شبکه های اجتماعی ثابت کردند که یکی از بهترین کانال های بازاریابی هستند. به همین دلیل بسیاری از برند ها از جمله برند هایی که تجارت الکترونیک انجام می دهند هنوز هم معتقدند که شبکه های اجتماعی هنوز هم در راس هرم کانال بازاریابی قرار گرفته اند.
همانطور که شبکه های اجتماعی کامل تر می شوند، رفتار کاربران هم تکامل پیدا می کند و به این ترتیب شبکه های اجتماعی موقعیت خوبی برای فعالیت شرکت هایی که تجارت الکترونیک انجام می دهند به وجود آورده است. Social media 500 در سال گذشته تنها با وارد شدن خریداران به وبسایت با استفاده از لینک شبکه های اجتماعی توانست به سرمایه ی ۲٫۶۹ میلیارد دلاری دست پیدا کند. این رقم از سال ۲۰۱۲، ۶۲٫۵% افزایش پیدا کرده.
در شبکه های اجتماعی هر چقدر سرمایه ی بیشتری صرف شود نتایج بهتری در پی خواهد داشت به همین دلیل نقش بازاریاب ها در شبکه های اجتماعی مهم تر از تعداد لایک و دنبال کننده های صفحات است.
برای درک بهترین حالت تبلیغات در شبکه های اجتماعی و کسب نرخ بازگشت سرمایه ی مثبت، روی ۱۰۰ وبسایت که بصورت آنلاین به تجارت الکترونیک مشغول بودند مثل توییتر، فیسبوک و پینترست، به مدت دو هفته بررسی انجام دادیم. تمام پست های وبسایت را بر اساس شش بعد مختلف طبقه بندی کردیم:
-
نوع پست (ویدئو، عکس یا نوشته)
-
هدف (ترویج محصول یا ترویج برند)
-
کپی
-
اضافه شدن لینک
-
از محتوای اصلی سایت بوده یا از جانب کاربران فرستاده شده (ریتوییت یا ری پین)
-
زمان پست شدن مطلب
بدون دیدگاه