کتاب قدرت سئو منتشر شد

کتاب قدرت سئو منتشر شد


 چرا کتاب قدرت سئو متفاوت است؟

کتاب‌های بسیار خوبی در دنیا درباره سئو، چندین هزار پست با محتوای سئو و هزاران مشاور سئو وجود دارد.

اما تنها یک کتاب راهنما وجود دارد: کتاب قدرت سئو. این کتاب کار چه تفاوتی با یک کتاب معمولی دارد؟ الان به شما می‌گویم.

اول اینکه، کتاب قدرت سئو مفاهیم مهم سئو را به صورت کاربردی توضیح می‌دهد نه به صورت پیچیده. اگرچه اکثر کتاب‌های نوشته شده در مورد سئو توسط متخصصان و برای متخصصان نوشته شده است، اما این کتاب کار، اصول و مفاهیم سئو را به بیانی ساده و قابل فهم توضیح می‌دهد.

اکثر صاحبان کسب و کارها هیچ تمایلی به دانستن جزئیات سئو ندارند، بلکه آن ها دنبال اصول کاربردی و عملی سئو هستند؛ اینکه اول باید چکار کنند، دوم باید چه کار کنند، سوم، چهارم و ….

و کتاب قدرت سئو بیشتر درباره “انجام سئو” است تا “درک سئو.”

دوم اینکه، کتاب قدرت سئو به صورت عملی آموزش می‌دهد؛ در صورتی که اغلب کتاب‌های سئو به صورت منفعلانه خوانده می‌شوند. به عبارت دیگر، در کتاب قدرت سئو به شما پروژه‌های تمرینی داده می‌شود و از شما نتیجه گرفته می‌شود.

در واقع در پایان هر فصل، پروژه تمرینی مربوط به همان فصل برای شما آورده شده است؛ زیرا این کتاب فقط برای خواندن نیست، بلکه برای تمرین، یادگیری و موفقیت است.

علاوه بر این، در هر فصل چک لیستی از “اقدامات عملی” و آزمونی برای تست سطح دانش شما قرار داده شده است.

سوم اینکه، موضوعاتی که در اکثر کتاب‌های چاپ شده در این حوزه آورده شده است، قدیمی و تکراری هستند، اما مطالب کتاب کار سئو با جدیدترین منابع اینترنتی در ارتباط است؛ مانند: ابزارهای رایگان سئو و ویدیوهای آموزشی یوتیوب که نشان می‌دهند چطور به موفقیت برسید. از این گذشته، ما در قرن 21 ام هستیم، پس باید تمام اطلاعاتمان به روز باشد. مگر نه؟

× کتاب قدرت سئو مناسب چه کسانی است؟

من کتاب قدرت سئو را برای این گروه از افراد نوشته‌ام:

 صاحبان کسب و کارهای کوچک: اگر دارای کسب و کار کوچک هستید و وب سایت شما پتانسیل دریافت ورودی قابل توجهی از مشتریان را دارد، این کتاب مخصوص شماست.

بازاریابان کسب و کارهای کوچک: اگر مسئولیت بازایابی کسب و کار کوچک را بر عهده دارید و وب سایت آن پتانسیل دریافت ورودی قابل توجهی از مشتریان را دارد، این کتاب مخصوص شماست.

مدیران بازاریابی: اگر شما تیمی از وبلاگ نویسان، تولیدکنندگان محتوا برای سئو و دیگر تکنسین‌های بازاریابی سئو از جمله شرکت‌های سئو را هدایت می‌کنید، این کتاب مناسب شماست.

طراحان سایت: چنانچه می‌خواهید سایت‌هایی طراحی کنید که علاوه بر جذابیت ظاهری در رتبه‌های بالای جستجوی گوگل نیز قرار گیرند، این کتاب به شما پیشنهاد می‌شود.

بازاریابان غیرانتفاعی: در صورتی که در نهادی غیر انتفاعی یا دولتی کار می‌کنید که فعالیت آن به ترافیک جستجوی وب بستگی دارد، این کتاب برای شما نیز نوشته شده است.

و هر کسی که سازمان او (و محصولات، خدمات و یا سایر پیشنهادات آن) از بودن در صدر نتایج گوگل نفع می‌برد، می‌تواند از کتاب قدرت سئو استفاده کند.

لینک مشاهده کامل کتاب قدرت سئو

 

× هفت گام قدرت سئو

در اینجا هفت گام کتاب قدرت سئو آورده شده است:

 اهداف: اهداف خود را تعیین کنید.

  1. کلمات کلیدی: کلمات کلیدی را شناسایی کنید.

  2. 3. سئو داخلی (On Page SEO): کاری کنید که وب‌سایت شما “با گوگل حرف بزند.”

  3. بازاریابی محتوا: برای گوگل و افراد، محتوای با کیفیت تولید کنید.

  4. سئو خارجی (Off Page SEO): لینک سازی کنید، از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید و روی سئو محلی کار کنید.

  5. معیارها: نتایج خود را ارزیابی کنید و از آن‌ها درس بگیرید.

  6. یادگیری: هرگز یادگیری را متوقف نکنید!

و این هفت گام به شرح زیر هستند:

گام #1: اهداف. سئو نیز همانند آمادگی جسمانی هدف محور است؛ یعنی اگر اهداف خود را تعیین نکنید، نمی‌توانید به آن‌ها برسید.

1.1 نگرش – نگرش یعنی همه چیز. سئو نیازمند تعهد به یادگیری مداوم و ایجاد تغییرات مثبت و سازگار با سئو است. هدف 1.1 داشتن نگرش درست است.

2.1 اهداف – مشخص کنید که چه چیزی می‌فروشید، مشتریان شما چه کسانی هستند، و بهترین راه برای جذب آن‌ها چیست. اهداف وب‌سایت شامل: فروش آنلاین، گرفتن نام، شماره تلفن، و ایمیل مشتریان و یا کسب بازدیدکنندگان دائمی می‌شود.

گام #2 کلمات کلیدی کلمات کلیدی خود را شناسایی کنید. این کلمات کلیدی هستند که تمام جنبه‌های سئو را هدایت می‌کنند. بنابراین به “برگه کلمات کلیدی” مشخص و ساختاریافته نیاز دارید.

1.2 کلمات کلیدی – کلمات کلیدی با ارزش و با حجم جستجوی بالا را شناسایی کنید.

2.2 برگه کلمات کلیدی –برگه کلمات کلیدی تهیه کنید و رتبه خود را در گوگل و بینگ بررسی کنید.

گام #3 سئو داخلی سایت. پس از مشخص کردن کلمات کلیدی، باید بدانید که آن‌ها را کجا قرار دهید. فرآیند سئو داخلی با تگ‌های صفحه شروع می‌شود، با ساختار وب‌سایت ادامه می‌یابد، و با بررسی سئو پایان می‌یابد.

1.3 تگ‌های صفحه – با تگ‌های HTML اصلی آشنا شوید و کلمات کلیدی هدف خود را درون تگ‌های تایتل، متاتگ توضیحات، و تگ ALT تصاویر قرار دهید.

2.3 ساختار وب‌سایت – صفحات فرود بسازید، صفحه اصلی خود را بازسازی کنید، و چیدمان وب‌سایت خود را از طریق لینک سازی، بهینه کنید.

گام #4 بازاریابی محتوا. در سئو، محتوا پادشاه است. در این بخش، شما استراتژی محتوای بلند مدت ایجاد خواهید کرد که به شما کمک می‌کند روز به روز یا هفته به هفته، محتوایی سازگار با سئو بنویسید.

1.4 سئو محتوا –استراتژی محتوا ایجاد کنید که مشخص می‌کند چه کسی، چه‌کاری، چه زمانی، چگونه و هرچند وقت یک‌بار آن را انجام می‌دهد. این استراتژی کوتاه مدت و بلند مدت استراتژی محتوای سئو است که شامل فهرستی از محتوایی است که برای موفقیت به آن نیاز دارید.

2.4 وبلاگ نویسی –وبلاگ بسازید که بهترین اصول سئو در آن رعایت شده باشد، از جمله- تمام راه‌های ارتباطی به شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر و فیسبوک و غیره.

3.4 سئو رپورتاژ آگهی – از سرویس‌های هم‌نشری محتوا رپورتاژ برای سئو استفاده کنید، زیرا رپورتاژ آگهی از آسان‌ترین تکنیک‌ها برای گرفتن لینک و شناخته شدن در شبکه‌های اجتماعی است.

گام #5 سئو خارجی سایت – لینک‌ها و شبکه‌های اجتماعی. در سئو خارجی از لینک‌های خارجی و شبکه‌های اجتماعی برای ارتقاء اعتبار وب‌سایت شما در گوگل استفاده می‌شود. برای گرفتن لینک‌های ورودی از تکنیک‌های مرسوم استفاده کنید. همچنین از طریق اعتبار اجتماعی و با کمک پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر، فیسبوک، لیندکین و یوتیوب، اقدامات سئو خود را بهبود دهید.

1.5 لینک سازی – ساختار لینک‌های خود را بررسی کنید و استراتژی لینک سازی بلند مدت بچینید.

2.5 سئو شبکه‌های اجتماعی– در شبکه‌های اجتماعی حضوری فعال داشته باشید تا اعتماد گوگل به وب‌سایت شما به عنوان منبع معتبر افزایش یابد.

3.5 سئو محلی – در این بخش می‌گوییم که چطور وب‌سایت خود را برای جستجوهای محلی بهینه کنید.

گام #6 معیارها نتایج خود را ارزیابی کنید و از آن‌ها درس بگیرید. سئو نیز همانند آمادگی جسمانی، فرآیندی است که با یک سری اهداف مشخص شروع می‌شود و از معیارهای خاصی برای سنجش میزان دستیابی به هدف استفاده می‌کند.

1.6 معیارها – میزان پیشرفت خود در رسیدن به صدر نتایج گوگل، کلمات کلیدی ورودی، و کانال‌های ورود مشتری به سایت خود را اندازه گیری و سنجش کنید.

گام #7 یادگیری: هرگز یادگیری را متوقف نکنید. فرآیند سئو با خودیابی شروع می‌شود، با دانش فنی ادامه می‌یابند، و با سخت کوشی به پایان می­رسد.

1.7 یادگیری – در این فصل، کتابی به شما معرفی می‌شود که شامل صدها ابراز رایگان سئو است. ابزارهایی که به شما در همه ابعاد سئو کمک می‌کند؛ از شناسایی کلمات کلیدی از طریق تگ‌های صفحه گرفته تا لینک‌ها و منشن­ها در شبکه‌های اجتماعی.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کتاب قدرت سئو اینجا را کلیک کنید

 

کتاب قدرت سئو منتشر شد
کتاب قدرت سئو منتشر شد

ساسان جعفرنیامشاهده نوشته ها

Avatar for ساسان جعفرنیا

مشاور، مجری و مدرس کسب و کار اینترنتی دیجیتال مارکتینگ، فروشگاه اینترنتی، طراحی و بهینه سازی سایت سئو، توسعه دهنده سایت های شرکتی، فروشگاهی، اداری، خبری، آموزش آنلاین، رزرواسیون هتل و تور، اخذ نماد اعتماد الکترونیکی و درگاه بانکی، متخصص در صنعت چاپ و نشر کتاب، تهیه طرح های اقتصادی و توجیهی.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *