شما هم، مثل میلیونها آدم دیگر، دوست دارید میلیاردر بشوید. چه نوع کارهایی را باید انجام دهید تا شانس پیوستن به باشگاه میلیاردرها را افزایش دهید؟
البته که پول همهچیز نیست. ابداً نیست. وقتی پای تعریف موفقیت به میان میآید، پول در انتهای فهرست رتبهبندی میشود. تعریف آدمها از موفقیت متفاوت است. تعریف من عبارت است از:
“موفقیت متقاعد کردن دیگران به این باور است که شما با استعداد هستید.”
شخصا، پول حالا برای من آن قدرها مهم نیست، ولی اعتراف میکنم، یک زمانی مهم بود(احتمالا به این دلیل که زیاد پول نداشتم).با این حال این نظر من است. ولی، اجازه دهید بگویم پول در فهرست ما جا دارد. و اجازه دهید بگویم، شما هم مثل میلیونها آدم دیگر، دوست دارید میلیارد بشوید. چه نوع کارهایی را باید انجام دهید تا شانس پیوستن به باشگاه میلیاردرها را افزایش دهید؟
در اینجا گامهایی را پیشنهاد میکنم. این گامها نه تند نه آسان برداشته می شوند. ولی از مسیرهای میانبر و آسان، بسیار شدنیتر و تحققپذیرتر هستند.
۱.خودتان را با پول آزار ندهید.
با اینکه کاملاً خلاف منطق است، ولی تمرکز لیزری روی اینکه چقدر پول میسازید شما را از کارهایی منحرف میکند که حقیقتاً باید برای ساخت و رشد ثروت انجام دهید. بنابراین چشمداشت و نگاه خود را عوض کنید.
“پول را به عنوان هدف اصلی نبینید، بلکه آن را به عنوان محصول فرعی انجام کارهای درست و هدفمند ببینید.”
۲.ببینید چند نفر حاضرند به شما کمک کنند، حتی اگر کمتعداد باشند.
موفقترین آدمهایی را که میشناسم -چه به لحاظ مالی چه غیرمالی- بهطور تکاندهنده و شوکآوری مفید و سودمند هستند. آنها در شناخت آدمهای دیگر و کمک به آنها برای رسیدن به اهدافشان فوقالعاده خوب هستند. آنها میدانند موفقیتشان نهایتاً مبتنی بر موفقیت آدمهای اطرافشان است.
بنابراین آنها سخت کار میکنند تا آدمهای دیگر موفق باشند: کارکنانشان، مشتریانشان، عاملان فروش و عرضه کنندگانشان و… چون میدانند اگر اینها موفق شوند، یقیناً به دنبال موفقیت آنها خواهند بود.
و به این ترتیب آنها کسب و کار یا شغلی را ساختهاند که میتوان حقیقتاً به آن افتخار کرد.
۳.فکر کردن به درآوردن یک میلیارد تومان را متوقف کنید و به خدمت کردن به یک میلیون آدم فکر کنید.
وقتی فقط عدهی اندکی مشتری دارید، و هدفتان ساختن پول زیاد است، مشوق شما یافتن راههایی برای گرفتن تا آخرین ریال آنها است.
ولی وقتی راهی پیدا کنید که به یک میلیون آدم خدمت کنید، مزایای پرشمار دیگری را در پی خواهد داشت. تأثیر یک تبلیغ یا واژهی شفاهی( که مشتریانتان انجام میدهند) بیاندازه عظیم است. بازخوردی که دریافت میکنید به صورت نمایی بزرگتر می شود – و به همین دلیل واقعا این فرصتهای شما هستند که محصولات و خدماتتان را بهبود میدهند. شما کارمندان بیشتری استخدام خواهیدکرد و از تجربه، مهارت، و ابهت و روح جمعی آنها منتفع خواهید شد.
و در این زمان کسب و کار شما به جایی خواهد رسید که هرگز در خواب هم نمیدیدید – چون مشتریان و کارمندانتان شما را به جایی خواهندرساند که حتی نمیتوانستید تصور کنید به یک میلیون آدم با دل و جان خدمت میکنید- و پول خودش به دنبال شما خواهدآمد.
بدون دیدگاه