند استخدام کردید؟ به بلاگرهای جدید در مورد برون‌سپاری چه توصیه‌ای می‌کنید؟

من از ابتدا یک کارمند استخدام کرده‌ بودم، اما تا سال ۲۰۱۷ هیچ ویرایشگر و دستیار مجازی‌ را استخدام نکرده بودم. من قبلاً پروژه‌های یکباره منعقد می‌کردم. اما اکنون یک تیم مستمر دارم که به بلاگ من کمک می‌کند. این تیم باعث صرفه جویی در وقت من شده و دیگر لازم نیست که 100 درصد وقتم را به کسب و کار بلاگری اختصاص دهم.

توصیه اصلی من به بلاگرهای جدید این است که هر زمان فکر کردند به استخدام و برون‌سپاری نیاز دارند، آن را انجام دهند. با برون‌سپاری، می‌توانید زمان بیشتری را به انجام کارهایی اختصاص دهید که در آن‌ها بهتر هستید.

اگر امروز یک بلاگ/کسب و کار آنلاین جدید راه اندازی کنید (و نتوانید از مخاطبان فعلی‌تان استفاده کنید)، چه کاری متفاوتی انجام می‌دهید؟

راستش زیاد تغییر نمی‌کنم. شاید چند استراتژی‌های جدید را امتحان کنم، مثل یک کانال YouTube. فقط چون قبلاً این کار را نکرده‌ام و گاهی اوقات امتحان کردن چیزهای جدید، سرگرم‌کننده است!

اکنون که به گذشته نگاه می‌کنید، چیزی بوده که نگرانش بوده‌اید/ زمان زیادی را صرف انجامش کرده‌اید و بعد متوجه شده‌اید که چندان هم مهم نبوده است؟

می‌توانم بگویم طرز فکر اشتباهی که اول راه داشتم، خیلی از وقتم را هدر داد.

به عنوان مثال، من همیشه به بازاریابی وابسته علاقه مند بوده‌ام. اما در ابتدا فکر نمی‌کردم این یک راه واقعی برای کسب درآمد باشد. فکر می‌کردم که باید فالوور و بازدید صفحه زیادی داشته باشم تا بتوانم در بازاریابی وابسته موفق شوم. سپس، یک روز، تصمیم گرفتم از طریق بازاریابی وابسته کسب درآمد کنم. من دائماً روی این هدفم کار کردم و طولی نکشید که به درآمد ماهانه رسیدم. درآمد من ماه به ماه بیشتر می‌شد. اکنون درآمد حاصل از بازاریابی وابسته من، بخش قابل توجهی از درآمد بلاگری­ام را تشکیل می‌دهد. بنابراین برای کسب یک درآمد عالی از طریق بازاریابی وابسته، نیازی به فالوور و بازدید صفحه زیادی ندارید.

من عاشق درآمدهای وابسته هستم، زیرا عمدتاً غیرفعال (منفعل) است. شما یک مقاله یا پست شبکه اجتماعی ایجاد می‌کنید و سال‌ها از آن کسب درآمد می‌کنید؛ هر چند که باید پست اصلی را حفظ کرده و به صورت مداوم به آن ترافیک ارسال کنید. من از طریق بازاریابی وابسته، می‌توانم با تبلیغ محصولاتی که استفاده می‌کنم و از آن‌ها لذت می‌برم، درآمد خوبی کسب کنم.

طرز فکر بد، همان چیزی است که مردم را عقب نگه می‌دارد. اجازه ندهید شک و تردیدها، شما را از تلاش برای چیزهای جدید باز دارد.

بزرگ‌ترین مانع شما برای رساندن کسب ‌و کارتان به جایی که اکنون هست، چه بود؟ چگونه بر آن غلبه کردید؟

دقیقاً نمی‌دانم که آیا این بزرگ‌ترین مانع است یا نه، اما یکی از مواردی که همیشه در ذهنم است، مدیریت تعادل بین کار و زندگی است. به عنوان یک بلاگر تمام وقت، به سختی می‌توان وقتی برای استراحت پیدا کرد. شما می‌توانید کار 24/7 وقت خود را به این کار اختصاص دهید چون خودتان رئیس هستید و می‌دانید که هر دقیقه، یک فرصت برای بهبود کسب و کارتان است.

رسیدن به یک تعادل خوب بین کار و زندگی، به معنای استراحت کردن و لذت بردن از زندگی است. شما نباید 24/7 به صفحه نمایش چسبیده باشید. از آنچه در اطرافتان می‌گذرد لذت ببرید، در لحظه زندگی کنید و یک زندگی خارج از محل کار هم داشته باشید. حتی اگر از کار خود لذت می‌برید، استراحت کنید. یک تعادل بد بین کار و زندگی می‌تواند شما را تحریک‌پذیر، و استرسی کند، و بر روابط و سلامت شما تأثیر بگذارد.

من کارهای زیادی برای مدیریت تعادل بین کار و زندگی انجام داده‌ام، مانند:

> تا جایی که بتوانم، کارهایم را جلوتر انجام می‌دهم

> مرخصی می‌گیرم

> از وقتم کارآمدتر استفاده می‌کنم

> خودم را گاهی از برق می‌کشم !

> و غیره!

توصیه شما به بلاگرهایی که هنوز در کشمکش هستند، چیست؟

بهترین توصیه من این است که امتحانش کنید! من برای امتحان کردن بازاریابی مشارکتی خیلی دست دست کردم، و پشیمانم که این همه منتظر ماندم.

حتی اگر فالوورهای کمی دارید یا یک بلاگر تازه کار هستید، باز هم می‌توانید در بازاریابی وابسته موفق باشید. یکی دیگر از اشتباهات مهم بلاگری، تلاش نکردن برای ایجاد شبکه است. شبکه‌سازی برای یک بلاگر بسیار مهم است. شما باید سایر پ بلاگرها را به عنوان همکاران و دوستان خود ببینید، نه دشمن یا رقیب.

خوانندگان چگونه می‌توانند با شما ارتباط برقرار کنند؟

شما می‌توانید مرا از طریق وب‌سایتم، MakingSenseOfCents.com پیدا کنید. اگر می‌خواهید سفرهایم را دنبال کنید، توصیه می‌کنم مرا در اینستاگرام دنبال کنید. من همچنین یک انجمن مالی عالی دارم که در فیسبوک، پینترست، توییتر و غیره رایگان است!

 

منبع: کتاب عادت‌های ضروری بلاگرهای موفق

ساسان جعفرنیامشاهده نوشته ها

Avatar for ساسان جعفرنیا

مشاور، مجری و مدرس کسب و کار اینترنتی دیجیتال مارکتینگ، فروشگاه اینترنتی، طراحی و بهینه سازی سایت سئو، توسعه دهنده سایت های شرکتی، فروشگاهی، اداری، خبری، آموزش آنلاین، رزرواسیون هتل و تور، اخذ نماد اعتماد الکترونیکی و درگاه بانکی، متخصص در صنعت چاپ و نشر کتاب، تهیه طرح های اقتصادی و توجیهی.

دیدگاه ها غیرفعال است.