هدف من برای شما ایجاد یک شغل جدید است؛ یک کسب و کار اصلی و منحصر به فرد که جایگاه شما را به عنوان یک متخصص در حوزه انتخابی شما قرار میدهد. کسب و کاری که تلاشهای شما را به چیزی مهمتر و معنادار تر از افزایش نرخ کلیک شما با ۰.۱۰ % تبدیل کند، شغلی که نیازهای موقعیتی را هدف قرار دهد که در یک سطح اساسی با شما و کسانی که در بازار هدف شما هستند صحبت میکند. من میخواهم به شما کمک کنم تا جایگاه خود را بررسی کنید تا سودهای مکرر طولانی مدت را از یک تجارت سبک زندگی پایدار و رضایت بخش شخصی که برای شما معنادار است، کسب کنید. مثلاً:
چگونه میتوان کسب و کاری با توجه به تجربه شخصی منحصر به فرد خود ایجاد کرد تا بتوانید به دیگران در حل مشکلات مشابه در زندگیشان کمک کنید؟
یا علاقه خود را به تخصص جدیدی که میتوانید برای مشاوره به دیگران با علاقههای مشابه استفاده کنید، توسعه دهید؟
و ارائه آن اطلاعات یا آن محصولات به روشی مقرون به صرفه، سازگار و اخلاقی که باعث جذب مشتریان وفادار میشود تا بتوان یک تجارت سودآور در رابطه با شما و سرگرمیهای مورد علاقهتان ایجاد کرد؟
من این کار را شخصاً در مجموعهای از فضاهای بازار انجام دادهام که اکثر کارشناسان و نتایج تحقیقات بر اساس کلمات کلیدی میگفتند اشباع شده است، از جمله احتمالاً رقابتیترین بخش نسبت به همه، یعنی بازاریابی اینترنتی. در اینجا با هم اطمینان خواهیم یافت که رویکرد شما متفاوت، موفق و عملی نیز خواهد بود.
تجارت سبک زندگی چیست؟
تجارت سبک زندگی به شغلی گفته میشود که در آن منافع شیوه زندگی بر رشد و سود در اولویت قرار دارد. این یک تجارت واقعی است که برای شما پول واقعی به ارمغان میآورد اما در عین حال به شما امکان میدهد بیشتر از زندگی که سزاوار آن هستید لذت ببرید.
با کمی ریسک یا سرمایهگذاری با پول نقد، این انواع جدید مشاغل آنلاین میتواند به شما در ایجاد “شیوه زندگی لپتاپی” کمک کند که در نهایت شما را از کار برای فرد دیگر رها کند.
به علاوه، این نوع مشاغل میتوانند شما را خوشحالتر کنند، زیرا وقت خود را صرف کار کردن روی پروژههایی میکنید که خودتان انتخاب کردید و با افرادی که دوست دارید کار میکنید. مسئله پول نیست. موضوع اصلی سبک زندگی شما به عنوان مالک آن تجارت است.
ممکن است احساس کنید که شما واجد صلاحیت برای ایجاد مشاغل شخصی خود نیستید، یا اینکه جایگاههایی که شما را جذب میکند، باید اشتباه باشد زیرا با رویکردهای مرسوم MBA مطابقت ندارند. اما دانشگاههای تجارت (و بیشتر کتابهای تجاری) به مردم میآموزند که چگونه برای شرکتها کار کنند و رشد کنند، نه اینکه چطور زندگی شادتری بسازند.
در مورد مشاغل سبک زندگی، تاکید روی سبک زندگی شما حداقل به همان اندازه تجارت میباشد. این بدان معناست که (بر خلاف شغلهای شرکتی یا تئوریهای مدیریت دانشگاههای تجارت) میتوانید علایق سبک زندگی خود را در اولویت قرار دهید و حتی همزمان چندین مسیر کسب و کار داشته باشید. و چه کسی بیشتر از شما نسبت به آنچه از زندگی میخواهید تخصص و آگاهی دارد؟
اساتید دانشگاههای تجارت، اقتصاددانان و بانکداران، با این نوع مشاغل موافق نیستند، زیرا این نوع کسب و کارها به سرمایهگذاری نیاز ندارند و به هدف افزایش سود، افزایش ارزش سهامدار یا صدور IPO (عرضهی اوراق بهادار) ایجاد نشدهاند. اما من عاشق این مشاغل هستم. بیایید با این مشاغل روبرو شویم، شما در این مسیر قرار نگرفتید که به هر شکلی میلیاردر شوید.
آیا شما از یک شغل با درآمد سالانه شش رقمی در زمینهای که دوست دارید، با کمترین هزینه، چالشهای محدود سیاسی یا مدیریتی که به شما امکان میدهد برنامه شخصی خود را کنترل کنید خوشحال نمیشوید؟ (به خصوص اگر این تجارت از طریق دسترسی آسان به اینترنت و بازاریابی خودکار آنلاین، سودآوری بیشتری داشته باشد؟)
خطاب به استادان دانشگاه های تجارت، متاسفم که بگویم: تعاریف مرسوم شما درباره موفقیت، برای کسب و کار شیوه زندگی میلیونر کلیکی درست نیست. به نظر میرسد هدف اکثر شرکتهای بزرگ، رشد به خاطر رشد است. و جاهطلبترین افراد عادت کرده بودند که تقاضای کار برای آن شرکتهای بزرگ داشته باشند. اما امروزه فشار شغلی در شرکتهای بزرگ باعث شده بسیاری از افراد حرفهای که میشناسم آرزوی شغلی با استرس کمتر دارند، حتی اگر به معنای کاهش دستمزد باشد.
کلمه”بزرگ” نیز در گذشته الزامی برای تجارت بود زیرا به افراد بسیار زیادی برای انجام کار نیاز بود. به افرادی برای توضیح ویژگیهای محصول و فروش آن ، افرادی برای انجام امور اداری و کاغذ بازی، افرادی برای بررسی موجودی و هماهنگی با تامینکنندگان، افرادی برای بخش تبلیغات و بازاریابی و موارد دیگر نیاز بود. اما شبکه اینترنت همه اینها را تغییر داده است.
ده ها سال رقابت در صنعت نرم افزار، سیستمهای قدرتمند مبتنی بر اینترنت را برای انتشار، توزیع و بازاریابی ایجاد کردهاند که هر یک از صاحبان کسب و کار تازه یا کسب و کارهای کوچک میتوانند فقط با چند دلار در ماه از این امکانات استفاده کند.
امروزه بیشتر عملکردهای سفارشدهی و فروش را میتوان از طریق یک سبد خرید ساده در وب سایت که موجودی شما را نیز ردیابی میکند، خودکار کرد. حجم بالایی از بازاریابی حتی وقتی کنار ساحل یا در خواب هستید میتواند انجام شود. وب سایت شما همیشه کار میکند و در زمان خواب و استراحت شما، تبلیغات آنلاین قطع نمیشود!
همه اینها بدان معناست که “کوچک” در تجارتهای کوچک دیگر به معنای تأثیر کم، دستیابی محدود یا فروش کم نیست. در واقع، میلیونرهای کلیکی در سودآوری از سیستمهای طرح شرکت بزرگ اما بدون هزینه و دردسر، متخصص هستند!
همانطور که در کتاب بی نظیر تیم فریس (Tim Ferris) با عنوان کار هفتهای چهار ساعته (The 4-Hour Workweek، 2007) مورد اقبال عمومی قرار گرفته است، امروزه میتوانید از اینترنت استفاده کنید تا فرصتهای شغلی، پروژهها و حتی شرکتهای جدیدی را در مورد علایق خود ایجاد کنید. حتی بدون پیشینه کاری یا آموزش فنی در زمینه تجارت میتوانید به جای این که هر روز در همان زمان و مکان مشخص روی زنگ ساعت بکوبید، هر روز به همان سبک لباس بپوشید، در تعامل با افراد مشابه خود باشید، و کار مشابه انجام بدهید، و حرفه و شغل خود را بر اساس برنامه و علایق خودتان طراحی کنید.
وجود ایمیل، تلفن، ویدئو، گپ زدن و شبکههای اجتماعی رایگان در سراسر جهان اکنون بدان معنی است که دیگر لازم نیست بیشتر به لحاظ فیزیکی در یک دفتر کار حضور داشته باشید.
اینترنت اجازه میدهد تا به طور مداوم پروژهها و سرمایهگذاریهای خود سازماندهی آزاد شکل بگیرد، تا وابستگی شما به چک دستمزد از شرکتهای مختلف کاهش پیدا کند.
برونسپاری، دستیاران مجازی، بازارهای پیمانکار مستقل پروژه، اپراتورهای تلفن همراه، شبکههای اجتماعی، کارکردن از راه دور، ابزارهای مبتنی بر مرورگر SAAS، پردازش ابری و … همه این پیشرفتها باعث ایجاد جریان مداوم از سرمایهگذاریهای جدید و فرصتهای شغلی کوچک شده است که شما را ملزم نمیکند تبدیل به یک کارمند مادامالعمر شوید و برای خرید یک ساعت طلا سالها منتظر بمانید تا بازنشسته شوید.
ادامه دارد …
مطلب قبلی : کمتر کار کنید، بیشتر زندگی کنید
برگرفته از کتاب میلیونرهای کلیکی
بدون دیدگاه