“spray and pray” و “batch and blast” اینها اصطلاحاتی هستند که به ایمیل مارکتینگ سنتی مربوط می شوند و تاکتیک هایی هستند که هدف آنها جذب مشتریان و خریداران است تا محصولی که خرده فروشها ارائه کرده اند از طریق ایمیل عرضه کنند،روشی استاندارد است که بسیاری از خرده فروشها آن را انجام میدهند.

این خرده فروشها به خوبی میدانند که مشتری بیشتر سبب فروش بیشتر  میشود به شرطی که آنها نیاز مشتری خود را بشناسند و بدانند که آنها چه چیزی می خواهند بخرند و اطلاعات مربوط به اجناس را برای مشتریها ارسال کنند نه اینکه فقط تخفیفات خود را برای همه مشتری ها بفرستند.خرده فروش ها باید بتوانند بر چالشهایی که برای گرفتن اطلاعات خاص مشتریان است غلبه کنند،آنها باید بتوانند به منابعی دست پیدا کنند که به آنها اجازه بدهد تعداد مشتریان خود را که ایمیلشان را از طریق تلفن های هوشمند باز می کنند افزایش دهند.

ایمیل مارکتینگ

به گفته Brendan Witcher که یک تحلیلگر تجارت الکترونیک در شرکت تحقیقاتی Forrester Research Inc است، ارسال ایمیل های مرتبط با گرفتن اطلاعات از مشتریان آغاز می شود، اما بسیاری از خرده فروشان به خوبی مشتریان خود را نمی شناسند تا بتوانند به صورت یک به یک بازاریابی انجام دهند، یکی از بزرگترین موانع، اختصاص دادن وقت و منابع بیشتر برای گسترش این تاکتیک هاست پس چالش ها و کارهای زیادی را به صورت داخلی برای گسترش این منابع باید انجام داد .

خرده فروشها در بازاریابی با ایمیل با مشکلات زیادی روبرو هستند،اما در عین حال ۳۰% درامد سالانه شرکت ها از طریق ایمیل مارکتینگ بوده است. (wither)  ایمیل مارکتینگ یکی از ۵ فناوری بزرگ تجارت الکترونیک است که در طی یک دوره ۱۲ ماهه بعد از ژانویه ۲۰۱۴ توسط بازاریابان اینترنتی دنبال شد.

email-19

Jomashop.com شرکت تجاری فروش ساعت های لوکس در گذر زمان تاکتیک های ایمیل مارکتینگ خود را ارتقا داد که از جمله این کارها جدا کردن کمپین های ایمیل خود بود،به عنوان مثال جدا سازی بر اساس مارک ساعت، به گفته مدیر بازاریابی شرکت هدف از این تقسیم بندی این بوده است که ایمیل های درست در زمان درست به دست مشتریان واقعی برسد به عنوان مثال برای مشتریانی که به دنبال تخفیف هستند ایمیل های مربوط به ساعت های گران قیمت فرستاده نشود.

خرده فروشان اینترنتی تنها در صورتی که نرخ باز شدن ایمیلها در روز سه شنبه و جمعه ۲۰% باشد  میتوانند ۲ فروش داشته باشند که این نرخ باز شدن ایمیل میتواند به ۲۵% تا ۳۰% نیز افزایش یابد.در حراج هایی که زمان محدودی دارند ۶ روز بعد از ارسال اولین ایمیل ،یک ایمیل یاداوری ارسال میشود که به خریدار بگویند  فقط ۲۴ ساعت برای خرید فرصت دارند و یا مثلا اگر مشتری محصولی را در سبد خرید خود انتخاب کرده اما هنوز آن را خریداری نکرده برای خرید اقدام کند.

 

Jomashop.com  با استفاده از نرم افزار شخصی سازی MyBuys اطلاعات مشتریان را جمع آوری کرده تا یک بانک اطاعاتی از خصوصیات مشتریان ، سلیقه خرید آنها و اینکه ترجیح می دهند خرید آنها چگونه ارسال شود داشته باشد.

Posen میگوید ما ایمیلهایمان را به بخش های مختلف تقسیم کردیم بر اساس نوع خریداران و یا برندی که استفاده می کنند و این که نرخ باز شدن ایمیل ها ۲۰% است نشان میدهد که برخی علاقه ای به دریافت ایمیل ها ندارند ! ما امیدواریم روزی برسد که فقط به مشتریان علاقه مند ایمیل بفرستیم.

NetIcon-web-design-edinburgh-hosting.png-300x263

تهیه و تنظیم: مهندس مهناز اکبری

ساسان جعفرنیامشاهده نوشته ها

Avatar for ساسان جعفرنیا

مشاور، مجری و مدرس کسب و کار اینترنتی دیجیتال مارکتینگ، فروشگاه اینترنتی، طراحی و بهینه سازی سایت سئو، توسعه دهنده سایت های شرکتی، فروشگاهی، اداری، خبری، آموزش آنلاین، رزرواسیون هتل و تور، اخذ نماد اعتماد الکترونیکی و درگاه بانکی، متخصص در صنعت چاپ و نشر کتاب، تهیه طرح های اقتصادی و توجیهی.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *