-
اینترنت روش کم هزینه ای را برای فروشنده جهت داشتن ارتباط مستقیم و مداوم با مشتری ایجاد می کند.
-
تبلیغات مطابق سلیقه و دلخواه مشتری است.
-
یکی از دلایل عدم موفقیت شرکتهای دات کام، سرمایه گذاری کلان آنها در بازار یابی انبوه جهت تبلیغات (Promtion) مارکهای الکترونیکی بوده است. برای مدیریت کارا و موثر مارکهای الکترونیکی، شرکتها باید از استراتژیهای تبلیغات (Promtion) نوین استفاده کنند.
-
شهرت Brand در بازاریابی الکترونیکی نیز همانند بازار یابی سنتی همچنان وجود دارد و حتی اهمیت بیشتری یافته است.
اصطلاحات مرتبط با تبلیغات اینترنتی
-
AD VIEWS: تعداد دفعاتی که یک کاربر در زمانی خاص به صفحه ای که در آن بمر تبلیغاتی قرارا دارد مراجعه کرده باشد که به آن PAGE VIEW نیز می گویند
-
BUTTON: یک بنر تبلیغاتی کوچک است که با کلیک آن کاربر به سایت آن شرکت متصل می شود
-
CLICK THROUGH: یا CLICK AD تعداد دفعات کلیک که توسط کاربر برای رویت یک بنر تبلیغاتی صورت گرفته تا به وبسایت آگهی دهنده مرتبط شود، ثبت شده و شمارش می شود
-
CPM: COST PER THOUSAND IMPRESSIONS هزینه ای است که آگهی دهنده در ازای هر بار دیده شدن بنر تبلیغاتی خود توسط مصرف کنندگان پرداخت می کند
-
CONVERSION RATE: تعداد کاربرانی که از سایتها خرید میکنند را در قالب درصد بیان می کند
-
HIT: هر گونه درخواست برای دیدن اطلاعات از یک فایل یا صفحات وب است که معمولا برای نشان دادن شهرت و محبوبیت یک سایت و مشخص کردن سایتی که در یک زمان مشخص بیشترین بازدید کننده را دارد بکار می رود
-
VISIT: مراحل گوناگون یک درخواست را که توسط کاربر برای مشاهده یک سایت و یا صفحات وب صورت می گیرد
-
TIMEOUT : مدت زمانی را که یک بازدید کننده برای ارائه درخواست خود در یک وبسایت می گذراند می گویند که معمولا بین ۱۵ تا ۳۰ دقیقه است .
-
UNIQUE VISIT: شمارش تعداد بازدید کنندگان یک سایت بدون در نظر گرفتن تعداد صفحاتی است که وی در هر بازدید خود مشاهده کرده است
-
STICKNESS: هر چه زمان صرف شده در یک سایت توسط کاربر بیشتر باشد چسبندگی و جذابیت بیشتری دارد
روشهای تبلیغات آنلاین(بنرها، POP UP /POP UNDER و ایمیل مارکتینگ)
-
بنرها: دارای ظاهری گرافیکی بوده که برای تبلیغات در وب سایت استفاده میشود. معمولا ۵ تا ۶٫۲۵ اینچ طول و ۰٫۵ تا یک اینچ پهنا دارند و بر حسب پیکسل ارزیابی می شوند
بنر تبلیغاتی به صفحه وب فرد آگهی دهنده مرتبط است. زمانی که کاربر روی این بنرها کلیک می کند به سایت اصلی شرکت آگهی دهنده متصل می شود
-
انواع بنرها:
-
KEYWORD BANNER: با تایپ کلمه ای خاص در موتور جستجو فعال می شوند و به نمایش در می آیند(مناسب برای معرفی کالا و خدمات جدید
-
RANDOM BANNER: بطور کاملا تصادفی روی صفحه نمایش مرورگر ظاهر می شوند
آگهی های POP UP و POP UNDER
-
POP UP: آگهی های تبلیغاتی که در صفحاتی جداگانه در حین خواندن ایمیل، قبل یا بعد از مشاهده یک صفحه روی صفحه نمایشگر کاربر ظاهر می شود
-
POP UNDER: آگهی تبلیغاتی که در زیر(پشت) پنجره جاری مرورگر ظاهر شده و زمانی که کاربر صحه را می بندد آن را مشاهده می کند
-
روش مبادله پایاپای بنرها : ارزانترین حالت (مذاکره مشکل است و کمتر استفاده می شود)
-
روش مبادله بنرها: بازاری است که در آن شرکتهای گوناگون به تجارت و معاوضه مکان قرار گرفتن بنرهای تبلیغاتی خود می پردازند .هرگاه یکی از شرکت کنندگان در بازار به نمایش بنر دیگری بپردازد ، اعتباری را دریافت خواهد کرد .زمانیکه اعتبار به حد کافی برسد می تواند بنر تبلیغاتی خود را در یکی از سایتهای عضو به نمایش بگذارد .
جالب بود ! با سپاس از سایت خوب تان !