وقتی بحث افزایش سوددهی در کسب و کار اینترنتی به میان می آید، ایمیل مارکتینگ در کسب و کار اینترنتی اهمیت بسیاری پیدا میکند. در واقع تحقیقات نشان می دهند که برای هر دلار هزینه شده برای بازاریابی ایمیلی شرکت ها به طور میانگین ۴۰ دلار بدست آورده اند. در مقایسه با دیگر کانال ها،مشترکین ایمیلی پاسخگوترند، آن ها ارتباط قوی تری با کسب و کار اینترنی شما دارند درنتیجه محصولات بیشتری میخرند.
درزمینه بازاریابی ایمیلی هر مشترکی اهمیت دارد خواه شما هفته ای یک مشترک اضافه کنید و یا روزی یکی و یا دقیقه ای یکی.
اما شما چگونه افراد را متقاعد می کنید که به یک روزنامه دیگر اشتراک پیدا کنند چه برسد به اینکه محصولی را بخرند؟
در نهایت شما به مخلوطی از انگیزه های درست، فرم های ثبت نام و محتوای با ارزش و با کیفیت نیاز دارید. اکنون به اینکه چگونه این فاکتورها را کنار هم قرار دهیم بطوریکه ثبت نام و خرید را افزایش دهیم.
انتخاب انگیزه درست برای ثبت نام
اولین مرحله در ساخت لیست ایمیل برای ایمیل مارکتینگ در کسب و کار اینترنتی، انتخاب انگیزه درست، یا “رشوه اخلاقی”، برای دادن به افرادی است که در جواب به لیست شما اضافه می شوند. برای مثال ، Holstee به مشتریان ۵ دلار بابت ثبت نام تخفیف می دهد.
این قدم فقط برای این است که بتوانیم مشتریان بالقوه خود را در طول زمان دنبال کنیم.
در این زمینه انتخاب های بسیاری وجود دارند، نکته اساسی این است که اطمینان پیدا کنیم که گزینه انتخابی تاثیر گذار است. برای بیشتر تجارت های الکترونیک این گزینه معمولا تخفیف آنی یا قول تخفیف های آینده و اطلاعات درباره حراجی هایی که فقط برای اعضاء است می باشد. همچنین تعدادی نرم افزار و سرویس اختصاصی جهت بازاریابی اینترنتی وجود دارند که می توانید از آن ها برای آسان تر کردن این قدم کمک بگیرید مانند Insentivible و ViralSweep
یک انگیزه خوب دیگر دسترسی به رایگان به اطلاعاتی است که مشتری مورد هدف آن را با ارزش می داند و مشترک را متقاعد به خرید می کند. در اینجا به تعدادی از ایده هایی که میتوانند برای شروع خوب ایمیل مارکتینگ در کسب و کار اینترنتی باشند اشاره می کنیم.
-
یک مغازه لباس زنانه می تواند راهنمای مد فصلی برای کمک به بانوان جهت دانستن آخرین مد های روز ارایه دهد و به آن ها نشان دهد چگونه لباس ها و زینت هایشان را با هم هماهنگ کنند بخصوص لباس ها و زینت هایی که خودشان می فروشند. شما باید از تمام قدرت ایمیل مارکتینگ در کسب و کار اینترنتی خود استفاده کنید
-
یک کتاب فروش می تواند فصل هایی از جدیدترین و یا پرفروش ترین کتاب ها را ارایه دهد.
-
یک نوازنده می تواند دانلود رایگان آخرین آهنگش را در اختیار بگذارد.
-
یک عکاس می تواند دانلود پس زمینه با کیفیت رایگان ارایه دهد.
-
مهم نیست که شما در چه صنعتی هستید پیدا کردن یک انگیزه متقاعد کننده راهی موثر برای شروع ساخت لیست شما می باشد.
ایجاد صفحه های فرود با تبدیل بالا
وقتی که در مورد انگیزه خود تصمیم گرفتید قدم بعدی ایجاد یک صفحه فرود می باشد که گاهی اوقات صفحه فشاریا “Squeeze” نامیده می شود. یک صفحه فشار به معنای یک صفحه روی وب سایت شما است که صد در صد تمرکزش روی متقاعد کردن افراد برای ایجاد اشتراک درلیست ایمیل شما است. یعنی:
چرا به یک صفحه فرود نیاز دارید؟ میتوانید ازآن در راه های مختلف برای کمک به ساخت لیست ایمیل خود برای ایمیل مارکتینگ در کسب و کار اینترنتی استفاده کنید.
-
آن را بعنوان یک لینک در مشخصات صفحات اجتماعی خود اضافه کنید.
-
آن را با استفاده از Google Adwords و Facebook Ads تبلیغ کنید.
-
به پست های وب لاگ لینک دهید.
-
در ایمیل ها به آن لینک بدهید (در داخل متن یا در امضاء ایمیل)
-
اساساً ارجاع دادن به این صفحه بسیار آسان است و شما میتوانید افراد را قانع کنید که اشتراک بگیرند.
محتویات صفحه فرود شما باید شامل تیتر متقاعد کننده، متن و یا ویدئو درباره انگیزه شما و منافع اضافه شدن به لیست ایمیل شما و فرم ثبت نام در ایمیل مارکتینگ در کسب و کار اینترنتی باشد.
همه چیز دیگرمانند ساید بارباید حذف شوند.
فرم های ثبت نام استراتژیک بگذارید
علاوه بر صفحه فرود شما عامل مهم دیگر برای افزایش ثبت نام ها در سایت فرم های ثبت نامی هستند که بطور استراتژیک در آن گذاشته شده اند.
راه حل های نرم افزاری محبوب برای ایمیل مارکتینگ در کسب و کار اینترنتی شامل سازنده های فرم ثبت نام کاربردی هستند که به شما یک کد کوتاه می دهد که میتوانید آن ها را در جاهای مختلف سایتتان بکشید و رها کنید.
بعضی از سرویس های محبوب تر ایمیل مارکتینگ در کسب و کار اینترنتی عبارتند از:
اگرچه داشتن چندین فرم ثبت نام در وب سایتتان افراطی به نظر می رسد ولی در واقع اینطور نیست. اگر آنالیز دنبال کردن چشم برای هر بازدید کننده وب سایت می داشتید متوجه می شدید که آن ها به همه نقاط وب سایتتان از هدر تا فوتر نگاه نمی کنند.
آن ها فقط به محتویات صفحه درباره ما، منوی مسیریابی یا سایدبار نگاه می کنند. بنابراین باید مطمئن شوید که هر نقطه ای که بازدید کننده ها به آن نگاه می کنند یک نقطه تبدیل به لیست ایمیل دارد – فرم ثبت نام بنابراین کجا باید صفحه ثبت نام را قرار دهیم.
در اینجا به بعضی مکان های مناسب برای این منظور می پردازیم.
-
هدرتان یا فهرست مسیریاب. این می تواند یک فیلم ایمیل با متن ساده ای مانند ملحق شدن ، اشتراک گرفتن ، وارد شدن، به روز شدن، تخفیف گرفتن، گرفتن راهنمای رایگان مد و … باشد
-
ساید بارتان. این می تواند یک فیلد ایمیل و یا فیلد آدرس و نام با یک جمله درباره ی چیزی رایگان و چیزی که لیست ایمیل شما در اختیار می گذارد باشد.
-
صفحه درباره ما. وقتی که شما به بازدید کننده ها درباره تجارتتان و منافعی که محصولاتتان دارد میگویید از آن ها بخواهید که با شما در ارتباط باشند و اطلاعات بیشتر را از طریق اشتراک گرفتن دریافت کنند. این میتواند شامل فیلد ایمیل و یا فیلد آدرس و نام به همراه تعداد اندکی جملات درباره چرا افراد باید اشتراک بگیرند باشد.
-
در انتهای پستتان اگر افراد مطلبتان را تا انتها بخانند احتمالا محتوی را دوست داشتد و آماده اقدام به عمل هستند. داشتن یک فرم که به صورت استراتژیک قرار گرفته است به آنها یک انتخاب واضح برای اینکه در قدم بعد چه کار بکنند می دهد.
-
فوتر وب سایت. بزارید بگوییم که بازدید کننده شما از کنار همه فیلد های بالا گذشته است اگر آن ها به فوتر وب سایت شما برسند آن ها هنوز علاقه مندند آنها را بعنوان اشتراک گیرنده اسیر کنید.
-
صفحه چک اوت: یکی از بهترین راه ها برای ساختن لیستتان به راه انداختن حراجی است. همه سرویس های که در بالا ذکر شدند ادغام شده اند چه نرم افزار خودشان چه نرم افزار های شخص ثالث، که به شما اجازه می دهد مشتریان را به لیست ایمیل خود بعد از انجام خرید اضافه کنید.
بدون دیدگاه