3 علامت که به شما میگوید به شدت به برنامه تولید محتوا نیاز دارید
1. شما هیچ وقت نمیدانید که میخواهید چه چیزی بنویسید.
در بیشتر روزها شما تلاش میکنید تا ایدههای خود را ارائه دهید ولی از قبل برنامهریزی نکردهاید که محتوای شما در چه موردی است.
شما فقط به دنبال پر کردن یک سری مطلب هستید. در حال تولید محتوای بدون هیچ فکر واقعی در مورد چگونگی کمک این مطالب به محتوای سایت یا اهداف کسب و کارتان هستید.
2. شما دنبال تولید محتواهایی هستید که اخیراً مورد توجه دیگران قرار گرفته است.
موضوعات محتوای شما از حرف الف تا ي تغییر میکند. شما به دنبال تولید محتوایی هستید که باعث میشود پست تان ویروسی شود یا بیننده بیشتری کسب کند. لزوماً در هیچ یک از مطالب محتوای شما سرنخی وجود ندارد. امیدوار هستید که محتوای بعدی شما سیل ترافیکی را براي کسب و کارتان ايجاد کند.
3. محتوای شما ارتباط محکمی با محصولات یا خدماتی که ارائه میدهید ندارد.
شما مطمئن نیستید که چگونه برای تبلیغ محصولات یا خدمات خود محتوا ایجاد کنید.
حتی اگر پیشنهادهایی از قبل دارید یا به فکر پیشنهاد آفر جدیدی هستید، محتوای تولید شده به کسب و کار شما و مشکلی که خوانندگان سعی در حل آن دارد ارتباطی ندارد.
نکته مهم: لازم نیست همه محتوا به اقدام خاصی توسط خوانندگان منجر شوند. محتوای شما همچنین میتواند برای خوانندگان شما الهامبخش و سرگرمکننده باشند.
اهداف شما هرچه باشد، محتوای شما باید در ترغیب خواننده به سمت هدف نهایی شما باشد.
برنامه یک ساعته تولید محتوای در مورد درمان مشکل اساسی و مسلح کردن شما با استراتژی محتوای قدرتمند برای سایت شما است.
این استراتژی به شما کمک میکند تا دهها فرصت محتوا را با سهولت ایجاد کنید … به طور دقیق، ایدههای ارزشمند یک سال برای ایجاد ترافیک بیشتر به سایت در 60 دقیقه یا کمتر …
به خواننده خود مسیر مشخصی را برای محصولات و خدمات خود نشان دهید …
کشف کنید که مخاطبان شما چه مباحثی را میخواهند، بنابراین میتوانید جهت و تمرکز داشته باشید …
به ایجاد نام تجاری خود کمک کنید …
و در نهایت از رشد سایت و تجارت خود پشتیبانی کنید.
استراتژی محتوا دقیقاً چیست؟
دمیان فارنوورت، نویسنده اصلی سایت Copyblogger، استراتژی محتوا را اینگونه تعریف کرد: “طرحی برای ایجاد مخاطب با انتشار و پخش محتوای مستمر و مداوم است که باعث آموزش، سرگرمی و یا الهامبخش بینندگان شده و سبب تبدیل آنها به طرفداران و تبدیل طرفداران به مشتریان میشود. “
بازاریابی محتوا بدون اینکه با اصطلاحات و تعاریف دچار اختلاف شود، با توانمندسازی و آموزش آنها از طریق محتوا، با خواننده شما رابطه برقرار میکند. و استراتژی محتوا برنامهای است که شما را به آنجا میرساند.
استراتژی محتوا فقط برای شرکتهای B2B و B2C نیست. استراتژی محتوا ابزاری قدرتمند برای وبلاگ نویسان و کارآفرینان فردی نیز است.
مزایای استراتژی محتوا چیست؟
از آنجا که مغزهای ما برای یافتن جستجوی مزایای ملموس تنظیم شده است، اجازه دهید ابتدا با آن شروع کنیم.
مزایای ملموس استراتژی قوی محتوا
1- سئو
هر چقدر محتوای استثناییتری منتشر میکنید، به همان اندازه از طریق سایر سایتها به افراد بیشتری مرتبط میشوید. داشتن بک لینک به گوگل پیامی ارسال میکند که سایت شما دارای محتوای با کیفیت است.
2- ترافیک
وقتی محتوای استثنایی ایجاد میکنید، افراد به سایت شما میآیند و در مورد آن به دوستان خود نیز میگویند. وقتی ترافیک بیشتری کسب میکنید، مذاکره در مورد پستهای تبلیغاتی و کار با برندها برای شما آسانتر خواهد بود.
3- فرصتهای حمایت مالی
اگر محتوای شما پیوند مستقیمی با نوع خاصی از کالاها یا خدمات دارد یا برای مخاطبان حوزه خاصی مینویسید، از نظر برندهایی که دائما به دنبال افراد تأثیرگذار و وبلاگنویسان برای تبلیغ مجموعه محصولات و خدمات خود هستند، فوق العاده مطلوب میباشید.
4- فروش
هرچقدر محتوای هدفمندتری در سایت خود قرار دهید، مخاطبان بیشتر میتوانند کسب و کار شما را با راه حل مورد نظر خود متصل کنند. آنها میخواهند کیف پول خود را برای شما باز کنند زیرا آنها را برای خرید آماده کردهاید. این کار به طور مشابه هم برای محصولات و هم خدمات وابسته کار میکند.
5- رشد لیست کاربران
اگر محتوای متمرکز (و آهنرباهای سرنخ) را که مخاطب شما نیاز دارند ایجاد کنید، افراد بیشتری را در لیست خود مشاهده خواهید کرد.
مزایای نامشهود استراتژی محتوا
آگاهی
این گفتگو را در یک گروه فیس بوک بین یکی از مشترکهایتان و یک غریبه تصور کنید.
غریبه: من خیلی با پینترست گیج شدهام. هیچ کاری که من بتوانم انجام دهم وجود ندارد.
مشترک شما: آیا وبلاگ وی را بررسی کردهاید؟ او در پینترست عالی است و یک دوره رایگان نیز دارد. در اینجا پیوندی وجود دارد.
غریبه: من به همین دلیل باید پینترست خود را نگاه کنم! بگذارید دوره رایگان را بررسی کنم.
هنگامی که شما محتوایی را ایجاد میکنید که مخاطبان شما را توانمند سازد، بدون آنکه حتی بخواهید، به دیگران پیوندها و توصیههایی را ارسال میکنید.
احترام و تحسین
بدیهی است که برای ساختن هواداران گلچین زمان لازم است زیرا ابتدا باید اعتماد آنها را جلب کنید. اما هنگامی که ثابت کردید که میتوانید به حل مشکلات آنها کمک کنید، میتوانید به منبع اطلاعات مورد نیاز آنها از طریق مسابقه بروید. مصاحبه برای پادکستها، پستهای عمومی، اجلاسها – برای همه این موارد نیز جستجو خواهید شد. و توصیههای خوانندگان خودتان نیز مفید هستند.
ذهنیت خوب منجر به فروش غیرمستقیم میشود
ممکن است خوانندگان سایت شما در حال حاضر برای خرید محصول یا گرفتن خدمات از شما آماده نباشند، اما وقتی به مربی، دستیار مجازی، طراح یا مشاور رسانههای اجتماعی احتیاج دارند، حدس میزنید چه کسی ابتدا به ذهن خود میرسد؟ این شما هستید، البته، به این دلیل است که محتوای شما ذهنیت آنها را به خود جلب کرده است.
معرفی خودتان به عنوان رهبر فکری یا متخصص
اگر به طور مستمر محتوایی را که تولید میکنید را ارائه دهید و در چند دسته محتوای انتخابی به عمق بروید، میتوانید خود را به عنوان شخص «متخصص» در این موضوع معرفی کنید.
ادامه دارد …
برگرفته از کتاب برنامه یک ساعته تولید محتوا
کتاب برنامه یک ساعته تولید محتوا
بدون دیدگاه